Nəğməkar bəstəkar
“Ramiz
Mirişlinin yaradıcılığı ölməzdir,
çünki o, sevginin dilində, ruhunda musiqi yaradan, sevgini
dilləndirən bəstəkardır”
«Mahnı onun yaradıcılığında əsas yer
tutur. Ancaq o, professional bəstəkardır. Cövdət Hacıyevin bəstəkarlıq sinfini
bitirib. Ona görə də onun
yaradıcılığında demək olar ki, musiqinin
bütün janrlarına – səhnə əsərlərindən
tutmuş simfonik, kamera instrumental, xor əsərləri və
s.-dək müraciət olunub» - deyə musiqişünaslar
onun haqqında yazsalar da, Ramiz Mirişlinı daha çox
tanıdan və sevdirən mahnı janrı idi. Onun mahnıları haqqında danışanda deyirlər
ki, Ramiz Mirişli xalq ruhunda, xalq dilində yazan bəstəkardır.
Mahnılarının uzunömürlü
olmasının, daim dillərdə, könüllərdə səslənməsinin
sirri də elə bundadır.
"Bir
könül sındırmışam”, "Dalğalar”,
"Könül verdim”, "Sənsən ürəyim”,
"Səndən danışdı”, "Mən sənə
neyləmişəm”, "Oxu, tar”, "Səadət”, "Səni
sevən baxışlar”ı eşitməyən insan varmı?
Bu mahnıları dinlədikcə şirin bir məlhəm
kimi dodaqdan qəlbə süzülür...
"Mən sevməsəm, heç vaxt yaza bilmərəm. Mahnı da
sevgi kimi azaddır” - deyirdi Ramiz Mirişli. Yaradıcılığına münasibəti də
bu fikirlərdən güc alırdı. Bəstəkar
mahnılarının sevilməsini belə izah edirdi:
"Mahnı xalq tərəfindən sevilən janrdır. Yəqin bu, muğamatı yaxşı bilməyimdən
irəli gəlir. Muğamat elə bir xəzinədir
ki, bəstəkarlar ondan nə qədər götürsə
də azalmır, əksinə, artır”.
Ramiz Mirişlinin yaradıcılığına nəzər
salanda, folklor və xalq musiqisindən, milli bəstəkarlıq
məktəbi ənənələrindən lazımınca bəhrələnərək
Azərbaycanın musiqi mədəniyyəti xəzinəsini
öz əsərləri ilə xeyli zənginləşdirən
sənətkar əməyi ilə üz-üzə
qalırsan.
O, ən müxtəlif janrlara müraciət edib, simli kvartet,
tar və simfonik orkestr üçün konsert, kamera orkestri
üçün simfoniya, xalq çalğı alətləri
orkestri üçün konsert və süitalar, fortepiano triosu
bəstələyib. Ramiz Mirişli sənətinin
bədii keyfiyyətləri onun həmçinin teatr
tamaşaları və kinofilmlərə bəstələdiyi
musiqilərdə üzə çıxıb.
"Azərbaycan bəstəkarları arasında Ramiz
Mirişlinin yaradıcılığı özünün təkrarsızlığı,
bənzərsizliyi ilə seçilir. Onun musiqisi əsrarəngizdi,
həyatsevərliklə doludu, ana laylasıdı,
bayatıdı, oxşamadır. Onun musiqi
inciləri dağlarımız qədər qürurludu,
müdrikdi. Bulaqlarımızın
zümzüməsidir, nəğməsidir. Gözəllərimiz tək həyalıdı,
kövrəkdi. Güclü təsirə
malik, çalarlı, çeşidli musiqi gözəgörünməyən
parıltıyla doludu, nurdu, işıqdı. Gül-çiçək ətirlidi, təravətlidi.
Ruhi qidadı, cana məlhəmdi, xəstəyə şəfa
paylayandı” - deyə akademik Teymur Bünyadov özüməməxsus
yaradıcılığı olan bəstəkarın mahnı
dünyasını vəsf edir: "Ramiz Mirişli haqq
dünyasına qovuşub. Ancaq o, dodaqlarda
dolaşan mahnılarında, canlı musiqisində
yaşayır. Ustad musiqiçinin
yaradıcılığı ölməzdir, çünki o,
sevginin dilində, ruhunda musiqi yaradan, sevgini dilləndirən bəstəkardır.
Onun əsərləri sevginin dilində
yaşayır. Sevgi isə daim gəncdir, həmişəyaşardır.
Onun mahnıları dillərdə əzbərdir,
ürəklərin, sevgilərin
pıçıltısıdır, qulaqların xoş ahəngidir.
Ramiz Mirişlinin musiqi dünyasını hərtərəfli,
tamam-kamal təhlil və şərh etmək çətindir.
O, bir sirli-sehrli aləmdir”.
Milli bəstəkar
Elə təkcə 100-dən çox mahnını xalq
şairi Fikrət Qoca ilə birlikdə yazıb. Şairin
ürəyəyatan sözlərinə elə ürəyəyatan
da musiqi bəstələyib. «Hamı bilir
ki, Ramizə populyarlığı qazandıran mahnı
janrı olub. Bu da əbəs yerə deyil.
Mən ilk mahnıları onunla 45 il bundan əvvəl
yazmışam” - deyə dostunun ölümünə hələ
də inanmayan Fikrət Qoca danışır: "Yeni nəsillər
gəlir və hamısı da Ramiz Mirişlinin
mahnılarını oxuyur. Bu, ancaq ona görədir
ki, Ramiz çox milli bəstəkardır. Onun mahnılarında milli elementlər, milli folklor
var. Bu da ondan qaynaqlanır ki, Ramiz musiqiyə kamança aləti
ilə gəlib. O, kamança məktəbini
qurtarıb. Sonra konservatoriyada bəstəkarlıq
sinfində oxuyub. Kamança həmişə
onun ürəyinin yanında qalıb. Bu
kamançanın yanğısı da, milliliyi də həmişə
onun ürəyində yaşayıb. Kamança
onun bütün musiqilərində iştirak edib, Ramizi kənara
qaçmağa qoymayıb. Ona görə
də bütün yaradıcılığı boyu onu
başqa yollar azdırmadı. O, milli bəstəkar
olaraq qaldı. Hansı səpkidə
yazmasından asılı olmayaraq, ilk xallardan bilinir ki, bu,
Ramizin musiqisidir». F.Qoca ilə bəstəkarın birlikdə
yazdığı «Bir xumar baxışla», «Günayım»,
«Əlvida» və s. mahnılar dillər əzbərinə
çevrilib. Hər musiqi albomunda birgə əməkdaşlığın
bəhrəsi olan 18-20 mahnı yer alıb: "Əksər
mahnılarımızı Şövkət Ələkbərova
oxuyub. Zəngləşəndə də,
görüşəndə də, bir-birimizdən hal-əhval
tutanda da yenidən bir mahnı işləyirdik. O
mahnılar hamısı sevilir, dillər əzbərinə
çevrilirdi. Bu gün də o mahnılar
müğənnilərin repertuarının bəzəyidir».
Biz xoşbəxtik ki...
Tanınan və sevilən müğənnilərin əksəriyyəti
Ramiz Mirişlinin yaradıcılığına müraciət
edib.
Şövkət Ələkbərova, Zeynəb Xanlarova, Rəşid
Behbudov, Flora Kərimova, İlhamə Quliyeva, Yaşar Səfərov,
Elmira Rəhimova və sonrakı illər sənətə gələn
müğənnilər bəstəkarın həzin, ürəkoxşayan
mahnıları ilə şöhrətləniblər. Böyük bir nəsil onun mahnıları ilə
yetişib. Böyük bir nəslin
mahnı zövqünü təmin edib bu mahnılar.
Əməkdar
artist Gülüstan Əliyeva Ramiz Mirişlini yaxın dost
kimi xatırlayır: «Mən həmişə onunla söhbət
edəndə elə bilirdim ki, mənim tay-tuşumdur. Çünki Ramiz Mirişli bütün insanlara elə
münasibət bəsləyirdi ki, sən onunla söhbətdə
yaş sərhədini itirirdin. Yaradıcılıq
həyatımda onun həmişə önəmli rolu olub.
Mən Ramiz Mirişlinin bir çox
mahnılarının ilk ifaçısı olmuşam. Hələ 90-cı illərdə akademik Teymur
Bünyadovun sözlərinə «Gəlmədin», Fikrət
Qocanın sözlərinə «Məhəbbət
yaşadır» mahnılarını ifa etmişəm. Mərhum həkim Sərdar Kərimovun sözlərinə
«Mələk» mahnısını isə Ramiz müəllim məhz
mənim üçün yazmışdı. Mən tələbə olduğum vaxt o,
Konservatoriyada müəllim idi. Mən Ramiz
Mirişlinin oğlu Yusiflə bir kursda oxuyurdum. Onların evlərində də tez-tez qonaq olurdum.
Biz onun evində yaradıcılıq
görüşləri keçirirdik. Son
15 ildə isə mən özüm də Konservatoriyada müəllim
kimi çalışırdım”. G.Əliyeva bəstəkarı
zarafatcıl, həyatsevər insan kimi yada salaraq
ölümündən iki gün əvvəl onunla
görüşdüyünü deyir: "Ramiz müəllimlə
bir toy mərasimində bir yerdə idik. Hamı
ilə zarafatlaşır, gülürdü. İki gün sonra isə ölüm xəbərini
eşidincə, sanki donub qaldım. Musiqi
ictimaiyyəti Ramiz Mirişlinin simasında təkcə gözəl
mahnıların bəstəkarını deyil, həmçinin
gözəl insanı itirdi. Onun
ölümünə hamı təəssüfləndi. Amma böyük bəstəkarların xoşbəxtliyi
odur ki, onlar həyatdan köçsələr də,
mahnıları yaşayır. Biz bu gün
də Ramiz Mirişlinin mahnılarını oxuyuruq, insanlar da
sevə-sevə dinləyir».
Müğənni
Bilal Əliyev Ramiz Mirişlini Azərbaycanın görkəmli
bəstəkarı kimi dəyərləndirir: «Ramiz
Mirişlinin mahnılarını ifa etməmişdən əvvəl
onun yazdığı nəğmələrə heyran
olmuşdum. Mən onun mahnılarına
böyük sənətkarların ifasında qulaq asır və
sevirdim. Həmişə də həsrətlə
«görəsən elə bir gün gələrmi, mən də
Ramiz Mirişlinin özü ilə ünsiyyətdə olum və
onun heç olmasa bir mahnısını oxuyum» deyə
düşünürdüm. İndi isə
fəxrlə deyə bilərəm ki, xalqımızın o
böyük bəstəkarı ilə neçə illər
birlikdə işlədiyim üçün xoşbəxt
müğənnilərdən biriyəm”. Müğənni
indiyə qədər bəstəkarın 25-dən çox
mahnısını ifa etdiyini deyir: "İlk
mahnısını oxuduqdan sonra ifam bəstəkarın
xoşuna gəldi. O mənə yeni mahnılar verməyə
başladı. Bu illər ərzində onun 25-dən
çox mahnısını oxumuşam. «Mavi
dəniz», «Yeddi qızdan biri gözəl» kimi mahnılar həmişə
dinləyicilərin qulağındadır. Eyni
zamanda, köhnə sənətkarlara oxumaq üçün
verdiyi mahnıları da yenidən ifa etməyi məndən
xahiş edirdi. «İstəyirəm ki, bu
mahnıları yenidən oxuyasan, onlara yeni can verəsən» -
deyirdi. Xalq artisti Zeynəb Xanlarovanın
repertuarından olan «Bəri bax» mahnısını yeni
aranjemanda oxudum. Bundan sonra Rəşid
Behbudovla hansı ölkədə olurdumsa, o mahnı ilə Azərbaycanı
təbliğ edirdim. Sonradan sənətə
gələn bir çox gənclər də mənim ifamda bu
mahnını eşidib və ifa ediblər. Ramiz
Mirişlinin «Naxçıvan» mahnısı da mənim ifamda
sevildi”.
B.Əliyev
bəstəkarla aralarında dostluq münasibətinin
yarandığını deyir: "Bizim aramızda çox
gözəl münasibət vardı. O, Azərbaycan
Televiziyasında musiqi redaksiyasının rəhbəri işlədiyi
vaxtlarda daim mənim ifamda olan mahnılarını efirdə səsləndirərdi.
O, böyük ürəkli bəstəkar idi. Biz
onun mahnılarını ifa edərkən ondan güc
alırdıq».
Xalq
artisti Gülyanaq Məmmədova Ramiz Mirişli ilə
işbirliyində olduğunu, onun mahnılarını sevərək
ifa etdiyini söyləyir: "Mən Ramiz Mirişlinin
mahnılarını ifa etdiyim üçün
özümü xoşbəxt sayıram. Açığını
deyim ki, hər müğənniyə Ramiz Mirişli kimi bir bəstəkarın
mahnılarını ifa etmək qismət olmur. O
özü də hər müğənni ilə işləməyi
sevmirdi. Mən onun hətta ən son
yazdığı mahnılarını da ifa etmişəm.
Bəstəkarın Fikrət Qocanın sözlərinə
yazdığı «Bəri bax» mahnısı mənə sənət
taleyimdə uğur gətirən mahnı olub. İlk dəfə bu mahnını ulu öndər
Heydər Əliyevin qarşısında ifa etdim. Ulu öndər də məni konsertdən sonra dəvət
edərək xoş sözlər söylədi. Təbii ki, mən o mahnıya görə Ramiz
Mirişlinin ruhuna duaçıyam. İllər
keçəcək, Ramiz Mirişlinin mahnıları dəyərini
itirməyəcək, yeni nəsillər tərəfindən
ifa olunacaq».
Müğənni
Ramiz Mirişlinin insan kimi səmimi, mehriban, xeyirxah xüsusiyyətlərini
dəyərləndirir: «Ramiz müəllim insanın sevincinə,
kədərinə şərik olan, onun
ağrı-acısını bölüşən insan idi.
Xoşbəxtəm ki, həyatda o insanı görmüşəm,
onunla dost olmuşam. O, böyüklə böyük,
kiçiklə kiçik kimi davranırdı».
Aprelin 16-sı Ramiz Mirişlinin doğum
günüdür - nəğməkar bəstəkarın
ömrünü və ruhunu həsr etdiyi musiqinin
yarandığı gün.
Aprelin
17-si Ramiz Mirişlinin vəfatı günüdür -
neçə-neçə dillər əzbəri olan
mahnıları xalq üçün yadigar qoyub dünyaya vida
etdiyi gün...
Təranə Məhərrəmova
Kaspi 2018.- 17 aprel.- S.12.