Plan doldurmaq üçün hazırlanan “tamaşalar”
İntiqam Soltan: “İki cür sənət var - biri xalqın
dalınca sürünən sənət, biri də
xalqı dalınca sürüyən
sənət”
Dekabrın 27-də mədəniyyət
və
turizm naziri Əbülfəs Qarayev 2013-cü ilin yekunlarına həsr olunan kollegiya iclasında teatrların repertuarından narazılıq
edib. Nazir çıxışı
zamanı uşaq tamaşalarının keyfiyyətindən danışıb: “Teatrların
iş cədvəli,
teatr və musiqi kollektivlərinin
repertuarı məni narahat edir. Teatrların bəzilərinin repertuarına aşağı
səviyyəli tamaşalar, dram əsərləri,
komediyalar daxil edilir. Teatr kollektivləri
olduqca böyük iş görməlidirlər.
Bəzi teatrlar yalnız
həftədə iki dəfə tamaşa təqdim edirlər. Uşaq tamaşaları, ümumiyyətlə səhnəyə
qoyulmur. Mən dəfələrlə
təkrar
etmişəm
ki, bir-birini əvəz etmələri mümkün olsun deyə,
teatrlar tamaşaları
iki aktyor tərkibində hazırlasınlar. Təəssüf ki, biz buna nail ola bilmədik”.
Nazirin tənqidi fikirlərinə əsaslanıb, biz də
uşaq tamaşaları
hazırlayan teatrlara üz tutduq. Onlardan naziri
çıxışına münasibət
öyrəndik.
Uşaq tamaşaları hazırlayan
rejissorlar vəziyyəti qənaətbəxş hesab
etdiklərini,
ancaq nazirin sözünü də inkar edə
bilmədiklərini söylədilər. Uşaq yazarları isə bu sahədə böyük problem olduğunu
təsdiqlədilər.
Bunu qəbul
etməsələr də...
Bakı
Uşaq Teatrının
direktoru İntiqam Soltan təəssüf
hissi ilə bildirdi ki, hazırda uşaq tamaşaları çox azdır: “Bakı Uşaq Teatrı 12 ildir ki, yaradılıb. Bu 12 ildə
83 tamaşa hazırlamışıq.
Bunlardan
57-si uşaq, 26-sı gənclər və
böyüklər
üçün nəzərdə
tutulub. Həmin 26 tamaşa birbaşa
olmasa da, dolayısı yolla uşaqlara həsr olunub.
Düşünürəm ki, gözəl nəticə əldə etmək
üçün uşaq
teatrlarına qayğını
daha da artırmaq
lazımdır. Azərbaycan teatrlarında uşaq tamaşalarına az müraciət edilir. Uşaq tamaşalarının əksər hissəsi
gəlir
götürmək
məqsədi ilə
hazırlanır. Yerdə qalanı isə planı doldurmaq üçün bayağı
musiqilərlə bol olan, tərbiyəvi əhəmiyyətə malik olmayan tamaşalardır.
Təəssüf ki, bizim səhnə əsərlərimizin bir
çoxunda xalqın nadan zümrəsini güldürmək üçün bayağı
ifadələrdən istifadə olunur. Ən dəhşətlisi o zaman olur ki, aktyorlar
da onlara qoşulur. Nazirin çıxışına gəlincə isə,
həmin
sözlərdə böyük həqiqət
var. Çox sevindirici
haldır ki, bu məsələ nazirlik səviyyəsində səsləndirilməyə başlayıb”.
İntiqam Soltan nazirliyin balansında uşaq teatrının olmadığını
da açıqladı:
“Əbülfəs Qarayevin fikirləri ilə razıyam. Hazırda uşaq tamaşaları
yox səviyyəsindədir. Əvvəla, uşaq teatrı yoxdur, bircə
Kukla Teatrımız var ki, onun
da imkanları çox aşağıdır. Onlar bunu
qəbul
etməsələr də, bu, reallıqdır. Ölkədə bir çox tamaşalar bəzən
yazıçıya, bəzən isə əsərin adına görə səhnəyə qoyulur. Yəni
rejissor düşünür
ki, bu il “Şekspir” tamaşasını hazırlayım,
gələn il yenə
də
onu başqa formada hazırlayaram. Gəlin görək,
bu əsər bugünkü reallığa
uyğundurmu və onun tamaşaçısı
varmı?
Məhəmməd Füzulinin
bir sözü var, deyib ki,
“Əgər qulaq asmırlarsa, əlindəki Quran belə
olsa, onu yarımçıq saxla”. Boş-boşuna bu qədər xərc
çəkməyə dəyərmi? Tamaşaçını nümayiş olunan tamaşanın səviyyəsinə çatdırmaq lazımdır.
Hansısa böyük arxası,
dayağı olan yazarın ssenarisi bayağı da olsa, biz onu səhnəyə
qoymaq məcburiyyətində qalırıq. Halbuki, onun
yazdığı ssenari
nə
bu günümüzlə, nə
də
sabahımızla səsləşir. Tamaşaçı zala daxil olanda
onun arzuları ilə
gördükləri
üst-üstə
düşmür. Bu da onlarda xəyal qırıqlıqlarına səbəb olur.
Bilirsinizmi, iki cür sənət var - biri xalqın
dalınca sürünən sənət, biri də
xalqı dalınca sürüyən
sənət. Yəni
biri var kütləyə işıq tutub yol göstərən
sənət, biri də
var sönmək üzrə
olan bir şamı tutub,
irəlidə gedən
xalqın dalınca qaça-qaça gedən sənət”.
Heç
kim öz
ayranına turş demir
Əməkdar
artist, rejissor, aktyor Nicat Kazımov hər
bir teatrın yaxşı və pis tamaşası olduğunu və
teatrların uşaq tamaşalarına az müraciət etdiklərini
qeyd etdi: “Mən
bildiyim qədər,
uşaq tamaşaları
Kukla Teatrında və
Gənc
Tamaşaçılar Teatrında
hazırlanır. Mən bacardığım qədər zəif
əsərlərə
müraciət
etmirəm.
Hər bir teatrın
repertuarında aşağı
və
yüksək
səviyyəli tamaşalar var. Çox təəssüflər olsun ki, bu
gün zəif tamaşalar
da səhnələrə
yol tapır. Mənim düşüncəmə
görə,
Gənc
Tamaşaçılar Teatrında
uşaq tamaşalarının
sayı yetərincədir. Bu yaxınlarda dövlət sifarişi ilə “Danışan
gəlincik”
tamaşası təhvil verildi. Hesab edirəm
ki, yeni mövsümdə
bu kimi tamaşaların
sayı daha da artacaq”.
Sumqayıt Dövlət
Musiqili Dram Teatrının
baş rejissoru Firudin Məhərrəmov bizimlə söhbətində nazirin çıxışından
xəbərdar olduğunu, bu barədə bir sıra tədbirlər də
həyata
keçirdiklərini
söylədi:
“Bizim teatrda uşaq tamaşalarına çox az müraciət olunub. Hər
il repertuar
üçün bir və
ya iki uşaq
tamaşası hazırlayırıq.
Bizim teatrda da ola bilər
ki, vaxtilə zəif əsərlər yer alıb. Hərdən olur ki, mövzunu bəyənirsən, səhnəyə qoyursan, ancaq həmin
mövzu tamaşaçılar
tərəfindən bəyənilmir. Əsər zəif
olanda da müəllif
heç zaman əsərinə zəif
demir. Gah deyir tamaşaçı
onu başa düşmədi,
gah da deyir
ki, rejissor quruluşu zəifdir. Heç
kəs
öz ayranına turş demir. Şübhəsiz ki, nazir bu prosesləri
görüb ki, belə
bir nəticəyə gəlib.
O, çıxışında konkret hansısa bir teatrın adını da çəkməyib. Təbii
ki, heç kim bunu
öz üzərinə götürməz.
Məncə, nazir teatrın
fəaliyyətini düzgün qiymətləndirib. Biz də
öz növbəmizdə çalışırıq ki,
teatra gözəl əsərlər yol tapsın. Bu, teatrın imicinə xeyir gətirir”.
Uşaq
mövzularına daha çox müraciət edən
ssenarist Arzu Soltan valideynlərin övladlarını
teatrlara çox az gətirdiklərini və
hazırda bu sahəyə marağın kifayət qədər olmadığını bildirdi:
“Gərək bu sahəyə ehtiyac yaransın ki, kadrlarımız da bol olsun.
Düşünürəm ki, uşaq mövzularına dair nəsə yazmaq üçün böyük tələbat
olmalıdır. Teatrlar daha
çox uşaq tamaşalarına müraciət etməlidirlər. Onlar uşaq tamaşalarına ona görə
az müraciət edirlər
ki, hazırladıqları
məhsulu
sata bilmirlər. Əgər hazırladıqları
məhsulu
sata bilmirlərsə, bunu nəyə görə
istehsal etsinlər? Tələbatın artması üçün
təhsil
və
tədris
sahələri də
bu sahədə
maraqlı olmalıdırlar.
İnteraktiv təlim
metodları tərtib olunmalıdır və onların daxilində tamaşalara getmək və
tamaşalarda iştirak
etmək
vacib sayılmalıdır.
Hesab edirəm
ki, bu məsələlər yəqin
ki, birbaşa təhsil
prosesi ilə bağlıdır”.
Xəyalə
Rəis
Kaspi.-2014.-10 yanvar.-S.12.