“Əsgərlikdən gələndə mənimlə
o qədər sadə görüşdü ki...”
Elvin Abdulla: “Biz onunla ata-oğul yox,
dost olmuşuq”
Tarixən övladlar öz atalarının sənətlərini
davam etdirərdilər. Mütləq idi ki, dulusçunun oğlu
dulusçu, çəkməçinin oğlu çəkməçi
olsun. İndi isə nə zaman o zaman deyil,
nə də yetişən gənclik. İndiki
gənclər ixtisas seçməkdə sərbəstdirlər.
Dünyaya inteqrasiya edirlər, dəyişirlər,
yeri gələndə dəyişdirirlər də. Ancaq
müasirləşən dövrümüzdə də,
valideynin sənətini davam etdirən gənclərimiz az deyil. Onlara incəsənət
sahəsində də çox tez-tez rast gəlirik. Bunun üçün "Atalar və oğullar”
layihəsi ilə görüşünüzə gəlmək
qərarına gəldik. Görəsən,
incəsənət sahəsində kifayət qədər
tanınan gənclər öz valideynlərindən nələri
öyrəniblər? Yetişməkdə
olan gənclər valideyinlərin yolunu layiqincə davam etdirə
bilirlərmi? Bu sənəti seçməyə
onları hansı amillər vadar edib? Beləliklə,
"Atalar və oğullar” rubrikamızın ilk qonağı
Azərbaycanda klounada sənətinin yaradıcısı, tanınmış
peşəkar aktyor, mərhum Fərman Şəkilinin rejissor
oğlu Elvin Abdulla oldu. Müsahibimiz bizimlə
öz doğum günündə atası ilə bağlı
danışdı.
- İstərdik ki, ilk olaraq atadan oğula keçən
istedaddan danışaq.
- Təbii
ki, incəsənətə olan maraq mənə atamdan
keçib. Hərdən bunun irsi olduğunu da
düşünürəm. Kiçik
yaşlarından atamla birlikdə çəkilişlərə
gedirdim. Mənim CV-mə baxsanız görərsiniz
ki, fəaliyyətim 5 yaşından başlayır. Atam hər zaman məni çəkilişlərində,
tamaşalarında, filmlərində öz yanında gəzdirirdi. Atamın Azərbaycan Dövlət
Televiziyasında nümayiş olunan "Xoş-beş 15” komik üslubda hazırlanan verilişində süjetlərin
hazırlanması prosesini izləyirdim. İlk dəfə 1995-ci ildə aktyor kimi fəaliyyətə
başladım. Onda mənim 5 yaşım var
idi. Atamın çalışdığı müəssisələrdə
də müəyyən
qədər fəaliyyətim olub. Bu sənətdə
əsas müəllimim atam olub.
- Atanız peşəkar aktyor idi,
ancaq siz isə rejissorluq ixtisasını seçdiniz. Buna səbəb nə oldu?
-
Düşünürəm ki, incəsənət
adamlarının dünyaya deməyə sözü var. Buna görə, məhz bu
sənətlə məşğul oldum. Mənə görə
aktyorlar dünyaya öz sözlərini daha az
deyə bilirlər. Çünki onların
qarşısında sərhəd olur. Aktyora
bir obraz verirsən və həmin obraza uyğun sözlər
deyir. Rejissorun isə sərhədləri
daha genişdir. Rejissor istədiyi şeyi
danışa və onu istədiyi şəkildə təqdim
edə bilir. O, azaddır, sərbəstdir. Rejissor filmlə demək istədiyi fikrin hər
çalarını sıfırdan yaradan insandır. Bu adama daha çox həyəcan verir və daha
çox maraqlıdır. Mən uşaq ikən
bütün bunları müşahidə edirdim.
Baxırdım ki, hamıya hər şeyi deyən tapşırıqlar verən
adam var və bu adamın sənəti rejissorluqdur.
- Fərman Şəkili
uşaqların sevimlisi idi. Bəs sən necə, uşaqlarla
bağlı bir layihə işləmək istəmirsənmi?
- Qəti.
Atamın uşaqlarla işləməsi çox
qlobal xarakterli idi. Bu mənada ki, atam gələcək cəmiyyətin
yetirmələrini məhz həmin dövrün
uşaqları olduğunu deyirdi. Cəmiyyəti dəyişmək
üçün ilk növbədə tərbiyəni elə
uşaqlardan başlamağı düşünürdü. Ona görə uşaq verilişi açdı.
O, daim uşaqları fikirləşdi. Gələcək nəsli daha mədəni
tərbiyə etmək istəyirdi. Lakin düşünürəm
ki, bizim cəmiyyət bir az bu işi o qədər
ciddiyə almadı. Mən də
bu səbəbdən uşaqlarla bağlı iş görmək istəmirəm.
- Sizi
tanıyanların çoxu atanızın məhz peşəkar
aktyor Fərman Şəkili olmasından xəbərdar deyil.
- Bəli,
atamla həmişə fəxr etmişəm, ancaq bundan
özümü reklam etmək üçün istifadə etməmişəm.
Çalışmışam ki, insanlar mənə
özümə və yaradıcılığıma görə
hörmət etsinlər.
-
Atanızın elə bir arzusu var idimi ki, o,
dünyasını dəyişdikdən sonra siz onu həyata
keçirəsiniz?
- Hətta
elə bir arzusu vardısa da, bu, incəsənətlə
bağlı olan bir arzu deyildi. O, məni incəsənətdə
görmək istəmirdi. Mənə hər dəfə
deyirdi ki, bu, çox keşməkeşli və ağır
yoldur. Bu sənətlə məşğul
olmasan daha yaxşıdır. Ancaq mən
sona qədər inad etdim. Hətta o qədər etiraz edən
oldu ki, bir ara fikrimi dəyişib,
iqtisadiyyat sahəsi üzrə hazırlaşmağa başladım.
Danılmaz faktdır ki, incəsənətlə məşğul
olan yaradıcı insanların çox az
hissəsinin maddi vəziyyəti qənaətbəxşdir,
yaşam səviyyələri göz önündədir. Məvacibləri o qədər
də yüksək deyil. Məhz bu səbəbdən
mənim başqa ixtisas üzrə təhsil
almağımı istəyirdilər. Gördülər
ki, bu həvəsin qarşısını almaq mənasızdır,
ona görə də mənimlə razılaşmaq məcburiyyətində
qaldılar. Onlar bu qərarı verəndə
çox gec idi. Çünki mən 5
yaşından bu sənətdə idim və o sevgi artıq mənim
bir parçam olmuşdu.
- İndi
peşmansınızmı?
-
Peşmanam deməzdim. Bizim
gördüyümüz işin hazırkı durumu o qədər
də ürəkaçan deyil. Ancaq ümidlərimizi
qırmırıq və gələcəyə inamımız böyükdür. İndi keçid dövrüdür. Bu dövrü alnıaçıq şəkildə
başa vuracağımıza inanıram. Hazırda sevdiyim işlə məşğulam.
Bu da mənə kifayət edir.
- Qeyd edirsiniz ki, 5 yaşından bu sənətdəsiniz.
O gündən bu günə nələr dəyişib?
- Əslində çox şey dəyişib. İnkişaf
gözümüzün qabağındadır. 5 il bundan öncə belə Azərbaycanda
kinoteatra getmək mədəniyyəti yox idi. Ancaq bu gün kinoteatrlarda Azərbaycan
filmlərinin 170-180 min izləyicisi varsa, bu, çox
böyük irəliləyişdir.
- İndi atanız sağ
olsaydı, sizə hansı məsləhətləri verərdi?
- Elə
bir ssenari yazardı ki, mən onu çəkib, beynəlxalq
festivallara göndərərdim. Atam bunu çox
istəyirdi. O yaşasaydı, bəlkə də hər
şey başqa cür olardı.
- Sizin ilk
filminiz olan "Özgə günah”da atanız da bir aktyor kimi
iştirak edirdi. Atanıza öz filminizdə rol vermək necə
hiss idi?
- Bu, onun
axırıncı filmi oldu... Amma atamla
çalışmaq çox zövqlü idi. Onun yerini təbii ki, heç nə vermir.
- O filmdən
sonra davamlı olaraq uğurlar əldə etdiniz. Xarici rejissorlarla çalışdınız, məşhur
markaların reklam rejissoru oldunuz, filmlər çəkdiniz.
Hər dəfə uğur əldə etdikdə hiss edirsinizmi ki, atanız kənardan
sizi izləyir?
- Bu,
çox qəribə hissdir. Sözlə ifadə
olunası deyil. Bəlkə də
çoxları bunu başa düşməz. Biz onunla
ata-oğul yox, dost olmuşuq. Atam mənim ən
böyük məsləhətçim olub. Onun
yoxluğu həmişə həyatımızda hiss olunur.
- Atanızla bağlı hər
hansı film çəkməyi
düşünürsünüzmü?
-
Atamın həyatından bəhs edən bir film çəkməyi
düşünürəm. Bu çox
tutarlı film olacaq. O filmi ən tez 15 il
sonra çəkəcəyəm.
- Niyə 15 il?
- Ondan
ötrü ki, daha da peşəkarlaşmalıyam, həm də
şərait ona uyğun olmalıdır. İnanıram
ki, 15 ildən sonra filmin büdcəsini haradan tapmaq problemi
yaşamayacağam.
- Yəqin
ki, atanızın rolunu siz canlandırarsınız.
- Əsla. Heç vaxt atamın obrazını mən
canlandırmaram. Çünki heç vaxt
aktyor olmaq istəməmişəm.
- Ancaq
atanızın həyatını sizdən daha gözəl
oynaya biləcək ikinci bir insan çətin tapılar. Çünki onun hər bir anında yanında
olubsunuz.
-
Düzdür, atamla bağlı film çəkmək
uşaqlıq arzumdur. Mən onun çəkdiyi
əziyyətləri görürdüm və daxilimdə
düşünürdüm ki, gün gələcək,
atamın bu həyatı filmə çevriləcək. Ancaq istənilən halda, özümü
tamaşaçıya aktyor kimi təqdim etmək istəmirəm.
Hələ atamla bağlı bir filmdə isə
əsla.
- Fərman
müəllim Şəkidə doğulduğu
üçün "Şəkili” sözünü
özünə ləqəb götürmüşdü. Ancaq siz bundan imtina edibsiniz.
- Atam
Şəkidə doğulub. Ancaq mən Şəkiyə
bir o qədər də bağlı biri deyiləm. 4 yaşımdan Bakıda yaşamışam. Bütün həyatım burada keçib.
İlk sevgim, məktəb xatirələrim, tələbəlik
həyatım... Düzdür, mən Şəkidənəm,
əslim ordandır. Ancaq özümü
bakılı hesab edirəm.
- Atanız komediya rollarının məharətli
aktyorlarından idi. Siz isə bir rejissor olaraq
komediyadan qaçırsınız. Buna səbəb
nədir?
- Bizim
tamaşaçı komediyaya daha çox inanır. Mən ömrüm boyu Azərbaycanda istifadə
olunmayan janrda filmlər çəkmişəm. Hansı
ki, ən son çəkdiyim Azərbaycanın ilk qorxulu filmi
"Xənnas”a
bizim tamaşaçılar hazır deyildilər. Onların etimadları da yox idi ki, bizdə belə
bir film çəkilər. Düşünürdülər
ki, bizimkilərin çəkdiyi qorxu filmi maraqlı olmaz.
- Qardaşınız Edqar nə
üçün incəsənətə yad bir ixtisası
seçdi? Onun incəsənətə
münasibəti necədir?
- Edqar
hazırda çox qabaqcıl iş adamlarından biridir. Mənim rejissorluq etdiyim "Xənnas” filminin maliyyə
məsələlərini qardaşım həll etmişdi.
O vaxt ailəmizin elə bir dönəmi idi ki, kimsə
mütləq işləməli və evə pul gətirməli idi.
Qardaşım universitetdə oxuyur, həm də
işləyirdi. Kiçik yaşlarından işlədiyi
üçün yaradıcılıqla məşğul ola bilmədi. Hazırda biznes
sektorundadır, işləri çox yaxşı gedir. Mənim də maliyyə dəstəyimi
qardaşım həll edir.
- Film çəkərkən
atanızın çalışdığı Şəki
teatrına gedib onların yaradıcı heyətini filmlərinizə
çəkmək istəyibsiniz?
- Şəki teatrı istənilən halda, mənim
üçün doğmadır. Uşaq
yaşlarımdan o teatrın səhnəsində
qaçmışam, kulisində böyümüşəm,
qrim otağında oyunlar oynamışam. Şəki
teatrında mənim tanımadığım insanlar belə məni
tanıyırlar. Atamın
yaradıcılığının çox hissəsi məhz
o teatrda olub. Təbii ki, orada
tanıdığım aktyorlar da kifayət qədərdir.
Ancaq belə bir layihə əlimizə düşməyib
ki, mən onları aktyor kimi dəvət edim. Həm tipaj, həm də peşəkarlıq cəhətdən
orada çox istedadlı aktyorlar var. Hər dəfə Şəkiyə
gedəndə teatra baş çəkirəm. Hətta, sonuncu filmim "Xənnas”ı çəkəndə
o teatrın yaradıcı kollektivinin böyük rolu oldu.
Hər bir çətinliyimizdə
yanımızda oldular. Fürsətdən
istifadə edib, Şəki teatrının yaradıcı heyətinə
təşəkkürümü bildirirəm.
- Şəki teatrına gedəndə
atanızı xatırlayırsınızmı?
-
Atamın orada yaxşı hörməti var. Atamla
çiyin-çiyinə çalışan insanlar onu hörmətlə
anırlar. Onun sənətinə böyük
hörmət edirlər. Bu səmimi hissləri
mən o insanlarda görmüşəm. Hələ indiyə
qədər atamı sevdiklərini hiss edirəm.
- Atanızın əvvəl çəkildiyi
filmlərə baxırsınızmı?
- Hərdən olur ki, köhnə Azərbaycan filmlərinə baxmaq istəyirəm. Onda atamın da iştirak etdiyi filmlərə baxıram. Ondan bir aktyor olaraq çox şeyləri öyrənmək olar. Ancaq rejissor kimi atamdan öyrənəcəyim şeyləri sağlığında öyrənmişəm. Bu gün rejissor olaraq biliklərimin 80 faizi atama aiddir. Çünki o həmişə hər şeyi mənə izah edirdi. Ən xırda nizamlara qədər, dramaturgiya nədir, məqsədi nədir, incəsənət nə üçün incəsənətdir. Yerdə qalan faizlər isə universitetdə bir neçə müəllimimə - Aydn Dadaşova, Ayaz Salayevə və digərlərinə məxsusdur. Yerdə qalan hissəsini də öz təcrübələrim sayəsində qazanmışam. Çünki mən bu illər ərzində çox böyük təcrübə keçmişəm.
- F.Şəkili
Şirinburun obrazı ilə uşaqların sevimlisinə
çevrilmişdi. Maraqlıdır, evdə də sizə
qarşı qayğıkeş, nağıl danışan bir
ata idi?
- Atam bizi kişi kimi böyütməyə
çalışıb. O,
mənimlə şit zarafatlar etməyib. Əsgərlikdən
gələndə mənimlə o qədər sadə
görüşdü ki, elə bil hər gün onun
yanındayam. Bizimlə iki kişi
söhbət edirmiş kimi söhbət edirdi. Bizim münasibətlərimiz
dost münasibəti olub, nəinki ata-oğul. Ancaq
mən yetkin insan olduqdan sonra onu daha yaxşı anladım.
Kamera qarşısında tamam başqa adam
idi, evin içərisində isə tamam ayrı. Qardaşımla mənə isə tamam başqa bir
münasibət bəsləyirdi. İstəyirdi ki, biz kişi kimi böyüyək, savadlı olaq. 10
yaşım olanda Sabirin "Hophopnamə”sini mənə əzbərlətdirirdi. Motsarta, Şopenə qulaq asdırırdı. Bizdə həmişə elmə qarşı maraq
yaradırdı. Hər hansı bir
cihazın işləmə prinsipini öyrədirdi. O,
boş vaxtını bizə həsr edir və bizimlə məşğul
olurdu. Təhsil, elm, intellektual səviyyəmizin
artması üçün hər şey edirdi. Evdə bizi güldürmək kimi bir xasiyyəti yox
idi. Demirəm ki, soyuq münasibət bəsləyirdi,
sadəcə, uşaqlıqdan bizim intellektual səviyyəmizin
artması üçün əlindən gələni edib.
Qardaşımın da öz sahəsində
uğur qazanmasının səbəbi atamdır, mənim də.
O ki, qaldı uşaqların qəlbini fəth etməyə,
klounada janrını Azərbaycana atam gətirib. Bunu bütün sənət adamları təsdiqləməlidirlər,
çünki bu, faktdır. Onu gətirməkdə
məqsəd gələcəyimiz olan uşaqları tərbiyələndirmək
idi. Müharibədən yeni
çıxmış bir ölkədə nəinki
uşaqları əyləndirmək, həmin ərəfələrdə
heç kimə mədəniyyət lazım deyildi, hamı
bir qarın çörək uğrunda mübarizə
aparırdı. İnsanlar çörək
növbələrinə dayanırdı. Gələcəyi
xilas etmək üçün uşaqlardan başlamaq lazım
idi. Uşaqlara da ən yaxın yol
onların dili ilə danışmaq lazım idi. Çünki uşaqların öz dili var. Atam
çox düşündü və klounada janrını Azərbaycana
gətirdi. Lakin bizim cəmiyyət bəlkə
də indi ona hazırdır. Ancaq o vaxt ona
hazır deyildi. Çox yüksək
intellektual sahibi olan insanlar bu janrın əsas qayəsini
başa düşürdü.
- Gələcək
planlarınızda ən öndə nələr dayanır?
- Birinci yerdə xaricdə magistratura oxumaq durur. Hansı ki, təhsil alacağım həmin universitet dünya kino aləmində top onluqda əsas yerlərdən birini tutmalıdır. Bir də, "Xənnas”ın ikinci hissəsini çəkmək istəyirəm.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2017.-14 sentyabr.-S.14.