Pərviz Məmmədrzayev: “Qorxdum... sevgimi itirməkdən qorxdum”
Əməkdar
artist Pərviz Məmmədrzayev Teatro.az sənət
portalının “Bermud üçbucağı” layihəsinin
qonağı olub. Kulis.az müsahibəni təqdim edir.
Könül
Əliyeva-Cəfərova: Biz bilirik Pərviz Məmmədrzayev
kimdir? Siz özünüzü necə təqdim edərsiniz?
Pərviz Məmmədrzayev: Pərviz
Məmmədrzayev birinci növbədə ailə
başçısıdır, amma tam şəkildə
özünü ailəsinə həsr edə bilməyən
ailə başçısı… Pərviz Məmmədrzayev hələ
içində odu sönməyən yaradıcı
insandır.
Dağlar Yusif: Odu sönməyən…
P.M.: Bəli… Hələ odu sönməyib,
şükür…
K.Ə-C.:
Sualımı konkret qoyacağam: aktyor nəyi
bacarmalıdır?
P.M.: Aktyor nəyi bacarmamlıdır? – mən
də suala konkret sualla cavab verim.
K.Ə-C.: “Oynamağ”ı…
P.M.: Aktyor, ilk növbədə, ağlı və ürəyi
ilə dostluq eləməlidir. Bir də zövq…
zövqü olmalıdır aktyorun. Aktyor
bilməlidir ki, harda nəyi eləmək olar, nəyi olmaz.
Düyünü arıtlamaq var ha, aktyor da
öz rolunu olmazlardan arıtlamağı bacarmalıdır.
D.Y.: Və ölçü qoymağı… Belə
demək mümkünsə, özünün olarlar və
olmazlar sistemini formalaşdırmalıdır.
P.M.: Hökmən! Ölçü
qoymağı bacarmayanda efirdəki
biabırçılıqlar yaranır.
D.Y.: Bəs, Pərviz Məmmədrzayev
olarlar və olmazlar sistemini yarada bilibmi?
P.M.: Yaratmasaydı, çoxdan Pərviz Məmmədrzayev
olmazdı. Bu əndazəni bilməsəydim, hər
gün efirlərdə və lazım olmayan yerlərdə
görünərdim.
K.Ə-C.: Sənət həzz
kimi, yaşam tərzi kimi, insanları tərbiyələndirmə
vasitəsi kimi, yoxsa?...
P.M.:
Dediklərinizdən ilk ikisi mənə daha yaxındır. Sənət mənim yaşam tərzimdir. Hər dəfə səhnəyə çıxanda
sevgilimlə görüşə çıxırmış
kimi qəribə bir həyəcan və həzlə
çıxıram. Səhnə mənim
üçün başqa meydandır. Səhnəyə
– içimdəki o sevgiyə, o sevgiliyə xəyanət eləyə
bilmərəm. Elə ona görə də kölgədə
qalmışam… Elmə kosmosun yeddi qatı məlumdur.
Ondan o yanası artıq bizim bilmədiyimiz,
Allahın bildiyidir. Eləcə də, bizim içimizdə
qatlar var. Və özünə, sənətinə xəyanət
edən adam heç vaxt birinci qatdan o yana
gedə bilməz.
D.Y.: Pərviz Məmmədrzayevin
sənət yoluna baxırıq: Pantomim teatrı, Dram Teatrı,
Musiqili teatr və özəl teatr… Demək olarmı ki, nə
Azər Paşa Nemətov, nə Bəxtiyar Xanızadə sizi
bədii rəhbər kimi qane etmədi və onlarla işləməyi
sənətə xəyanət kimi qəbul edib,
uzaqlaşdınız?
P.M.: Yox, elə deməzdim.
Bilirsiniz, onların öz “həqiqətləri”
vardı və bu “həqiqətdə” mənə yer yox idi.
Düşünürəm ki, ağlı
başında olan, özünə hörmət edən insan
arzu olunmadığı yerdə qalmamalıdır. Pantomim teatrından uzaqlaşandan 3 ay sonra öz
teatrımı yaratdım. Simsar teatr studiyası… Burada mən içimi, beynimi, ruhumu, ürəyimi
maraqlandıran işlərlə məşğul olmağa
başladım. O dövr mənim üçün
çox dəyərlidir. Müstəqilliyimi
tanıdığım, müstəqil şəkildə
atdığım hər bir addım mənim üçün
böyük sınaq idi. Teatrda da müstəqil işlər
görürdüm, amma burada arxamda heç kim
dayanmamışdı. Orada guya teatr dayanmışdı…
K.Ə-C.: Müstəqillik
deyəndə nəyi nəzərdə tutursunuz?
P.M.: Müstəqillik
qılıncın tiyəsinin üstüylə getmək və
balansı itirməməkdir. Düzdür,
haqqımda söz-söhbət yayıldı ki, Pərviz
özfəaliyyətlə məşğuldur. Onu deyənlər də qarşısındakını
özü qədər görə bilir. Belə… Simsarın son dövrləri idi, İsrafil müəllimin
(İsrafil İsrafilov – red.) təşəbbüsü ilə
Azdramada studiya yaradıldı. Vidadi müəllim
(Vidadi Həsənov – red.) məni dəvət elədi. Səfa müəllim (Məmmədsəfa Qasımov
– red.), Vidadi müəllim və mən 3 ilə yaxın
çiyin-çiyinə çalışdıq.
D.Y.: Bəs, sonra?
P.M.: Sonra rəhbərlik dəyişdi, studiyanı istəmədi.
Qərəzli münasibət yaranmağa
başladı, təkcə mənə qarşı yox… teatra dəvət
olunanlar bir-bir uzaqlaşdırıldı. Heç
bir söhbətsiz, filansız, tamaşalar bağlandı və
xəbər olundu ki, gəl, ərizəni yaz, çıx.
Dərziyə deyirlər, köçürsən,
iynəsini taxır papağına, deyir, baş üstə.
Yəni, demək istədiyim odur ki, mən
heç kimdən küsməmişəm. Bircə yerdən küsüb getmişəm, ora da
16 ilimi həsr eləmişəm.
K.Ə-C.: Pantomim
teatrı?
P.M.: Bəli…
D.Y.: Niyə getmisiz?
P.M.: Belə deyək də, maraqlar üst-üstə
düşməyəndə artıq ayrılmağa məcbur
olursan.
D.Y.: Maddi maraqlar?
P.M.: Xeyr. Gördüyünüz kimi, maddiyata
qaçan olmamışam. Deməli, nəsə
mən istəyən kimi olmayıb, getmişəm.
K.Ə-C.: Humanı
Simsarın davamı kimi qavraya bilərik?
P.M.: Bəli, çünki ikisini də yaradan mənəm.
K.Ə-C.: Human hansı
ideyadan yarandı
P.M.: İnsan hansı ideyadan yaranıb?! Human elə
insan deməkdir. Teatr da insanla məşğul
olan sənət növüdür. Mənə görə,
insanın içi elə bir aləmdir ki, burada bütün rənglər,
bütün çalarlar, bütün hisslər, bəşəriyyətə
xas olan bütün keyfiyyətlər var – əxlaqdan
tutmuş, əxlaqsızlığa qədər, vicdandan
tutmuş vicdansızlığa qədər, ağıldan
tutmuş, ağılsızlığa qədər… “Human”da mən
insanla məşğul olmaq istəyirəm
D.Y.: Var özəl teatr,
var azad teatr… Özəl teatr hələ azad
teatr demək deyil. Pərviz Məmmədrzayev
öz teatrında hansı məqamlara gəlib çatmaq istəyir?
Yaxud hansı ideyalar var ki, onu dövlət teatrlarında realizə
etmək mümkün deyildi?
P.M.: İlk növbədə, içinə xəyanət eləməyən
aktyorlar yetişdirmək istəyirəm. Sabah
görsələr ki, mən xəyanət eləyirəm, qoy,
məni də qoyub getsinlər. Qoy, məni
mənə tanıtsınlar. Şükür
Allaha, hələ ki, belə şey olmayıb. O ki
qaldı azadlığa, basqı olmayan yeri sevirəm. Basqı olan yerdə yaradıcılıq yoxdur.
Mən laboratoriya yaratmaq istəyirəm. Fermada işləmirəm ki, ilin sonunda hər inəkdən
2 bala götürüm. Bu,
yaradıcılıq prosesidir. Bir gün alına bilər,
bir gün alınmaya… Biz onun alınması
üçün metodikalar işləyib
hazırlayırıq. Təbii ki,
mövcud metodikalardan – K.S.Stanislavski, M.Çexov,
İ.Çabbak – faydalanırıq, bir şərtlə ki,
yalançılıq və formalizmə getməyək. Çabbak mənim üçün Stanislavskinin
oxunaqlı və işlək hala gətirilmiş konspektidir.
Stanislavski isə böyük ustaddır. Allah ona qəni-qəni rəhmət eləsin. Teatrın elə bir sahəsi yoxdur ki, Stanislavski ora
toxunmasın. Hətta, fizioloq P.Simonov da
onun sistemini oxuyurmuş.
K.Ə-C.: Metodikalardan
danışdınız. Universitetdə də
pedaqoji işlə məşğulsunuz. Maraqlıdır,
eyni metodikayla dərs keçirsiniz?
P.M.: Yox. Orda Çabbakla işləmirəm.
K.Ə-C.: Səbəb?
P.M.: Çabbak hələ üzdə olan variantdır. Uşaqlar çaşa bilərlər, asan yola
qaça bilərlər. Stanislavski tələbə
üçün bünövrədir, tələbə-aktyorun
hər addımını tənzimləyir. Orqanik inkişafı üçün bünövrə
rolunu oynayır. Bu sistemdə elə
bölmələr var ki, ondan sonra yaradılan sistem və
metodikalarda yoxdur. Tələbənin
bunları bilməsi vacibdir. Məsələn,
elə götürək etüd prosesini. Bu,
aktyorun səhnədə ilk addımlarıdır. Etüd prosesinin özü bir neçə mərhələyə
bölünür. İlk olaraq xəyali əşyalarla
rəftar. Burada tələbə rol üzərində
yox, ilk növbədə, öz üzərində işləməklə,
əşyanın həcmini, çəkisini, xarakterini
göstərməklə başlayır. Görürsünüz?
Artıq buradan başlayaraq aktyor həqiqəti
nümayiş etdirməlidir. Əgər bu
mərhələdə aktyor düzgün təsəvvür və
təsvir etmirsə, onda gələcəkdə hansı obraz
üzərində işləməkdən danışmaq olar?
Çabbak isə Stanislavskidən müəyyən hissələri
götürüb, öz metodikasında birləşdirib… Düzü, bu barədə indi danışmağa
başlasam, yəqin ki, çox uzun çəkər. O
ki, qaldı universitetdəki tələbələrimə, nəyi
bacarıramsa, onlara öyrədəcəyəm. Allah mənə nə qədər öyrədə
bilmək qabiliyyəti veribsə, ağlımın, məntiqimin
hesabına onlara bildiyim və bacardığım hər
şeyi öyrədəcəyəm. Çünki
qarşıma vicdani borc qoymuşam.
D.Y.: Human teatrında
aktyorluq kursları açmısız və buraya ürəyi
istəyən hər kəs – qeyri-teatrallar da müraciət edə
bilər. Qorxmursuz ki, teatr sənətinə istedadsız
adamların güclü axını baş verə?
P.M.: Bu
heç vaxt ola bilməz. Təbii,
işimin kommersiya tərəfləri var. Amma buna baxmayaraq, həmişə
seçim edirəm. İstedadı
olmayanı pula görə götürmürəm. Yeganə meyar istedad deyil. Əxlaqi
və mənəvi keyfiyyət mənim üçün hər
şeydən ucadır.
D.Y.: Özəl teatr əvvəl
“mən”dən başlamalı, sonra ölkə miqyasında
bir teatra çevrilməli, daha sonra özünü dünya
teatrının bir hissəsi kimi dərk etməlidir. Human
teatrı hansı mərhələdədir
P.M.: Hələ
rüşeym. Hələ ki, “mən”dədir.
Çünki aktyorlar təkamül prosesi
keçməlidirlər. Bunun
üçün tamaşa mütəmadi şəkildə
oynanılmalıdır. Aktyor hər
tamaşadan sonra nəyi düzgün, nəyi isə səhv
etdiyini təhlil etdikcə püxtələşir, oyun tərzini
zərifləşdirir. Eynən zərgər
işi kimi. İndiki halda isə
tamaşanın oynanılması üçün müəyyən
maddiyyat lazımdır. Maddiyyat çox
şeyi həll edir. Görürsünüz?
Bunlar bir-birindən çox asılıdır.
Mənim icarə məbləğini ödəmək
imkanım olmadığına görə, oynaya bilmirik. Ancaq hansı səviyyədə olduğumuzu bilmək
üçün intensiv şəkildə oynamalıyıq.
Mənim aktyorlarımın bu imkanı yoxdur.
Biz burda özümüz hər gün məşğul
oluruq. Amma aktyor tamaşaçı
önündə bişməlidir. Nə qədər
biz özümüz özümüzü görməliyik?!
Öz qazanında nə qədər bişmək
olar?! Bu uşaqlar
tamaşaçının nəfəsini duymalıdır.
Meyerhold deyir, aktyoru aktyor edən
oynadığı rollardır. Bəli,
oynadığı rollar onu aktyor kimi də, şəxsiyyət
kimi də püxtələşdirir.
K.Ə-C.: Alim kimi də?
Pərviz müəllim, aktyordan alim olar?
P.M.: Aktyor böyük alimdir. Çünki aktyor
laboratoriya kimi hər gün öz içində müxtəlif
funksiyalar, maddələr mübadiləsi aparır. Yəqin bilirsiniz, insanın keçirdiyi hisslərdən
asılı olaraq hər dəfə bədənində fərqli
bioloji proseslər gedir. Hirslənəndə
başqa, sevinəndə, təəccüblənəndə
bir başqa və s. Aktyor da elədir… o, səhnədə var
olduqca içindəki laboratoriya pıqhapıq qaynayır.
Buna görə, aktyora alim demək olar. Çünki aktyor, birinci növbədə, öz
üzərində təcrübə aparır.
K.Ə-C.: Tamam, amma mən
bu mənada soruşmadım. Məsələn, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru Entoni Hopkins, yaxud dosent Al
Paçino. Necə səslənir?
P.M.: (Gülür) Qəşəng, çox gözəl… Bu
atılan daşın mənim bostanıma gəldiyinin fərqindəyəm,
amma… Əgər bu sənətə aid düz-əməlli
ədəbiyyat buraxsaydınız, mən yazmazdım.
K.Ə-C.: Gözəl… Bu
gün niyə aktyorlar, rejissorlar kütləvi şəkildə
fəlsəfə doktoru olmağa can atırlar? Məşğul
olduqları peşənin gələcəyinə güvənmirlər
P.M.: Xeyr. Bilirəm, məni o tərəfə çəkmək
istəyirsiniz (gülür). Can atmırlar, sadəcə
titula görə…
K.Ə-C.: Aktyor titul
üçün yaşayır?
P.M.: İnsan titul
üçün yaşayır. Gəlin, boynumuza alaq, hərdən
elə elmi işlərin adına rast gəlirik
ki, Allah göstərməsin, adam qalır belə, bu
mövzuda da elmi iş yazarlar?!
K.Ə-C.: Gözəl… alimlərin səviyyəsi sizi qane etmir və
düşünürsüz ki, bu sahədəki boşluğu
yalnız siz doldura bilərsiz…
P.M.: Alimlərlə işim
yoxdur, yalançı, əndrəbadi, qondarma işlə məşğul
olanları deyirəm.
K.Ə-C.: Sizinlə tam razıyam. Haqlısınız.
Bu gün təkcə teatrşünaslıq yox, humanitar elm sahəsi
80 faiz psevdo alimlərlə doludur
D.Y.:
Könül, 80 faiz çox olmadı, bəlkə “əzilirlər”
deyək?
K.Ə-C.: Yox, ölürlər
yaxşıdı… O üstündə skelet şəkli olan
monoqrafiya yadındadı?
D.Y.: Həə…
Allah rəhmət eləsin!.
P.M.: Gənclər,
bəsdirin… Bu gün həqiqi elmə məşğul
olan insanlar da var axı. Onlara böyük
hörmətim var. Niyə? Çünki
onlar xəyanətkar deyillər. Onlar
böyük yerdən yapışmırlar, məşğul
olduqları işin nüvəsindən yapışırlar.
Elə sənətdə də belədir. Fuad Poladovu niyə sevirəm? İnsan
bütöv idi, tam idi, kristal idi. Mən kristalı sevirəm, üzdən
qızıl suyuna çəkilib, içində zibil olanı
yox.
D.Y.: Fuad
Poladovun adını çəkdiniz. Birmənalı
deyirəm, Pərviz Məmmədrzayev mənə görə,
nə bir istedad kimi, nə bir şəxsiyyət kimi Fuad
Poladovdan əskik deyil. Amma niyə o Fuad Poladov ola bilmir? “Nuri-didə Ceyhun”da
baxıram, tamaşaçılar alqışlayır, aktyorlar
təzimə çıxır, amma siz çəkilib gedirsiniz.
F.Poladov və onun timsalında böyük
aktyorlar hamısı həm də özlərini göstərməyi
sevirdilər, axı. Siz niyə bunu eləməkdən
çəkinirsiniz?
P.M.: Dedim
axı, mən səhnəyə çıxanda sevgilimlə
görüşə çıxırmış kimi
çıxıram, özümü göstərmək
üçün çıxmıram. Mən səhnədə
sevgiylə məşğul olmuşam, düzdür,
tamaşaçının qarşısında məşğul
olmuşam, amma mənim də məkanım budur. Bir film var, Morqan Friman məktəbdə basketbol
meydançasında təmizlikçi rolunda oynayır. Uşaqlar basketbol oynayırlar. Bir
uşaq o qədər canfəşanlıq eləyir ki, topu
özü atsın, heç kimə pas vermir, özü
atmağa çalışır, amma heç vaxt da
alınmır.
D.Y.: Bizdə
futbol və teatr ona görə yoxdur ki, pas verməyi
bacarmırıq.
P.M.: Hə… Oyun bitir, uşaqlar dağılışır, ata
bilməyən uşaq qalır. M.Frimanın
qəhrəmanı uşağa deyir, topu ver bura, alıb itə
atır, it topu vurur və düz gəlib səbətə
düşür. Friman uşaqdan
soruşur, gördün neylədi? Atdı
– deyə uşaq cavab verir. Yox, o atmadı,
onda o azart yoxdu, sadəcə oynamaq həvəsi var. Baxın,
mən öz içimdəkini tapdım – özümü gözə
soxmaq azartım yoxdur. Səhnə mənim
sevgimdir, eşqimdir. Eşqimə görə
mən özümü necə təqdim edə bilərəm?!
D.Y.: İnsanlara yadlaşıb,
özünüzü “müqəddəs”ləşdirməmisiz…
P.M.: Xeyr, nə müqəddəs?!
Mənim də mədəm var, mən də yemək
istəyirəm. Mənim də ailəm var,
övladlarım var. Hamı kimi, bəlkə də, hamıdan
çox mənim də maddi ehtiyacım var. Səhnə
başqa aləmdir.
K.Ə-C.: Səhnədə
oynamırsınız…
P.M.: Mən bunu eləməkdən
zövq alıram, oynamıram. Qanımda
üç-dörd əsrin dəmirçi qanı var. Mən
dəmirçi nəslindənəm, biz elədiyimiz işdən
zövq alırıq. Kimsə bizim
işimizdən zövq alacaqsa, sağ olsun, almayacaqsa da, Allah
canını sağ eləsin. Yəqin ki,
bu, məndə genetikdir.
K.Ə-C.: Teatr
dünyanı dəyişə bilər?
P.M.: Dünya dəyişmək
istəmirsə, teatr nəkarədir ki?
D.Y.: Hər bir
yazıçının, ya şairin bütün
yaradıcılığından keçən bir xətt
mövcuddur. Siz öz
yaradıcılığınızı bu xətt üzrə
qurmusunuzmu? Qurmusunuzsa, o xətti bir cümləylə necə
ifadə edə bilərsiniz?P.M.: Bilmirəm,
o xətti qurmuşam, ya yox, amma ömrü boyu bir şeyə
can atmışam: öyrənmək. Mən
heç kimi öyrətmirəm, özüm öyrənirəm.
K.Ə-C.: Həyat
yoldaşınız Pantomim teatrının aktrisası olub. Səhv
eləmirəmsə, “Leyli və Məcnun”da birlikdə
oynamısınız. Niyə uzaqlaşdı sənətdən,
siz istədiniz?
P.M.: Müəyyən səbəblər
oldu, mən onun uzaqlaşmağını lazım bildim. Qorxdum… sevgimi itirməkdən qorxdum.
D.Y.: Onu da öz sevgilisindən – səhnədən
ayırdınız…
P.M.: Bəli.
K.Ə-C.: Günah işlətdiz…
P.M.:
Razıyam…
D.Y.: Azərbaycanda teatr elə hərfi
mənada, kişi sənətidir, deyə
bilərik…
P.M.: Xeyr, xeyr… Sadəcə
teatrın daxilində gedən prosesləri görüb
uzaqlaşdırdım.
K.Ə-C.: Bəs, sənət,
bəs, ilahi eşq, bəs, məhəbbət… Sevgimiz
elə bu qədərmiş?!
P.M.: (Gülür) Yox… Mən həyatımın ən vacib məqamlarında
şəxsi maraqlarımı teatra qurban vermişəm. Bunu da qurban vermək istəmədim.
D.Y.: Pərviz müəllim, Yunis Vəlipur
mənə iranlı teatrşünas Əlirza Xəmsənin
sizin haqqınızda yazdığını dedi. Onu da dedi ki,
İranda sizi çox sevirlər. Eşitmişəm,
xaricdən çox dəvətlər almısınız.
Bir az da bundan danışaq.
P.M.: Dəfələrlə ciddi təkliflər
almışam: aktyor kimi, plastik həll üzrə rejissor kimi,
müəllim kimi… İlk dəfə 1999-cu ildə
Gürcüstanda R.Struanın “Hamletsiz Hamlet” layihəsində
iştirak etdim. Orda mənə Rusiyada
işləmək təklifi gəldi. Daha
sonra Almaniyaya, üç dəfə Rusiyaya, Omana dəvət
almışam. Hər dəfə də belə şərt
qoyulub: sən getsən, teatr dağılacaq.
D.Y.: Söhbət Pantomim
teatrından gedir?
P.M.: Bəli. Və mən o
şeylərdən sonra uzun müddət qulluq eləmişəm
teatra, sözün əsl mənasında qulluq…
D.Y.: Söhbətin əvvəlində
özünüz dediniz ki, kölgədə
qalmısınız. Ola bilərmi ki, kölgədə
qalmağınızın ən birinci səbəbi elə qərarsızlığınızdır?
P.M.: Xeyr. Qərarsızlıq
deyil.
K.Ə-C.: Gerçəklik
qarşısında çarəsizlik…
P.M.: Xeyr. Çarəsizlik
də deyil. İmkan verin, deyim. Görəndə ki, başqasının mənə
ehtiyacı var, özümü unuduram.
D.Y.: Məncə, düz eləməmisiz.
Çünki bu gün sizin şəxsinizdə dünyada
tanınmış bir aktyorumuz ola bilərdi.
Bizi bundan məhrum eləmisiniz. Keçin günahımdan, bunu sizin səhviniz kimi
görürəm.
P.M.: Razıyam, müəyyən mənada,
amma tam şəkildə yox.
K.Ə-C.: Niyə? Üzr istəyirəm,
bu formada dediyim üçün…
P.M.: (Gülür) Buyurun, buyurun,
onsuz da hər formada qəbul edirəm.
K.Ə-C.: Dediniz ki, Pərviz Məmmədrzayev
birinci növbədə ailə başçısıdır.
Amma Pərviz Məmmədrzayev ailə
başçısından öncə tanrı tərəfindən
seçilmişlərdəndir – yaradıcı şəxsiyyətdir.
İstedadlı adamlar, mənə görə,
“yer üzünün tanrıları”dır. Və bu “tanrılar”ın üzərində elə
böyük məsuliyyət var ki, onların “mən ailə
başçısıyam” deməyə haqqı yoxdur.
P.M.: Siz məni dilemma
qarşısında qoyursuz…
K.Ə-C.:
Və… bu missiyadan boyun qaçıranı Tanrı mütləq
cəzalandırır…
P.M.: Səmimi deyəcəyəm.
O vaxtlar işlədiyim teatrın səhnəsi mənim
üçün bütün səhnələrdən
böyük idi. Axı, o teatr mənim əllərimlə
yaranmışdı və mən onu çiyinlərimdə
daşıyırdım. Heç vaxt nəyisə
təzədən başlamağa qorxmamışam. Hər halda, uğurlu, ya uğursuz
yaratdığım iki teatr bunu sübut edir. Sadəcə, bayaq dediyim kimi, “sən getsən, teatr
dağılacaq” dedilər. Yaratdığım
şeyin məhv olmasından qorxdum, başqa yerə getməkdən
qorxmadım. Böyük bir məsuliyyət
idi mənə deyilən söz. Müəyyən
müddətdən sonra gördüm ki, istismar olunuram, o zaman
nəyə və kimə hansı dərəcədə
lazım olduğumu anladım və uzaqlaşdım. Sonuncu dəfə Cahangir Novruzov məni Türkiyəyə
dəvət elədi, burdakı tələbələrimi qoyub
gedə bilmədim. Düzgün başa
düşün məni, öz xalqıma xidmət eləyəndə
daha xoşbəxt oluram. Bu, pafos deyil, mən belə hiss
edirəm, belə duyuram və belə düşünürəm…
Müsahibədən qabaq tələbələrə
əsəbiləşib gəlmişəm, sıfır
yazmışam, amma ürəyim qan ağlayır. Bu yaxınlarda festivalla bağlı Türkiyədə
master-klass keçirdim, inanın, elə
paxıllığım tutdu ki, tələbələr
gözümü açmağa imkan vermirdilər. O qədər
öyrənmək istəkləri vardı ki…
D.Y.: Bugün
özünüz öyrədirsiniz, bəs, zamanında siz kimdən
öyrənmisiniz. Ustadınız hesab etdiyiniz adam
varmı?
P.M.: Mənim həyatımda,
teatra baxım bucağımda kəskin dönüş yaradan
bir şəxsiyyət olub, Gənc Tamaşaçılar
Teatrının, bəlkə də, yadda qalmayan bir aktyoru –
Firdovsi Naibov. İnsan üçün ən vacib şeyi –
düşünməyi o öyrədib mənə…
D.Y.: Bəs, Bəxtiyar
Xanızadə?
P.M.: Bəxtiyar Xanızadə… mənim
müəllimim olub. O dövr üçün teatra yeni olan
fikirlər gətirdi, böyük arzuları var idi, təəssüflər
olsun ki, bir çoxu baş tutmadı. M.Zaxavanın
bir sözü var, deyir ki, teatr studiyalılığı
qoruyub-saxlaya bilmədisə, məhv olub gedəcək. Nədir bu studiyalılıq? Bir-birinin
halına yanmaq, bir-birinin problemlərilə maraqlanmaq, problemləri
kənara qoyub, öz işilə düzgün məşğul
olmaq, düşüncədə hər an
cavan qalmaq. Bizdə teatrda yenilik eləməkdən
qorxurlar. Ki, birdən uğursuz alınar,
simamı itirərəm.
K.Ə-C.: Bəs, siz qorxmursunuz?
P.M.: Xeyr, mən yeniliklərdən
qorxmuram. Çünki təkcə ölü səhv
eləmir.
K.Ə-C.: Humanda nə yenilik eləyirsiniz?P.M.: Humanda nə yatdıq ki, nə yuxu görək?!
D.Y.: Humanda, bildiyimə görə,
Dario Fodan tamaşa hazırlayırsınız. Bu
gün o tamaşada Simsardan bir nəfər də olsun, aktyor
yoxdur. Nə oldu, bəs, sizin uşaqlar niyə
bu gün yanınızda deyil?
P.M.: Gözəl… Simsarda
aktyorlara maddi baxımdan müəyyən qədər kömək
edə bilirdim. Hətta Simsarın ən yaxşı
vaxtında uşaqlarımdan birini – Nicat Əlini Türkiyəyə
seriala dəvət elədilər. O da qorxa-qorxa gəlib
məndən icazə aldı. Dedim get. Çaşdı
qaldı ki, müəllim, bəs, tamaşalar? Dedim get,
yolun açıq olsun. Bilirsiz niyə? Çünki zamanında mənim də
qarşımı kəsdilər. Sən get, eybi yox, mən
təzədən başlayaram. Beləcə,
başladıq axsamağa, üstəgəl maddi
sıxıntılar və nəticədə, bağlamağa
məcbur olduq. Və bu gün Humanda… Xəzər
Universiteti bizə təmənnasız şərait yaratdı,
tamaşa oynadıq. 200 nəfərlik zala cəmi 16 bilet
satıldı, qalan hamı dəvətnaməylə… Heç
kim bilet almaq istəmir. Mən
bununla hansı aktyoru saxlaya bilərdim?! Kim hara getmək
istədisə, dedim, get. Gedin, yolunuz
açıq olsun. Amma bir məkan var ki,
ora gedəni heç vaxt bağışlaya bilmirəm. İndi də görəndə doğma balam kimi
qucaqlayıb qoxulayıram, amma bağışlaya bilmirəm.
K.Ə-C.: Hara?
P.M.: Gedən
bilir hara
K.Ə-C.: Türkmənistana
balet lazım deyil. Azərbaycana teatr
lazımdır?
P.M.: Əgər bir alaq otuna üzə
çıxmaq lazımdırsa, asfalt nə qədər qalın
olur-olsun, dəlib çıxacaq. Sabah teatr qadağan olunsa, sənətlə məşğul
olmaq istəyənin içində o sevda varsa, mütləq
teatr da olacaq. Yəni, teatrla məşğul
olanların özünə bu sənət lazımdırsa, onda
Azərbaycana da teatr lazımdı
D.Y.: Azərbaycan teatrının
gələcəyini necə görürsünüz?
P.M.: Teatrın sevdalısı, bu eşqin
dəlisi, dəliləri olmayacaqsa, Azərbaycan teatrının
gələcəyini görmürəm. Aktyorlar məmurluğa,
utilitar məqsədlərə xidmət etməyə başlayırsa,
artıq Melpomenanın rahibi deyil. Aktyor kimlərinsə qarşısında
əyilirsə, kimlərdənsə böyük görünməkdən
qorxursa və sabah çıxıb səhnədə mənəviyyatdan
monoloq söyləyirsə, mən o adamdan iyrənirəm, ondan
da, sənətindən də… O aktyor heç vaxt böyük
sənət yarada bilməz, sənəti gələcəyə
apara bilməz! Aktyor özü şəxsiyyət olmalıdır
ki, böyük sənət yarada bilsin. Şəxsiyyətlər
olmayacaqsa, Azərbaycan teatrının gələcəyi də
olmayacaq.
K.Ə-C.: Bəs,
teatrı gələcəkdə görürsünüz?
P.M.: Teatr
yaşamdır. Yaşam varsa, teatr da var
Kaspi 2018.- 7 iyun.- S.10-11.