Ömrünün 43 ilini bölgə
teatrına həsr edən əməkdar artist
Xanlar Həşimzadə: “Teatr
dibçək kimi bir şeydir, ondan meyvə gözləmək
lazım deyil”
"Səhnə tamaşaçıların əyləşdiyi yerdən bir qədər hündürdədir. O hündürlüyə qalxan insanlar isə zadəgan hesab edilirlər”- deyən müsahibimiz ömrünün 43 ilini Şəki Dövlət Dram Teatrına həsr edib. Hazırda teatrın aparıcı səhnə ustasıdır. Şəkidə sevilir, tanınır. Paytaxtda isə onu yalnız teatr camesinin nümayəndələri tanıyır. Beləliklə, müsahibimiz əməkdar artist Xanlar Həşimzadədir. O, 200-ə yaxın tamaşalarda müxtəlif səpgili obrazlar canlandırıb. Oynadığı həm dramatik, həm də komik obrazlar nəinki respublikamızda, hətta Kubada, Praqada, Moskvada, Kazanda, Tiflisdə, Yoşkar-Olada, Daşkənddə, Səmərqənddə və başqa neçə xarici ölkədə, şəhərdə yüksək qiymətləndirilib. İki dəfə "Qızıl Dərviş” mükafatı ilə təltif edilib. Oynadığı obrazları ilə tamaşaçıların məhəbbətini qazanmış Xanlar Həşimzadə qəzetimizin suallarını cavablandırdı. Söhbətimizə isə onu 43 il teatrda saxlayan sənət sevgisindən başladıq:
- Yeniyetmə yaşlarımda Şəkidə mərhum sənətkarımız Fərman Abdullayev ilə birlikdə dram dərnəyinə gedirdim. Teatra dəvət olunanda istedadlı rejissorumuz Vaqif Abbasov məni yoxladı. Xoşbəxtəm ki, Vaqif Abbasovun təsiri altında teatra gəldim və ondan çox şey öyrəndim. O, çox erkən yaşda həyatını itirdi. Azərbaycan teatrı Vaqif müəllimin simasında böyük bir rejissor itirdi. Biz gənc idik, çoxumuzun 20 yaşı var idi. Hər şeyi bizə o öyrədirdi. Üzərimizdə Vaqif müəllimin böyük əziyyəti var. Nəinki Vaqif müəllim, bu siyahını uzada da bilərəm. Vaqif müəllimdən başqa Azərbaycan teatrı Rövşən Almuradlı adında böyük aktyoru itirdi. O rejissor kimi işləməyə başladıqdan sonra aktyorluq etmədi. Rövşən dünyada ən gənc-22 yaşında Kral Liri oynayan aktyor kimi tarixə düşdü. Mən sizə onun kimi nə qədər istedadlı sənətkarların adını çəkə bilərəm. Teatr mənə o insanları tanıma şansı yaratdı.
...Gürcüstanda festivalda olarkən bir jurnalist bizə dedi ki, Azərbaycan xalqı istedadlı xalqdır, di gəl ki, o torpaqlar istedadlar qəbiristanlığıdır. Bu xalqın böyüklüyünü hər kəs kənardan görür. Sadəcə olaraq özümüzü qorumağı bacarmalıyıq. Bu gün o qədər gözəl aktyorlarımız var ki... 43 il ərzində bir çox rejissor, aktyorlarla işləmişəm. Hər birindən nələrisə görüb, götürmüşəm. Hətta elə anlar olub ki, bu sənəti tərk etmək belə istəmişəm.
- Axı siz
aktyorluq sənətini sevirsiniz. Belə olan halda nə
üçün ayrılmaq istəyirdiniz?
- Başqa sahəyə getmək istəyirdim. Azad, qayğısız, problemsiz şəkildə yaşamağı arzu edirdim. Onda gənc idim, daha perspektivli həyat yaşamaq istəyirdim. Ancaq gördüm ki, alınmır. İncəsənət elə bir şeydir ki, insan ona qarışdımı ayrılmaq istəmir. Mən aktyorların hamısına zadəgan kimi baxıram. Bu zadəgan sənətidir. Səhnə hər zaman zaldan yuxarıdadır. Misal üçün xalq artisti Fuad Poladovun özünü aparmağı, təmkini, səbri bir zadəgan xarakteridir.
- Elə hesab
edirsiniz ki, zadəgan həyatı yaşayırsınız?
- Qəlbən hə.
- Sizə elə
gəlmir ki, bu zadəganlıq ancaq sözlərdə
qalıb?
- Söz özü də qiymətlidir. Ancaq son dönəmlər dəyərli sözlər o qədər ucuz şəkildə işlənilir ki, insan səmimiyyətə də inanmır. Moskvada olarkən bir dondurmasatan qıza məni göstərib dedilər ki, bu insan aktyordur. Qızın gözləri böyüdü və dedi ki, ömrümdə ilk dəfədir ki, canlı aktyoru yaxından görürəm. Ancaq halbuki o məni tanımırdı. Deməyim odur ki, münasibətdən və sənətə hörmətdən çox şey asılıdır. Teatr dibçək kimi bir şeydir, ondan meyvə gözləmək lazım deyil. Dibçək göz oxşayır, evin havasını gözəlləşdirir. Bizim sənət də qəlbin havasını və mənəviyyatı gözəlləşdirir. Bura da sadə insanlar gəlməlidir. İnsan var ki, teatra gəlir yolka oyuncağı kimi özünü parıldadır, ancaq elə bu oyuncaq kimi də heç bir çəkisi olmur. Narın içərisində də dənələrin hamısı qırmızı olmur ki, onun ağ kal dənələri də olur. Ümid edirəm ki, siz məni başa düşürsünüz.
Bu, təkcə bizdə deyil, hər bir sənətdə belədir. Teatr canlı sənət növüdür, onu qorumaq lazımdır. Teatr mənəviyyatın əlifbasıdır. Teatra baxmayan insan inanın ki, nə muzeyə gedir, nə də kitab oxuyur. Daxili zənginlik deyə bir şey var, mən zadəgan deyəndə bunu nəzərdə tuturam. Əgər aktyor özünü cılız aparırsa, ucuz tutursa istər-istəməz tamaşaçı ona başqa gözlə baxacaq. Bizim sənətimiz linza, lupa sənətidir. Misal üçün kənarda bir adam yeyib-içir keflənirsə hamı deyəcək ki, necə əhlikef insandır. Ancaq aktyor bunu edəndə isə deyirlər ki, bu əsl artistdir. Ona görə də bizim sənət ağ parça kimidir. Borcluyuq ki, bu parçanı ləkələməyək, təmiz vicdanla işlədək. Əgər bu yolu seçmisənsə sən buna məcbursan.
- 43 ildə bir dəfə
də olsa başqa teatra keçmək istəmədinizmi?
Axı bir insan 43 il eyni yerdə necə işləyə bilər?
- Sənət
sevgisi deyilən bir şey var... Fərmanla bir dəfə
Moskvaya getmişdik. Bizim gənclik
arzularımız vardı. Elə bilirdik
ki, orada hər kəs bizi sevib bəyənəcək. Ancaq işimiz alınmadı və teatra
qayıtdıq. Düzdür, teatrı dəyişib
başqa birinə getmək fikrim yaranmayıb. Boynuma alıram ki, çox tənbələm
(gülürük). Bu xüsusiyyətim məni
kənara çıxmağa qoymayıb. Rəhmətlik Həsən
Turabov 1992-ci ildə mono festivalda təklif etdi ki, Bakıya gəlim.
Açığı onda kollektivimdən
ayrıla bilmədim. 1998-ci ildə növbəti
dəfə təklif aldım. Gördüm
ki, bizim teatr məni özünə çox çəkir.
Bizim sənət elədir ki, istəyirsən
ki, etdiklərin görünsün. Bölgə
teatrında sözü deyəndə
qışqırmalısan ki, səni görsünlər, ancaq
paytaxt teatrında pıçıltı ilə deyəndə
belə arxa cərgədən dediklərin eşidilir.
- Yəqin
mənimlə razılaşarsınız ki, paytaxt
teatrından fərqli olaraq əyalət teatrının
aktyorları çox az görünürlər.
- Elədir.
- Ancaq
sizin rollarınız xarici səhnələrdə yüksək
qiymətləndirilib.
- Bu, orada
nümayiş etdirdiyimiz tamaşalardan irəli gəlir. Bəzilərində
isə nail olduğumuz uğurlara görə
mükafatlandırılmışıq. Xarici
festivallarda, qastrol səfərlərində olmuşuq. Onlar bizim tamaşalarımızı yüksək
qiymətləndiriblər. Vaqif müəllimin
qoyduğu yolu digər rejissorlar davam etdiriblər. Belə ki, Hüseynağa Atakişiyev, Cahangir
Novruzov, mərhum Mərdan Feyzullayev kimi rejissorların işlərini
bəyənməmək mümkün deyil.
- Sizi
Şəki teatrına gətirən yol nə oldu?
-
Açığı mən teatra şöhrətdən
ötrü gəlmişdim. Yeniyetmə olanda istəyirdim
ki, hansısa bir formada məni tanısınlar və məşhurlaşım.
Bu, bizim yaşıdımız olan hər bir gəncin
arzusu idi. Lütfəli Abdullayevin, Bəşir Səfəroğlunun
çıxışlarına baxırdım, onlara qibtə
edirdim. İstəyirdim ki, mən də onlar kimi
tanınım, şöhrətlənim. Bunun
üçün dram dərnəyinə getdik. Düşündüm ki, teatrda əynində səliqəli
kostyumda çıxırsan, tamaşada oynayırsan, rahat
maaşını qazanırsan. Az əvvəl
də qeyd etdim ki, axı məndə tənbəllik var. Bu sənətlə
məşğul olsam nə daş daşıyacam, nə odun
yaracam. Ancaq bu gün deyirəm ki, kaş daş
daşımağa gedərdim. Sən demə
teatr daha çətin imiş.
- Sizin
teatrdan əlavə kino yaradıcılığınız da
var. Adətən əyalət teatrının aktyorları film
sahəsinə çox çətin düşürlər.
- Sərbəstlik
istedadın bacısıdır. Aktyor sərbəst
olarsa televiziyada da obrazları gözəl alınacaq. Aktyor adi bir zarafat edərkən belə
sıxıla-sıxıla danışırsa bu əlbəttə
ki, onda alınmır. Kamera qarşısında
da elədir. Mən kameranı dinozavr kimi
görürəm. Kamera məndən
ötrü çox zəruri bir nöqtədir. Məndə bir kompleks var və bu mənə
çox mane olur. Olur ki, filmi gəlib Şəkidə
çəkirlər. O zaman yerli aktyorlardan istifadə
edirlər. Mənim film sahəsində ən böyük
işim Mirbala Səlimli ilə olub. Teatrımızın baş rejissoru
Mirbala Səlimlinin "Qırmızı bağ” filmi bu
yaxınlarda nümayiş olunub. O həm kino, həm də
teatr rejissorudur. Çox istedadlı insandır.
Sənət dünyasında əslində əyalət
söhbəti olmalı deyil. Necə ki, futbolda bir
komanda bir şəhərdə başqa birisi başqa şəhərdədir.
Hamısı göz qabağındadır.
Teatrlar da belə olsa yaxşıdır. İstəyirəm ki, insanlar nəinki paytaxt, eyni
zamanda bölgə teatrları ilə də yaxından
maraqlansınlar.
- Bəs teatrda nisgilində olduğunuz
obrazlar varmı?
- Olub,
ancaq elə bir şey yazılmayıb. Öz
beynimdə bir manyak obrazı canlandırmışam - o, səhnəyə
çıxanda tamaşaçıları elə qorxu içərisində
saxlasın ki, bu dəqiqə nəsə edəcək. Sonda da o səhnədə öləndə zalda əyləşənlərin
hamısı rahat nəfəs alsın. Heç
zaman Hamlet, Kral Lir kimi obrazların həvəsində
olmamışam. Rejissorların mənə
həvalə etdiyi rolları mənimsəmişəm. Ola bilər rejissor nəsə
səhv etsin, düzgün rol bölməsin. Ancaq bunun mənə dəxli yoxdur, alınmasa, bu mənim
günahımdır. Düzdür, mən
səhv bölgülər görməmişəm. Nə obraz verirlərsə yararlı bir obraz
yaratmağa çalışmışam. Onlardan
alınanı da olub, alınmayanı da.
- Alınmayan obrazlarınız
hansılardır?
-
Açığı, onu demək istəmirəm. Bəlkə tamaşaçı onu bəyənir, mən
bəyənmirəm. Əslində bəyənməmək
yaxşıdır, bu, aktyorun özündən razı
olmasının qarşısını alır. Onsuz da bu sənətin zirvəsi yoxdur. Nə qədər fantaziyan varsa, o qədər də
yüksəldəcəksən işini.
- Yeddi dəfə
prezident mükafatına layiq görülmüsünüz. Bu sizə hansı hissləri bəxş edir?
- Səbəbkarlara
minnətdarlığımı bildirirəm. Vaqif Aslan adlı
şair deyir ki,
dünyada ən böyük dərd qədirbilməzlikdir. Doğurdan da biləndə ki, kimsə sənin əziyyətini
qiymətləndirir, bu insana stimul, enerji verir və sən daha
da həvəslənirsən. İnsan özünün
lazımlı olduğunu hiss edəndə gücünə
güc gəlir. Futbolçu rəqib
komandanın qapısına qol vuranda necə sevinirsə biz də
elə sevinir, həvəslənirik (gülürük).
- Həyata
fərqli baxışınız var...
- Sağ olsunlar. Ancaq insanın içində bir şey var ki, teatrda mən varamsa mənimlə eyni səviyyədə bir sıra gözəl aktyorlarımız da var. Misal üçün o mükafatdan bir nəfərə deyil, iki nəfərə verilsə bu bizə daha nuş olardı. Təsəvvür edin ki, Ronaldo ilə Messi gözəl futbolçudurlar. Sən Ronaldonu qiymətləndirib Messini qiymətləndirməyəndə bu Messiyə hörmətsizlik olur. Təbii ki, bu mənim iqtidarımda olan bir şey deyil və mən buna heç müdaxilə də edə bilmərəm. Ancaq arzumdur ki, hər layiqli insan öz qiymətini alsın.
- Xanlar müəllim,
neçə yaşınız var?
- Bu, ən ağır sualdır. Yaş həssas məsələdır. Nəinki qadınlardan, heç kişilərdən də soruşmaq lazım deyil. Ancaq sizə deyəcəyəm. 63 yaşım tamam oldu.
Allah sizə uzun ömür versin. Yaradıcılığınızda uğurlar arzu edirəm.
Xəyalə Rəis
Teatrşünas
Kaspi.-2018.-15 fevral.-S.10.