Bakının musiqi tarixinin
ilk tədqiqatçısı
Onun özü ilə tanış olmazdan əvvəl bir kitabının oxucusu oldum. "Bakının musiqi həyatı (XIX əsrin ikinci yarısı-XX əsrin əvvəlləri)”
adlı fundamental əsəri
diqqətimi cəlb etdi. Azərbaycan musiqi tarixini
öyrənmək baxımından
əvəzsiz mənbə
olan bu əsər
çox zəngin, ciddi arxiv materialları
ilə əhatə edilib və Bakının yüz illik musiqi ifaçılığı
tarixinə həsr edilib. Sənətşünaslıq doktoru Ramiz Zöhrabovun təbirincə
desək, əsəri
mübaliğəsiz, musiqi
tarixi ilə bağlı ensiklopedik nəşr adlandırmaq olar. Bütün problemlərə, qaldırdığı
məsələlərə səriştəli, peşəkar
münasibət bildirən
müəllif əsərində
Bakının musiqi həyatının inkişafını
canlı bir orqanizm kimi oxucusunun
gözləri qarşısında
əks etdirə bilib. Odur ki, əksər
tədqiqatçı alimlərin
fikrincə, bu əsər zənginliyi, kamilliyi, əhatəliliyi,
ensiklopedik xarakteri ilə diqqət çəkir. O, burada
təkcə sənətşünas,
musiqişünas yox, həm də öz işinin öhdəsindən uğurla
gələn tarixçi-etnoqraf,
teatrşünas təsirini
bağışlayır. Tədqiqatçıdan böyük cəsarət
və məsuliyyət
tələb edilən
əsərin hər cümləsində milli musiqimizə, onun tarixinə olan tükənməz marağı,
sevgisi hiss olunur.
O gündən 57 il
keçir...
Görkəmli tədqiqatçı alim, mühacirşünas,
filologiya elmləri doktoru Abid Tahirli
haqlı olaraq qeyd edir: "...bu əsər digər sahə tədqiqatçıları üçün
gözəl nümunə,
yaxşı örnəkdir.
Odur ki, əsərdə müraciət olunan dövrdə Bakının
musiqi həyatı ilə bağlı, demək olar ki, heç bir qaranlıq, gizli məqam qalmamışdır”.
Bakının musiqi həyatını əks etdirən bu uğurlu salnamənin müəllifi
təcrübəli, istedadlı
musiqişünas alim,
Bakı Musiqi Akademiyasının kafedra müdiri, professor, "Əməkdar
müəllim” Minirə
Dilbazidir. Minirə xanımla Bakı
Musiqi Akademiyasında,
rəhbərlik etdiyi ümumi fortepiano kafedrasında
görüşdük. Böyük Dilbazilər nəslinin davamçısı olan Minirə xanım əsl Azərbaycan xanımına xas ədəb-ərkanı, xanım-xatınlığı
ilə ilk andan məni heyran etdi. Doğru deyiblər ki, ot kök
üstə bitər. Xalq şairi M.Dilbazi yazırdı:
"17, 18 və 19-cu yüzilliklərin
axırına qədər
nəslimizi ziyalı-mülkədar
nəsli təmsil etmişdi”. Sonralar sovetlər nə qədər assalar da, kəssələr də
Dilbazilərin əsilzadəliklərini
əlindən ala bilmədi.
Tarix sübut etdi ki, zadəganlıq, əsl-nəcabət, kübarlıq
var-dövlətlə yox,
kök-soyla, əxlaqi-mənəvi
dəyərlərlə, görüb-götürməklə
bağlıdır. Çox təəssüflər
ki, bu gün
bəziləri bunu bahalı daş-qaşlara,
libaslara bürünməkdə
görürlər. Minirə
Xulusi qızı Dilbazi dünyaya gələndə Azərbaycan
qan içində can verirdi. 1937-ci ilin
aprelində Bakıda dünyaya göz açdı Minirə xanım. Yaşıdları kimi vaxtı
çatanda məktəbə
getdi, yazmağı-oxumağı
öyrəndi. Amma yaşıdlarından
fərqli olaraq, bütün günü öz musiqi dünyasında olardı.
Bu istək onu
1952-ci ildə Gəncə
şəhər musiqi
texnikumunun fortepiano şöbəsinə
gətirdi. 1955-ci ildə
buranı fərqlənmə
diplomu ilə bitirən Minirə xanım elə həmin il dahi
Üzeyir bəyin adını daşıyan,
ruhunu yaşadan Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının (indiki
BMA) fortepiano fakültəsinə daxil olur. Minirə xanım
1960-cı ildə fakültəni
bitirərkən müəllimlərinin
təklifi və qayğısı ilə Konservatoriyada qalır.
O gündən 57 il keçir...
Özündən əvvəl uğurunun
sədası gəldi
Azərbaycana
1982-ci il Minirə
xanımın həyatında
çox uğurlu və düşərli oldu. O, Moskva da sənətşünaslıq
doktoru, professor. A.İ.Dmitriyevin
rəhbərliyi ilə
Ümumittifaq Sənətşünaslıq
üzrə Elmi-Tədqiqat
İnstitutunda "Bakının
musiqi həyatı”
(XIX əsrin II yarsı,
XX əsrin əvvəlləri)
mövzusunda namizədlik
dissertasiyası müdafiə
edərək, sənətşünaslıq
namizədi adına
layiq görülür.
Minirə xanımın səlis,
aydın, tutarlı faktlara əsaslanan çıxışı yalnız
Elmi Şura üzvlərinin deyil, çoxlarının heyrətinə
səbəb olur.
Bu uğura sevinənlər
də, sevinməyənlər
də (Şura üzvləri arasında ermənilər də olub) Azərbaycanda milli musiqi mədəniyyətinin
çox zəngin və qədim tarixinin olmasını bir daha dərk
edirlər. Bu mədəniyyət möhkəm
bir bünövrə üzərində qurulmuş
və Avropa musiqi mədəniyyətinin
qarşılıqlı təsiri
ilə inkişaf etmişdir. O, çıxışında
xalq musiqisinin nəzəri problemlərindən,
Bakıda ilk musiqi məktəblərindən, 1901-ci ildə A.İ.Yermolayevin təşəbbüsü ilə
yaradılmış Rus
Musiqi Cəmiyyətinin
Bakı şöbəsindən,
ilk xalq xorundan tutmuş, Peterburqun estrada tarixinədək olan məsələlərdən
bəhs edərkən,
bir daha Şura üzvlərini heyrətləndirə bilir.
Minirə xanımdan əvvəl
uğurunun sədası
gəldi Azərbaycana.
Gənc alim, istedadlı pianoçu, bacarıqlı
tədqiqatçı bildiklərini
tələbələrinə öyrətməyə tələsdi
və ilk gündən
gənc pedaqoq özünəməxsus dəst-xətti,
üsulu, metodikası
ilə fərqləndi.
Xalq artisti, bəstəkar Tofiq Quliyev demişdi: "Minirə xanım, səsi-sorağı dünyanın
möhtəşəm konsert
salonlarından, musiqi ocaqlarından eşidilən
musiqi kadrlarını
yetişdirdi”. Təbii, hər
bir bacarıqlı, təcrübəli pedaqoqun
öz öyrətmə
metodu var. M.Dilbazinin də bacarıqlı pedaqoq kimi üstün
keyfiyyətlərindən biri
də odur ki, o, auditoriyaya, əgər belə demək mümkündürsə,
öz məhsulu ilə daxil olur. İki monoqrafiyanın, dərs vəsaitinin, ali
və orta ixtisas musiqi məktəbləri üçün
tədris proqramlarının,
bir çox elmi-metodiki məqalə, metodik vəsait və tövsiyələrin
müəllifi olan pedaqoq, nəzəriyyə
ilə təcrübəni
vəhdət şəklində
əks etdirə bilir. Amma bu o demək
də deyil ki, Minirə xanım tədris prosesində klassik irsdən bəhrələnmir.
Qətiyyən belə deyil.
O, hər dərs dahi Üzeyir bəyin və dünya klassiklərinin nəzəriyyələrinə, tövsiyələrinə müraciət
edir, onlardan öyrənə-öyrənə, milli xüsusiyyətləri
nəzərə almaqla
fikirlərini, mülahizələrini
tətbiq edir.
Yaratmaq-yaşamaq sevgisini duydum
Musiqişünas alimlərin əksəriyyətinin fikrincə, Minirə xanım fortepianonun tədrisi metodikasına öz möhürünü vurub. O, Azərbaycan bəstəkarlarının fortepiano əsərlərini tar ilə fortepiano üçün işləmişdir. Fortepianonun öyrədilməsinin bütün mərhələləri üçün proqramlar tərtib etmiş, ümumi fortepiano kursu üzrə müntəxəbat hazırlamışdır. Onu da qeyd edim ki, Minirə xanımın iş prosesində nəzəriyyə ilə təcrübə çox yüksək şəkildə bir-birini tamamlayır. Yüksək elmi bacarıqla, zövqlə bildiklərini tələbələrinə aşılayan Minirə xanım musiqi tariximizin maraqlı və eyni zamanda da çox qaranlıq səhifələrini müntəzəm olaraq dövrü mətbuatda işıqlandırır. Onun "Qobustan”, "Elm və həyat”, "Ulduz” və başqa mətbu orqanlarında çap edilən hər bir məqaləsi musiqi ictimaiyyətinin diqqətini cəlb edir. Dəfələrlə konfransların, qurultayların, mədəni-kütləvi tədbirlərin həm təşkilatçısı, həm də fəal iştirakçısı olan M.Dilbazi ömrünün 57 ilini Azərbaycan musiqisinin tədrisinə, təbliğinə həsr edib. Axşamlar evinə, səhərlər işinə tələsən M.Dilbazi elmi-pedaqoji fəaliyyətində fərqləndiyi kimi, təşkilatçılıq işlərində də çoxlarına nümunədir. 24 ildir ki, ümumi fortepiano kafedrasına rəhbərlik edir. Söhbət əsnasında uğurlarına görə kafedra üzvlərinə də minnətdarlığını bildirdi: "İstər böyük, istər kiçik uğurların qazanılmasında kafedramızın hər bir əməkdaşının öz payı var. Ona görə də, mən bu gün ad çəkmək istəmirəm. Əslində, biz bir ailəyik. Ailənin uğurlu olmasında hər bir üzvünün əməyi var”.
Minirə xanım həm də sədaqətli, qayğıkeş ömür-gün yoldaşıdır. Üç övlad böyüdüb, boya-başa çatdırıb. Bu gün sevimli, mehriban nənə kimi nəvələrinin də qayğısına qalmaqdan usanmır. Minirə xanım aramla işindən, tədqiqatlarından danışır. Onun sözlərindən, baxışlarından hələ də yaratmaq-yaşamaq sevgisini duydum. Sevimli ana, tələbkar pedaqoq, zəhmətkeş tədqiqatçı bu yolda Tanrı sizə yar olsun!
Qərənfil Dünyaminqızı,
Əməkdar jurnalist
Kaspi.-2017.-19 aprel.-S.15.