İllərin sükutlu
qəhrəmanıvə ya heç zaman dəyişilməyən
Hacı İsmayılov
Zamanla qrimin, mimikanın içində dəyişərək şahdan dilənçiyə, zalımdan məzluma, zülmkardan xeyirxaha çevrilən aktyor bu dəyişikliyi özünün ən böyük sərvəti hesab edir. Aktyorun yaradıcılığı onun yaşadığı dövrün canlı salnaməsi hesab edilə bilər. İllərin sükutunu pozmayan və heç zaman dəyişilməyən aktyor isə bu ayın, yanvar ayının qəhrəmanıdır. 22 yanvar məşhur Azərbaycan aktyoru Hacı İsmayılovun doğum günüdür.
Uilyam Şekspir Hamletin dili ilə aktyorlar haqqında əbəs yerə demir ki, onlar bizim zəmanəmizin müxtəsər tarixçəsidir. Axı, doğrudan da, aktyorların sənətində əsrin həqiqəti, müasirliyin həyatı, həyatın fəlsəfəsi canlı əks olunur. Dövrün əlamətdar hadisələri, qabaqcıl meylləri bu tarixçədə güzgüdə olduğu kimi, lakin böyüdülmüş halda, daha aşkar görünür. Məhz aktyorların sayəsində tamaşaçıların şüurunda daha dərindən nəqş edilir.
Aktyor Hacı Məcid oğlu İsmayılov 1944-cü ildə Bakıda dünyaya göz açıb.
Hacı İsmayılovun səhnə fəaliyyəti, daha doğrusu səhnəyə ilk addımları onun 1963 – cü ildə Mirzağa Əliyev adına Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutunun dram və kino aktyorluğu fakültəsinə daxil olması ilə başlayır. Hacı İsmayılov da ilk dəfə peşəkar səhnəyə çıxaraq, Məmmədəli bəy rolunu oynayıb. Həmin il sentyabr ayının 1-dən 1968-ci ilin sentyabrına qədər Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutunun (Teatr İnstitutunun adı 1967 – ci ilin payızında dəyişdi) səhnə danışığı kafedrasında müəllim işləyir. Həmin dövrdə isə Sumqayıt şəhərində yeni Dövlət Dram Teatrı yaradılır və bu kollektivdə aktyor işləməyə dəvət alan Hacı İsmayılov 1968-ci il sentyabr ayının 2-də gənc truppaya daxil olur. Yeni teatrın açılışında, yəni mart ayının 14-də Mirzə Fətəli Axundzadənin “Müsyo Jordan və dərviş Məstəli - şah” komediyası göstərilir. Rejissor Cənnət Səlimovanın quruluş verdiyi tamaşada Hacı İsmayılov məharətlə Dərviş Məstəli şah rolunu ifa edir. “Müsyo Jordan və dərviş Məstəli – şah” geniş auditoriya üçün hər bir zaman maraqlı olmuşdu. Tamaşanın əsas qəhrəmanlarından olan Dərviş Məstəli şah konfliktin mərkəzi, düyün nöqtəsi olaraq hər bir zaman diqqət mərkəzindədir. Oyunun qurucusu, səbəbkarı olan Dərviş Məstəli şah olmasa idi, əlbəttə ki, bu hadisələr də bu şəkildə cərəyan etməzdi. Arıq, çəlimsiz, uzunsov, əsmər üzünün almacıq sümükləri bir qədər irəli çıxmış, alnında, qara gözlərinin kənarlarında xırda qırışlar görünən, yerişində hətta səliqəli, ciddi geyimində də daxili bir ləyaqət duyulan aktyor Hacı İsmayılov öz səmimiyyəti, sadə, lakonik oyun tərzi ilə tamaşaçıların rəğbətini qazandı.
Və... bundan sonra rejissor Nəsir Sadıqzadənin dalbadal quruluş verdiyi C.Patrikin “Qəribə missis Sevic” (15 mart 1969) dramında Ceffi, A.Papayanın “Bəli, dünya dəyişib” (13 aprel 1969) komediyasında Səməndər, Cəfər Cabbarlının “Sevil” (29 may 1969) pyesinin tamaşasında Məmmədəli bəy rolunda çıxış edib. Həmin dövrdə Sumqayıt teatrında tamaşaçı rəğbəti qazanmasına baxmayaraq, Hacı İsmayılov 1969- cu il sentyabr ayının 15-də ərizə yazaraq kollektivdən ayrılıb. Bir müddət işsiz qalıb. 1970-ci il fevral ayının 16-da Akademik Milli Dram Teatrına başqa vəzifəyə işə götürülüb, ancaq aktyor kimi çalışıb. Elə ilk gündən də çoxdan bəri səhnədə məşqləri gedən Hüseyn Cavidin “Xəyyam” faciəsindəki İkinci qulam roluna ikinci əlavə ifaçı kimi daxil edilib. Quruluşçu rejissor Mehdi Məmmədovun hazırladığı əsərin ilk tamaşası 1970-ci il mart ayının 12-də göstərilib. Bundan sonra bir neçə təzə tamaşada rollar oynayan, repertuardakı hazır əsərlərdə (məsələn, “Vaqif” mənzum dramında) epizod obrazların ifasına daxil edilən Hacı İsmayılov truppanın aktyor ştatına 1 sentyabr 1973- cü ildə keçirilib. 27 sentyabr 1990-ci ildən isə o, truppanın yüksək kateqoriyalı aktyor ştatındadır.
Bu məsafədən aktyorun yaradıcılıq portreti necə görünür. Aktyor Hacı İmayılov səhnədə öz qəhrəmanının küskünlük, inciklik halından şənlənməsinə tədricən keçidi elə yumşaq, lirik ifadə vasitələri ilə tamaşaçıya çatdırır ki, aktyorun tərəf müqabillə sərbəst, təbii davranışına heyran qalırsan. Bu isə onun sənətkar səmimiyyətindən doğur. Yəni aktyor ekranda və ya səhnədə fövqəladə görünməyə heç bir meyl göstərmədən, həyatda – öz evində, dost – tanışları arasında olduğu kimi, tamaşaçılarda da gündəlik həyatın onu narahat edən məsələləri barədə öz obrazı vasitəsilə sadə, səmimi dialoqa girir. Hacı İsmayılov öz oyun tərzinin funksional momentləri – sadəliyi, yığcamlığı, jest və mimikalarının yumşaqlığı və eyni zamanda dəqiq cizgilərə malik olması ilə predmetə, vəziyyətə elə tanış, doğma münasibət ifadə edir ki, tamaşaçı onunla birgə obrazla yaşayır, duyur, düşünür.
İllər ötdükcə rollar bir – birini əvəz
etdi. “Hekayəti – xırs
quldurbasan”da yasaul Kərim, “Kölgələr
pıçıldaşır”da Yanvar, “Mənziliniz mübarək”də Elşən,
“Quşu uçan budaqlar”da Ərşad, “Adamın adamı”nda Fağır Bağır şübhəsiz, teatrda Hacı İsmayılovun sənətkarlıq təcrübəsinin
artmasına, müəyyən
ifadə vasitələrinin
cilalanmasına səbəb
oldu.
Eləcə də, Cəlil
Məmmədquluzadənin “Dəli
yığıncağı” pyesinin Mehdi Məmmədov tərəfindən
verilmiş səhnə
yozumunda və Anarın “Səhra yuxuları” əsəri əsasında Vaqif Həsənovun hazırladığı
tamaşada Hacı İsmayılovun istedadının
çalarlarından yeni
səpkidə istifadə
olundu. Hacı İsmayılovun “Dəli yığncağı”nda
müəllifin ironiyası
olan Hacı Cəfər, “Səhra yuxuları”nda lirik-romantik və ara-sıra gənclik çılğınlığı,
sadəlövhlüyü gülüş
doğuran Ruzigar obrazını yaratdı.
Hacı İsmayılov yaradıcılığının
səciyyəvi ifaçılıq
xüsusiyyətlərinə görə realist aktyor məktəbinin poetika göstəricilərinə daha
uyğundur. Akademik teatrda oynadığı
yüzə yaxın rolun böyük qismi məhz həmin üslubun estetik səciyyələrinə
uyğun gəlir.
Aktyorun milli və klassik dramaturgiyamızın əsasında
qoyulan tamaşalarda ifa etdiyi rollar
1970-ci ildən başlayaraq
bu günə kimi tamaşaçılar
tərəfindən maraqla
qarşılanmaqdadır.
Hacı İsmayılov milli kinomuzda da dəyərli
obrazlar yaradıb. Amma ilk filmi
və ilk rolu ona xüsusi ilə uğur gətirib. ilk dəfə 1980-ci ildə
"Azərbaycanfilm" kinostudiyasında
"Ad günü" filmində
Mustafa rolunda çəkiliən
aktyor, bu rolla böyük Respublikanın Dövlət
mükafatı laureatı
adına layiq görülüb.
Hacı İsmayılov teatr və kino sənətində
qazandığı nailiyyətlərə
görə 1989-cu ildə
Azərbaycan Respublikasının
əməkdar artisti və 2000-ci ildə xalq artisti fəxri
adları ilə təltif olunub. Prezident təqaüdçüsüdür.
Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqının təsis
etdiyi Sənətkar ordeninə layiq görülüb.
Bu illər Hacı
İsmayılovu Azərbaycan
teatr və kino sənətinin daimi bir sakini
etdi. O, səhnə və
ekran sənətimizə
illərin sükutunu pozmayan sükutlu qəhrəman kimi bir imza atdı:
Hacı İsmayilov
Niyaz Cəfərov
Teatrşünas
Kaspi.-2015.-23 yanvar.-S.12.