“Sazı görəndə “Yanıq Kərəm”
yada düşür”
Aqşin
Tariyeloğlu: “Sazı gənclərə təbliğ etmək
üçün onu müasir formada ifa etmək
lazımdır”
Bu gün gənclər müasir çalğı alətlərinə maraq göstərib, onu təbliğ etməyə təşəbbüs göstərirlər. Elə “Gənclik qəzeti”nin bugünkü qonağı da məhz elə gənclərdən olan Aqşin Tariyeloğludur. Belə ki, müsahibimiz milli alətimiz olan sazı gənclərə sevdirmək niyyətindədir. O, saza müxtəlif ritmlər əlavə edərək onu rok-pop üslubunda ifa edir.
Uzun müddətdir ki, efirlərdə saz ifaçısı kimi tanınan, bir sıra festivallara qatılan Aqşin Tariyeloğlu bizimlə söhbətində bildirdi ki, gənc nəslə saz alətini sevdirmək üçün müxtəlif üsullardan istifadə edir.
“Hər şey təbliğatdan asılıdır”
- Aqşin, bu gün gənc nəslin saza olan münasibəti necədir? Ümumiyyətlə saz sənətinə maraq varmı?
- Əlbəttə. Bu sənət bizə ulu bablarımızdan ərməğan qalıb. Əksər gənclərimiz də saza böyük hörmətlə yanaşırlar. Ümumiyyətlə, gənclik nə görürsə, ona da meyl göstərir. Onlara bir şeyi yaxşı təbliğ edəndə, onlar da çalışır ki, o istiqamətdə getsinlər. Təəssüflər olsun ki, bu gün bəzi məkanlarda sazı ucuzlaşdırırlar. Gənclərimiz onlara baxanda elə bilirlər ki, saz sənəti məhz bundan ibarətdir. Saz ifaçısı olaraq bu mənə çox təsir edir. Mən hər zaman çalışmışam ki, gördüyüm işləri tamaşaçıya səviyyəli şəkildə təqdim edim. Başlıca məqsədim odur ki, gənclərə sazı sevdirim. Bir neçə ilə bundan öncə “Ruhani” havasını pop janrında ifa edəndə bir neçə gənc mənə yaxınlaşıb, sazda bu tip ifaların olduğuna təəccüblərini bildirdilər. Saz həm müasir, həm də qədim sənət növüdür. İndi deyirlər ki, qədim sənət növü olduğu üçün bu sənət unudulub. Əslində belə deyil. Ona qalsa, köhnə mili geyimləri geyinərdik. Geyimlərimizdə heç bir dəyişiklik etməzdik. Zaman keçdikcə insanların zövqü də dəyişir.
- Bugünkü gənclərimiz
daha çox gitaraya meyl göstərirlər.
Sizcə bu saza olan marağı
azaldırmı?
- Hər şey təbliğatdan asılıdır.
Əgər saz yaxşı
şəkildə təbliğ
olunarsa, o da öz nəticəsini göstərər. Sazı
pul xatirənə çayxanalarda atıb-tutanda,
onu stol
başında çalanda
əlbəttə ki, gənclik saza deyil, gitaraya meyl göstərəcək.
Bu normal haldır.
- Maraqlıdır sizin saza marağınız necə yaranıb?
- Mən uşaq yaşlarımdan saza böyük maraq göstərmişəm. O zaman
kiçik bir sazım vardı. Onunla həm çalıb, həm də ifa edirdim. Daha sonra tar məktəbinə, oradan da Asəf Zeynallı
adına musiqi kollecinə daxil oldum. Təhsilimi Musiqi
Akademiyasında davam etdirdim. 20 il
bundan qabaq türk sazına böyük həvəs göstərdim. O, saz mənim çox xoşuma gəldi və məndə böyük maraq oyatdı. Türkiyədən türk sazı
gətirtdim və sevdiyim sənətin arxasınca getdim. O zamandan həm milli, həm də türk sazının ifaçısına
çevrilmişəm. Bildiyiniz kimi
türklərin də
qədim sazı var. Onlar sazı çox müasirləşdiriblər.
Belə ki, ona əlavə
simlər artıraraq sazın elektron sistemini yaradıblar.
Mən də türklərdən
bəhrələnərək bizim milli sazın
elektron formasını
yaratmışam.
Təbii
sazın yerini vermir
- Sizcə sazın elektron forması musiqinin təbiiliyini itirmirmi?
- Bu müasirlikdir. Biri var akustik versiyada səslənə,
bir də var elektronlarmış variantını ifa edəsən. Bunlar arasında
çox fərq var. O
versiyada olan sazı studiyada və televiziyada çala bilərsən, ancaq toyda, konsert
salonlarında çalmaq
üçün istər-istəməz
saz səs almaq üçün aparaturaya qoşulmalıdır.
Saz elektronlaşanda bir az təbiiliyini itirir. O zaman elektron səslənmə yaranır.
Elektron səslənmənin özü
də saza bir məna qatır,
şirin səslənmə
əmələ gətirir.
Düzdür, o da təbii
sazın yerini vermir. Ancaq bu gün aşıqlar belə elektron sazdan istifadə edirlər.
- İfa etdiyiniz saz havalarının əksəriyyətini remix formasına
çevirmisiniz. Bu, cəmiyyətimiz tərəfindən
qınağa səbəb
olmurmu?
- 7 il bundan
öncə “Ruhani” havasını remix formasında
ifa etmişdim. Daha sonra isə “Yanıq Kərəm”-də belə dəyişikliklər etdim.
Adətən sazı ələ
alanda “Yanıq Kərəm” havası yada düşür.
Ümumiyyətlə, saz
aləmində roka yaxınlıq var. Saz alətində bir az çılğınlıq
da var. “Yanıq Kərəm” havasını
ifa edərkən belə qərara gəldim ki, onu rok-pop üslubunda
ifa edim. Həmin mahnıya klip çəkdirdim və o klipə də Aşıq Ədaləti dəvət etdik. Aşıq Ədalət havanı dinlədi, çox bəyəndi. “Yanıq
Kərəm”-i havasından başqa bir sıra aşıq
havalarını remix formada
ifa etmişəm.
Remix formada ifa etməyim havalar elə də qınağa səbəb olmadı. Müasirliyi qınaq edənlərin
özləri köhnə
fikirli insanlardır.
Ancaq onlar düşünmürlər
ki, sazı gənclərə təbliğ
etmək üçün
onu müasir formada ifa etmək
lazımdır.
Ucuzluğa getmək mənə
yaraşmaz
- Çalışdığın bu sənət gəlirli sahədirmi?
- Biz ifaçıların gəlir
mənbəyi yalnız
toylardır. Aldığım məvacib məni
idarə edir. İndi saz elə bir
vəziyyətdədir ki,
iki mahnı öyrənib, toylarda iki-üç mahnı çalıb pul qazanırlar. Bu gün
heç kim
sənətə qiymət
vermir. Heç zaman gördüyüm
işlərin kommersiya
tərəfini düşünmürəm.
Əgər mahnını ifa
etməmişdən əvvəl
düşünsəm ki,
bununla hansısa bir toy tutacam, o zaman bir musiqi
aləti götürüb,
onun səsi ilə bir-iki saz havası ifa edib pul
qazanaram. Ancaq mənim
gördüyüm işlərim,
aranjemanlarım böyük
vəsait tələb
edir. Mənim ifamda digər
alətlər hamısı
canlıdır. Bir mahnının
hazırlamaq üçün
ona 2-3 ay vaxt gedir. Bunun üçün də müəyyən vəsait tələb olunur. Heç zaman ucuzluğa
getməmişəm. Çalışıram ki, ifa etdiyim
bütün mahnılar
adıma layiq olsun. Özüm Musiqi Akademiyasını
bitirmişəm və
bu sahə üzrə təhsil almışam. Ramiz Quliyev
kimi dahi bir sənətkarın tələbəsiyəm. Ucuzluğa getmək
mənə yaraşmaz.
Heç
zaman kommersiya arxasınca qaçmamışam
ki, bir mahnını
efirlərdə ifa edim, toylara dəvət
alım. Mən daha
çox musiqini anlayan insanların toylarına gedirəm.
- Siz qədim bir alətdə ifa edirsiniz. Sazı əlinizə aldığınızda onun
məsuliyyətini hiss edirsinizmi?
- Əlbəttə, sazı
əlimə aldıqda
onun ağırlığını
hiss edirəm. Ona görə də
heç zaman mən sazı ucuzlaşdırmıram. Yəni, sazla
kiminsə qarşısına
qaçıb pul xatirənə ifa etmirəm.
Bu sənət mənim
üçün çox
müqəddəsdir.
- Hazırda hansı mahnılar üzərində
işləyirsiniz?
- Yaxın zamanlarda “Ay dili-dili” xalq mahnısını saz formasını ifa edəcəm. Ancaq bunu remiks formada ifa etməyi düşünmürəm.
Xəyalə Rəis