Türkiyəni silkələyən
“Ayla”
Müharibə yox, sevgi və
qardaşlıq filmi
Son iki həftədə Türkiyə mediasında Can
Ulkayın rejissoru olduğu "Ayla” filmi müzakirə
mövzusuna çevrilib. Bu film Türkiyənin Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi, həmçinin Kino Təşkilatı nümayəndələrindən
ibarət 17 nəfərlik məclis tərəfindən
"Xarici dildə ən yaxşı film” nominasiyası
üzrə "Oskar” mükafatına namizəd göstərilib.
Bu film son iki həftədə Türkiyənin ən sevilən və reytinq
toplayan filmlərindən birinə çevrilib. Filmin
hekayəsi də çox fərqli və orijinaldır.
60 il sonra yenidən
görüşdülər
Oktyabr ayında yayımlanmağa başlayan və ötən
həftənin ən çox müzakirə olunan filmlərindən
biri türkiyəli rejissor Can Ulkayın "Ayla” filmi
haqqında söz-söhbətlər səngimək bilmir. Koreya
müharibəsindən bəhs edən kino dünya
kinomanlarının diqqətini çəkib. Filmdə
1950-ci ildə Koreya müharibəsində iştirak edən gənc
türk əsgərinin ata-anasını itirmiş 5
yaşlı koreyalı qızı tapması, bir il yarım ərzində
ona atalıq etməsindən, daha sonra isə ayrılmaq məcburiyyətində
qalmasından və ata-qızın 60 il sonra yenidən
qovuşmasından bəhs edir.
Gənc Süleyman 1950-ci ildə könüllü şəkildə
Koreya müharibəsində iştirak edib. O, savaşdıqları
zaman qarla örtülmüş bir ərazidə soyuqdan
büzüşərək oturmuş, donmaq üzrə olan bir
qız uşağı tapır.
Ata-anası öldürüldüyündən, kimsəsiz
qalan qız uşağına sahib çıxıb, onu
özü ilə aparır. Süleyman
uşağa Ayla adı verir. Müharibənin davam etdiyi
1,5 il ərzində Süleyman Aylanı
yanından ayırmayıb, ona atalıq edib, öz qızı
kimi baxıb. Ölkədən ayrılmaq
vaxtı çatanda isə Süleymana Aylanı Türkiyəyə
apara bilməyəcəyi deyilib. O, qızı kimi sevdiyi
Aylanı məcburən uşaq evinə verib və
"ata-bala” bir-birindən ayrılıb. Ayla ailəsini bir dəfə
daha itirib…
O hadisədən
60 il keçdikdən sonra türk əsgəri
85 yaşında Koreyada qoyub gəldiyi "qızını”
axtarmaq fikrinə düşüb. O, 5 yaşında
ayrılmaq məcburiyyətində qaldığı
Aylanın harada olduğunu,
yaşayıb-yaşamadığını bilmək
üçün aidiyyəti qurumlara müraciət edib.
Əlində
sadəcə, şəkillər olan Süleyman kişi
"qızının” axtarışına başlayıb. Türkiyəli əsgərlərin sahib
çıxdığı ana və atasını itirən
20-yə yaxın uşaq tapılır. Lakin
Ayladan səs çıxmır. Nəhayət
1 ay sonra gözlənilən xəbər gəlir. Ayla tapılır.
Məlum olur ki, 5 yaşlı Ayla indi 60 yaşında Kim
Eunjadır. Ona Süleymanla olan fotoları göstəriləndə
isə Kim göz yaşlarını saxlaya bilmir və hər
şeyi dünənki kimi xatırladığını deyir.
"Ata-bala”nın görüşü Koreyada,
onların ayrılmaq məcburiyyətində
qaldığı yerdə gerçəkləşir. Süleyman-Ayla
qovuşması isə ətrafdakı hamını göz
yaşına boğur.
Film kimi hekayə
Gerçək
həyat hekayəsi
ilə gündəmə gələn Süleyman Dilbirliyinin səhhətinin
birdən birə pisləşməsi
tamaşaçıları məyus edib. "Ayla” filmində
Türk tamaşaçılarını göz yaşına boğan və böyük sevgi qazanan
Süleyman Dilbirliyinin səhhəti günü-gündən
pisləşir. Dilbirliyi tənəffüs
çatışmazlığı səbəbi ilə xəstəxanaya
qaldırılıb. "Ayla” filminin prodüseri Mustafa
Uslu Türkiyə mətbuatına açıqlamasında
deyib ki, Süleyman əmi mələk kimi bir insandır və
onun Türkiyə tərəfindən nə qədər
sevildiyini görməyini çox istəyir: "Hər kəsdən
Süleyman əmi üçün dua etməsini istəyirəm”.
Filmi izləyən hər kəs Süleyman əmiyə
heyranlığını bildirib Kiçik bir qız
uşağının həyatını xilas edən
Süleyman əmi bütün Türkiyənin sevgisini
qazanıb. Hazırda Haydar Paşa Numune xəstəxanasında
müalicə olunan keçmiş əsgərin
görüşünə gəlmək istəyən
insanların sayı gündən-günə çoxalır.
Filmin prodüseri Mustafa Uslu göz yaşları içində
bildirib ki, həkimlər hər an hər şeyə
hazırlıqlı olmamızı istəyir: "Oktyabr
ayında Süleyman əminin bütün müalicələrini
aparırdıq. Ayağında çiban kimi
çıxan böyük bir çirk vardı. Onu müalicə etdirdik. Ondan
sonra Süleyman əmi filmin qalasına qatıldı. Və qalanın bitməsinə bir neçə saniyə
qalmış əyilərək qulağıma "Oğlum, məndən
bu qədər. Sən mənim arzumu gerçəkləşdirdin,
mən də Aylaya verdiyim sözü tutdum” dedi. Qala gecəsində onun nə demək istədiyini
anlamadım. Bir də onda gördüm ki,
o, yerə sərildi. Həkimləri də
onun ciddi bir xəstəliyi olmadığını, amma
artıq yaşam üçün mübarizə aparmaqdan
imtina etdiyini dedilər. Nə olar,
bütün Türkiyə dua etsin. Çünki
Süleyman əmi də, həyat yoldaşı Nimet xanım
da bizim üçün tanrı tərəfindən göndərilmiş
mələkdirlər. Onlar aldıqları
kiçik bir pensiya ilə küçədə yaşayan
heyvanlara baxıb, qarışqanı belə incitməyiblər.
Mənim bu həyatda tək istədiyim şey
odur ki, Süleyman əmi insanların onu nə qədər
sevdiyini görsün. Xəstəlik xəbərini
eşidəndən hər kəs onunla görüşmək,
əlini öpmək istəyir. Süleyman
əmi hazırda ölüm ayağındadır, taleyi
aparatlardan asılıdır. Bütün
dualarımız Süleyman əmi üçündür.
Gözlərini açsın və
görsün ki, bu xalq onu necə sevir”.
Gerçək fotolardan
götürülmüş kadrlar
Real həyatdan götürülmüş filmin
Türkiyədə qalası keçirildi. Filmi izləyən
tamaşaçılar Süleyman bəyə məktublar
yazmağa başlayıblar.
Rejissor Can
Ulkay film haqqında öz təəssüratlarını
türk mediası ilə bölüşüb. Filmin
necə ərsəyə gəlməsi ilə bağlı
bütün detalları mətbuat nümayəndələri
ilə bölüşüb. O deyib ki, Süleyman əmi
Koreyaya gedəndə fotoaparatını da özü ilə
aparıb: "Süleyman əmi müharibədə 300-400
şəkil çəkib. Onların
hamısını bizə göstərdi. Yeri
gəlmişkən, onların yenilərini
çıxartdıq. Sonra da Süleyman əmidən
bir-bir şəkillərin hekayəsini
danışmasını xahiş etdik. Danışdıqca
hadisələri və adları xatırlamağa
başladı. Bu film yalnız kiçik uşaq və
bir şəxsin həyatı haqqında ola
bilməzdi. Süleyman Əmi bizə 15 obraz
danışdı. Onların arasında
Əli və Pepe də var. Məsələn, Pepe pəltək
olduğu üçün Süleyman əmi onun dediklərini
heç vaxt anlamazmış. Onu da,
Əlini də filmə daxil etdik. Filmdə
bu insanların prototiplərini görəcəksiniz”.
Rejissor
deyir ki, Süleyman əminin çəkdiyi şəkillər
əsnasında bir neçə kadrlar hazırlanıb:
"Bütün hekayə və detallar yüz faiz real hadisələr
əsasında çəkilib. Amma onların
ssenaridə birləşdirilməsi vacib idi. Məsələn, o illərdə Merlin Monro Koreyada
konsert proqramı ilə çıxış edib. Biz onu ssenariyə uyğunlaşdırdıq. Bu kimi birləşdirmələrin aparılması
mütləq idi. Süleyman əminin
fotolara baxarkən verdiyi reaksiyanı həyatım boyu
unutmayacağam. Xəyallara dalması
çox qəribə idi”.
"Biz istəmirik ki, "Ayla”
müharibə filmi kimi tanınsın”
Filmin
"Oskar” a namizəd olmasına gəlincə isə Can Ulkay bildirib ki, bu barədə
məlumat veriləndən sonra geniş müzakirələr
başlayıb: "Lakin biz istəmirik ki, "Ayla” müharibə
filmi kimi tanınsın. Bu, sevgi filmidir. Müharibə səhnələri filmin hər yerində
var, amma mövzuya uyğun olsun deyə. Bir
neçə qarşıdurma səhnəsi çəkdik.
Hər halda, filmin 90 faizi sevgi, qardaşlıq və
yardımsevərlikdən danışır. Qırmızı, Mavi və Ağ film
üçlüyü var. Biz də tizerləri dostluq, sevgi və
ayrılıqla bağlı hazırlamağa qərar verdik.
Çünki filmin mahiyyətində
üçü də var. Bu hekayə dünyanın hər
hansı yerində, başqa iki millət arasında da baş
verə bilər. Filmdən Türkiyənin gerbini: ay
ulduzu və qızın qıyıq gözlərini
çıxarsan, bu hekayə dünyanın istənilən
ölkəsinə aid edilə bilər.
İstəyirəm ki, "Ayla”nın beynəlxalq məhəbbət
və yaxşılıqdan bəhs edən film olduğuna diqqət
çəkilsin. İnsanlar müharibə filmi kimi qələmə
verir, amma baxandan sonra elə olmadığını
anlayacaqlar. Biz dünya kinosunda edilə biləcək
ən yaxşı tarazlığı qoruyub saxladıq”.
Can Ulkay
1950-ci illəri və II Dünya Müharibəsini gözəl
təsvir edib. Deyir ki, həmin illərdə dünya ikiyə
bölünmüşdü: "Çətin mənzərədir,
təsəvvür edin, dünya ikiyə bölünüb:
Kommunizm və digər tərəf. Filmin sonunda
Amerika, Çin, Koreya, Türkiyə də var. Əgər nə
vaxtsa film təhlil edilsə, müharibə, kommunizm kimi
faktorların olduğunu görərsiniz. Amma
bunların hamısı yuxarıda dediyim kimi, mövzu etibarilə
detallar kimi daxil edilib.
Filmdə amerikalıları da
canlandırmışıq, çünki müharibədə
onlar da olub. Millətçiliyə xüsusi diqqət çəkməmişik.
Amerikalı bir general "Buraya türklər gəldilər,
biz onları bu xidmətə aldıq. Amma
müharibə elə bir vəziyyətə gəlib ki,
türklərin gəlişi müharibənin rəngini dəyişdirdi.
Müharibə bitdikdən sonra heç kim
Amerika və ya başqa ölkədən danışmayacaq,
yalnız türklərdən danışacaqlar” deyib. Generalın bu çıxışı rəsmi sənədlərə
daxil edilib, bu sözlər filmdə də var. Bunun həqiqət
olduğunu bilməyənlər, boş
danışdığımızı düşünəcək.
Lakin Amerika sənədlərində bu deyilənlər
var”.
Filmin
keyfiyyətinə gəlincə isə rejissor bildirib ki, prodüserin
işə ürəyini qoyması çox əhəmiyyətlidir:
"Biz heç bir mübahisəsiz bu yerə gəlmişik.
Mənim üçün şansdır. Hər istədiyimizi etdilər. Çox
böyük iş görmüşük, layiqdir də. Biz Türkiyə standartlarına uyğun film çəkmək
niyyətində deyildik. Biz, kino standartlarında uyğun
film çəkməliydik! Beynəlxalq standart və
Türkiyə standartları arasında ayrı-seçkilik
olmamalıdır. Odur ki, xaricdə bizi təmsil
edən doğru film çəkməliyik”.
Qeyd edək ki, sözügedən filmin Azərbaycanda
nümayişi gözlənilir. Filmin süjet xətti
və mövzusu bizdə də böyük marağa səbəb
olub.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2017.-16 noyabr.-S.14.