Burada aktyorlar cansız kuklaları dilə gətirir
Balacaların sevimli məkanından
reportaj
Uşaqlıqdan bəri dilimiz yalnız bu mahnıya öyrəşib:
“Ay uzun saç, qara göz, ağıllı kuklam mənim”. Bir çox mütəxəssislər
həyatı teatra, insanları isə oradakı kuklalara bənzədirlər. Biz də
bu dəfə yolumuzu uşaqlara sevinc bəxş edən Abdulla Şaiq adına Dövlət
Kukla Teatrından saldıq. Gördük ki, teatrda səhnə arxasında baş verən hadisələr doğurdan
da sehirli bir aləmi xatırladır. Sanki tamaşa pərdə açıldıqdan sonra
deyil, kulis arxasında gedir. Əslində tamaşaya hazırlıq
prosesinin özü bir səhnədir. Tamaşaçısız səhnə...
Biz də o səhnəni
müəyyən qədər
sizə göstərməyə
çalışacağıq.
Teatra getdiyimiz
gün teatrın yaradıcı heyəti Azərbaycanın xalq nağılı olan “Sehirli üzük” tamaşasına hazırlaşırdılar. Əvvəlcə
tamaşada rol alan kuklalar
səhnəyə gətirildi.
Daha sonra işıqçı
səhnənin işıqlandırılmasına
hazırlaşarkən aktyorlar
səhnə paltarlarını
geyinib səhnəyə
gəldilər. Rejissorundan tutmuş,
işıqçısına qədər hər kəs canfəşanlıqla
tamaşaya hazırlaşırdı.
Hətta
hazırlıq prosesi
o qədər həvəslə,
maraqla keçirdi ki, bəzən reportajda olduğumuzu unudur, səhnənin tək tamaşaçısı
olaraq tamaşanı izləyirdik.
“Lalala-lülülü” ilə
iş bitmir
Əvvəlcə tamaşanın baş rolunu oynayan aktyorlarından İqbal Əliyevə yaxınlaşdıq. İqbal həm
quruluşçu rəssam,
həm də aktyorudur. O, bu tamaşada nağılçını,
çəkməli pişiyi,
yad planetli rolunu ifa edir.
Sənətinin çətinliklərindən
danışan həmsöhbətimiz
deyir ki, xüsusilə Kukla Teatrında çalışmaq
digər teatrlara nisbətən çox çətindir: “Kukla Teatrı digərlərindən
çox fərqlənir.
Hətta
mənim bu teatr haqqında dediyim sözlərə görə, digər teatrın aktyorları inciyib də. Amma həqiqət belədir.
Canlı
çıxıb hansısa
rolu oynamaq bir o qədər də çətin deyil. Kukla Teatrında isə
istər plastik, istərsə də texniki baxımdan aktyor öz oynadığını kuklaya
ötürməyi bacarmalıdır.
Kuklanı götürüb
“lalala-lülülü” oynatmaqla
iş bitmir. O obrazı kuklada canlandırmaq lazımdır.
Biz səhnədə iki funksiyanı yerinə yetiririk; həm özümüz oynayır, həm də kuklaya həyat veririk”. Kuklalarla işləməyin
özəlliyindən danışan
gənc aktyor deyir ki, kuklanın
xarakterini öyrənmək
çox vacibdir: “Bizdə güzgülü
zal var ki,
burada tamaşadan əvvəl aktyor kuklanı götürür,
güzgünün qabağında
oynayır. Mən gənc aktyorlara
məsləhət görərdim
ki, kuklanın xarakterlərini öyrənsinlər,
məşq etsinlər.
Kuklanın küsməyi var,
sevinməyi var. Hamı
düşünür ki,
nə var ki, orada. Amma kuklanı canlandırmağı
hər kəs bacarmır”.
“Mən”imizdən imtina edirik
İqbalın tərəfdaşı Cəmilə
Allahverdiyeva tamaşada
kəpənək və
zalımın qızı
rolunu oynayır. Cəmilə
deyir ki, Kukla Teatrında aktyor olmaqla digər teatrın aktyoru olmağın fərqi çoxdur: “Kukla Teatrında işləmək həm məsuliyyətli, həm də çətindir. Mən teatrın keçmiş baş rejissoru rəhmətlik Rəhman Əlizadənin tələbəsiyəm.
Onun tamaşalarında iştirak
edərək bu həddə çatmışam.
Kukla teatrı aktyorunun yaxşı səs diapazonu olmalıdır.
Çünki Kukla Teatrının
aktyoru maneələrlə
danışır. Bəzən canlı
plan olmur, üzlük
və əlində kukla ilə oynayır. Səs o qədər yaxşı
olmalıdır ki, zala gedib çatsın.
Bizim teatrın aktyorları başqa teatrlarda işləyə bilər.
Amma başqa teatrdan hamı gəlib burada işləyə bilməz. Rəhman Əlizadə deyirdi
ki, Kukla Teatrının aktyoru bir növ öz
“mən”indən imtina
edir. Özünü qurban verir.
Bu, həqiqətən belədir”.
Tamaşanın şahı
Tamaşanı kənardan izlədikdən
sonra pərdələr
açılana qədər
teatrın daxilində
hansı hadisələrin
baş verdiyini canlı olaraq görmək istədik və kulisə yollandıq. Kulis bizə səhnədən
də maraqlı göründü. Hərə öz
hayında idi. Hər kəs çalışırdı
ki, tamaşanın maraqlı alınması üçün əlindən
gələni etsin.
Burada tamaşanın şahı
rejissor idi. Aktyorlar işi bitdikdən sonra digər səhnəyə qədər
paltarını dəyişir,
kimi kənardan kuklaların səslərini
canlandırır, kimisi
də işini bitirdikdən sonra kənarda əyləşib
rolunun çatmasını
gözləyirdi.
Belə aktyorlardan biri də Cavid İbrahimovdur. Cavid tamaşada
it obrazını canlandırır.
O deyir ki, kuklalar vasitəsilə tamaşaçı ilə
ünsiyyətə girmək
həm insana zövq verir, həm də olduqca məsuliyyətli işdir: “Başqa teatrlarda aktyor səhnəyə canlı
çıxır, tamaşaçı
ilə ünsiyyət
qurur. Biz isə
kuklalarla oynayırıq.
Sən özün keçirdiyin hiss, həyəcanı
kuklaya ötürürsən
və kuklanı canlandırırsan. Bu gözlə
göründüyü kimi
asan iş deyil”.
“Kukla aktyorun ifasıdır”
Aktyorlarla söhbətləşdikdən sonra tamaşanı başdan sona qədər izləyən
və öz göstərişlərini verən
teatrın baş rejissoru Qurban Məsimova yaxınlaşdıq. Qurban müəllim
deyir ki, bu teatr digər
teatrlarla müqayisə
edilməyəcək dərəcədə
fərqlidir. Onun sözlərinə
görə, aktyor oynadığı obrazı
sevmirsə, ona inanmırsa, heç bir zaman uşağı
da inandıra bilməyəcək. Teatrda
əsas cəhət səhnədə göstərilənin
sehrinə inandıran
səmimiyyətdir: “Bu teatr
digərlərindən çox
fərqlidir. Çünki burada görünən
kukla, görünməyən
isə aktyordur.
O, öz rolunu kuklanın vasitəsilə
ifadə edir. Mən deyərdim ki, Kukla Teatrında işləmək Dram Teatrında
işləməkdən daha
qəlizdir. Dram teatrında aktyor öz oyununu nümayiş etdirir, amma burada isə
aktyor özü oynayır, sanki sonra öz oyununu
söndürür, kuklaya
ötürür. Kukla Teatrında
ən vacib fərqlərdən biri aktyorun plastik düşüncəsidir. Plastik düşüncəyə malik
aktyor kuklanı da çox gözəl
idarə edir. Aktyorun özünün plastikası
gözəl olduqda, onun kuklası da plastik olur.
Real həyatda onun bədəninin plastikası necədirsə,
idarə etdiyi kukla da elə
olur. Sanki kukla aktyorun ifadəsidir”.
“Nağıllar aləminə
obraz gətirdik”
Baş rejissor teatrdakı son yeniliklər
haqqında da bizi məlumatlandırdı. O deyir ki, teatrda uşaqlar
üçün yeni qəhrəmanlar yaranmalıdır:
“ Mən Kukla Teatrına yeni gəldiyim ərəfələrdə iki
ölkədə festivalda
olduq. Hindistanın Nyu-Dehli şəhərində
keçirilən İşhara
beynəlxalq kukla teatrları festivalında iştirak etdik. Səfərdə məhz bu festival üçün
hazırladığımız "Çanta trio &..”tamaşasını nümayiş
etdirdik. Ayrı-ayrı kukla teatrı
üslubları ilə
zəngin olan bu səhnə əsəri üç dəfə göstərildi.
Tamaşalar Nyu-Dehlidə “Habitat Centre”də və Daryana ştatının Qurqaon şəhərində
təqdim edildi və böyük rəğbətlə qarşılandı.
Sonra Kurqan beynəlxalq teatr festivalına getdik. Burada da iki tamaşa oynadıq. Çox yaxşı qəbul olundu. Hətta münsiflər heyətinin
sədri dedi ki, sizin aktyorlar
maska oyununu çox gözəl oynayırlar. Aktyor üzünə maska
keçirir, bədəni
daha ifadəli olmalıdır ki, obrazı təhkim edə bilsin. Orada demişdilər ki, azərbaycanlı aktyorlar bu rolu çox
gözəl oynayırlar.
Sonra biz
“Tıq-tıq və Tak-tak”ın nağılını
tamaşaya qoyduq və nağıllar aləminə yeni obraz gətirdik. Bu obrazın adı
“Tak-tak”dır. İndi “Taktak”
“Tıqtıq”dan da məşhurdur. Yeni yaranmış
obrazı saxlamaq lazımdır. Biz artıq oyunlarımızda
müasir texnologiyalardan
istifadə edirik.
Yəni
div artıq planşetlərə
baxır, internetdən
istifadə edir. Çünki artıq uşaqlar
texnologiyanın nailiyyətlərindən
elə istifadə edir ki, böyüklər
aciz qalır”.
Səhnənin görnməyən tərəfi
Rejissorla söhbətimizdən sonra yenidən kulisə nəzər yetirdik. Səhnə arxasındakı gərginlik hələ də davam edirdi. Bu səfərimizdən bizə aydın oldu ki, əslində yarımca saatlıq nümayiş edilən bir tamaşa uzun bir əziyyət hesabına ərsəyə gəlirmiş. Bir tamaşanın hazırlanması üçün öncə əsər götürülməli, rejissor ona öz yozumunu verməli, daha sonra rəssam rejissorun fikirlərinə görə eskizləri çəkməli, həmin eskizlərin əsnasında dərzilər və heykəltəraşlar işləməli və kuklanı hazır vəziyyətə salmalıdırlar. Daha sonra rejissor hazırlanmış kuklalara uyğun aktyorları seçməli, ondan sonra səhnənin dekorasiyaları hazırlanmalı və tamaşa uzunmüddətli məşqlərdən sonra ərsəyə gəlməlidir. Yəni uşaqların 40 dəqiqəlik əyləncəsi üçün teatr böyük bir əmək sərf etməli olur. Odur ki, övladlarınız üçün yaradılmış bu istirahəti qaçırmayın. Həmişə istirahətdə...
Aygün Əziz
Kaspi.-2015.-16 yanvar.-S.18.