İkiqat
yubiley
Bakıda
doğulan Vladimir Menşov yubileyini qeyd edir
Vladimir Menşov. Onu kim
tanımır? Onun haqqında ən yaxşı
sözləri çəkdiyi filmləri, oynadığı
rolları deyir. O, şedevr filmlərdə çəkilib.
O, şedevr filmlər çəkib.
Vladimir Menşov Bakıda
doğulub. Uşaqlığı bu günəşli və
qaynar şəhərdə keçib. Atası
dəniz kapitanının köməkçisi işlədiyindən
sonra Arxangelsk şəhərinə köçüblər.
Volodya orada məktəbə gedib. Uşaqlıqdan ədəbiyyatla, klassika ilə
maraqlanıb. Bu sevgisi onu böyük kinoya
gətirib.
Bu gün 75 yaşını
qeyd edən böyük aktyoru Rusiya prezidenti Vladimir Putin də
təbrik edib.
Ölkə başçısı “Siz yerli
kinematoqrafiyanın inkişafında böyük xidmətlər
göstərmisiniz, kinomuzu dünyada
tanıtmısınız”- deyə bildirib.
Ədalətsiz cəmiyyətdə
yaşayırıq
- Vladimir Valentinoviç, həsəd
nə deməkdir? Həmkarlarınıza görə
soruşuram.
- Mən hər şeydən əvvəl
yaxşı bilirəm ki, şəxsi həsəd hissi nədir.
Ancaq mən “ətrafdakı hansı insanlar
pisdir, mən yaxşıyam və s.” deyə gileylənmirəm.
Ancaq mən paxıllığı hələ
9-10-cu sinifdə oxuyanda görmüşəm.
Detallarından danışmayacam, amma mən onda başa
düşdüm ki, heç vaxt o cür ola
bilmərəm. Mən bir dəfə bir adama
paxıllıq eləmişdim. İndi də
onu həyatımın ən rüsvayçı hərəkəti
kimi xatırlayıram.
- Siz ümumiyyətlə,
ziyalılığa necə baxırsınız? Özünüzü bu cərgəyə aid
edirsinizmi?
- Mən əyalətdə
doğulmuşam. Çox oxumuşam və bu
sözə dua eləmişəm. Biz Moskva
Bədii Teatrına gələndə bizə
“özünüzü ziyalı kimi tərbiyələndirin”,
“siz axı ziyalı adamlarsınız” deyirdilər. Müəllimim Mixail Romm mənim üçün
ziyalılıq nümunəsi idi. Ancaq mənim
ziyalılığa inam və sevgim 80-ci illərin
axırları və 90-ci illərdə kəskin dəyişdi.
Ziyalılıq tezliklə sosial-darvinizm
mövqeyinə qalxdı. Hər kəs tənhalıqda
yaşayırdı. Güclü haqlı
sayılırdı. Onların
şüarları daha çox şey əldə etmək idi.
Bu isə cinayətdir. Mən
hələ pulun quluna çevrilən adamları demirəm.
Bu, bizim ziyalılığın
rüsvayçı səhifəsi idi.
- Siz uğurlu rejissorsunuz. Çox filmlər çəkir və yaxşı
qazanırsınız. İnsanların
maaşdan maaşa yaşadığını bildiyiniz bir vəziyyətdə
öz rifahınızdan imtina etməyə
hazırsınızmı?
- Əgər insanlar
küçədə qiyam edirlərsə, bu, mənə də
gəlib çatacaq. Mən deməyəcəm “nə
üçün?” Mənim bu, axmaq
sualı verməyə haqqım yoxdur. Qiyam
baş verəcək, nəhayət divara dayanacaqlar. Hətta, Ukrayna hadisələri də bir gün bitəcək.
Mən oyunun qaydalarını pozmamışam.
Mən ölkədəki qaydalara uyğun
oynamışam. Mən oğurluq etməmişəm.
İşimə görə mənə qonorar
veriblər. Sonra o pulu artırıblar.
Əlbəttə, mən başa düşürəm ki, hətta
incəsənətin bəzi adamları da özlərinə az qala malikanələr tikir, xaricdə mənzillər,
bahalı maşınlar alırlar. Bu, xalqın
vəziyyətinə baxanda ədalətsizlikdir. Biz indi də ədalətsiz cəmiyyətdə
yaşayırıq.
- Siz başqalarından yaxşı
yaşadığınıza görə
utanırsınızmı?
- Hə, mən utanıram. Xüsusən 90-cı illərdə zibil yeşiklərindən,
künclərdən çörək qurusu axtaran qocaları
görəndə utanmışam. Ancaq mən
rəsmən elan olunsa belə xeyriyyəçiliklə məşğul
olanlara və ya bu tip təşkilatlar yaradanlara inanmıram.
Mənə kömək üçün
müraciət edəndə imtina edirəm. Ən yaxşısı, bunun ünvanı
olmalıdır ki, kimə kömək etdiyini biləsən.
Jukov mənə
çox kömək edir
- Sizin həyatınızda büdrəmələr
çox olub. Amma həmişə
özünüzdə güc tapıb ayağa
qalxmısınız. Bununla belə, sizin
dostlarınızın arasında ruhdan düşənlər
və erkən həyatdan köçənlər oldu.
Vladimir Vısotçki deyən kimi: “Nə vaxt ki, qırılan
qanad görürəm, yazığım gəlmir...”
- Onların taleyini
yaşadıqları zamandan ayırmaq olmaz. İnsanın
öz taleyinə heyifslənməyini az
görməmişəm. Məsələn, 20 il
bundan əvvəl Yeltsinə görə
qışqırırdılar. Mənsə fikirləşirəm:
nə üçün özümü belə xilas etməliyəm?
Səni bir nahar yeməyi təmin edə bilər.
Ancaq sən axı bu həyatı həmişə
istəyirsən.
- Mən sizdən siyasət
haqqında soruşmadım. Bu peşədən
asılılığınızdan danışdım.
- Biz belə cəmiyyətdə
yaşamırıq. Və müşahidə
etmirik. Amma sonra belə xəbər verirlər: “o, aclıqda
öldü”. Mənə elə gəlir ki, bu söz lap ağ yalandır. Heç olmasa,
insanların mənzili və təqaüdü var. Əgər
o bütün günü intəhasız içirsə və
ona butulka çatmırsa, ona necə kömək edə bilərsən?
Siz Tatyana Somoylova haqqında eşitdinizmi? Mən həmişə onu Kino Evinin restoranında
yemək yeyən görürdüm. Sonra
isə birdən eşitdim ki, o, aclıqdan ölüb. Burdan öyrənməli şey çoxdur.
- Siz sovet dövründə “Oynama”, ”Moskva göz yaşlarına inanmır” və
“Məhəbbət və göyərçinlər” filmlərini
çəkdiniz. Küt senzura sizə asan
başa gəlmədi. Budur, yeni zaman və
azadlıq gəldi. Siz “Şirli-mırli” və
“Allahların həsədi”ni çəkdiniz.
Məni bağışlayın, əgər
düzünə qalsa, mən yenidən bədii şuranın
qayıtmasını istərdim. Çünki
siz SSRİ dövründə üç filmdən ikisini
şedevr çəkdiniz. Sonra isə senzurasız
bunları... Mənə elə gəlir ki, əvvəlkilərin
fərqi böyükdür. Bəlkə
azadlıq çoxlarına mane olur?
- Bu sözləri mənə
çox deyirlər. Ancaq mənə elə gəlir
ki, sonradan çəkdiyim filmlər də mükəmməldir.
Mən bu filmləri çəkərkən
böyük həzz duymuşam. Mən
quş kimi azad idim və kino nə istəyirsə, onu edirdim.
Bu azadlıq mənim ürəyimcə idi.
Sovet dövründə məni bu cür filmləri
çəkməyə qoymurdular. Özünüz
fikirləşin, məgər o zaman “Allahların həsədi”ndə
erotik səhnələr çəkmək olardımı?
İndi mən bu cür kadrlar üçün
özümə asanlıqla icazə verirəm. Erotika çəkirəm, amma çərçivələri
aşmıram. Amma siz düz deyirsiniz, mədəni səviyyəsi
aşağı olan adam hər şey
çəkər, Hətta pornoqrafiya da. Amma mən
əllərimi kəsərəm.
- “Allahların həsədi”ndə
Jerar Depardeni çəkmisiniz. O zaman düşünə
bilirdinizmi, nə vaxtsa o, bizim həmyerlimizə çevriləcək?
- Çəkilişlər zamanı
bizim ünsiyyətimiz qısa olurdu. Mən qeyd
edim ki, o meqaulduzdur. Bundan əlavə,
sözün yüksək mənasında ləyaqətli və
sadə adamdır. Ancaq o həyatından
bir fraqmenti mənə danışmağa fürsət
tapdı. O, motosikillə haranısa yarıb
keçmişdi. Onda qəzetlərdə məsələ
qaldırıblar ki, onun Fəxri Legion ordeni əlindən
alınsın. O, prezidentin yanına gedib və ordeni
stolun üstünə qoyub. “Yox-yox, siz nə
danışırsınız?”- deyə
prezident dərhal əllərini yelləyib. Depardye mənə
təmiz və hiylədən uzaq adam təsiri
bağışladı. O, həmçinin butulka ilə
yaxından dost olduğunu da gizlətmədi. “Mən
nə vaxt içirəm, axmaq adama çevrilirəm”- deyə
mənə etiraf da edib. Mənə görə,
yenidənqurmanı yaşayan insanı heç nə ilə təəccübləndirmək
mümkün deyil. Rusiya vətəndaşlığına
gəlincə, dediyinə görə bununla qürur duyur.
- Siz Marşal Jukovu iki dəfə oynamısınız. Bir “Ləğvetmə” filmində, bir də “Generallar”da. Belə çixir ki, bu estafeti Mixail Ulyanovdan almısınız?
- Deməliyəm ki, o, bu rolu oynamağıma o qədər də razı deyildi. Rejissor İqor Nikolayev ilk dəfə mənə bu rolu oynamağı təklif edəndə Mixail Aleksandroviçin diqqətindən yayınmadı və özü oynamaq istədi. Sonra Yuri Kara mənimlə əlaqə saxladı və mən təklif etdim ki, filmə “parad” və “Jukov ağ atın belində” kadrlarını da əlavə etsin. Kara bu fikirlə razılaşdı, amma nədənsə sonradan bu aradan itdi. Film ekrana çıxanda Kara mənə etiraf etdi ki, Mixail Aleksandroviç ondan çox xahiş edib ki, həmin səhnə kəsilsin. Amma Jukov mənə çox kömək edir. Yol polisləri saxlayanda “o.... yoldaş marşal, buyurun”- deyirlər.
- Siz nə qədər azadsınız? Sizin kompromissin həddi hansı səviyyədədir?
- Mən hələ tələbə olanda “qanunlaşmış” yalanları görürdüm. Hansı ki, bütün sənətkarlar bu mühitdə yaşayırdılar. Onların gözünün içinə “sən dahisən” deyirdilər. Sonra beş addım ayrılan kimi “necə riyakarlıq oldu” - deyə pıçıldayırdılar. Onda mən özümə daxilən and içdim ki, heç vaxt elə olmayacağam. Əlbəttə, bu prinsipi qoruyub saxlamaq asan deyil. Bilirsinizmi, Nemiroviç -Dançenkonun “Slavyan bazarı”nda Stanislaviski ilə xatirələri var. Teatr haqqında danışanda Nemiroviç deyib ki, “biz bir-birimizə yalnız həqiqəti danışacağıq”. Konstantin Sergeyevic: “Mən bunu bacarmaram”- deyə cavab verib. Bu, onları düşmənçiliyə aparan razılaşmanın başlanğıcı idi. Stanislavski həqiqəti eşitməyi bacarmırdı. Və mən həqiqətə dözməyən insanları da görürdüm. Əgər kiməsə “sizin filminiz alınmyıb” desəydin, az qala dünya dağılardı. Mənim də bu baxımdan zəifliyim var. Amma Allah məni bu vəziyyətdə böyük səhvlərdən xilas edib. Əgər həmin məqamda mənim düşünmək imkanım varsa, mən inamla cavab verirəm.
- Bəs əgər sizə həqiqəti deyirlərsə, onda necə yanaşırsınız?
- Əgər qərəz yoxdursa asan qarşılayıram. Mən həmişə özümə tənqidi yanaşan adam olmuşam. Özüm özümü qınamağı da, səhvlərimi görməyi də, onları etiraf etməyi də bacarıram. Mənə həqiqəti deyən adam heç vaxt mənim düşmənim ola bilməz. Bu işdə mənə dostlarım da, ailəm də kömək edir.
Yubileydən qaça bilməzsən
- Mən həmişə deyirəm ki, “Moskva göz yaşlarına inanmır”dakı Katerina mənəm. Bu, mənim taleyimdir. Siz də belə deyə bilərsiniz?
- Hansısa mənada deyə bilərəm. Amma mən hansısa mənada Qoşayam. Hələ Qurini, Nikolayı demirəm. Yox, mən bütünlükdə Katerina deyiləm. Olsa-olsa onun bir parçasıyam.
- İndi bütün söhbətlər Ukrayna ilə başlayır və Ukrayna ilə qurtarır.
- Mən artıq yarım ildən çoxdur ki, orada nə baş verdiyini anlamağa çalışıram. Çünki barrikadalarda, küçələrdə zombiləşmiş adamlar görürəm. Mən başa düşmürəm, nə üçün məhz müharibə? Qohumların bir-biri ilə danışmağa başqa dilləri yoxdurmu? Rusiyada elə bur adam yoxdur ki, onun Ukraynada qohumu olmasın. Amma bizim ukraynalı qardaşlarımız bir-birlərini öldürürlər – orda vətəndaş müharibəsi gedir. 20 il ərzində Ukrayna psixoloji ab-havada yaşayıb. İndi vəziyyət daha da kəskinləşib. Bu yolu seçən adamlara mənim çox yazığım gəlir.
- Siyasət haqqında bəsdir. Ailədə vəziyyət necədir?
- Nəvəm artıq orta məktəbi bitirib. Qız nəvəm 5-ci sinifdə oxuyur. Qızım Yuliya həmişə mənim qürur rəmzim olub, həyat yoldaşım isə sevgi rəmzi. Bax-belə!
- Axı indi sizin ikiqat yubileyinizdir...
- Siz “Moskva göz
yaşlarına inanmır?” filmi haqqında
danışırsınız? Hə, o film 1979-cu ildə ekrana
çıxıb. 35 il əvvəl. Mən o vaxt onu çəkəndə
inana bilmirdim ki, film belə xəlqi ola bilər. Film “Oskar” laureatı oldu. Bu, Rusiya kinosunun böyük uğuru idi.
İkiqat yubileydən
qaça bilməzsən. Mən də bunu məmuniyyətlə
qarşlayıram!
Rusiya mətbuatından
tərcümə etdi
Təranə Məhərrəmova
Kaspi. - 2014.- 25 sentyabr.- S. 9.