Açarını itirənlər
Nigar Pirimova
Cavanlara
nə var ki,
qocalıq yamandır. Cavan oldun gəz-dolan, istədiyini geyin, hara gəldi
get. Yeni dəbdir, gənclikdir deyib keçərlər, çoxuna da hələ xoş gələrsən. Vay qocaların
halına. Bir az yüngül davrandın, rəqs etdin, gənclərlə əylənmək istədin,
lağa qoyub ya "qocalıqda yorğalıq” deyərlər, ya
da "açarını
itirib”.
Fevralın 10-u Azərbaycan Dövlət
Gənc Tamaşaçılar
Teatrında Əhməd
Orucoğlunun "Açarını
itirənlər” pyesinin
eyni adlı tamaşasının premyerasını
izlədik. Əvvəla
onu deyim ki, teatrda belə
bir tamaşanın olacağını eşidəndə
məni maraq bürüdü: "açarını
itirənlər” görəsən
kimlərdi və açarlarını necə
itirəcəklər. Afişadan
bəlli olanda ki, xalq artisti
Ağaxan Salmanlının
quruluşunda hazırlanan
tamaşa onun (yəni Ağaxan Salmanlının) 75 illik və xalq artisti
Yasin Qarayevin 70 illik yubileylərinə həsr olunub, tərəf müqabilləri
də əməkdar
artist Almaz Mustafayeva və Zemfira Əbdülsəmədovadır marağım daha da artdı,
Bir səhnə, səhnənin
fırlanan mərkəzi
və bu mərkəzi ikiyə bölən məkan – biri mənzil, digəri həmin binanın bağçası,
arxada da böyük bir monitor (kiçik bir klip, lazımi məqamlarda yerinə düşən şəkillər
və gecə proqramına canlı qoşulma anından başqa bütün vaxt ekranda böyük
bir göydələn
təsviri əks olunur). Bu tərs mütənasib qonşular
bir hissəli dinamik hadisələrlə
dolu tamaşa boyunca dayanmadan oynadılar da, oxudular da, yoruldular
da....
İndi də tanıyaq
görək bu qonşular kimdir axı, bunları bir-birinə "düşmən”
edən məsələ
nədir? Söhbət
o ki, arağa olan düşkünlüyünü
gizlətməyən, daima
əlində içki
şüşəsi ilə
gəzən kişi (Yasin Qarayev) bütün günü deyinən, onu tənbeh edən ömür gün yoldaşının "dır-dır”larından
qaçaraq yenə də küçədə
kefli halda hərlənir. Onu axtaran arvadı
(Almaz Mustafayeva) isə onu burda
tapır və yenə başlayır deyinməyə, xalqın kişilərinin əməllərindən
dəm vurur, qızıl, brilyant arzusu ilə yaşayır. İndi əlqərəz,
məsələ burasındadır
ki, evə getmək lazımdır, fəqət evin açarları heç birində yoxdur. "Qocalar” bu
dəfə də evin açarlarını itiriblər (keçən
dəfə idarədəki
seyfin açarın itirmişdi kişi).
İşin əmması
da var ki,
ev yiyələri
evdə yoxkən tərs kimi evi su basıb
və aşağı
qonşunun tavanından
onların başına
durmadan damır.
Bu başlarına
su damcılayan həmin qonşular isə (Ağaxan Salmanlı və Zemfira Əbdülsəmədova)
bir-birinə aşiq (görünən tərəfi),
can deyə səslənirlər.
Əslində 40 yaşında
evlənmə bürosuna
"sultanlığın” daşını
atmaq arzusu ilə müraciətlə
gələn bu subay oğlan özünə bab
qız qalmadığından
elə bu büronun işçisi olan yeganə subay xanımla ailə həyatı qurub. Kompüter dizayneri olan
həmən kişinin
başı daz olduğundan arvadının
təklifi ilə başına tük əkdirmiş və təsadüfdən bu tük pişik tükü olmuşdur.
O gündən kim onun başına toxunsa kişi pişik kimi miyoldayır. Qısa zamanda bu məşhurluq
onun adını Ginnesin "Rekordlar kitabına” da salıbdır. Məşhur dizayner televiziyanın gecə proqramı vasitəsilə bu məharətini seyrçilərə
canlı-canlı bir daha sübut da edir.
Səhnə fırlanır...
Sonda su məsələsinə
görə qonşuları
ilə həyətdə
qarşılaşan şikayətçi
məşhurlar dava əsnasında təsadüfən
açarların tapılmasına
səbəb olurlar.
Deyingən xanım huşsuzluqdan
açarların çantasında
olduğunu unudubmuş.
Qonşusunun da dediyi kimi, insan əsas
açarını itirməsin
– "ağlının açarını”.
Tamaşada iki əks xarakterli ailə təsvir olunmuşdur.
Əslində əsərdə nə qədər gülməli, əyləncəli,
komik hadisələr göstərilsə də,
müəllif və rejissor günümüzdə
öz əksini tapan ailə məsələlərini daha
qabarıq şəkildə
təsvir etməyə
çalışmışlar. Tamaşada bir tərəfdə ərinin
pulları ilə rahat həyat yaşayan, onu pişik kimi "miyoldadan" "sevən
xanım" və onun əri – küçədə şalvarı
soyundurulsa da, özünün çıxarıb
verdiyini deyən, qeyrətdən dəm vuran, lakin yeri
gələndə arvadını
qabağa verən
"kişi" tipajı
göstərilirsə, digər
tərəfdə içki
içsə də arvadını yadların əlinə verməyən,
hətta, onu küçə itinin ağzından alıb yaralanan kişi və ərini gecə-gündüz danlasa
da, kimsənin ağır söz deməsini götürməyən
deyingən arvad obrazı yaradılaraq qarsı-qarsıya qoyulmuşdur.
Ümumilikdə, tamaşa maraqla
izlənsə də bəzi məqamlardakı sönüklük seyrçinin
tamaşaya köklənməsinə
mane olurdu. Bu, tanışlıq səhnəsini
çıxmaq şərti
ilə, əsasən Ağaxan Salmanlı və Zemfira Əbdülsəmədova olan
səhnələrdə qabarıq
görünürdü. Televiziyanın gecə proqramına
qoşulma səhnəsində
(monitorda proqramın aparıcısını İlham
Əsədov canlandırırdı)
bir qədər uzunçuluğa yol verilmişdi. Almaz xanım
və Yasin bəy oynayan səhnələr isə daha dinamik alınmışdı.
Biz də öz adımızdan hər iki
sənətkarı yubiley münasibəti
ilə ürəkdən təbrik edir, can sağlığı və
yaradıcılıq uğurlar arzulayırıq.
Kaspi 2018.- 15 fevral.- S.12.