Bir gecənin möcüzəsi
Nigar Pirimova
"Eşqdir mehrabı uca göylərin,
Eşqsiz ey dünya, nədir dəyərin?”
Sevgini hərə bir
cür təsəvvür
edir. Ancaq sevgi deyəndə
mənim yadıma nədənsə ən çox ərəb nağıllarındakı və
hind filmlərindəki romantik
sevgi anları düşür. Hələ
uşaqlıqdan izlədiyimiz
sevgi ilə bağlı elə hind filmi olmazdı ki, orada eşqin
alovlandığı anlarda
göylər də riqqətə gəlib guruldamasın, şimşək
çaxıb, leysan yağışlar yağmasın...
"Mənim teatrım”ın növbəti tamaşası – müəllifi
Rövşən Ağayev,
quruluşçu rejissoru
Vidadi Həsənov olan "Bir gecənin nağılı”
əsəri bu günlərdə Səda
Tədris Teatrında təqdim edildi. Əvvəla onu deyim ki, bu
əsər bir neçə il
öncə Dövlət
Gənc Tamaşaçılar
Teatrında tamaşaya
qoyulsa da, baxa bilməmişdim. Bu dəfə eşidəndə
ki, yeni quruluşda "Mənim teatrım”da oynanılacaq,
fürsəti əldən
vermədim. Maraqlı bir
təsadüfmü deyim,
ya nədənmi ancaq həmin gün (18 fevral) bütün günü bir yağış yağırdı ki
"tut ucundan göyə
çıx”. Sanki tamaşada baş verəcəklərə, yaşanacaq
sevgiyə göylər
də şahidlik edib, yağışını
yağdırırdı. Elə öz-özümə
düşünürdüm... Romantik bir gecə,
aramsız yağan yağış... Əsl sevgi havası və mən sevgi haqqında tamaşaya baxmağa gedirəm...
Əlqərəz, kiçik səhnədə
bir yay gecəsində
parkın təsviri üçün demək olar boş yer
saxlanılmamışdı. Bir tərəfdən skamya, heykəllər (maket), digər tərəfdən
büst, gecə fənəri, kötükdən
oturacaqlar. Tamaşaya keçiddən
öncə bu ab-havanı daha da dolğunlaşdırmaqdan
ötrü gənc vokalçı Vüqar Hacıyev yanıqlı səslə oxuduğu
"Bakı haqqında
nağıl” mahnısı
ruha dinclik verirdi.
Əhvalat və bütün
hadisələr məhz
bu balaca parkda baş verəcəkdi. İsti yay
günlərinin birində
şəhər sakinlərinə
konsert verilir və elandan sonra Miri Yusifin
mahnıları səslənir.
Yaxınlıqdakı parkda isə
tənha, gözəl
bir qız əyləşib nə isə fikirləşir.
Bu gün onun
üçün çətin
gündür. Hər zaman
xəyalında canlandırdığı
sevgi tablosu darmadağın edilib.
Onu sevmədiyi, tanımadığı,
üzünü belə
şəkildən gördüyü
birisinə nişanlamaq
istəyiblər. O isə
buna üsyan edərək bütün cəsarətini toplayıb,
arxasına da baxmadan evdən qaçıb. Qaçıb, ancaq hara qaçıb, hara gedəcək özü də bilmir. Bildiyi tək bir şey
var, o da bu gecə ilk rast gəldiyinə ərə getməkdir.
Fərqi
yoxdur, əyyaşmı,
oğrumu, alimmi, yoxsa ki, fəhləmi.
Əgər tanımadığı birinə ərə verilirsə, ondansa tanımasa da üzünü gördüyü
birinə ərə gedər. Bəxtinə isə o gecə
parkda babasının büstü üstünə
gül dəstəsi qoymağa gələn cavan oğlan çıxır. Və...
təsadüfi tanışlıqdan həqiqi
sevgiyə dönəcək
sevginin əhvalatı
başlanır. Heç vaxt
kiminsə əlindən
tutmayan, kimləsə
öpüşməyən qız (Günay Əhməd) qəsdən
sərbəst hərəkətlərlə,
israrlı sözlərlə
oğlanı (Ziya Ağa) məcbur onunla evlənməyə razı salmaq istəyir. Amma bu utancaq oğlan – gənc alim, sözün əsl mənasında,
"ana uşağı”dır.
Evə vaxtında gəlməsə
danlanar, tanımadığı
qızın əlindən
tutub evə gətirsə və bildirsə ki, onunla evlənmək istəyir anası ikisini də evdən qovar. Bütün bunları qıza başa salıb, canını ondan qurtarmağa çalışsa
da, qız ondan əl çəkmir.
Hər bəhanəsinə bir çıxış yolu tapır. Lakin bu gənc alim ailəsində olduğu kimi anasının istəyi ilə alacağı qız da gərək
özü kimi elm sahəsində çalışan
olsun. Uzun sözün qısası,
bütün çək-çevirlərə
rəğmən qız
istədiyini əldə
edə bilmir. Ancaq bu qədər söhbətlər, problemlərin
açıqlanması, qızın
bu qapalılığa
hayqırıb evdən
qaçması, oğlanın
hələ də dədə-babadan gələn
adətlərə boyun
əyməsi onlarda bir qığılcım yaradır. Oğlan bir neçə
dəfə getmək istəsə də, sanki onu nə
isə tutub saxlayır. Elə qız da neçə dəfə onu qovsa da,
getməsini heç istəmir. Qızın səmimiliyi, şıltaqlığı,
ən əsası cəsarəti oğlanın
bütün mənəvi
zəncirlərini qırmağa
müvəffəq olur,
bir gecədə yaşadığı zindanından
qurtulur. Bütün parkı
dağıtsalar da, rəqs etsələr də, səs-küy salsalar da ətrafı
düşünməyən gənclər artıq bir-birinə aşiq olublar. İndi həmin utancaq, alim oğlan nişan günü
evdən qaçan bu qıza dəli
kimi vurulub. Lakin bir əmma var
– əsl sevgi olanda mütləq göy guruldayıb, yağış yağmalıdır.
Bu, qızın xəyalında hər zaman qurduğu həqiqi sevginin əlamətidir. Oğlanın bütün sözlərinə,
vədlərinə, yalvarışlarına
baxmayaraq, səhər
açılanda bir daha qayıtmayacağını
deyən qız parkda onu tərk
edib gedir. Səbəb isə məlum – yağış yağmadı,
göy guruldamadı.
Xəyalları suya düşən
oğlan kor-peşman getməyə hazırlaşır
ki, birdən gözlənilən o möcüzə
baş verir, yağış da yağır, göy də guruldayır. Qız yüyürüb geri qayıdaraq oğlanın boynuna sarılır.
Necə deyərlər:
Eşqin yanğısından gözəl
şey nə var?
Onsuz nə gül gülər, nə bulud ağlar.
Süjet adi sevgi əhvalatı fonunda cərəyan etsə də, müəllif də rejissor da əslində daha dərin mətləbə toxunmuşlar. Bu gün çox aktual olan bu məsələ ilə bağlı hər gün nə qədər xəbər eşidirik. Erkən nikah, məcburi ərə verilmək kimi faktlar sonda faciəvi sonluqla bitir. Lakin valideynlər hələ də qəflət yuxusundan ayılmırlar. Tamaşada təsvir olunan qız bu gün onlarla, bəlkə də yüzlərlə tanımadığı, görmədiyi birinə ərə verilib, bədbəxt edilən günahsız qızların ümumiləşdirilmiş obrazıdır. Və rejissor da müəllif kimi dinamik, əyləncəli davam edən tamaşasında, əslində, cəmiyyətin bu ədalətsizliyinə, savadsızlığına hayqıraraq qarşı çıxır, çıxış yolu göstərməyə çalışır. Valideynlərin gözlərini açmağı, övladlarının haqqını tələb etməyi bu tamaşa vasitəsilə bir mesaj kimi ötürür.
Kaspi.-2018.-22 fevral.-S.10.