İRƏVAN TEATRI – 135
İFTİXAR PİRİYEVLƏ
SƏNƏT SÖHBƏTLƏRİ
C.Cabbarlı adına İrəvan
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının 135-ci
mövsümündə Azərbaycanın əməkdar mədəniyyət
işçisi, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru İftixar Piriyevlə yeni tamaşanın
hazırlığı ərəfəsində
görüşüb söhbətləşirik.
- Xoş
gördük, İftixar müəllim. Gərgin
işinizdən görünür ki, teatrsevərləri
maraqlı tamaşa ilə görüş gözləyir.
Həyatını
teatra həsr etmiş yaradıcı insan
üçün teatr nədir?
Mən
bunu bir neçə dəfə söyləmişəm: teatr elə bir məkandır ki, bu
sənətə gələn hər bir insan anlamalıdır
ki, bura yalnız və yalnız mənəvi qida bazası, özünü ruhsal ifadə meydanýdýr. Bu yer - belə bir müstəvi həm sənət
adamları, həm də tamaşaçı kütləsi
üçün ən mötəbər və müqəddəs
bir məkandır. Teatr sənəti mənim əbədi və əzəli
sevgimdir.
- Milli
Dram Teatrında uzun illər aktyor kimi fəaliyyətinizdən
sonra taleyinizə Tiflis Azərbaycan Teatrının bərpa
prosesinə rəhbərliyi dövrü yazıldı...
1997-ci ildə
Ulu Öndər Heydər Əliyevin milli-mədəni dəyərlərimizə
xüsusi qayğısının təzahürü nəticəsində,
vaxtı ilə qapadılmış və qədim tarixi
keçmişə malik olan Tiflis Azərbaycan Teatrının
bərpası ilə bağlı Gürcüstan
Respublikasının eks-prezidenti, mərhum Eduard Şevardnadze sərəncam
imzaladı. Teatrın bərpasının sürətləndirilməsi
məqsədi ilə Azərbaycan tərəfi olaraq öz
töhfəmizi vermək üçün ümummilli
liderimizin tapşırığı ilə Azərbaycan Mədəniyyət
Nazirliyi məni 1998-ci ildə, 2 il müddətinə
Tiflisə, teatrın bərpa rəhbəri olaraq ezam etdi.
Tiflis
Teatrýnýn bərpa prosesinə kömək məqsədi ilə
Azərbaycan tərəfinin qoþulmasý fikri ulu öndərimiz Heydər Əliyevin xüsusi tapþýrýðýna əsasən aparýlan, çox
strateji məna kəsb edən bir gediþ idi ki, məhz bunun nəticəsində
həmin sənət ocaðý öz
həqiqətinə qovuþa bildi və bu gün böyük əzmkarlıqla fəaliyyət
göstərən bu sənət ocağı ulu öndərin
adını daşıyır.
- İrəvan Teatrına rəhbər
təyin olunmanız hansı zərurətdən yarandı və
bu teatr sizin üçün hansı mənanı ifadə
edir?
Ölməz Cəfər Cabbarlının
adını daşıyan İrəvan Dövlət Azərbaycan
Dram Teatrı öz işgüzar kollektivi, geniş
tamaşaçı auditoriyası və dəyərli sənət
xadimləri ilə mənim həyatımın çox qiymətli
anlarını özündə birləşdirir.
Tiflis Teatrının bərpa prosesindəki fəaliyyətimizin
nəticəsi olaraq, missiyamızı
yekunlaşdırdıqdan sonra, Bakıya dönərkən
yeni quruculuq işlərinə ehtiyac olduğu
üçün İrəvan Teatrına rəhbər təyin
olundum. Bu teatr təkcə sənət məkanı deyil, həm
də zamanın tələblərinə uyğun, öz
İrəvanı, irəvançılığı
üçün mübarizə aparan, Ermənistan adlanan
dövlətə bədii kredosu ilə birbaşa meydan oxuyan,
öz ədəbi-bədii səngərində
döyüşən bir sənət ocağıdır.
Ýrəvan
Teatrýnýn istər Qərbi Azərbaycandaký – Ýrəvan þəhərindəki yaradýcýlýq dövrü, istərsə də
deportasiyadaký fəaliyyət
prosesi həmiþə
Heydər Əliyevin qayðýlarý altýnda olmuþdur. 2000-ci ildən bu günə qədər Ýrəvan Teatrýnda yaranmýþ dönüþ, dinamik
inkiþaf, əldə
olunan uðurlar teatrýn yeni inkiþaf mərhələsinə çatmasý və nüfuz dairəsinin geniþlənməsi mənim də
həyatýmda əhəmiyyətli
bir faktora çevrildi. Fəaliyyətimizin
dəyəri 125 illik yubileyimizə qədərki (2007) bir zaman
kəsiyində ölkə başçısının ali fərmanları ilə öz həqiqətinə
qovuşa bildi. Həmin ərəfədə,
yarandığı gündən etibarən heç vaxt
binası olmayan teatrımız hökumətimiz tərəfindən
layiqli bina ilə təmin olundu. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin xüsusi qayğısı ilə dəfələrlə
xarici ölkələrdə teatr sənətimizi uğurla
nümayiş etdirmək nəsibimiz oldu. Böyük
layihələr həyata keçirdik və bu gün də bu ənənələr
davam etdirilir.
- Siz
öz enerjinizi dramaturgiya, tənqid, elmi-tədqiqat sahələrinə
də yönəldirsiniz. Ciddi elmi
araşdırmalarınızın nəticəsi olaraq sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru elmi dərəcəsini
almısınız. Amma bütün
bunlarla yanaşı əzəli peşəniz olan
aktyorluğa eşqiniz heç zaman sönmür. Azərbaycan teatr səhnəsində Ümummilli
lider Heydər Əliyevin bədii obrazını oynamaq hər
bir aktyor üçün böyük şərəfdir.
İrəvan Teatrı 2009-cu ildə, ulu öndər Heydər
Əliyevin siyasi fəaliyyətinə həsr olunmuş,
yazıçı-dramaturq Aqşin Babayevin "Xilaskar” əsərinin
tamaşasını hazırladı. Tamaşada Ümummilli liderimiz Heydər
Əliyevin bədii obrazýný yaratmaq mənə
qismət oldu; mən dahi rəhbərin portret cizgilərindən daha çox onun zəngin daxili aləmini əks
etdirməyə çalışırdım. O dövrdə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin xüsusi layihəsi qismində
Gürcüstan Respublikasında yaşayan
soydaşlarımıza mənəvi dayaq anlamında, təmənnasız
olaraq xidmət göstərmək üçün İrəvan
Teatrı Gürcüstan Respublikasına ezam olundu.
Ş.Rustaveli adına teatrın səhnəsini
İrəvan teatrının kollektivi "Xilaskar”la fəth
etdi. Ümummilli liderimizin dostu, mərhum Eduard
Şevardnadze dəvətimi qəbul edərək tamaşaya təşrif gətirmişdi.
Dünya miqyaslı siyasətçi cənab Eduard Şevardnadzenin səhnə
arxasına keçərək, kollektivimizi şəxsən təbrik
etməsi, xatirə şəkli çəkdirməsi ayrı
bir mənzərə idi.
2013-cü ildə müəllifi
olduğum, Heydər Əliyevin ömür yolundan, dövlət
xadimi kimi zəngin fəaliyyətindən bəhs edən
"Qurtuluş dastanı” və 2014-cü ildə yenə
İrəvan Teatrının quruluşunda görkəmli ədib
Hidayətin "Burdan min atlý keçdi” dramýnda da tale belə gətirdi
ki, mənə Ulu öndərimizin
bədii obrazýný yaratmaq qismət oldu.
Dəfələrlə
bölgələrimizdə xüsusi dəvətlərə əsasən
oynadığımız, ümummilli liderimizin xilaskarlıq
missiyasını və milli ruhun oyanma məfkurəsini ehtiva
edən bu tamaşalar bizə Heydər Əliyevə xalq
sevgisinin, xalq məhəbbətinin canlı mənzərəsini
gözlərimizlə görməyi nəsib edibdir! İrəvan
Teatrının kollektivi üçün bundan böyük
mükafat yoxdur!
- Siz
müstəqillik tariximizə həsr olunmuş bir neçə
bədii əsərin də müəllifisiniz. Heydər
Əliyevin ömür yolundan, dövlət xadimi kimi zəngin
fəaliyyətindən bəhs edən "Böyük
Turanın Himni”, 9 dilə tərcümə olunmuş
"Müstəqil Vətənin Memarı”, "Nurlu
ömrün anları” poemalarını, bir sıra vətənpərvər
ruhlu digər səhnə əsərlərini - "Azərbaycan
bayrağı”, "Qalx ayağa, Azərbaycan!”, "Soyqırımı tarixinin
dastanı” mənzum, xronikal-tarixi dramlarını
yazmısınız. Ulu Öndərin 90 illik yubuleyi münasibətilə
onun əziz xatirəsinə ithaf edərək
yazdığınız və tamaşaya
hazırladığınız
"Qurtuluş dastanı”, "Qurtuluş” pyesləri,
Möhtərəm cənab prezidentimiz İlham Əliyevin
quruculuq işlərinə həsr olunmuş, İrəvan
teatrının səhnəsində tamaşaya
hazırladığınız "İşıqlı, nurlu
sabah” kimi monumental əsərləriniz dramaturgiya və teatr tariximizdə
layiqli yer tutmuşdur. Hətta bildiyimizə görə "Qurtuluş dastanı”
Naxçıvan teatrının səhnəsində də
tamaşaya qoyulmuşdur.
Bir il bundan əvvəl baş vermiş bu tarixi
hadisə həyatımın ən işıqlı və ən
parlaq səhifəsidir. Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali
Məclisi sədrinin qayğısı ilə səhnə təcəssümü
tapan, müəllifi olduğum "Qurtuluş dastanı” əsərinin
Naxçıvan tamaşaçıları tərəfindən
böyük sevgi ilə qarşılanması unudulmaz xatirə
kimi hafizəmdə yaşayacaqdır. Bütün məsələlərə
ulu öndər Heydər Əliyevin daxili dünyasından və
onun nəzər nöqtəsindən baxan və mühüm qərarlar
qəbul edən möhtərəm Vasif Talıbovun "Tarix ədəbi
əsərlərdə daha yaxşı yaşayır. Sənədlər arxivlərdə, bədii əsərlər
isə oxucuların və tamaşaçıların
gözü önündə olur. Bu əsər və
tamaşa bədii cəhətdən çox mükəmməldir...”
- deyərək tamaşaya verdiyi qiymət, söylədiyi
yüksək dəyərli fikirlər müəllif olaraq mənim
üçün və Naxçıvan teatrının
tamaşada zəhməti olan yaradıcı heyətin hər
biri üçün qürur hissi doğuran ən ali miqyaslı dəyər oldu.
- Bəs İrəvan teatrının
repertuarı hansı prinsiplərə uyğun qurulur?
Bu günün reallıqları çərçivəsində. 2016-cı il multikulturalizm
ili olduğundan üç müxtəlif mədəniyyətləri
– azərbaycan, rus və yəhudi mədəniyyətlərini
bir məkanda cəmləşdirərək "O da aşiq
olub yaza dünyada” adlı layihə çərçivəsində A.P.Çexovun "Ayı”,
Elçinin "O da aşiq ola...” və yəhudi dramaturqu
Boris İoseleviçin "Yellənçəkdə iki nəfər”
pyeslərini üç müxtəlif mədəniyyətlərin
ortaq səhnə təcəssümü olan tamaşa
halında gənc rejissor Nicat Qəribin quruluşunda təqdim
edəcəyik. Nicat Qəribin quruluşunda daha
bir yəhudi dramaturqunun, Yozef Bar-Yozefin "Qəliz adamlar” əsərinin
də premyerası bu günlərdə həyata keçiriləcəkdir.
İllik repertuar planımıza Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin təsdiq etdiyi Nazim Hikmətin
"Bayramın birinci günü” əsəri də daxil
edilib. Plana əlavə olaraq, böyük
türk şairi Nazim Hikmətin həyatından bəhs edən
"Ceviz ağacı” əsəri də hazırlanır.
Tanınmış yazıçı-dramaturq Aqşin Babayevin
80 illik yubileyi münasibəti ilə hazırlanan bu əsərə görkəmli
rejissor Ramiz Həsənoğlu quruluş verəcəkdir.
Rejissor tərəfindən aldığım təklifə əsasən,
inanıram ki, Nazim Hikmət obrazı üzərində
yaradıcılıq işi aparmaq, aktyor taleyimdə mənim
üçün yeni bir proses olacaqdır.
- Təəssüf
edirəm ki, bu qədər geniş fəaliyyəti olan sənət
ocağı hələ də təmirsiz binada qərarlaşıb.
Təəssüf etməyə dəyməz. Söhbətimizin əvvəlində dediyim kimi, respublikanın bütün teatrları kimi İrəvan teatrı da dövlətimizin diqqəti və qayğısı ilə əhatələnmişdir. Odur ki, teatrımızın 135-ci yubiley ilində təmir işlərinə başlanılacağına böyük ümid hissi ilə yanaşırıq. Çünki sağlam kollektiv yaratmaq üçün böyük əhəmiyyət daşıyan amillərdən biri də normal iş şəraitinin olmasıdır.
Bu gün biz, hal-hazırkı kollektivin üzvləri, dövlətimizin qayğısı ilə əldə olunan nailiyyətlərin daha geniş vüsət alması istiqamətində fəaliyyətimizi gecəli-gündüzlü, əzmlə davam etdirməyin təkcə vəzifə borcumuz deyil, həm də bir milli mənafe və vətəndaşlıq görəvimiz olduğunu bütün varlığımızla dərk edirik.
- Sizə və əzmkar kollektivinizə uğurlu fəaliyyətinizə görə təşəkkürümüzü bildirir və yeni tamaşalarınızı gözləyirik.
Təşəkkür edirəm!
sənətşünas
Nərminə Ağayeva
kaspi.-2016.-3 noyabr.-S.12.