Ədəbiyyat çıxış
yoludur
şair, publisist, tərcüməçi
Əjdər Olun müsahibəsi
– "Gücümüz
çatmırsa” adlı essenizdə "qorumamaqla”, "qoruya
bilməmək” anlayışları arasındakı fərqdən
bəhs etmisiniz. Sizcə, ədəbiyyat tariximizdə
kimlər qorumağa gücümüz çatmayacaq
böyüklükdə idi və onları hansı səbəbdən
qoruya bilmədik?
– Müəllifi onun əsərləri qədər qoruyan başqa heç nə yoxdur. Heç kəs mətn qədər yazarı tarixdə saxlaya bilməz. Mümkün deyil. Çevrəmizdə bunca bəslənib qorunan, şişirdilən müəyyən insanlar var. Sənətin də hər növündə rastlaşırıq belələriylə. Ancaq onlar tarixdə qalmayacaq. Elələri də var həm məşhur olur, həm özünü qoruyur, həm də əbədiyyət yolçusu olur. Sözsüz, burada talenin də, şansın da böyük rolu var. Digər tərəfdən isə, baxın, cəmiyyətlə dil tapa bilməyən nə qədər yazıçı olub, indi də var. Məsələn, Məhəmməd Hadi şeirlərini elə bir dildə yazırdı ki, onu əksəriyyət başa düşmürdü. Şeirlərinin geniş oxucu çevrəsi üçün qəliz, anlaşılmaz qalması onun sizin dediyiniz anlamda qorunmasına mane oldu. Başqa tərəfdən isə bu cür şairlərin şəxsi bədbəxtliyi də bəzən bizə onları fiziki cəhətdən qorumağa imkan vermir. Mikayıl Müşfiq, Hüseyn Cavid, Seyid Hüseyn, Abbas Mirzə Şərifzadə kimi böyük imzaların bəxti yeyin olmadı, nakam ömür yaşadılar. O dövrdə çox adamları adi bir söz üstündə, kiminləsə qohumluğuna görə, bir telefon zəngi ucbatından və s. əsassız səbəbləri bəhanə edib aradan götürdülər. Onların arasında elələri var ki, ədəbi irsi heç də əbədi deyil, sadəcə nakam ömrünə, taleyinə acıyıb xatirəsini əziz tuturuq. Bir başqa nüansı da qeyd edim, bəzən insanda kimisə qorumaq istəyi baş qaldırır. Fəqət, həmin kəslər nə o bataqlıqdan çıxmaq istəyir, nə də ömürlərində bir dəfə belə olsun özlərinin qədir-qiymətlərini bilirlər. Mənim aləmimdə, ən etibarlı qorunma vasitəmiz – yazdıqlarımız, yaratdıqlarımızdır.
–
"İnsanların fikir birliyini yaratmaq heç vaxt
mümkün olmayıb, heç olmayacaq da. Ancaq bundan qorxmaq
lazım deyil” yazırsınız. Sizcə, ədəbiyyat bu
birliyi yarada bilərmi?
– Burada söhbət ümumbəşəri mənadan gedirsə, bəli, mümkün deyil. Təbii ki, zaman-zaman dünyada yeni və ya törəmə ideyalar yaranır, ətrafına müəyyən bir kütləni toplaya bilir. Lokal şəkildə, ayrı-ayrı toplumlarda fikir birlikləri həmişə yaranıb. Ədəbiyyat da müəyyən dəyərlər: humanizm, vətənpərvərlik, qəhrəmanlıq, həqiqət, estetika və s. ətrafında insanları birləşdirmək gücünə malikdir. Amma insanlar nə mənəvi, nə də ki, fiziki anlamda eyni durumda deyil. Bəşər tarixi yaranan gündən bu yana təbəqələşmə var, olub, olacaq da. Ona görə ki, insanların müxtəlif məsələlərə eyni münasibət sərgiləməyə bəzən sadəcə gücləri çatmır. Söhbət ədəbiyyatdan gedirsə, hesablamalar göstərir ki, dünyada 3-5 faiz adam ədəbiyyat və incəsənət yeniliklərini izləyir. Planetimizdə 7 milyard adam olduğunu nəzərə alsaq, 3-5 faiz bu şəksiz ki, balaca rəqəm deyil. Ədəbiyyat həmişə xeyirxahlığın, sülhün, böyük sevginin tərəfindədir. Dünyada müxtəlif toplumları başına yığan bir qurum kimidir ədəbiyyat. Ədəbiyyat ona görə böyükdür ki, bütün toplumların içərisində ürəyi sözlə döyünən kimlərsə var. Mütləq var...
– Esselərinizdən birində qeyd
edirsiniz ki, biz düşüncəmizdə keçmişin,
indinin, gələcəyin hansında çox
yaşayırıqsa, o dövrün adamıyıq.
Maraqlıdır, bu mənada Əjdər Ol hansı
dövrün adamıdır?
– İnsan hər gün üç zamana bağlıdır: biz hamımız dünəni anır, bu günü yaşayır və gələcəyə can atırıq. Balaca körpənin belə bir günlük keçmişi var. Yaddaşım dəmir kimidir, keçmiş mənimlədir. Bu günlə yaşamıram, bu günü yaşayıram. Təbiət etibarı ilə gələcəyə can atmayan adamam. Amma sabahın məsuliyyətini də dərk edirəm. Yazılarımda da hər zaman bunları aşılamışam. Bəşərin məlum mədəni tarixindən ta bu günə qədər yaradıcı insanlar ruh daşıyıcısıdır. Bunu yazılarımda dəfə-dəfə vurğulamışam, qeyd etmişəm ki, qələm adamlarının boynunda əbədi bir məsuliyyət var. Milli ruhu gələcək nəsillərə ötürmək. Mən özümü Dədə Qorqudun, Tusinin, Nəsiminin, Füzulinin, Molla Nəsrəddinin, Axundovun və onlardan üzü bəri gələnlərin ruhlarının daşıyıcısı hesab edirəm. Bir şeirimdə demişəm:
İndi gələcəkdə yaşayıram mən,
Adəmin, Həvvanın gələcəyində ...
Bəli, biz kimlərinsə gələcəyində yaşayırıq, yaşlanırıq və zəncirvari olaraq gözümüzü dikmişik gələcək nəsillərə. Düşünürük ki, gələcək insanlar daha sivil olub, daha xoşbəxt yaşayacaq. Çünki, biz də dünənə görə sivil sayılırıq. Amma mən həm də, məndən sonrakıların keçmişində yaşayıram. Ona görə də bu günü zərrə-zərrə yaşamaq lazımdır. Həmişə çalışmışam faydalı iş əmsalım daha çox olsun.
–
"Qarışıq zəmanə” essenizdə "Bəzən
insan elə hala düşür ki, taleyindən, arzusundan daha
çox ruzisi, bir qarın çörəyi haqqında
düşünür” yazmısınız. Bəs sizcə,
bizim reallığımızda ruzi vermək baxımından xəsis
olan ədəbiyyata müasir dövrdə gənclər niyə
bu qədər meyl edir?
– Ona görə ki, ədəbiyyat çıxış yoludur. İnsan həmişə diqqət mərkəzində olmağa can atır. Ədəbiyyat bu cür "Mən də varam”ları ortaya qoymaq vasitəsidir. Diqqət mərkəzində doğulanlar da olur. Məsələn, yazıçı Anar. O, demək olar ki, ədəbi mühitdə doğuldu, böyüdü, boya-başa çatdı. Atası da, anası da şair idi, hər ikisi ədəbi mühitdə fəal çıxış edirdi. Anar hələ bələkdə ikən ona şeir yazılmışdı. Təbii ki, belə hallar istisnadır. Ümumən isə, insan həmişə şöhrətə can atır. Uşaqlıqdan bəri "tanınaq, sayılaq” prinsiplərimiz də bizimlə birgə böyüyür.
Sənət hamının maraqlandığı və eyni zamanda maraqların kəsişdiyi nöqtədir. Əksər gənclər bu hissin axınına düşüb ədəbiyyata gəlir. Fəqət ortaya keyfiyyətli iş qoymaq gələndə, sənətin əziyyəti, çətinliyi başlayanda hər adam duruş gətirə bilmir. Elələri ədəbiyyatın həndəvərində vurnuxa bilirlər sadəcə.
– Qərbdə "Hakimiyyətə hansı yolla gəlirsən, gəl, məqbuldur”, Şərqdə isə "Son söz qələbə çalanındır” , "Qalib haqlıdır” kimi ifadələr işlənir. Bu fikirlər esselərinizdəndir. Sizcə, bu fərqlər Şərq və Qərb insanının mənəvi dünyasında necə təzahür edir?
– Şərqin çox böyük dəyərləri var. Fəqət, "demokratiya” Qərbin sözüdür. Qərb insanında bir sistemlilik var. Onlarla əsas fərqimiz bundan ibarətdir ki, qərb insanı bizdən götürüb, mənimsədiyi hər dəyərin texnologiyasını düzəldib. Qədim Yunanıstanda fəlsəfə məktəbləri vardı. Yunanıstan süquta uğradıqdan sonra, Roma imperiyası dövründə Afinada fəlsəfə məktəbləri ləğv edildi. Hakimiyyətə artıq düşünmək yox, qələbə lazım idi. Bir də neçə əsr sonra Avropada qırılan zəncir bərpa olundu. Fəlsəfə insanın keçdiyi yolları bəlirləyir, formalaşdırır. Qərb bundan bəhrələnib, məktəblər, cərəyanlar, konstitusiya formaları yaratdı. Şərqdə isə insan hüquqları, qanunlar, dövlətçilik prinsipləri sistematik şəkildə işlənib hazırlanmayıb. Dövlətçilik prinsiplərinin indilərdə yeni-yeni pöhrələrini görmək mümkün olur. Bu kontekstdə, kim güclüdürsə, qalib də odur.
Amma şərqli-qərbli dünya bir həqiqətin ovcundadır: qüsursuz sistem yoxdur. Bu gün ən inkişaf etmiş ölkələrdə belə insan hüquqları pozulursa, qətllər, təcavüzlər, barmaq silkələmələri varsa, heç də tam demokratiyadan söhbət gedə bilməz. Bir tərəfdən, bu, onu sübut edir ki, hələ də heç bir sistem özünü doğrultmayıb. Deməli, qarşıda ədəbiyyatın görəcəyi işlər hələ çoxdur.
– "Rafiq Tağı ki, Rafiq
Tağı” adlı hekayəniz var. İndi onun məşhur
şəklinə baxıb nələri
xatırlayırsınız?
– Rafiq
Tağı zamanın burulğanına düşdü. O, istedadlı insan, gözəl
dost idi. Xarakteri haqqında bu gün gözəl
cümlələr desəm də, onu geri qaytara bilmərəm.
Xatirəsi isə daim ürəyimdədir.
Ədəbi portretini yaradarkən, Rafiqi bir yazar, ziyalı,
dost, şəxsiyyət kimi təhlil edib, necəliyini
açmağa çalışmışam. Çox ziddiyyətli
adam idi. Bir tərəfdən dindarlara
qarşı amansız ola bilirdi, digər tərəfdənsə,
Allaha və dinin yaradıcılarına bağlı adam idi. Buna Moskva mühitində böyüməyi də təsir
etmişdi. Məsələn, mən onun qəzəbini,
kinini, birini leşinəcən
çırpırmışcasına tənqid etməsini
gördüm, amma yalanını görmədim. Bütün bunlara baxmayaq, həyatda çox həlim
biri idi. Həmişə kömək eləməyə adam axtarırdı. Əvvəla
bir həkim, daha sonra isə bir insan kimi. Qəribədir,
çox sadəlövhcəsinə inanırdı ki,
hamını ayılda bilər, tükü-tükdən
seçməyi öyrədər. Bu missiya
onu yaşamağa tələsdirirdi. O feil kimi daim hərəkətdə
idi – yaşayırdı. Azərbaycan ədəbiyyatının
ən maraqlı simalarından biri kimi həmişə də
yaşayacaq.
– "Eynək” və "Namiq Abdullayevin
axırı” adlı portret hekayələr arasında üzvi əlaqə
sezdim. "Namiq Abdullayevin axırı” ədəbi
portretində bəhs olunan şəhər "Eynək”dəki
Paris ola bilərmi? Ümumiyyətlə, rəvayətdəki
o ölkədə yaşayıb, ömrün hansı həqiqətlərindən,
kimlərindən, nələrindən soyumaq istərdiniz?
– Görünür, hamı öz
suallarına cavab axtarır. Kainat sonsuz olduğu
kimi insan hissləri, duyğuları da sonsuzdur. Mənə
hərdən elə gəlir ki, bir az
söz ehtiyatın, azca təxəyyülün varsa, ən
xırda detal haqqında belə saatlarla düşünə
bilərsən. Bizi sabaha aparan, gələcəyə
çıxaran illüziyalarımız – o xoşbəxt
ölkə, o xoşbəxt dost, o xoşbəxt həyatdır.
Bəzən milyonları olan bir insanın bircə
adamın təsəllisinə ehtiyacı olur. Bu dəmdə təxəyyül adamın dadına
çatır. Yaradıcı adamların
yazdıqları onların təsəllisidir. Çünki real dünya insanı axıra kimi xilas
etməyi bacarmır. Düşüncə bolluğunu, mənəviyyat
zənginliyini dadan adam bilir ki, məhz o
hiss əvəzsizdir. Məsələn,
aldığın bir xoş xəbər qədər insanı
hansı maddi nemət xoşbəxt edə bilər?
Heç nə!
– Bir
şeirinizdə deyirsiniz ki, gedərgəlməzdən
dönməyən adamın ölümünə üzülməyin.
Amma digər tərəfdən "Ölümlə
zarafat”da ölüm qorxusunun onun özündən betər
olduğunu bildirirsiniz. Əjdər müəllim, göy
üzündə "ölmək” necə idi?
– Açığı nəyi gizlədim,
həmin an düşünürdüm ki,
"bu da axırı”. Ölüm insanı hər an haqlaya bilər. Amma
yaradıcılığında bədbin notlara ən az rast gəlinən şairlərdən biri
kimi ölüm haqqında nadir hallarda yazıram. Bunu isə gənclik illərimdə
düşdüyüm ağır depressiya ilə əlaqələndirirəm.
Demək istəyirəm ki, mən iyirmi
yaşımda ölməkdən qorxub qurtarmışam. Bir şey ki, özü gələcək, onu
gözləməyin, qabağına qaçmağın,
müzakirə etməyin bir faydası yoxdur.
"Üzülmə birdənəm, adam
ölər də”...
–
Albert Sorel dünyada iki qeyri-müəyyənliyin var
olduğunu deyir: biri qütblər, digəri isə türklər.
"Börüsoy” hekayənizi oxuduqca bir fikir diqqətimi
çəkdi: Xristianların əcdadının meymundan,
türklərin isə boz qurddan yarandığının fikir
ayrılığındasınız. Sizcə, bu,
"Tanrı türkü qorusun” ifadəsinə bənzəmirmi?
– Əlbəttə,
bu zarafatla deyilmiş bir ifadə idi. Cəmiyyətdə
çalxalanma gedən zaman insanlar anlamadıqları
ideyanın arxasınca gedib, küyə düşürlər.
Mən, əslində, bunu ifadə etməyə
çalışmışam. O vaxtlar – Sovet
dövründə insanın meymundan əmələ gəlməsini,
yəni "Darvin nəzəriyyəsi”ni tədris edirdilər.
Eyni zamanda milli hisslərin coşduğu
doxsanıncı illərdə meymundan yaranma ehtimalını qəbul
etmək istəmirdik. Meymundan əmələ
gəlməkdənsə, bozqurddan törəmək daha
yaxşıdır deyə düşünürdük
(gülür). Yəni kütlə hara, niyə
varacağını anlamadan, bilmədən sona doğru
gedirdi.
Şovinizm bir sıra
hallarda məqsədli şəkildə həyata
keçirilir. Bunu yayanlar
azadlığı hansı istiqamətdə görürlərsə,
kütləni də o tərəfə səsləyirlər.
"Bürüsoy” da o dövrü əks etdirən
bir hekayədir, burada şovinizmdən əsər-əlamət
yoxdur.
– "Namiq Abdullayevin axırı” ədəbi
portretinizdə "bütün kişilər qadınsız
yarımcandır” deyirsiniz. Yaradıcılığınızda
zərif cinsi seyrək görməyimizin xüsusi səbəbi
varmı?
– Düzdür, bu haqda özüm də
düşünmüşəm. Pyeslərimdə
də qadın obrazları azdır. Görünür,
kişilərin arasında çox oluram (gülür). Həm də axı Namiq Abdullayevin özü də
qadınsız idi. Amma çap etdirəcəyim
romanımın qəhrəmanlarından biri qadındır.
Sanki 1988-1993-cü illərin hadisələri
onların evində baş verib. Elə
adamlar var idi, həmin hadisələrin şahidi olsa belə,
faciələr onların şəxsi həyatından yan
keçib. Amma bu qadında tam əksidir.
– Ölərəm səninçün!
Yaşa mənimçün...
Sizi
bir yazıçı və bir insan kimi, sözün həm
müsbət, həm də mənfi mənalarında kimlər
(nələr) öldürür, kimlər (nələr)
yaşadır?
– Bizim dilimizdə tez-tez istifadə
etdiyimiz, hərçənd mənim təbiətimin qəbul
etmədiyi bir söz var: "Ölərəm sənin
üçün.” Mənim missiyama görə,
biri üçün yaşamaq daha çətin, daha məsuliyyətli
və daha gözəldir. Ümumiyyətlə,
bu günə qədər yazdıqlarımda həyata hər
zaman işıqlı tərəfdən baxmağın tərəfdarı
olmuşam. Səhvləri,
boşluqları, problemləri çox böyütməməyə,
təmkinlə davranmağa çalışmışam.
Çünki bilirəm, çətinlik, bir
balaca təlatüm adama hər addımı atdıra bilər.
Çətin məqamda adamlar mövqeyini itirməmək
üçün hər vasitəyə cumurlar. Tək-tük adamlar var ki, o şəxslər həqiqət
anlarında özünü, təmkinini, bəyliyini, əfəndiliyini
qoruya bilir.
Sevdiklərimiz
üçün ölməyə yox, yaşamağa hazır
olmalıyıq. Bu misra həyatda gəldiyim
əsas qənaətimi əks elətdirir. Bütün şeir, hekayələrimdə
yaşantılarımı qələmə almışam.
"Yaşa!” sözü
enerjidaşıyıcıdır. Ona
görə kitabımı da belə adlandırmışam.
– Şeir daha çox
nə zaman gözəldir: dinlənəndə, yoxsa oxunanda?
Bir az da "Əjdər Ol və
dostları” audio-layihəsindən danışaq. Sonradan bir çox saytlarda həm şairin öz
dilindən, həm qiraətçilərin ifasında şeirlər
səsləndirilməyə başlandı. Amma o
dövrdə bu layihə bir ilk idi...
– Bəli, o müəlliflərin bəzisi
sağ deyil, amma səsləri qalıb. Yaxşı
ki, onda o layihəni başa gətirmişik. Təşəbbüs şair dostum Səlim
Babullaoğlundan gəlmişdi. Ürəyimizin
tellərinə toxunan şeirlər var, onları oxumaq da, dinləmək
də gözəldir. Fəqət,
yaxşı şeiri gərək uyğun ovqatda oxuyasan. İnsan qəlbi gərək o şeirdən su
içsin, oxşansın, hisslərini təzələyib,
saflaşdıra bilsin. Mən həyatdan
köçmüş şairlərin şeirini ucadan səsləndirəndə
öz səsimdə onları dinləyirəm.
Bəzən biz
oxucularla görüşə gedirik. Ora
müxtəlif yaş təbəqələrindən olan
insanlar gəlir. Belə olanda çox vaxt
Azərbaycana aid şeirlər oxuyuram. Ona görə
ki, vətənpərvərlik 7-dən 77-yə qədər
hamını birləşdirən dəyərdir.
–
Portret hekayələriniz daha çox hansıdır:
insanları olduğu kimi yadda saxlamağımıza
yardımçı olmaq, ya adamları faş etməyin asan
yolu?
– Yox, mən ifşa etmək
anlayışını ədəbiyyata
yaraşdırmıram. O demaqoqların, xırda insanların
işidir. Ədəbiyyat heç vaxt
"faş edə” bilməz. Ədəbiyyat
– insanı sevə-sevə tanıtmaqdır.
– Şair-tərcüməçi Səlim
Babullaoğlu sizin haqqınızda yazdığı "Sənət
əsirliyində” kitabında deyir: "Əjdər Ol milli ədəbiyyatımızın
tarixi boyu, həm də çağdaş ədəbi
prosesimizdə portret yazıların əvəzolunmaz
ustasıdır, yazdıqları isə həqiqi şedevrlərdir”.
Portret yazılarınız davam edirmi?
– Əvvəllər
konkret adamlardan yazmışam. Sonralar isə
"Qromafan”da otuz iki nəfəri bir qəhrəmanda birləşdirib
ümumiləşdirmişəm. Çapa
hazırladığım yeni kitabımda isə daha çox
zamanın portretini yaratmağa çalışmışam.
– "Yazıçı yaratdığı
obrazların məcmusudur” deyirlər. Bu qədər
adamı özünüzdə cəmləmək, fikrinizdə,
ürəyinizdə gəzdirmək çətin deyil?
– Əslində,
yazdıqlarımız yazmaq istədiklərimizin heç
iyirmi faizi deyil.
Ümumən, mən
yazıb çap etdirdiklərimi özümünkü hesab eləmirəm.
Düşüncələrim vərəqlərə
köçübsə, demək ki mənimki olmaqdan qurtulmaq
istəyiblər. Mən yazıram, yola
salıram, arxasınca da əl yelləyib, "Yaxşı
yol!” deyirəm. Kitab çapdan
çıxdısa, elə bil övladını sərbəst
həyata göndərirsən. Onsuz da biz həyatdan
köçəndən sonra ədəbi mirasımız yetim
qalır. Yetimsə, gərək
başını saxlaya bilsin, tək başına
yaşamağı öyrənsin.
Yüzüncü
babamın itmiş adı tək,
adları
ya torpaq, ya göy udacaq.
Köhnə
divardakı qədim bir yazı,
suvaqlar
altında itib batacaq.
Onu kim uçurub, bunu kim tikib,
düşərmi, dənizin dağın yadına?
Axırda
adları unudacaqlar,
hər
şey çıxılacaq İnsan adına.
Bax belə, axırda
hamı unudulacaq. Məsələn,
Füzuli deyəndə, ağlıma müəyyən bir kod
gəlir, onu insan olaraq xatırlamaq iqtidarında deyiləm.
İnsanlar bizdən uzaqlaşdıqca onların
fiziki görkəmini düşünmək, xəyalda
canlandırmaq müşkül olur.
– "Sağ qolumuzu itirmişiksə, sol əllə
yazmağı öyrənməliyik” deyirsiniz. Belədə
sağ əlimizin keçmişi könlümüzü rahat
buraxacaqmı, buraxmalıdırmı?
– İtirilmiş
sağ əlin keçmişi adamı heç vaxt rahat
buraxmır. O şeirdə fikir vermisinizsə, "əsir
getdi Qarabağ” ifadəsini işlətmişəm. "Əldən getdi” yox, məhz əsir getdi.
Əsiri qaytarmaq olar, əldən gedəni isə çətin...
O ki qaldı "sağ qolumuzu itirmişiksə, sağ əllə
yazmağı öyrənməliyik” misalına, mən burada
da mövqeyimi dəyişməmişəm. Qəhrəmanım
vətən yolunda sağ qolunu itirib, amma yenə də təmkinini
qoruyur:
Tək
qol təkcə qanaddır
yetməsə də uçmağa,
Amma ki, bəs
eləyir
tək
balamı qucmağa...
– Daha nə gizlədim?
Məni gözləyənlər bağışlasınlar,
Onları gözlədib, səni gözlədim.
Əlimi üzmədim,
Kimi
gözlədimsə harada, nə vaxt,
Həm onu, həm də ki səni gözlədim.
Yoruldum,
bezmədim,
Uzaq bir
şəhərdə bilmirəm niyə,
Dayanıb küçədə səni gözlədim.
İndi
ömrünüzün hansı mərhələsindəsiniz? Səbrinizin bəhərini dərir, yoxsa hələ də
gözləyirsiniz?
– Hərdən oxucular elə zənn
edir ki, şair şeirlərini başqa-başqa qadınlara
yazır. Halbuki, şeir təxəyyülümüzün
vahid qadının simasında mətnə çevrilməsidir.
Tutaq ki, Füzulinin üç yüz əllidən
çox qəzəli varsa, onun hərəsi bir qadına necə
yazıla bilər? Düzdür ədəbiyyat
tarixində bir qıza çoxlu şeir yazan şairlər də
var. Amma məsələnin mahiyyəti o mətnlərdə
öz sevgi modelini yaratmaqdadır.
Həmin şeirə
gəldikdə isə, doğrudan da, qürbət bir şəhərin
ortasında dayanıb kimisə gözləmişəm. Bu da mənim sevgi modelimdir. Məncə,
mətndə səndən bir iz yoxdursa, onu yazmağa dəyməz.
– Bir neçə əsərinizlə
yanaşı "Usta Yusifin kamançası” hekayəniz əsasında
da film çəkilib. Filminssenari müəllifi
də özünüzsünüz. Filmin
sonunda, qızını sevindirən ata, səkidə
qürurla yeriyən ailə görürük. Əjdər Ol necə, bir ata kimi özündən
razıdırmı?
– Razıyam. Deyərdim
ki, mən ata kimi doğulmuşam. Hətta
özümdən 10-15 yaş böyük adamlara da ata
qayğısı ilə yanaşıb, onlara öz
övladım kimi baxmışam. Ata olmaq
qayğı göstərmək, qorumaq, tərbiyə etməkdir.
Qorqud ata kimi, Qorio ata kimi, Əjdər ata kimi... (gülür)
–
Yaşınızın elə məqamıdır ki, zənnimcə,
hər iki halda bu sualı sizə vermək olar. Sələf-xələf
ənənəsi danılmazdır. Əjdər
Olun sələfləri kimdir və kimi (kimləri) xələfi
hesab edir?
– Azərbaycan ədəbiyyatına,
mədəniyyətinə, mənəviyyatına söykənirəm.
Elə buna görə də bütün
yazarlarımızın yaradıcılığına bələdəm.
Özü də elə belə yox ha... Hər
müəllifin üç-beş şeirini, hekayəsini
oxumamışam, bütün külliyyatını öyrənmişəm.
Bu mənada, ustadım birinci növbədə
Azərbaycan ədəbiyyatı, sonra isə dünya ədəbiyyatı
sayıla bilər. Hərdən öz özümə
düşünürəm ki, kaş adamın üç
yüz il ömrü ola, iki yüz ilini
oxuyub, qalanını oxuduqları üzərində
yaşaya... Xələflərimsə sizsiniz.
Bizim vəzifəmiz nəsillər
arasındakı telləri bir-birinə bağlamaqdır.
Söhbətləşdi: Fərid Hüseyn, Günel
Şamilqızı, Aysu Kərimova
Kaspi 2018.- 23-25 iyun.- S.16-17.