Həyatın mənasını kinoda tapan
sənətkar
Onu "dublyajın vuran ürəyi"
adlandırırdılar
Azərbaycan kino tarixində elə sənətkarlar olub
ki, onlar yalnız aktyor kimi filmlərə çəkilməklə
kifayətlənməyiblər. Bu şəxslər həm
də filmlərin istehsalı ilə məşğul olub,
rejissor assistenti, film direktoru və digər inzibati işlərdə
də çalışıblar. Misal üçün, Məmməd
Əlili "Qız qalası", "Bismillah" filmlərində
rejissor köməkçisi, "Ögey ana",
"Koroğlu", "Leyli və Məcnun", "Ulduzlar
sönmür" və s. filmlərdə II rejissor işləmişdir.
"Arşın mal alan" (1916),
"Koroğlu", "Arşın mal alan" (1965), "Dəli
Kür", "Nəsimi", "Gənc qadının
kişisi" və s. filmlərdə rollar ifa etmişdir.
Əlisəttar
Məlikov, Nəriman Axundov, Novruz Axundov, Mollağa Bəbirli,
Salman Dadaşov, Suğra Bağırzadə, Süleyman
Samuxlu, Yusif Əlizadə, Ənvər Həsənov, Ələsgər
İbrahimov, Tələt Rəhmanov, Arif Kərimov, Bahadır
Əliyev və başqaları həm filmlərə çəkilmiş,
həm də kino istehsalı ilə əlaqədar rejissor
assistenti, II rejissor, film direktoru, mühəndis,
inzibatçı və s. vəzifələrdə işləmişlər.
Salam,
Bakı kinostudiyası!
Azərbaycan
aktyoru və kino istehsalı təşkilatçısı
Bahadır Atabala oğlu Əliyev 69 illik ömrünün 39
ilini milli kino sənətinin inkişafına həsr etmiş
sənətkarlarımızdandır.
Kino xadimi
Bahadır Əliyev 1933-cü il fevralın
24-də respublikamızın dilbər guşəsi Masallı
rayonunun Sığıncaq kəndində dünyaya göz
açmışdır. O, hələ orta məktəbdə
oxuyarkən incəsənətlə maraqlanır, ali təhsil almaq üçün hara gedəcəyini
artıq özü üçün müəyyənləşdirmişdi.
Orta məktəbi bitirdikdən sonra Bahadır, Azərbaycan
Dövlət Teatr İnstitutunun kino və dram aktyorluğu
fakültəsinə daxil olur. İnstitut həyatı,
görkəmli sənətkarlardan aktyorluq sənətinin sirlərinə
yiyələnməsi, institut səhnəsində
yoldaşları ilə birgə tamaşalarda iştirak etməsi
gənc tələbə-aktyorun qarşısında yeni
perspektivlər açır. 1956-cı ildə
institutu bitirəndən sonra onun təyinatını Bakı
kinostudiyasına verirlər.
Bir ildən sonra onu aktyor vəzifəsinə irəli
çəkirlər. 1957-1959-cu illərdə "Kölgələr
sürünür", "Bir məhəllədən iki nəfər",
"Onun böyük ürəyi" və "Onu
bağışlamaq olarmı?" filmlərində kiçik
rollarda çəkilir. Rollar kiçik olsa da,
özünün dediyinə görə, Bahadır
üçün bunlar gələcək filmlərə gedən
yolda istinad nöqtəsi idi.
Rejissor Əjdər İbrahimovun "Onun böyük
ürəyi" kinopovestində Bahadırın ifa etdiyi gənc
oğlan Əhməd Maşa adlı qızı sevir. O, hər bir gənc kimi
böyük arzularla yaşayır. Lakin alman
faşistlərinin Sovet İttifaqına qəflətən
hücumu Əhmədin gələcək planlarını təxirə
salır. O, digər gənclər kimi Vətəni
qorumaq üçün cəbhəyə yollanır.
Taleyin qəribə
oyunları
Doğru
deyiblər ki, sən saydığını say, gör fələk
nə sayır. Bahadır böyük həvəslə
kinostudiyada işlədiyi vaxt, onu kadrlar şöbəsinə
çağırıb deyirlər ki, kinostudiyada işin həcmi
azaldığına görə, 1959-cu il
oktyabrın 3-dən tutduğunuz vəzifədən azad
olunursunuz.
Ataların
belə bir sözü var: "Tale insanla oynayır." Bahadır bir ildən sonra Bakıdakı Lal-Karlar Mədəniyyət
evinə bədii rəhbər vəzifəsinə işə
düzəlir. Bahadır Əliyev Lal-Karlar
Mədəniyyət evində 15 gündən artıq qala
bilmir, ərizə yazıb öz xahişi ilə işdən
çıxır. Və... 1961-ci il
mayın 12-də yenidən C.Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm"
kinostudiyasına işə qayıdır. Bu dəfə...
korrektor vəzifəsinə. O, bu vəzifədə
yazı-pozu ilə məşğul olsa da, əsas işi filmlərə
çəkilmək idi.
1961-1965-ci
illərdə aktyor "Telefonçu qız", "Əmək
və qızıl gül", "Romeo mənim
qonşumdur" filmlərinə çəkilir,
"Böyük dayaq"da komsomolçu, "Möcüzələr
adası"nda neftçi, "Sehirli xalat"da xanın əsgəri
rollarında çıxış edir.
Əgər 50-ci illərdən ta 60-cı illərin II
yarısına kimi Bakı kinostudiyasında istehsal olunan filmlərin
siyahısına nəzər salsaq, çəkilən filmlərin
sayının artdığının şahidi olarıq. Amma keyfiyyətə
gəldikdə bunu çəkilən filmlərin
hamısı haqqında demək olmaz. Bu
da, əsasən, ssenarinin qıtlığından, yazılan ədəbi
ssenarilərin zəif olmasından irəli gəlirdi.
Hətta
iş o yerə gəlib çatmışdı ki, 1964-cü
ilin ssenari portfeli demək olar ki, boş idi. Ona
görə də kinostudiyada işləyən bir çox kino
işçilərinin ixtisar olunmaq qorxusu qarşıya
çıxmışdı. Yaranmış
xoşagəlməz vəziyyətdən çıxmaq və
istehsalat planını yerinə yetirmək üçün
"Ulduz" operettasını ekranlaşdırmaq qərara
alındı.
"Ulduz" filmi bədii cəhətdən zəif
olsa da, tamaşaçı rəğbəti qazanmış
kino əsəridir. Filmdə Lütfəli Abdullayev, Nəsibə Zeynalova,
Hacıbaba Bağırov, Bəşir Səfəroğlu kimi
görkəmli sənətkarlarla yanaşı Səyavuş
Aslan, Bahadır Əliyev, Tamilla Rüstəmova, Hacı Murad,
Fazil Salayev və digər gənc aktyorlar çəkilmişlər.
REKLAM
www.nar.az
Daha ətraflı
Native
Video by Adributor
Aktyorun
çox sevdiyi obraz
Filmdə kolxoz sədri Qədirin obrazını
Bahadır Əliyev oynayıb. Onun şöhrətpərəst,
özündən müştəbeh olan kütbeyin qəhrəmanı,
institut rektorunun təsərrüfat işləri üzrə
müavini Gülümsərovun limonla mandarini calaşdırıb
yeni meyvə növü yetişdirmək ideyasına nəinki
inanır, hətta bu işdə ona kömək edir.
Bahadır Əliyev "Ulduz" filmində
özünü aktyor kimi bir daha təsdiq edəndən sonra əsas
və ya II planda rollara dəvət olunacağını
düşünərkən, kinostudiyanın rəhbərliyi
onu 1965-ci ilin sonunda böyük inzibatçı vəzifəsinə
keçirir.
Bahadır
bu vəzifədə işləməklə yanaşı
"Dağlarda döyüş",
"Uşaqlığın son gecəsi", "Yenilməz
batalyon" bədii, "Yun şal" televiziya bədii filmlərində
çəkilir. "İstintaq davam edir" filmində təhlükəsizlik
orqanının əməkdaşı, kapitan Əliyev,
"İyirmialtılar" tarixi-inqilabi filmində Bakı
komissarlarının
Azərbaycan xalqını xoş sabaha
çıxaracağına inanan gənc fəhlə
rollarında çıxış edir.
Bir
inzibatçı kimi özünü doğrultduğuna
görə, kinostudiyanın o vaxtkı direktoru Adil İsgəndərov
Bahadırı 1968-ci il sentyabrın 1-dən
dublyaj qrupu direktorunun müavini vəzifəsinə irəli
çəkir. O, bu vəzifədə 1973-cü ilə kimi
işləyir.
Aktyor,
yoxsa...
Bu
müddətdə B.Əliyev kinostudiyada üç istiqamətdə
fəaliyyət göstərirdi: xarici və sovet filmlərinin
Azərbaycan dilində səsləndirilməsində aktyor kimi
iştirak edir, dublyaj işini təşkil edir, nəhayət
özü filmlərə, o cümlədən
"Axırıncı aşırım", "Bizim
küçənin oğlanları", "Həyat bizi
sınayır", "O qızı tapın" və s.
kinolentlərə çəkilir.
Bahadır
Əliyevin çoxşaxəli
yaradıcılığını, onun insani keyfiyyətlərini
müsahibələrinin birində aktyor və rejissor Elxan
Qasımov belə şərh etmişdir: "Qəribə,
özünəməxsus gülüşü var idi
Bahadırın. O, gülüşü ilə ətrafındakılarda
xoş əhval-ruhiyyə yaradırdı. Çox əliaçıq,
həyatsevər, əxlaqlı insan idi...
Bahadır kinostudiyanın bütün işlərində
yaxından kömək edərdi. Hətta işə təzə
gəldiyim vaxtlarda çaşıb qalırdım. Təxmin edə bilmirdim ki, Bahadır dublyajda
adminstratordur, hansısa filmdə rejissor assistentidir, yoxsa
aktyordur.
Dublyaj işində Bahadır Əliyevin xüsusi xidmətləri
olub. Burada işləyərkən onu "dublyajın
vuran ürəyi" adlandırırdılar. Ona görə ki, o, dublyaja dəvət olunan teatr
aktyorları ilə kino işçiləri arasında
ünsiyyət yaradır, onlar bir araya gəlib bilmədiklərini
bir-birlərindən öyrənirdilər, bir-birilərinə
dəstək olurdular".
Kinostudiyanın
direktoru Adil İsgəndərov Bahadırı yanına
çağırıb yaxşı işlədiyinə,
işə can yandırdığına görə ona
kinoaktyor ştatına keçməyi məsləhət
görür. Direktorun bu məsləhəti
Bahadırın ürəyindən idi. O, 1973-cü il aprelin 24-də kinoaktyor ştatına
keçirilir, ali kateqoriyalı kinoaktyor vəzifəsində təqaüdə
çıxana kimi, yəni 1995-ci ilə qədər
çalışır.
Eyni
zamanda "Babək" filmində Divdad, Afşinin əsgəri,
"Dərviş Parisi partladır" filmində at almaq
üçün Qarabağa gəlmiş özbək, "Evlənmək
istəyirəm" kinokomediyasında bəy, "Özgə
ömür"də qonşu, "Firəngiz" televiziya
filmində Davud və digər rollarda çəkilir.
Əmək veteranı Bahadır Əliyevin
yaradıcılıq bioqrafiyasında adları çəkilən
filmlərin böyük əksəriyyətində
oynadığı rollar epizodikdir. Lakin o, ən xırda
rolu belə həvəslə, istəklə ifa edirdi. Gecə-gündüz işləmək, ona
tapşırılan işi ürəklə yerinə yetirmək
Bahadırın qanında idi.
Özünü bütünlüklə kino sənətinə
həsr etmiş, həyatının mənasını bu sənətdə
tapan B.Əliyevin kino fəaliyyəti bununla bitmir. O, "Mozalan" satirik
kinojurnalının bir çox bədii süjetlərində
müxtəlif mənfi tiplərin surətlərini
yaratmışdır.
Vaxtilə Bahadır Əliyevin qızı Şəhla
xanım kinostudiyada işləyib. O, bununla bağlı mətbuata
verdiyi müsahibəsində demişdir: "Mən uzun
müddət kinostudiyada montaj sexində
çalışmışam. Amma atamla
bağlı birgə işimiz olmayıb. 1985-ci
ilə kimi atam filmlərə çəkilirdi, dublyajda
çalışırdı. Sonradan kino
sahəsində yaranan durğunluq onu sanki həyatdan və sənətdən
küsdürdü. Hətta bir müddət
sənət dostlarının bəziləri də onu yaddan
çıxardılar. O dövrdə bir televiziya
verilişində sağ-salamat olduğu halda, onun ölüm xəbərini
demələri atama çox pis təsir etmişdi. Ölümündən sonra isə zəng edib onu
axtarmağa başladılar. Taleyin gərdişinə
bir bax!"
80-ci illərin
sonunda və 90-cı illərdə kinomuzda durğunluq olsa da,
ölkəmizdə onlarla bədii film çəkilib:
"Atları yəhərləyin", "Bağ
mövsümü", "Bəyin oğurlanması",
"Süd dişinin ağrısı", "Doğma
sahillər" , "Qətl günü",
"Ümid", "Sarı gəlin" və s. Bu filmlərin
bəzilərində B.Əliyev ya aktyor, ya da istehsalat təşkilatçısı
kimi iştirak edib.
Bahadır
hətta bir neçə xarici filmdə - Özbəkistan və
Hindistan kinostudiyalarının birgə işi olan
"Əlibaba və qırx quldurun macəraları",
"Abdulla" (Hindistan), "Odlu yollarla" (Özbəkistan)
"Şerəli və Aybərçin" (Özbəkistan
və Azərbaycan) və s. filmlərdə də çəkilmişdir.
Bahadır
Əliyevi C.Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm"
kinostudiyasında "Bərəkətli Bahadır"
adlandırırdılar. Bu, təsadüfi
deyildi. Çünki o, on uşaq atası
idi. Ailəsinin böyük olmasına
baxmayaraq, mənzili qonaq-qaralı olardı.
Kimlər
gəldi, kimlər getdi bu dünyadan...
Bahadırın
oğlu Rauf Əliyevin dediklərindən: "Mənim atam
orta məktəbi əla qiymətlərlə bitirdiyi
üçün o, teatr institutuna qəbul imtahanlarına gecikməsinə
baxmayaraq, verilən tapşırıqları yüksək səviyyədə
yerinə yetirdiyinə görə, ali məktəbə qəbul
olunur. Hətta tələbə ikən ailə
qurur. Təhsil almaqla yanaşı radioda "Çərşənbə
axşamı", "Hekayə axşamı" verilişlərində
iştirak edir, televiziyanın "Səhər
görüşləri"ndəki yumoristik novellalarda mütəmadi
olaraq çəkilirdi.
Atamın dostları çox idi. Bizim evdə kimlər olmayıb:
Lütfəli Abdullayev, Bəşir Səfəroğlu, Kamil
Qubuşov, Ceyhun Mirzəyev, Fərman Kərimzadə, Həsən
Məmmədov, Tofiq İsmayılov, Yaşar Nuri, Fazil
Salayev... Baxmayaraq ki, ailəmizdə on uşaq
idik, evimiz həmişə qonaq-qaralı olardı.
Anam "qəhrəman ana" idi, qızıl medala
layiq görülmüşdü. Çox təəssüf ki,
qısa ömür yaşadı - 49 il. Nənəm
də cəmisi 49 il ömür
sürüb. Atam isə 69 il yaşadı.
Heç vaxtı biz onu həyatından şikayət
edən görmədik.
Sənətdə iz qoyan atam bu gün aramızda olmasa
da, övladları, 30-a yaxın nəvə-nəticəsi onun
adını yaşadır, babalarına layiq olmağa
çalışırlar."
"Mən uşaqlarımı kinostudiyanın
çörəyi ilə böyütmüşəm" deyən
Bahadır, bu sənət ocağında fəaliyyət
göstərməsi ilə fəxr edirdi. 90-cı illərin
məlum hadisələri və kinomuzun düşdüyü
çətin vəziyyət nəinki aktyorun, həm də bir
sıra sənətkarlarımızın səhhətinə
ağır təsir göstərmişdi. Hətta
o vaxt bir neçə kino xadimimizi itirdik. Bahadır
isə guşənişin oldu, gərginlik, əsəbilik onu
həmkarlarından da uzaqlaşdırdı, tezliklə o,
unudulanlardan biri oldu.
Aktyor və
kino istehsalı təşkilatçısı Bahadır
Atabala oğlu Əliyev 2002-ci il
sentyabrın 16-da ürək 69 yaşında vəfat etdi,
doğulduğu kənddə torpağa
tapşırıldı.
Bu gün kino xadimi Bahadır Əliyev qohumlarının,
həmkarlarının yaddaşlarında, ən əsası
çəkildiyi filmlərdə və televiziya tamaşalarında
yaratdığı surətlərdə yaşayır. Və daim
yaşayacaqdır.
Kaspi.-2018.-17 aprel.-S.15.