Bir daş altda, bir daş
üstdə
yaxud Həyatla ölüm
arasında
İnsan
tənha olduğunu
hiss etdikdə sevdiyi birinə daha çox ehtiyac duyar, onun yanında
olmaq istər, hətta, ayrı dünyalarda olsalar belə...
İyunun 8-də Dövlət Yuğ Teatrında baş rejissor Gümrah Ömərin quruluşunda
Kamal Abdullanın
"Bir, iki...bizimki” əsəri əsasında "Səsimi
unutma” adlı tamaşanın premyerası
baş tutdu. Tamaşada baş
rolları Məmməd
Səfa, Gülzar Qurbanova, Amid Qasımov və Ləman Novruzova oynayırdılar.
Tamaşa
sanki bir oyun üzərində qurulmuşdur –uşaqkən
hamımıza çox
yaxşı bəlli olan bir oyun:
"Bir, iki...bizimki,
Üç, dörd...qapını
ört,
Beş,
altı...daş altı,
Yeddi, səkkiz...Firəngiz,
Doqquz,
on...qırmızı don”
Bir, iki...bizimki...
İki sevgili, ər və arvad, yaxud aşiqlər, əlqərəz qadın
ölüb, kişi
isə ahıl yaşında onun yoxluğundan əzab çəkir, onunla qovuşmaq arzusundadır. Qaranlıq otaq, ətraf boş çərçivələrdir.
Tamaşa boyu bu çərçivələrdən
kişi ilə qadının uşaqlıq, gənclik xəyalları otağın
içində dolaşır.
Məmməd Səfanın
ifasındakı kişi xəyalpərvərdir,
tez-tez xəyallara düşür. Xanımını itirdikdən sonra
tənha qalıb.
Belə güman etmək olar ki, ya
qaranlıq otaqda xəyallara dalır, keçmişini, ötənləri
düşünərək xanımının səsi
ilə danışır,
ya da onun
məzarı üstünə
dəlib dərdləşir,
bəzənsə onu qınayır, hər şeydə özünü
təmizə çıxarıb
arınmaq istəyir.
Ancaq bezib, onunla yenidən qovuşmaq istəyir, çünki darıxıb...
Üç, dörd...qapını
ört
Lakin yenə
tərəddüd edir. Bu qədər həyata bağlanmışkən ayrılmaq
da çətindir.
Hətta qadın onunla gəlməyi israr etdikdə qəribə bir üşütmə hiss edir,
elə zənn edir ki, qapını
bağlasa keçər,
ancaq bu daxili üşütmədir.
O, qadınının yanına
getmək üçün
on mərhələ keçməlidir,
əslində özü
də bilmədən işıqlı dünyadan
addım-addım uzaqlaşır.
Və hər dəfəsində
uşaqlıq xəyalları
bu qaranlığın
içində ona sanki bir yaşıl
işıq kimi görünür. Daima qadının
səsiylə danışır.
O, artıq elə həddə çatb ki, çarəsizdir. İndi daha çox bu səsə aşiq, daha çox onun yanında olmaq istəyir.
Beş,
altı...daş altı
O, yenə də qorxur. Bəzən sükutun içində
itib batır. Ancaq maraq onu rahat
buraxmır. Yarı maraq,
yarı qorxu. Ora necədir? sualı
ilan kimi qıvrılıb boynuna onu boğur. Ora qaranlıqdır, yoxsa işıq?, hər istədiyin
varmı?, hər şey gerçəkmi?, bura üçün darıxırsanmı?, qayıtmaq
mümkünmü?...bu
kimi suallarla qadına tez-tez müraciət edir.
Bir daş altda, bir daş
üstdə...qadınsa
yalnız bu cür deyir, oradan hər şeyin daha da gözəl olduğunu təsvir edir. Onun düşdüyü məkan heyrətamizdir.
Yeddi, səkkiz...Firəngiz
Xırda bir söhbət əsnasında məlum olur ki, qadının
adı Firəngizdir. O, (Gülzar
Qurbanova) həssas, kişisini sonsuz bir məhəbbətlə
sevib, sevir də. Həmişə yanında olsa da, lakin kişi ruhən ondan çox uzaq olub. Lap bağçadan tanışdırlar,
ancaq həmişə
yalanlarla qandırılıb,
kobudluqlara qatlanıb...amma və lakin
bağışlayıb və
sevib...sevir də...Firəngiz onun xəyalına gələn səsiylə
yanına aparmaq istəyir. Lakin qorxur, nə
qədər onu yanına aparmaq istəsə də, içində qəribə
bir hiss var, birdən son anda fikrindən daşınar.
Ona görə də tez-tez xatırladır "Səsimdən
yapış” bu səs onu apara
biləcək, amma və lakin kişi
başqa bir şey haqqında düşünməsə...
Doqquz,
on...qırmızı don
Budur sonuncu mərhələ yaxınlaşır. Kişi qəti qərarını verir ki, qadının yanına getsin, onun səsinin dediklərinə əməl etməyə razıdır. Lakin hazırdırmı? Özü də dəqiq bilmir. Bu həyatda qoyub gedəcəyi kimlərsə var, onlardan ayrılmaq çətindir. Düzdür, başqaları tərəfindən demək olar ki, unudulub, tənhadır, lakin həyata olan eşqi hələ də ölməyib. Qadınsa onu məhz belə xatırlayır: "Onda da qırmızı köynəkdə idin, sənə çox yaraşır...” . Yenə də fikrində ilişib qalan kişi hətta körpü də yaratmaq istəyir iki dünya arasında, bəlkə xoşuna gəlməsə geri qayıda bilsin deyə. Ancaq mümkün deyil, gedən qayıtmır.
Nəhayət çətinliklə də olsa kişi razılaşır. Ancaq qadına qovuşmaq üçün bir əsas məsələ var. Qadının səsi demişdi: "Gərək ki, sonuncuda diqqətli olasan, əgər son mərhələdə kimisə, nəyisə düşünsən qayıdacaqsan onun dalınca. Mən səni düşündüm deyə qayıtdım. Sən isə məni düşün”.
Dediklərinə əməl etsə də, kişi qadınına qovuşa bilmir, çünki gedəndə deyir ki qayıdacam. Sonda düşünür. Ancaq nə qayıda bilir, nə də qovuşa. O, başqa bir aləmə düşür –soyuq və qaranlıq, tənha və kimsəsiz, ucsuz-bucaqsız və sonu olmayan yola... Artıq nə Firəngiz onu eşidə biləcək, nə də o . Hər şey bitdi, uşaqlıq xəyallarının səsiylə bitdi, yenə də ayrıldılar özü də birdəfəlik. Kiçik səhnədə qoyulmuş boş çərçivələr bir növ pərdə rolunu oynayırdı, iki dünyanı ayıran pərdə, yaxud o dünyadan baxılan pəncərə, keçmişi izləmək üçün çərçivə....
Tamaşada arabir səslənən ritmik musiqilər və Gülzar Qurbanovanın özünəməxsus ahəngdar hərəkətləri, rəqsi, öz aləmində musiqiylə uyması qadının necə incə bir ruha sahib olduğunu dəqiq cizgilərlə ifadə edirdi. Çox böyük maraq və anşlaqla keçən tamaşanın sonundan Kamal Abdulla da xususi təşəkkürünü bildirdi.
Nigar Pirimova
Teatrşünas
Kaspi 2017.- 15 iyun.- S.10.