Rəqəmsal ölüm
(1000 olanda yazı bitəcək)
1 2 3 4 5 6 7 8
Aktyor Qurban İsmayılov və rejissor Bəhram Osmanov səhnədə müasir dramaturq Peter Turrininin “Axır ki” pyesini təqdim etdilər. Gənc Tamaşaçılar Teatrında baş tutan hadisə qaranlıq və isti olan kiçik səhnə məkanına doğmalaşırdı. Bu janr çox çətin olmasa da, daha çox zəhmət tələb edən gərgin işin nəticəsi olmalıdır. Xüsusilə, təxminən 50 dəqiqə ərzində tamaşaçının diqqətini səhnədə tək aktyorda cəmləşdirməyi məcbur etmək etiraf edək ki, olduqca çətindir.
9 10 11 12 13 140
Tamaşa yerə səpələnmiş
kağızların, zir-zibilin və qutuların üzərində rus,
inglis və
doğma dilimizdə
yazılmış (təxminən belə “sizin
arzularınız gerçəkləşəcək”) sözləri
ilə əhatələnmişdi. Personaj
- tamaşanın qəhrəmanı
Q.İsmayılov bizə
izah edir ki, o, özünü
güllələmək qərarına
gəlib. Həyatını intiharla sona
çatdıracaq.
15 16 17 18 19 200
“Minə çatanda özümü öldürəcəm” - qəhrəmanımız fikrində qətidir. Bu hadisənin hansı motivdən yarandığını isə izah etmir. Və tamaşaçı düşünür ki, minə çatınca, dözməliyik. Biraz bəsit tonda, sonra qışqıraraq, biraz uca səslə, biraz sərsəm səslə-hələ ki, o, öz həyatından danışır.
Qəhrəman hər dəqiqənin hesabını aparır. Kölgəli olsa da, həyatının təsvirini verməyi bacarır. İlk baxışdan o qədər də önəmli olmayan detallara toxunur. Bir müddətdən sonra bəlli olur ki, qarşımızda həyatın dəyişilməyən, hər zaman eyni axarından bezən məntiqini və vicdanını itirməyən o cümlədən, qürurlu və güclü bir qəhrəman dayanıb.
Həyatdan
üz döndərmək istədiyimiz ən sadə əşyalar - soyuducu,
köhnə televizordan belə
sonda imtina etmək çətin olur.
Daha geniş mənada, insan
yaşadığı cəmiyyətdə həyatın
fərdi dəyərini, mənasını
tapa bilmir. Əvvəlcə-məktəb, sonra-evlilik,
hamıda olduğu kimi
qısqanclıq, mübahisə...
Bununla paralel - karyera. Nəticədə baş redaktorun razılığını qazanan tanınmış jurnalistdən bu
günə qalan - İnsan.
21 22 23 24 25 26 270
Lakin... İnsanların sevdiyini yazmaq? Çoxluğun fikrindən
və rəyindən asılı olmaq? Artıq mənasını
və dəyərini itirmiş
sözə arxalanmaq? Burada “hamı kimi” rejimi öz
funksionallığını itirmir. Başqa cür rejim arzu edirsənsə, çıxış yolu var - intihar.
Müxtəlif
müstəvilərdən yanaşmaq mümkündür. İntihar edən şəxs
ya anormal olmalıdır, ya ruslar demişkən “idiot”, ya da filosof...
Aktyorun (Q.İsmayılov) oyunun daxili psixologizmi
tamaşaçını hadisələrin həqiqətinə çox
yaxınlaşdırır. Hər
an insan
öz-özünə
düşünür ki,
mən buna baxmaq istəmirəm. Sanki
bu mənim
beynimə, təhtəlşüuruma bir
təzyiqdir, hər an
onu incidir. Lakin... aktyorun qələbəsi
bu əzabdan
daha öndə
gedir. Mən
beynimi qapayıb, hissimlə, ruhumla ona baxmaq,
yaşantılarını duymaq istəyirəm.
Qurban İsmayılovun oyunu ilə
hər bir tamaşaçının içində gizlənmiş eyni hisslərin
“sakitlik” axtarışında gəldiyi son
nəticə belə olur:
“axır ki!”. Lakin mən əminəm
ki, hər
bir seyrici
tamaşanın sonunu da
məhz bu şəkildə gözləyirdi. Axır ki, bitsin...
35 36 37 38 39 400
Bəlkə də, tamaşaçı haqlıdır. Paradoks: yaradıcı heyət isə işində mükəmməl idi. Danılmaz fakt olaraq, ancaq bunu söyləmək olar. Onların sayəsində qısa müddətli də olsa biz hər gün taxdığımız maskaları çıxardıb, rahat oturduq. İnanıram ki, tamaşaçı “axır ki” bitsin sözünü məhz aktyorun - sənətkar Qurban İsmayılovun əzabının, iztirabının bitməsi üçün söyləyirdi.
500 600 700 800 900
Çünki bizi ölümümüzdən hələ çox vaxt ayırır. Bizi ondan arzular, ciddi iş müqavilələri, baxmaq istədiyimiz filmlər, dinləmək istədiyimiz musiqilər - daha nələr, nələr!- ayırır. Biz bilirik ki, əbədi yaşayacağıq.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 1000
“Axır ki” güllə açıldı. Yəqin mənim kimi, çoxları bu sonluğu gözləmirdi. Ölümü arzulamaq bu qədər asan olmamışdı. Qurban İsmayılovun yorğun siması qaranlıqda itir, biz isə qaranlıq məkanı yavaş-yavaş tərk edirik.
Bəlkə elə doğrusu
budur!
Aygün Süleymanova
Teatrşünas
Kaspi.-2014.-31 yanvar.-S.10.