“Aktyora böyük səhnə yox,
böyük ürək lazımdır”
Cəfər Bayramov: Ən
böyük xəstəlik səhnənin tozunun qana
hopmasıdır. Bu, xərçəng xəstəliyi
kimi bir şeydir və sən ondan heç cür ayrıla
bilmirsən”
Deyirlər sonradan aktyor olmaq mümkünsüzdür. Gərəkdir ki, aktyor doğulasan. Bu sənət isə o qədər çətin və keşməkeşlidir ki, hər insan onun yükünü sona qədər çiyinlərində daşıya bilmir. Aktyor dedikdə, gözlərimizin önündə işıqlar, məşhurluq sindromu, ulduz həyatı, villalar, bahalı maşınlar canlanır. Amma və lakin... Bu gün paytaxtımızda və bölgələrimizdə sönən o qədər belə ulduzlarımız var ki. Onlar ömürlərini, həyatlarını teatra, bu sənətə həsr etsələr də, nə o məşhurluq onları izləyir, nə də ki, o möhtəşəm həyat. Bu günkü müsahibim Cəfər Bayramov da onlardandır. Cəfər müəllim 29 ildir ki, Ağdam Dövlət Dram Teatrında çalışır. Yorulmadan, tükənmədən, həyatın ona göstərdiyi bütün ağrılara, acılara rəğmən o öz mövqeyini dəyişmir. Qaçqın həyatını yaşayan teatrı tərk etməyi özünə utanc bilir. Axı Ağdamın gözü yoldadır. Bu teatrda N.B.Vəzirovun "Ağakərimxan Ərdəbili” əsərində İsgəndər, Ə.Əsgərin "Qız atası” tamaşasında Əhməd, Ə.Əmirlinin "Qabırğa” tamaşasında professor, M.Füzulinin "Saqinamə” əsərində vəzir, S.Rüstəmin "Durna” tamaşasında Nəcəf, Ş.Qurbanovun "Miliyonçunun dilənçi oğlu” tamaşasında polis, Ə.Haqverdiyev "Ac həriflər” tamaşasında İbrahim bəy və sair obrazlara can verib.
Tamaşaçı
alqışı bizim üçün ən böyük
mükafatdır
- Cəfər
müəllim, 29 ildir ki, bu sənətdə külüng
çalırsınız. Geriyə baxanda hansı hissləri
keçirirsiniz?
- Aktyor sənəti elə bir şeydir ki, onu seçəndə artıq bilirsən ki, bu yol səni hara aparacaq. Aktyorun ən böyük xəstəliyi səhnənin tozunun qana hopmağıdır. Bu, xərçəng xəstəliyi kimi bir şeydir və sən ondan heç cür ayrıla bilmirsən. Aktyorun tamaşaçıdan aldığı alqışlar onun üçün dünyaya dəyər. Tamaşaçı alqışı bizim üçün ən böyük mükafatdır. Bəzən deyirlər ki, əziyyətimin qiyməti "xalq”, "əməkdar artist” adları ilə qiymətləndirilir. Mən bunlarla razı deyiləm. Aktyorun ən böyük xəzinəsi onun tamaşaçısıdır. Düzdür, indi bir qədər tamaşaçıların teatra olan marağı azalsa da, biz ümidlərlə yaşayırıq. Bilirsiniz ki, Ağdam teatrı qaçqınlıq həyatı yaşayır. Ancaq buna baxmayaraq, bizim öz tamaşaçımız var.
-
Ömrünüzün çox hissəsini teatra, aktyorluğa
həsr etmisiniz. Amma buna baxmayaraq, simanız bir o qədər də
tanınmır. Sizcə, bu kölgədə qalmağın səbəbi
nədir?
- Bizim simamızın tanınmaması, kölgədə
qalmağımız ilk növbədə əyalət
teatrında çalışmağımızdan
qaynaqlanır. Ağdam teatrı dünən yaranan bir teatr
deyil. Uzun müddətdir ki, fəaliyyətdədir və bu
illər ərzində təbii ki, bizdən paytaxt və digər
bölgə teatrlarına gedən yaradıcı insanlar da
olub. Bunlardan
xalq artisti Fatma Mahmudova, əməkdar artist Svetlana Həkimova
bizim teatrda çalışıblar. Kölgədə
qalmağımızın əsas səbəbi həm əyalət
teatrı, həm də qaçqın olmağımızdan irəli
gəlir. Biz qaçqın teatrı olsaq
da, bir addım da vətəndən kənara
çıxmamışıq. Düzdür,
çoxları şəraitə görə və başqa səbəblərə
görə çıxdı, sonradan ad, vəzifə
aldılar. Ancaq biz teatra o qədər
bağlı olduq ki, onu tərk etmədik. Bilirsiniz
ki, bir dövləti ləğv etmək üçün ilk
növbədə o dövlətin mədəniyyətini, sonra
da dilini ləğv edirlər ki, onu yer üzündən
silsinlər. Bizsə Ağdam
teatrını çox sevirik. Sübut etməyə
çalışırıq ki, Ağdamın teatrı ayaq
üstədir, o hələ də yaşayır. Ağdam teatrını qoyub getmək mənə
yaraşmaz.
Mübarizə əzmimiz
günü-gündən artır
- Qaçqın teatrında fəaliyyət
göstərməyiniz yalnız belə anlardamı bəlli
olur?
- Sovet
dövründə əyalət teatrlarına böyük diqqət
yetirilirdi. Artıq dövr o dövr deyil. Hər şey dəyişib. İndi
müasir zəmanədir, internetlə dünyanın o
başı ilə əlaqə saxlamaq olur. İnsanların həyata dair baxışları,
maraqları da dəyişib. İndi sosial
şəbəkələrin meydan oxuduğu bir əsrdir.
İnsanlar virtual həyata o qədər
bağlanıb ki, canlı sənətə yaxın getmək
istəmirlər. Təbii ki, bu inkişaf
teatrlardan da yan keçməyib. Bunun teatra
ziyanı var ki, xeyri yoxdur. İndi gənclərin
meyli də başqa istiqamətə yönəlib. Teatra o qədər maraq olmadığından,
insanlar sənət adamlarına o qədər də diqqət
yetirmirlər. Bəlkə də belə
deyil, bu mənim subyektiv fikrimdir.
- Bu,
bütün teatrlara xas olan bir tendensiyadır.
- Bəli.
Bu, ümumən teatra aiddir. Biz
cəbhəyə yaxın bir ərazidə yerləşirik.
Ona görə də yaradıcı insan kimi
mübarizə əzmimiz günü-gündən artır.
Qaçqın teatrı olduğumuz
üçün istər rayonumuzun icra hakimiyyəti, istərsə
də Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi daim bizimlə əlaqə
saxlayır, problemlərimizdən xəbər tuturlar. 4 gün bundan qabaq burda zəlzələ oldu. Nazirlik özü xüsusi olaraq bizimlə
maraqlandı. Biz onların diqqətini üzərimizdə
hiss edirik. Bunun üçün Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinə və oranın bütün
işçilərinə minnətdarlığımızı
bildiririk.
- İndiyə qədər ən çox sevdiyiniz və
ürəyinizcə olan obrazınız hansı olub?
- Vaqif
Şərifovun hazırladığı "Lənkəran
xanının vəziri” tamaşasında Əhməd rolunu
oynamışdım. Bu nökər obrazı
epizodik olmasına baxmayaraq, tamaşaçılar tərəfindən
böyük rəğbətlə qarşılandı və
sevildi. Bu mənim özümə də
xoş gəlirdi. Bundan başqa,
Süleyman Rüstəmin "Dursun” musiqili tamaşasında
Dursunun atası rolunu canlandırmışam. Bu mənim ən çox bəyəndiyim rollardan
biri idi.
- Bəs hansı obrazı
canlandırmaq istəyərdiniz?
- Mənim
uşaqlıq arzumdur ki, Nəcəf Bəy Vəzirovun
"Qıdı kirvə” əsərində Qıdı kirvəni
oynayım. Ancaq bilirəm ki, bu, mümkün
deyil.
Vətənsiz
yaşamağı kəfənsiz bir ölüyə bənzədirəm
-
Ağdam teatrında hazırlanan tamaşalarda vətən həsrəti
nə dərəcədə hiss olunur?
- İnsan vətənsiz necə yaşayar? Əgər
insan öz vətənini düşünmürsə, demək
o yaşamır. Ağdam rayonunun
yarısı işğal olunsa da, yarısı bizdədir.
Hər bir tamaşamızda hiss edirik bunu. Elə
bilirik ki, yarımız o torpaqlarda qalıb. 1988-ci ildə mən Ağdam teatrına gəlib
işləyəndə, rayonlarda həftələrlə
qastrol səfərlərində olurduq. Bunların
hamısı kino lenti kimi gözümüzün
qabağından gəlib keçir. Ata-babalarımızın
qəbirləri ordadır. Öz
qohumlarımızın qəbirlərini ziyarət edə
bilmirik. Bilirsiniz, bu necə dəhşətlidir?
İnsana öz atasının, babasının qəbrini
ziyarət edə bilməmək kimi ağrıverici heç nə
yoxdur. Çox əzablıdır. Vətənsiz yaşamağı kəfənsiz bir
ölüyə bənzədirəm.
- Gənc aktyorları teatra necə cəlb
edirsiniz. Onlar teatra gəlirlərmi?
- Əlbəttə gəlirlər. Elə insanlar
olur ki, onların özlərinə maraqlıdır teatrda
işləmək. Biz onları teatra cəlb
edirik. Sovet dövründə İncəsənət
İnstitutunu qurtaranda, ən azı iki illik müqavilə ilə
bölgələrə göndərirdilər. Amma indi
bizim ən mühüm problemimiz odur ki, universiteti bitirən tələbələri
heç yana göndərmirlər. Onlar özləri məcbur qalırlar ki,
başlarına çarə qılsınlar. Ona görə
də bizdə bir az aktyor
qıtlığı yaranır. Mən
özüm qaçqınam, bu rayonda internat məktəbində
məskunlaşmışam. Sovet dövründə rayona
gələn aktyora şərait yaradırdılar, ev verirdilər, ən azından yataqxana ilə
təmin edirdilər. İndi bizim teatrın ona
gücü çatmır. Qaçqınların
hələ çoxu yerləşdirilməyib. Bizdə gənc aktyorlar var, ancaq sayı çox
azdır. Yaşlı aktyorlar bu sənətdən
getdikcə, istərdim ki, onların yerlərini gənclər
doldursun. Onu da qeyd etməyi özümə borc bilirəm
ki, teatrımıza son üç ildə bir neçə ali təhsilli kadr gəlib. Bunlardan
Səbuhi Əhmədovu, Fərhad Fərhadzadəni, Hikmət
Kərimoğlunu göstərə bilərəm. Əvvəllər
ali təhsilli kadrlar yox dərəcəsində
idi. Olanlar da yaşlı nəslin nümayəndələri
idi. Amma indi teatrda ali təhsillilərin
sayı artıb.
- Teatrın indiki şəraiti
tamaşa hazırlamaq üçün əlverişlidirmi?
- Quzanlı Mədəniyyət evində fəaliyyət
göstəririk. Bu mədəniyyət evi təmir olunub
bizim ixtiyarımıza verilib. Şəraitimiz
yaxşıdır. Biz bundan da pis günlər
görmüşük. Qaçqınlıqda
kənd mədəniyyət evlərində məskunlaşmışıq.
Bərdə rayon Mədəniyyət evində
tamaşalar hazırlamışıq. Səhnəsiz
çox məşqlərimiz olub. İndi
hər şey yaxşıdır. Ümumiyyətlə
isə, mənim fikrimcə, aktyora böyük səhnə
yox, böyük ürək lazımdır.
Aktyor
işləməsə, tamaşa da olmaz
- Ağdam teatrı
tamaşaçı qıtlığı çəkirmi?
- Deməzdim
ki, tamaşaçı qıtlığı
yaşayırıq. Bu yaxınlarda
teatrımızda V.Siqarevin "Ağ ölüm”
tamaşası hazırlandı. Zalda
boş yer yox idi. Elə
tamaşalarımız var ki, tamaşaçı əlindən
tərpənmək olmur, ancaq bəzən tamaşaçı
qıtlığımız da olur. Müasir
və aktual əsərlər olanda, tamaşaçıda
tamaşaya baxmaq həvəsi yaranır. Direktorumuz
Məhəmməd Hüseynov hər zaman aktual mövzulara
müraciət edir. Əsəri səhnələşdirərkən
də yaradıcı heyətin fikrinə önəm verir.
O hər bir aktyorun halına yanır. Məhəmməd
müəllim bilsə ki aktyorun biri bu gün acdır, həmin
gün yemək yeməz. Həmişə
çalışır ki, əlindən gələni aktyoru
üçün etsin. Hərdən bizə
deyir ki, "biz aktyorların çörəyini yeyirik”.
- Nə mənada?
- Ola
bilsin ki, sabah texniki işçi
olmasın. Aktyor çəkici, mismarı
götürüb, səhnəsini düzəldər,
özü də rolu oynayar. Amma texniki
işçi aktyorun əvəzinə o rolu oynaya bilməz.
Aktyor işləməsə, təbii ki,
tamaşa da olmaz.
- Bir aktyor kimi ən böyük
arzunuz nədir?
- Nəinki
aktyor, bir vətəndaş kimi ən böyük arzum
işğalda olan torpaqlarımızın azad
olunmasıdır. Çox istərdim ki,
düşmən tapdağından azad olan torpaqlarımızda
tamaşa ilə çıxış edək. Özümə heç bir fəxri ad arzulamıram.
Xalqın nəzərində qalan insan, xalq onu
sevirsə, elə xalqın artistidir. Yeganə
arzum odur ki, vətənə qayıdaq.
- Hazırda teatrda vəziyyət necədir,
hansı tamaşalar hazırlanır?
-
Teatrımızın rəngarəng repertuar planı var. Bu
mövsümdə 4 tamaşa hazırlamağı
qarşımıza məqsəd qoymuşuq. Onlardan
biri "İmperator” tamaşasıdır ki, artıq həmin
tamaşasının məşqlərinə
başlamışıq. Bundan başqa, Cəfər
Cabbarlının "Aydın” tamaşasının məşqləri
başlayıb. Digər tamaşaların
adlarını isə zamanı gələndə yəqin ki,
biləcəksiniz. Onu da diqqətinizə
çatdırım ki, son illər bizim teatr ilk dəfə
olaraq kənar rayonlara qastrol səfərlərinə
çıxdı. Yevlax, Hacıqabul, Salyan, Zərdab, Tərtər
və başqa rayonlarda qastrol səfərlərində olduq.
Xəyalə Rəis
Teatrşünas
Kaspi 2017.- 21 noyabr.- S.12.