“Tamaşaçı bir az qəddardır” – İncəsənət
İlahə Əfəndiyeva:
“Əgər mən opera sənətini seçmişəmsə,
ixtiyarım yoxdur ki, insanların qarşısına
hazırlıqsız çıxım”
Qəzetimizin bu həftəki
qonağı gənclərə əsil örnək bir
ifaçı - əməkdar artist İlahə Əfəndiyevadır.
O, Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet
Teatrının gənc solistlərindəndir. Bir sıra beynəlxalq
vokal müsabiqələri və festivalların
iştirakçısı olub. Moskvada Qalina Vişnevskaya
adına Opera mərkəzində ixtisasartırma
kurslarını bitirib.
Üzeyir Hacıbəylinin “Koroğlu” operasında Nigar, Sergey Raxmaninovun “Aleko” operasında Zemfira, Müslüm Maqomayevin “Şah İsmayıl” operasında Gülzar, Cüzeppe Verdinin “Traviata” operasında Violetta, C.Verdinin “Riqoletto” operasında Cilda, Fikrət Əmirovun “Sevil” operasında isə Sevil partiyalarını böyük uğurla ifa etməkdədir. Səsi simasından daha çox məşhur olan ifaçı ötən il dövlət başçısının diqqətindən də kənarda qalmayaraq, Prezident Mükafatına layiq görülüb.
İfaçı gözəl səsə sahib olmaqla bərabər, həm də gözəl ürəyə malikdir. Səsinin sehrinə qapıldıqdan sonra şirin söhbətindən də doymadıq. Beləliklə, gənc ifaçı ilə müsahibəmizi ixtisarla təqdim edirik:
- İlahə xanım, istərdik bir az sizi opera sənətinə gətirən yoldan danışasınız.
- Uşaq yaşlarımdan incəsənətə meyilli olmuşam. Belə ki, həm oxuyur, oynayır, həm də gözəl rəsm qabiliyyətim var idi. İncəsənətlə məşğul olmaqla bərabər, dərslərimi də çox yaxşı oxuyurdum. Nədənsə valideynlərim məni incəsənət sahəsində görmürdülər. Onlar mənim incəsənətə olan həvəsimi ciddi qəbul etmirdilər. Hesab edirdilər ki, mən hüquqşünas olacağam. Tale elə gətirdi ki, sənədlərimi hüquq fakültəsinə verəsi oldum. Amma fikrimi dəyişdim və imtahanlarımı Üzeyir Hacıbəyli adına Konservatoriyada verdim. İlk olaraq qabiliyyət imtahanına getdim, imtahanlardan müvəffəqiyyətlə keçdim və yüksək balla universitetə daxil oldum.
- Ailənizdə
incəsənətə olan münasibət necə idi?
- Çox gözəl. Ailə üzvlərimin
hər biri böyük istedad sahibidirlər. Onların gözəl
musiqi duyumları var. Sadəcə ailəmizdə heç kim
incəsənətlə ciddi məşğul olmayıb. Onlar elə
hesab edirdilər ki, məndə olan bu həvəs bir hobbidir. Maraqlısı
da orasındadır ki, özüm də elə
düşünürdüm ki, gələcəkdə
hüquqşünas olacağam. Ancaq musiqiyə
olan həvəs məndə daha güclü idi. Mənim 5 yaşım olanda artıq
Gülçöhrənin ariyasını ifa edirdim. Təsəvvür edin ki, o yaşımda belə, Azərbaycanın
korifey sənətkarlarını dinləyir, onlardan nələrsə
götürməyə çalışırdım. Kiçik yaşlarımdan musiqisi Üzeyir Hacıbəyliyə
məxsus olan “Sənsiz” romansını ifa edirdim. Məktəb dövründə isə muğam ifa
etməyə başladım. Ancaq zaman
ötdükcə müəllimlərim belə qərara gəldilər
ki, mənim səsim opera janrında daha gözəl səslənir.
Daha sonra
6 il konservatoriya - 4 il bakalavr, iki il də
magistr təhsili aldım. Elmira Quliyevadan və
digər müəllimlərdən bu sənətin sirlərini
öyrəndim. Bundan sonra təhsilimi Moskva
şəhərində davam etdirdim. Moskvanın
görkəmli sənətkarlarından ustad dərsləri
aldım. Xaricdə ən azı Rusiyada,
Türkiyədə qalmağım üçün mənə
çox təkliflər olunsa da, mən vətənimi
seçdim. Bu qərarıma görə də
heç peşman deyiləm.
- Bir aydır ailə qurmusunuz. Sizə bu yolda qadın səadəti arzu edirik.
Bəs, həyat yoldaşınızın sənətinizə
münasibəti necədir?
-
Çox gözəl. Uzun illərdir arzu etdiyim
bir ailəyə sahibəm. Həyat
yoldaşım musiqidən kənar sahədə
çalışır. Ancaq buna baxmayaraq,
musiqini sevir, sənətə, sənətkara, incəsənətə
dəyər verir. O, ilk dəfə mənim səsimi bəyənib
və sonra mənimlə tanış olub. Qeyd edim ki, o məni səhnədə “Koroğlu”
operasında görüb. Tanış olub,
ailə qurmuşuq. Ailəmi də sənətimlə
birlikdə idarə edirəm. Həyat
yoldaşım mənim hər bir işimdə dəstəkçim
olub. Mən ona çox arxayınam. Sənətdə olan bütün xanımlara belə
bir həyat yoldaşı arzulayıram. Mənim
üçün ailə qurmaq çox çətin idi.
Bu addımı atmaq üçün çox
fikirləşmişəm. Bilirsiniz ki, sənət
adamlarının işi çox gərgin və keşməkeşli
olduğundan onu hər adam qəbul edə
bilmir. Ona görə sənət adamları elə
bir insanla ailə həyatı qurmalıdır ki, qarşı
tərəf onu anlasın və əziyyətini qiymətləndirsin.
- İlahə xanım, gənclərimiz
sizin kimi istedadlı ifaçıları az
tanıyırlar. Halbuki, şou-biznes nümayəndələri
sizdən daha çox tanınır. Bu sizi
narahat edirmi?
- Bu
fikrinizlə tamamilə razıyam. Opera
ifaçıları barmaqla sayılası qədərdir.
Bu işdə günahı efirlərdə,
mediada, reklam işi ilə məşğul olan insanlarda
görürəm. Biz öz işimizi
görürük. Daima sənətimizlə
məşğuluq. Əfsuslar olsun ki, həm telekanallar,
həm də media orqanları opera sənəti ilə az maraqlanırlar. Onları
qınamıram, çünki dünyanın hər yerində
belədir. Şou ifaçıları hər
zaman göz önündə olublar. Ancaq
buna baxmayaraq, operanın öz tamaşaçıları var.
Heç zaman şikayətlənə bilmərəm ki, səhnəyə
çıxmışam, zalı boş görmüşəm.
Mən hər zaman səhnədə dolu zal
üçün ifa etmişəm. Opera
çox ağır janrdır, bunu hər kəsə sevdirmək
olmaz.
-
Hazırda opera sənətindən yazan teatrşünaslar,
jurnalistlər də çox azdır.
- Bir
zamanlar Arif müəllim adlı bir yazar vardı. O, salonda
ön cərgədə otururdu. Daha sonra
tamaşanı təhlil edib, yazı hazırlayırdı.
Əfsuslar olsun ki, indi opera tamaşaları ilə
bağlı resenziya yazanlar azdır. Tamaşa
haqqında nəsə yazmaq üçün xüsusi bilik
sahibi olmaq lazımdır. Təəssüflər olsun
ki, bu barədə jurnalistlər az məlumatlıdırlar.
Operanın qidasından tutmuş mətbəxinə
qədər ondan xəbərdar olmaq lazımdır. Biz əlimizdən gələni etməyə
çalışırıq. Səsimizi
keyfiyyətli şəkildə tamaşaçıya
çatdırmaq üçün biz də daima öz üzərimizdə
işləyirik. Hər opera qabağı
biz öz fiziki durumumuza əmin olub, sonra səhnəyə
çıxırıq. Çünki 3
saat canlı şəkildə tamaşaçıların
qarşısına çıxırıq. İfadan əlavə, səhnədə obraz
canlandırırıq. Səhnəyə
çıxmaq üçün həm vokal, həm də
texniki cəhətdən 100 faiz formada olmalıyıq. Biz saatlarla texniki və bədii məşqlər edirik.
Səsin də özünə uyğun spesifik məşqləri
var. Əgər gün ərzində pianoçu 8 saat məşq
edirsə, eləcə də vokalçı özünə
uyğun səs tembrini qurmalıdır. Səsin
də birinci dostu nəfəsdir. Biz də
bunu hər zaman qoruyub saxlamalıyıq. Yuxu,
qida rejiminə əməl etməli, gündəlik stressdən
uzaq olmalıyıq. Bütün bunlar səsə
təsir edir.
- İlahə Əfəndiyevanın
uğurunun sirri nədir?
- Əslində burada elə də böyük sirr yoxdur. Sadəcə,
sənəti sevmək lazımdır. Kim
hansı sahədə
çalışırsa-çalışsın, ilk növbədə
sənətini sevib ona sevgi ilə yanaşmalıdır.
Səbir bütün dərmanların
açarıdır. Bəzən olub ki, məndə
alınmayıb və bu sənəti atıb getmək istəmişəm.
Ancaq səbir etmişəm, nəticədə məndə
alınmayan bir şey hamıda olduğundan daha gözəl
alınıb və o sahə üzrə öndə
olmuşam. Mənim borcumdur ki, bildiklərimi
bizdən sonra gələn gənclərə
çatdırım. Çox istərdim,
davamçılarım olsun. Bizim işdə
öz üzərində işləməklə bərabər,
Allah-təala vergisi də vacibdir.
- Opera
ifaçısının maaşı o qədər də
yüksək deyil. İş çox, maaş
az… Yəqin ki, bu səbəblərə görə gənclərin
bu sənətə axını da az olar.
- Biz fədakarıq
(gülür). Mən operaya olan böyük
sevgimə görə sənətimi tərk etməmişəm.
Dünyanın müxtəlif ölkələrində
çalışmaq üçün bir sıra təkliflər
almışam. Mən də sənətimi atıb
şouya qoşula, gəlirli ifaçı ola
bilərdim. İnanın ki, bu məndə 200
faiz alınardı. Bu sənətə məhəbbətim
o qədər çox olub ki, onu heç nəyə dəyişməmişəm.
Çətin anlarım çox olsa da, sənətimi
tərk etməmişəm. Ən əsası
odur ki, sevdiyim işlə məşğul olmuşam. Bu səviyyəyə gəlib çatmaq
üçün çox çalışmışam.
- Bəhrəsini
də görmüsünüz. Bu yaşda Prezident
Mükafatına və əməkdar artist adına
layiq görülmüsünüz.
- Mən
boş dayanmıram. İndinin özündə
də öz üzərimdə çalışıram,
kitablar oxuyuram. Hər zaman mütaliə
edirəm. Zəmanəmizin gənclərində,
əfsuslar olsun ki, bunu müşahidə etmirəm. İndi mənə desələr ki, haradasa ustad dərsləri
keçirilir, ora uçaraq gedərəm. Yenə də nə isə öyrənmək istəyirəm.
Opera sənətində bütün
partiyaları ifa etməmişəm. Hələ
mənim səsimə, yaşıma uyğun partiyalar
qabaqdadır. Hələ tonları öyrənməliyəm.
Oxumadığım bir neçə səhnələr
var. Çalışıram ki, onları ifa edim.
- Bu səviyyəyə gəlib
çatdıqdan sonra qarşınıza nəyi hədəf
qoymusunuz?
- Hər insanın həyatda bir məqsədi olmalıdır. Mənim məqsədim heç zaman tanınmaq, gəlir əldə etmək olmayıb. Hər zaman düşünmüşəm ki, nə işlə məşğul oluramsa-olum, onu keyfiyyətli şəkildə təqdim edim. Əgər mən bu sənəti seçmişəmsə, ixtiyarım yoxdur ki, tamaşaçıların qarşısına hazırlıqsız çıxım. Əgər mənim hansısa problemim varsa, onu tamaşaçıya yansıtmamalıyam. Çünki tamaşaçı bir az qəddardır. O bilmir ki, mənim səhnədən kənarda həyatımda nələr baş verir. Tamaşaçı teatra istirahət etmək üçün gəlir. Bu səviyyəyə çatmaq nə qədər çətindirsə, onu qoruyub saxlamaq ondan da çətindir.
- Əlinizdə
imkan olsaydı, bu sənətdə nələri dəyişərdiniz?
- Bəzi şeyləri dəyişərdim. Teatrı daha çox təbliğ edərdim. Əminəm ki, bu təbliğatdan sonra teatra daha çox axın olardı. Bir neçə il bundan öncə muğam sənəti zəif inkişaf etmişdi. Muğam sənətində gənclərimiz çox az idi. Şükürlər olsun ki, bu gün Mehriban xanım Əliyevanın sayəsində muğam sənəti yüksəklərə qalxdı və gənclərin bu sənətə axını başladı. Mən hər zaman istəyirəm ki, bu sənət ölməsin, günü-gündən daha da zirvələrə qalxsın.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2016.-29 yanvar.-S.17.