“Gənclərimizin çoxu şirin xəyallarla
yaşayır, ayılanda 40-45 yaşları olur
Nadir Bədəlovun fikrincə,
arzularımızdan muğayat olmalıyıq ki, bizi başqa
yerə aparıb çıxarmasın
Kəndirbazların kəndirin üstündə gəzdikləri vaxt əllərində tutduqları çubuq nə onları, nə də balansı saxlayır. Deyir ki, kəndirbaz gözünü bir nöqtəyə zilləyir: "Bax, həmin nöqtə onu saxlayır. Gözünü o nöqtədən çəksə, həmən yıxılacaq. O nöqtə məsləkdir, istəkdir. O nöqtə səni istədiyin yerə sağ-salamat aparacaq. Amma gündə bir nöqtəyə baxacaqsansa, əlbəttə, tez-tez o yan-bu yana əyiləcək və yıxılacaqsan”.
Müsahibimiz sənədli
filmlər müəllifii, kino redaktoru, televiziya
aparıcısı Nadir Bədəlovdur.
- Sizi televiziyalarda intellektual
verilişlərin aparıcısı kimi
tanımışıq. Hazırda hansı layihələr
üzərində çalışırsınız?
-
Hazırda "Kultura plus” internet televiziyasında işləyirəm,
burada əsasən multikulturalizmlə bağlı verilişlər
hazırlanır. Bir də "Region”
televiziyası ilə birgə, əsasən Şəki
bölgəsi ilə bağlı maraqlı filmlər edirik.
- Sənədli
filmlər üzərində işləməkdən daha
çox zövq alırsınız, yoxsa müəllif proqramlarından?
- Mən
bir çox şeylərdən zövq alıram. Əvvəllər "Ədalət” qəzetinə
köşə yazıları yazır, bundan zövq
alırdım. Sırf ədəbiyyat, mədəniyyət,
incəsənət yönümlü qəzetlər var ki,
onlara da yazmaq mənə zövq verir. Hərdən
tərcümə ilə də məşğul oluram. Bu da sevdiyim işdir. Müəllif
verilişlərinə gəlincə, əlbəttə,
yaxşıdır. Çünki sizin kimi
gənclər məni müəllif verilişlərindən
tanıyırsınız. Amma müəllif
verilişlərində balaca bir məhdudiyyət var.
Özün danışmırsan, danışdırırsan.
Çox vaxt mənə irad tuturdular ki, sən dəvət
elədiyin ekspertlərə danışmağa imkan vermirsən.
Əslində mən standart müsahibə deyil,
dialoq olmasını istəyirəm. İstəyirəm
ki, müsahibim yeni bir söz desin. Ümumiyyətlə,
sual verəndə orada cavab gizlənir. Bəzən
görürdüm ki, müsahibim sualı eşitmir, ona
görə məcbur qalıb saxlayırdım.
Əlbəttə, müəllif proqramları olduqca
maraqlıdır. Filmlər də həm maraqlı, həm
çox məsuliyyətlidir. Hazırda
Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsinin
sifarişi ilə şəhidlik zirvəsi haqqında sənədli
film hazırlayırıq. Filmdə əsasən
gənclərlə oturub söhbət edirəm. Torpağını qoyub Suriyada vuruşan, yaralanan,
qayıdanda həbs olunan, yaxud orada vəfat edən,
sorağı bura gəlib çıxan radikallar barədə
silsilə filmlər hazırlamağa başlamışıq.
Çox maraqlıdır.
- Hazırladığınız sənədli
filmlərin mövzusunu kim müəyyənləşdirir?
- Əksəriyyəti sifariş kimi gəlir. Bu baxımdan müəllif
verilişlərinin yaxşı cəhəti var ki, mövzunu
seçməkdə sərbəstsən. Televiziya ilə əlaqədar
onu deyə bilərəm ki, bu il ANS-də
bir neçə layihəm var idi, o da bağlandı.
- ANS-ə təqdim etdiyniz layihələri
başqa telekanallara təqdim etmək fikriniz var?
- Yox. İntellektual verilişlər adətən reytinq gətirmir.
Reytinq gətirməyən verilişlər
televiziya rəhbərləri üçün maraqlı deyil.
Çünki reklam gəlməlidir. Hazırda dünya çapında çox maraqlı
fəlsəfi əsərlər oxuyuram. Ağır
intellektual əsərlərin isərisində şou
görürəm. Şou təkcə səthi
movzularda olmamalıdır. Eyni zamanda fikrin
özü də cəlb etməlidir, içində
oynaqlıq, dramatizm yer almalıdır. Bunu
da biz verilişimizdə edirdik və doğrudan da reytinq gətirirdi.
- Sizcə, Azərbaycan
telekanalları tamaşaçını arxasınca aparır,
yoxsa tamaşaçılar telekanallarımızı?
- Nə o
aparır, nə də bu. Mənə elə gəlir ki,
üçüncü bir qüvvə var. Bu
üçüncü qüvvə bütün dünyada var və
televiziyanı istədiyi kimi yönəldir. Sovet
televiziyasında reklam olmurdu. Siyasi ideyalara,
ideologiyaya xidmət edirdi və bu ideologiyaya xidmətin içərisində
bəzi müəlliflər fəndgirlik, hiyləgərlik
edib, eyni zamanda öz sözünü deyirdi. Nəticədə istər televiziya, istər kino, istərsə
də teatrda ortalığa nəhəng sənətkarlar
çıxırdı. Kapitalizmi aldatmaq isə
çox çətindir, çünki o özü səndən
də hiyləgər, fəndgirdir. Buna
baxmayaraq, aldadırlar. Yəqin Azərbaycanda
da vaxt gələcək, kapitalizmi aldada bilən müəlliflər
ortaya çıxacaq.
- Azərbaycan televiziyalarında nəyi
görmək, nəyi görməmək istərdiniz?
-
Televiziyalarımızda qəşəng Azərbaycan dilini
eşitmək istərdim. Yaxşı gənclik
görmək arzumdur. Demirəm yoxdur, var.
Amma daha çox olması yaxşıdır. İstəməzdim bəsit verilişləri, pis
dublyajları, natamam intellektual meyilli verilişləri
görüm. İstərdim ki,
aparıcılarımızın tərəf müqabilini
danışdırmaq qabiliyyəti olsun. Çünki
insanların çox vaxt özünü qorumaq, müdafiə
etmək üçün hazır
çıxışları, sözləri olur. Çıxış edərkən sənin
sualından asılı olmayaraq hazır mətnləri
danışırlar. Yeni heç nə.
Bax o hazır qəlib var ha, jurnalist onu
sındırmağı bacarmalıdır. Müsahibənin əvvəlində müsahibindən
nə istədiyini özü üçün müəyyən
etməlidir.
-
İş görəndə detallarına kimi gedirsiniz?
- Bu məktəb
elədir ki, bəzən həddən artıq detalına
gedirik. Tutaq ki, 19-cu əsrin maarifçisi,
yazıçı və yaxud şairi nəsə bir söz
deyib. Bu sözü nəyə görə,
harada dediyini, nəyə xidmət etdiyini tapmalıyam. Hər şeyin arxasında mütləq mənada
böyük bir siyasət durur. O siyasəti tapmaq bir az vaxt aparsa da, mən tapıram. Bəlkə
də bu mənim çatışmazlığımdır.
Amma mən arxayın olmalıyam ki, mövzunu
tam araşdırmışam, hər hansı qaranlıq
nöqtəsi qalmayıb və mənə bununla bağlı
verilən hər bir sualı rahatlıqla cavablandıra bilərəm.
Verilişimə
çağırdığım insanın da buna hazır
olmasını tələb edirəm. O, hazır olmayanda,
mən onun sözünü kəsmək məcburiyyətində
qalıram.
- Bəs həyatda necəsiniz,
xırdalığa varansınız?
- Həyatda
tərki-dünyayam. Bəzən
xırdaçılıq edib deyingən qocaya çevrilməkdən
qorxur, ehtiyat edirəm. Buna görə də
detallara əhəmiyyət vermirəm. Öz
problemlərim ancaq içimdə olur. Mənimlə
tez dil tapmaq mümkündür. Ünsiyyətə
tez girə bilirəm.
- Nadir müəllim, məhsuldar, daha
yaxşı işləmək üçün sizə nə
stimul verir?
- İndiki dövrdə vaxt. Çünki getdikcə
vaxt daralır. Düşünürəm
ki, belə mövqe gənclikdə də olmalıdır,
çünki vaxt azdır. Elə
düşünürlər ki, hələ cavandırlar, vaxt
var. Amma vaxt azdır, gecikmək olmaz.
- Həyatdan umacağınız, istəyiniz
nədir?
- Bir-iki
yaxşı layihəm var, onların həyata keçməsini
istəyirəm. Mənim də hamı kimi
öz ailə arzularım var. Övladım üçün
lazım olanı etmişəm, imkanım olacaqsa, bundan sonra da
edəcəyəm. Bir qızım, bir nəvəm
var. Yaşamaq, həyatı duymaq, bir də sizin kimi gənclərin
doğru yol tutduğunu görmək və bundan fərəh
duymaq istəyirəm.
Deyirlər,
özünlə bağlı arzularda bir az
ehtiyatlı ol, çünki bəzən düz
çıxır. Çox gözəl atalar
sözü var – "niyyətin hara, mənzilin ora”. Bəzən istədiyimiz kimi olmayanda, deyirik, görəsən,
niyə belə oldu? Lakin həmin
situasiyanın arxasınca geri getsək, baxıb görəcəyik
ki, onun müəllifi elə özümüzük. Özümüz belə istəmişik, o da baş
verib. Bu atalar sözü elə-belə
deyilməyib, arxasında elmi həqiqət dayanır. Çox psixoloqları, dünya psixoanalitiklərini
oxumuşam, görürəm ki, bunun kökündə
insanın arzusu, istəyi dayanır. İstəyi
insanı bəzən yanlış yerə apara bilir. Bu baxımdan həyatda tam mənada nə istədiyinizi
dəqiq bilin və o yola doğru gedin. Bu
dünya elə bil, bir ipdir. Biz ipin
üstündə yeriyirik. Bir kəndirbaz
tanışım var. Deyir, kəndirbazların kəndir üzərində
gəzdikləri vaxt əllərində tutduqları çubuq
nə onları, nə də balansı saxlayır. Sən sadəcə, gözünü bir nöqtəyə
zilləyirsən. Bax həmin nöqtə
səni saxlayır. Gözünü o
nöqtədən çəksən, həmən
yıxılacaqsan. O nöqtə məsləkdir, istəkdir.
O nöqtə səni istədiyin yerə sağ-salamat aparacaq.
Amma gündə bir nöqtəyə baxacaqsansa, əlbəttə,
tez-tez o yan-bu yana əyiləcək və
çox zaman yıxılacaqsan.
- Övladınız da sizin kimi
yaradıcı sahədədir?
- Bir
qızım var. Nəvəm bu il birinci
sinfə getdi. Qızım Bakı Dövlət
Universitetinin Beynəlxalq hüquq fakültəsini bitirib.
Hazırda Trend.az saytında, beynəlxalq
şöbədə iqtisadiyyat üzrə jurnalistdir.
- Nadir müəllim, sənədli
filmlər hazırlayırsınız, verlişlərinizin əksəriyyətində
hansısa mövzunun araşdırılması yer alır. Nəyə görə elmi dərəcə barədə
düşünməmisiniz?
- Buna
vaxtım olmayıb. SPACE-də, AzTV-də, ANS-də
çalışmışam, çox layihələrə
imza atmışam. Televiziya verilişləri
tez yaddan çıxır. Televiziya adamdan
çox şey alır, adamın enerjisini sorur. Dələ
düşüb çarxın içində
fırlandığı kimi, biz də o şəkildə
qaçırıq, qaçırıq… Amma elm sahəsi, kino
və digər bir çox sahələrdə sən müəyyən
qədər özündən verir, əvəzində
çox şey alırsan. Televiziyanın
dvidenti azdır. Rejissor çəkdiyi bədii
filmi 10 illərlə qoltuğuna vurub festivallarda iştirak
edir, qəzetlərdə, saytlarda müsahibələr verir.
Amma həmin müddət ərzində mən
70 veriliş hazırlaya, ona 70 dəfə çox enerji xərcləyə
bilərəm. Nəticə
isə belədir: elədin-elədin də. Bununla
da hər şey bitdi. Amma buna baxmayaraq,
televiziya maraqlı sahədir.
- Bizdə incəsənət
çox nadir hallarda pul qazandırır. Necə
düşünürsünüz, kinodan, tamaşadan, kitabdan,
rəsm əsərindən, qəzetdən, saytdan pul
qazanmağı bacarmırıq, yoxsa insanlarımız sənətə
dəyər vermir?
- Bizdə
istər televiziya, istər kino, istərsə də teatrda
menecer azdır. Ədəbiyyatda isə,
ümumiyyətlə, yoxdur. Bu yaxınlarda
İkinci Beynəlxalq Teatr Festivalı keçirildi. Oraya
Ukrayna, Gürcüstan və başqa ölkələrdən
nümayəndələr gəlmişdi. Teatrların
menecerləri də iştirak edirdi. Hiss edirdin ki, bu
ölkələrdə menecerlər teatrların döyünən
ürəyidir, onlarsız teatrlar fəaliyyət göstərə
bilməz. Təəssüflər olsun ki, bizdə
bu sahənin adamları yoxdur. Əsərlər
yazılır, kitabları bir-iki dost-tanışa paylamaqla
iş bitmiş sayılır. İnsanlar oturub sənin
kitabını gözləmir ki... Kimsə bunun
reklamını təşkil etməli, PR-nı
aparmalıdır. Qəşəng yazı olur, amma
menecersiz onu sanki gözəl bir daş kimi uçuruma atırsan,
hara getdi, getdi... Bu gün incəsənət sahəsində
təşkilatçıya, menecerə çox
ehtiyacımız var.
- Bir müddət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində dərs demisiniz,
elə indi də gənclərlə ünsiyyətiniz olur. Yeni nəsillə aranızda yaradıcılıqla
bağlı fikir müxtəlitfliyi çoxmu olur?
-
Özüm cavan olanda eşitmişdim ki, gənclərə
hörmətlə yanaşanda, onlar da sənə hörmət
edir. Bu, o demək deyil ki, gənc gələndə
ayağa durmalısan ki, gəl otur. Xeyr.
Sən onun gəncliyinə hörmət elə.
Axı o da bu dəqiqə bilmir, öyrənmək
istəyir, axtarır. Gənclərimizlə
ünsiyyət zamanı əvvəl onların nə istədiyi
ilə maraqlanıram. İşinə məsuliyyətlə
yanaşan, can yandıran gənclərimiz mənlikdir. Onlarla dialoqumuz alınır. Müəllim
odur ki, tələbənin nə istədiyini bilsin.
Gənclərimizn çoxu şirin xəyallarla
yaşayır, ayılanda 40-45 yaşları olur. Artıq bu
yaşa qədər çox şeylər olmalı idi. Bu baxımdan, gənclərimizi daha çox realist
görmək istərdim. Özüm müəyyən
qədər xəyalpərəstəm. Xəyalpərəstliyin
yaxşı bir cəhəti var ki, reallıq bizim
düşündüyümüzdən fərqlidir, amma xəyalla
bəzən ora gedib çıxmaq olur. Xəyal
elə bir şeydir ki, sən bu reallığı görmək
üçün onun görünməyən tərəfinə
gedib çıxırsan. Bir az fəlsəfi
məqamdır.
- Gənclikdə qurduğunuz xəyallarınız
sizi istədiyiniz yerlərə gətirib çıxarıb,
yoxsa?...
- Müəyyən
qədər gətirib çıxarıb. Yəqin
ki, belə bir şey istəyirdim. Bir də insanın öz
bacarığının da müəyyən limiti,
həddi var. Onu aşmaq olmur. Bəzən aşırıq,
aşmaq lazımdır da... Mən durum deyim ki,
hansısa böyük seçkilərdə gedib iştitrak edim.
Bilirəm ki, buna mənim imkanım
çatmayacaq. İmkanla da məhdudlaşmaq
olmaz. Ona görə deyirəm ki, yəqin
arzular, xəyallar sonda bizi gətirib bura çıxarıb.
Buna görə də onlardan muğayat olmaq
lazımdır ki, sizi başqa yerə aparmasın.
Lalə MUSAQIZI
Kaspi.-2016.-7 oktyabr.-S.12.