Əşya olmaq istəməzdim
Çingiz Əlioğlu: “VII sinifdə
oxuyandan şərablarla maraqlanıram, təcrübəm az
deyil”
“Əşyaların taleyi” layihəsi
Mən onu – haqqında danışacağım şairi tələbəlik illərindən xatırlayıram, müəllimim olub və universitetin unudulmaz illərində onun öz yeri, öz xatirə ünvanı var. Söhbət şair, tərcüməçi Çingiz Əlioğludan gedir. O, bizə – ötən on ildə təhsil alan Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin sənətşünaslıq fakültəsinin tələbələrinə nəşriyyat işi fənnindən dərs deyirdi, "xatirə xalturası” etmədən, "keçmişpərvərliyə” yuvarlanmadan bir doğma günün, xatırlanmağa layiq bir dərs saatının təfsilatını danışmaq pis olmaz.
Universitetə təzə başlamışdıq, müəllimlərə, tələbə yoldaşlarımıza yenicə isinişirdik, o günlərdə ağ kurtka, cins şalvar geyinən, özündən razı bir müəllimimiz vardı, yerişi, danışığı, ədaları, münasibəti və savadı ilə diqqət çəkirdi, ancaq məqam düşəndə sərtliyi bizə ona yaxınlaşmadan rəğbətimizi içimizdə qorumağa vadar edirdi. Günlərin birində müəllimləri gəlmədiyinə görə, dördüncü kursun tələbələrini bizim qrupla birləşdirdilər və dərsdə Çingiz müəllim qədim əlyazmalardan, daş basma üsulundan, taxta abidələrdən danışanda qəfildən auditoriyaya bir sual ünvanladı: Gər ağacı nədir? Otağa sükut çökdü. IV kursun tələbələrinin susması, illər əvvəl keçdiyi mövzudan ağızlarına su alıb oturmaları Çingiz Əlioğlunun lap cızdağını çıxardı, əsəbiləşən müəllim dedi ki, əgər suala cavab verməsəniz, istisnasız olaraq hamınıza "2” yazacağam. Qrup rəhbərini göndərdi ki, təcili gedib hər iki qrupun jurnallarını gətirsin. Mən isə lap arxa cərgədə əyləşmişdim, sualın cavabını bilsəm də, ürəklənib cavab verməyə cürət eləmirdim. Nə isə, vəziyyətin şuluq olduğunu görüb içimdəki ehtiyatın, çəkingənliyin başından basıb, yerimdən qalxıb dilləndim: "Erkək tut ağacı”. Çingiz müəllim o saat hansı rayondan olmağımı soruşdu, dedim. Çağırdı ki, gəl bundan sonra ilk sırada – müəlliminlə üzbəüz otur. Bəzən bilgiyə görə irəli çəkilməyin tale bəxşişi olmasını o gündən daddım və həmin hadisəni həyatın bir sıra məqamlarında İlahi işarə kimi qavradığım da olub. Beləcə başlayan ünsiyyətimiz, daha sonra isə həmkar, dost, iş yoldaşı münasibətləri ilə əvəzləndi. Şair Çingiz Əlioğlunu sözün, poeziyanın "gözləri” ilə görmək Azərbaycan oxucusunun az qala yarım əsrlik nəsibidir, "əşyaların gözü” iləsə ilk dəfədir "görünür”:
– Çingiz
müəllim, sizcə, insanın sahib olduğu əşyalar
nə dərəcədə onun dünya görüşündən
xəbər verir?
– Hesab edirəm ki, insanın həyatına daxil elədiyi, ətrafında görmək istədiyi, gözünün, könlünün öyrəşdiyi bütün əşyalar bu və ya digər şəkildə onun həyatının bir parçasıdır. Əşyalar xarakterimizin təzahür formasıdır. Adamlar əşyaları vasitəsi ilə bir növ özlərini, daxili dünyalarını bəyan eləyirlər. Məsələn, mənim əşyalarımın bu kabinetdə müəyyən bir düzülüş qaydası var. Başqa birisi yəqin ki, onları tamam fərqli qaydada yerləşdirərdi. Avanqardın babalarından olan Fridrix Nitsşe deyirdi ki, sözlər hələ heç nəyi ifadə eləmir; əsas o sözün deyilmə tərzi, ahəng tonudur. Sonra sözün ardınca musiqi gəlir, o musiqini dilə gətirən isə ehtirasdır. O ehtirasın arxasında da bir şəxsiyyət dayanıb. Dolayısı ilə, bunlar hamısı sözlərlə ifadəsi mümkün olmayan şeylərdir.
Əşyalar da müəyyən
bir ahəngin carçısıdırlar.
– Sizə hansı dövr
üçün xarakterik olan geyim tərzi, istifadə edilən
əşyalar daha maraqlıdır, hansı dövrdə
yaşamaq istəyərdiniz?
– İbtidai icma quruluşunda. İsveç Parlamenti
qərar verib ki, İsveç qadınlarının ilin isti fəsillərində
ictimaiyyət arasında belə toples –qurşaqdan yuxarı
çılpaq gəzmək hüququ var. Bu yaxında həyat
yoldaşım Südabə xanımla Karlovı-Varıda
olduq. Aralarında cavan-yaşlı
kişilərin də olmasına baxmayaraq, Almaniyadan gəlmiş
turist qadınlar, demək olar ki, alt paltarında gəzirdilər.
Təbii ki, biz bu əxlaq təzahürünü
qəbul edən deyilik, amma görünür təhtəlşüurumuzda
qəfəsdən qurtulma istəyi də var. Bəzi adamlar
havanın isti vaxtlarında evdə tək olanda çılpaq
gəzir, dolayısı ilə o qadağalardan sıyrılmaq
istəyir.
Məndə qəribə bir zövq öncəduyumu var.
Təhtəlşüur səviyyəsində hansı rəngin
dəbdə olacağını öncədən duyuram. Və illər
göstərir ki, bu duyum məni aldatmır. Məsələn,
keçən il özümə tox
qırmızı rəngə "poliverlər” almağa başladım,
gəldi o rəng ilin rəngi oldu. Hər-halda,
dövrün dəbinə uyğun geyinmək zövq və həm
də imkan tələb edir. Amma ola da
bilər adamın imkanı olmasın, bu zaman o, təmiz, əyninə
oturan geyim alırsa, bu, xoş təsir
bağışlayır. Adam geyimi elə geyməlidir
ki, uyuğa bənzəməsin. İnsan
özü də cəmiyyətdə ahəng yaradan bir
ştrixdir. Bir də görürsən müəyyən
səliqə və zövqlə geyinmiş adamların
arasında diskant səs təsiri bağışlayan bir adam gəlir, öz bayağı
görünüşü ilə o rənglər xorunu
korlayır, o ahəngi pozur. "Ahəng”
sözünü tez-tez işlədirəm. Çünki mənim üçün təbiətin
yaranış fəlsəfəsinin əsasını ahəng
və ritm təşkil edir.
–
Əşyalara münasibətdə fanilik duyğusundan
danışmağınızı istərdim... Yəni
bu ötəri dünyada əşyalar fəlsəfəsi və
bizdən sonra qalan əşyalarımız nəyi ifadə
edir?
– Mən
ümumən fanilik duyğusuna yad adamam. Küll
halında bu hisslə yaşayan birisi deyiləm. Həyata və dünyaya yetərincə nikbin
baxıram. O ki qaldı əşyalara, desəm ki, onlar
yeri gələndə bizdən çox yaşayır, təkrar
olacaq. Amma ən yaxşı halda əşyalar
bizdən sonra müəyyən müddət bizə aid bəzi
informasiyaların daşıyıcısı hesab olunurlar.
Bu informasiya məsələsi çox ciddi
nüansdır. Çünki Yer kürəsinin
müxtəlif qatları özündə müxtəlif
informasiyaları cəmləyib. Heç nə
həyatda elə-belə baş vermir. Əşyalar
da səninlə hər təmasdan sonra hansısa
informasiyanı özünə hopdurur. Yeri
gəlmişkən, bu da dəqiq bir məlumatdır ki, ən
böyük informasiya daşıyıcısı sudur. Necə olur bu? Deməli, bu
daş da, taxta da, canlıdır, həm də axı Yer
kürəsi özü də canlı bir orqanizmdir – bu əşyalar
da o orqanizmin üzvləri. Belə olan
halda, onların məlumat ötürmək və
daşımaq imkanı var.
– Sizin böyük rəsm əsəri
kolleksiyanız var. Bildiyim qədərilə, evinizin birini
art-qaleraya etmək və nəvəniz Sunurçin
xanımı da ora rəhbər təyin etmək istəyirsiniz.
Bu, illərlə qoruduğunuz əsərlərin
onilliklər sonra da itib-batmamağından doğan istəyinizlə
bağlı addımdır?
– Əvvəllər sadəcə, öz
zövqümü oxşamaq üçün sənət əsərləri
yığırdım. Sonra onların övladlarımın tərbiyəsində,
dünyagörüşünün formalaşmasında
xüsusi rolu olduğunu gördüm. Belə
olan halda niyə də bu istəyimi reallaşdırmayım?
Nəvəmin gözəl rəsm duyumu var. Yəqin
yarandığı təqdirdə həmin art-qalereyaya elə
onun adını qoyacağam, verəcəyəm özü
işlətsin. Düşünürəm,
gələcək nəsillərə bəxş edəcəyim
bu töhfə mənim tərəfimdən də elə
şairə yaraşan bir jest olar.
–
Çingiz müəllim, bildiyimiz kimi Marina Svetayeva və Anna
Axmatovanın şeirlərini ilk dəfə küll halında
siz tərcümə edibsiniz. Mən
Svetayevanın mənzil muzeyində olanda öyrəndim ki,
orada toplanan bütün əşyalar onun dövrünü nəzərə
alaraq, sonradan yaradılıb. Yəni bircə
boyunbağısından başqa onun özünə məxsus
heç bir əşyası qalmayıb, deyilənə görə,
sonradan ona məxsus əşyaların axtarışına təşəbbüs
göstərilsə də, tapılmayıb heç nəyi.
Sizcə, onun əşyalarına qarşı
belə ögey münasibətin kökündə hansı səbəb
dayanır?
– Marina
çətin bir həyat yaşayıb, imkansız olub. Bu və ya başqa dərəcədə də
münasibətdə olduğu hər şeyə başdansovdu
yanaşıb. İstifadə elədiyi əşyaların
bir qismi Koktabeldə Maksimilyan Valoşinin evində qalıb, hətta
orda yanğın baş verib, bəzi əşyaları
külə dönüb. SSRİ Xalq Daxili İşlər
Komissarlığında ağ
qvardiyaçı olmuş həyat yoldaşının evində
də qalan əşyaları olub çox güman.
"İt quyruğuna bürünmüş bir tale”yə
malik adamın hansı əşyasından söhbət gedə
bilər? Bəlkə də onun yeganə varı istedadı
idi.
– Axmatova
lirikasının və ümumiyyətlə bütün
akmeizmin əsas cizgisi əşyavilikdi, əşyaların
simvolikasıdır. Axmatova hər zaman maddiliyə
qalib gəlir, şeirlərində adı gedən hər bir əşya
öndə olur. Onun lirikasında heç
bir əşya təsadüfən seçilməyib. Onlar lirik qəhrəmanın daxili
xarakteristikasının vasitəsi kimi seçilib. Yevgeni
Reyn demişdi: "Onlar maddi aləmin sirli işarələri
idi. Və sanki hər birinin səmavi dünyada
analoqu var". Anna Axmatovanın muzeyində
də olanda görürdük ki, o heç nəyi atmır.
Oğlunun uşaq vaxtı çəkdiyi rəsm
dəftərlərindən tutmuş xırda əşyalara
kimi. Bu iki qadının əşyalara
münasibətində bir paradoks var. Bu paradoksdan
danışaq, Çingiz müəllim.
– Bu, hər
şeydən əvvəl insan fərdiyyəti, xarakteri və
tərbiyəsindən asılı bir məsələdir. Marina İvan Svetayevin qızı idi, atası məşhur
Puşkin muzeyinin yaradıcı və ilk rəhbəri
olmuşdu. İlk baxışdan bu qız
o mühitdə – saxlancın qədrini bilən muzey
işçisinin ailəsində böyüdüyü
üçün, onda əşyalara bağlılıq
olmalı idi, amma o, insana, daha doğru desək, öz həmcinslərinə
bağlılıqla yadda qaldı. Anna isə
knyaz nəslinə mənsub idi və o kübarlıq təzahürləri
onunla bağlı hər şeydə, həm yazısında,
həm həyat tərzində özünün geniş ifadəsini
tapdı. Bir məqam da var, Axmatovanın həyati
itkiləri daha çox olub. O, Nikolay Qumilyov kimi
böyük bir şairi itirib. Peterburqda məşhur
"Kresti” (Xaçlar) həbsxanası var. Yuxarıdan baxanda
xaça bənzəyir. Onun ömrü
gah oğlu, gah ərinə görə bu həbsxananın
qapılarında keçib. Ona görə
də, əlində olanın qədrini bilib.
– İnsanlar əşyalara
münasibətdə ölçü hissinə sahibdirlər. Necə olmalı, necə tənzimlənməlidir bu hiss?
– Əgər
insan hərisdirsə, heç bir ölçü duyğusu kara gəlməyəcək. Bütün
həyatı belə keçəcək. Heç
vaxt yadına düşməyəcək ki, Allahın
hüzuruna əliboş gedəcək.
Əlbəttə ki, gözütoxluq gözəl
xüsusiyyətdir. Gözütox adam daxilən
böyük olur. İlk növbədə
çalışır ki, minimum ehtiyaclarını ödəyə
bilsin. Bizim dərvişlik fəlsəfəmizdən
gəlir bu. Dərviş olan kəsin özünə aid
heç nəyi olmaz. Kimdir o dərviş?
Yaranışla bağlı böyük insani
baxışların daşıyıcısı. Bir də
var çalışan insan: quran, yaradan çaba göstərən,
bunun müqabilində nələrisə artıq dərəcədə
qazanan və s. O şəxsin də insanlıq əyarı,
insanlıq göstəricisi imkansızlara nə dərəcədə
əl tutmağı ilə ölçülür. Doğrudan da, o, bunu rəhmlə, səxavətlə,
reklama görə yox, öz şəxsi insanlıq təyinatını
ödəmək üçün eləyirsə, onun zəngin
olmağının xalqa xeyri var. Pifaqor deyirdi ki, əmlakı
olmayan insanın vətəni yoxdur. İndi
o əmlakı olan insan, öz imkanları daxilində sərvətini
vətəni, xalqı, məhrumiyyətdə olanlar,
yalqızlar, yazıqlar üçün xərcləməlidir.
Hacı Zeynalabdin Tağıyev bu xüsusiyyətlərə
görə böyük idi və o, bunu xeyriyyəçi olsun
deyə yox, məhz Tanrının təyinatını yerinə
yetirsin deyə edirdi, özünü bu cür daxilən məmnun
hiss eləyirdi. İnsanın ən
böyük qələbəsi öz üzərində qələbəsi
– nəfsinə üstün gəlməyidir.
– İndi keçək sizin əşyaların taleyinə. Elə birinci
"Qurani-Kərim” kitabından başlayaq. Sizdə bildiyim qədəri ilə, bu kitabın
çox nadir bir nüsxəsi var.
–
Gördüyün kimi sertifikatı da üstündədir. Bu, Rusiyanın "Nauka” nəşriyyatının
çap elədiyi çox unikal bir "Quran”dır. Cəmi yeddi nüsxədə çap olunub. Bunun altıncısı məndədir. Ona görə mənim üçün ikiqat əzizdir.
İkinci "Quran” isə bizim ailə dostumuz, həyat
yoldaşımın ən yaxın rəfiqəsinin hədiyyəsidir.
Bu kitab üz qabığından tutmuş
içinin vərəqlərinə kimi gümüşü
işləmələrlə zəngindir, həm də
irili-xırdalı firuzə qaşlarla bəzədilib. Firuzə daşı təmizlik, müqəddəslik
rəmzidir. Məndə qiymətli
daşlar haqqında kitab var, orda da bu daş haqqında
geniş məlumat verilir. Firuzə
canlı daşdır, mirvari kimi yaşayır. Ailə münasibəti pis olan evlərdə bu
daş getdikcə qaralmağa başlayır. Bu cəhəti maraqlıdır ki, o,
düşdüyü mühitin təkcə istiliyi, soyuğu,
nəmişliyi ilə yox, insanlar arasındakı münasibətin
tonu və tərzi ilə nəfəs alır. Ona görə də çox unikal bir daşdır.
Uzun illər bundan qabaq bir dostum mənə üstü əqiq
qaşlı gümüş üzük hədiyyə
etmişdi. Sadə bir gümüş üzükdür. Dostum onu mənə İrandan gətirmişdi.
Üstündə qara və palıdı rəngdə
əqiq daşları var. Xarici səfərlərdə mənim
bir növ talismanımdır. Ölkədən
çıxanda mütləq onu taxıram. Və
üç il öncə ürəklə
bağlı problemim yarananda Türkiyənin Memorial
klinikasında əməliyyata gedəndə də bu
üzük barmağımda idi. Südabə
xanım bütün o günlərdə dəqiqəbədəqiqə
yanımda oldu, əşyalarımı ona vermişdim. Əməliyyatdan sonra baxdıq ki, üzüyün
qaşı çatlayıb. Çox mistik
və qəribə bir hadisədir.
– Bir az da qəlyanlarınızdan
danışın?
–
1976-cı ildə mən AYB-yə üzv qəbul olundum. 32 yaşım vardı, Moskvada idim. Moskvada SDL-ə tez-tez gedirdim, çünki orda
restoran da, kafe də vardı və həm də
yaradıcı simalar həmin dönəmlərdə ora
toplaşırdılar. Məşhur rus
yazıçısı, "Brest qalası” əsərinin
müəllifi Sergey Smirnov yaxın dostu, boks üzrə
dünya və olimpiya çempionu Valeri Popençenko ilə
orda görüşürdü. Mən də
yavaş-yavaş onlara qoşuldum, bir müddət sonra
artıq üçlükdə yığışıb
şahmat oynayırdıq. Həmin gün
mən Popençenko ilə oynayırdım. İş elə gətirdi ki, qalib gəldim. Hələ
sevinə-sevinə dedim ki, mən artıq
hər yerdə deyə bilərəm ki, hətta
Popençenkonu da məğlub elədim. Qəribədir, o
boyda adam qıpqırmızı oldu və
burnunda mızıldandı ki, nə olsun, bu ki rinq deyil. Elə bu vaxt rəhmətlik Yusif Səmədoğlu
daxil oldu zala. Yaxınlaşdı,
qalxdım ayağa. Dedi ki, nə yaxşı səni
gördüm, otur burda, gəlirəm indi. Bir az
sonra əlində bir bükümlə qayıtdı, dedi
dünən Yazıçılar Birliyinin rəyasət heyətinin
iclasında səni birliyə üzv qəbul elədik, təbrik
eləyirəm, bu da sənə kiçik bir hədiyyəm.
Gedəndən sonra açıb gördüm ki, bir
Hollandiya istehsalı olan Şpiker qəlyanıdır,
yanında da içini doldurmaq üçün balaca aləti
və bir büküm də holland tütünü. O vaxtdan sonra qəlyan
yığmaq vərdişim yarandı.
Təsbehlərim də var. Heç vaxt
oynatmamışam, həvəskarı da olmamışam. Amma qəribə
səslənsə də, mənim indi hər iki evimdə təsbeh
kolleksiyam var. Bunun da bünövrəsini rəhmətlik İmamverdi
Əbilov qoyub. Füzulinin 500 illiyində
İraqa getmişdik. O vaxt da İraqda ucuzluq idi. Bir gün vitrinin qarşısında dayanıb
üzüklərə baxırdım. Rəhmətlik
İmamverdi müəllim yaxınlaşdı, dedi, bir bax, bu tərəfdə
nə gözəl təsbehlər var. Bildirdim ki, onlara
marağım yoxdur. Onda mənə Sur təsbehlər barədə
məlumat verdi, dedi ki, vaxtilə bu təsbehi
almaq üçün insanlar evlərini satırmış. Bunu deyəndən sonra mən 2 Sur təsbeh
aldım. Qara təsbehlər idi. Yəni
demək istəyirəm ki, hər şeyin öz yaranma
tarixçəsi var. Ondan sonra kəhrəba, mirvari və s.
növ təsbehlər aldım. Amma onları
evin içində belə, əlimdə oynatmaq kimi bir vərdişim
yoxdur.
– Çingiz müəllim, bəs bu
şallağı sizə kim verib?
– Səfərlərin
birində qazaxlı dostlarımdan biri məni öz dostu ilə
tanış elədi, məlum oldu ki, bu
adam atçılıq zavodunun sahibidir. Dostum dedi ki, bu adam sənə yəhər-yüyənli,
şallağı-filanı da üstündə bir at
bağışlamaq istəyir. Utandım deyəm
ki, ömrümdə at minməmişəm. Dedim ki,
bilirsiniz də atı burdan Azərbaycan aparmaq çətindir,
orada da dördüncü mərtəbədə
yaşayıram. Onda bağım da yox idi hələ.
Dedim yəhəri saxlayın, hədiyyədir, atı da bura gələndə
minərəm. Sonradan ora səfər edəndə həmin
tanışlardan uzaq qaçırdım ki, birdən mənə
desələr gəl gedək at minməyə, nə edərəm... Amma şallağı
götürdüm, bəlkə evdə arvadı
döyüb-eləməyə yarayar. Təbii
ki, bu bir zarafatdır, mən həyat yoldaşıma heç
vaxt əl qaldırmamışam.
– Şərab tıxaclarından danışaq, bildiyim qədəri
ilə onların da kolleksiyasını toplayırsınız.
– Dayım Mustafa Əfəndiyev uşaq vaxtı mənim
tərbiyəmlə məşğul olub, o dayımı
çox sevirdim. Hələ Moskvaya getməmişdən əvvəl
rus-fin müharibəsində yaralanıb gəlmişdi, Hələ
ailə qurmamışdı, nahara evimizə gələrdi, rəhmətlik
anam da onun üçün nahar hazırlayardı. Fizuliyə yaxın Tağ, Tuğ kəndlərində
yaxşı çaxır ustası dostları var idi. 5-10 litrlik çəlləklərdə
çaxır gətirərdi bizə. Özünə
böyük, mənəsə balaca stəkanda süzərdi.
Dayımın formalaşdırdığı o
zövqlə, sonra da çalışmışam
yaxşı şərab dadım. Şərablar
haqqında da traktatım var, o kitabda dünyadakı müxtəlif
növ içkilər, onların texnologiyasının necə
yaranması öz əksini tapır. Bax,
beləcə, növbəti hobbim yarandı. Daha çox onların tıxaclarına diqqət
yetirirdim, indi təxminən 1500 tıxac var məndə.
Əsasən İtaliya, Fransa, Almaniya, Çili,
CAR və ABŞ-ın Kaliforniya ştatında hazırlanan
şərablara üstünlük verirəm. Məsələn, məndə elə şərab
var ki, hazırlandığı ölkədən Azərbaycana
xüsusi çamadanda gətirilib. Ondan bir
yeşik gətirtmişdim, bir yeşikdə 12 ədəd
olur, İtaliya istehsalıdır. İtaliyanın
Toskana vilayətində hazırlanıb. Orada
bu gün də həmin soyadda – Vernaççiya di
Sanginiginano nəsil var. Bu şərabçı nəslin əsası
Leanardo Da Vinçi yaşayan vaxtlarda qoyulub. Bu şərabı Da Vinçi, Roma Papaları
içiblər. Toskanada şərabçı
ailələr çoxdur, amma ən qədimi bu nəsildir.
Bir işlə məşğul olanda onun dərinliyinə
getməyi, tarixini öyrənməyi sevirəm. Alman şərablarını da sevirəm. Oğlanlarımın toyunda bir şərab
açmışdım, hələ mənə veriləndə
30 illik tarixi var idi. Qaydası necədirsə,
elə də saxladım. 28 il də mən
saxladım. Toyda yaxın dostlar üçün
açdım. O yaşda şərab, xüsusən də
Avropada təxminən 25 min yevrodur. Necə deyərlər,
zər qədrin zərgər bilər.
Mən Mətbuat və İnformasiya Nazirliyində
baş idarə rəisi işləyəndə Almaniyaya
getmişdim. Orada çap dəzgahları da istehsal edən "Mam
Miller” firması var. Bir gün Reyn vadisində bu firmanın rəhbəri
bizi 8-ci nəsil bir şərabçılıq evinə
dequstasiyaya apardı. Burda bizim üçün müxtəlif
növ şərablar açdılar. 5 il,
10 il yaşı olan. Orda şərabçı bizdən
soruşdu ki, Qafqazda bu proses necədir, mən də şərabçılıq
tariximiz, Azərbaycanda onun arealı, texnologiyaları, hansı
üzüm sortlarının əkilməyi, yetişdirilməyi
barədə məlumat verdim. Dedi ki, birinci dəfədir
görürəm, bir yazıçı şərab
haqqında bu cür müfəssəl məlumat verir. Bunun şərəfinə bizi öz qədim
içki saxlancına apardı. Başqa
qapıdan keçib, divarı qənbərlə
hörülmüş uzun bir dəhlizdən keçdik.
Dəhlizin ortasında bir də gördük, əlini
atdı, divarda bir qapı açıldı, təxminən 8 kv metrlik yer, dəmir barmaqlıqdakı
lampanın işığında stellajlarda şərab
butulkaları göründü. Dedi ki, bu şərabların ən
cavanın yaşı əlli ildir. Məlumat
verdiyi qədəri ilə ata-babası bu şərabları hələ
faşistlərin vaxtından qoruyub saxlaya bilmişdi.
Birini götürüb gəldik, açdı, biz də 8-9 adam idik, adama bir qədəh düşdü. Yaxşı şərab gərək
açılandan sonra 2 saat eləcə qala, çünki tərkibində
aldegeid adlı maddə var, o özünü tutmaq
üçün hava ilə təmas vacibdir. Nəzərə
alsaq ki, VII sinifdə oxuyandan şərablarla maraqlanıram, təcrübəm
az deyil. O ki qaldı tıxaclara, artıq
gözüm bağlı halda da əlimə alsam,
barmaqlarımın toxunuşu ilə tıxacı yoxlayıb,
şərabının necə olmasını dəqiq deyə
bilərəm.
–
Çingiz müəllim, bir də sonda istərdim mənə
əvvəlcədən məlumat verdiyiniz bir rəsm barədə
danışaq.
– Bu barədə
müsahibələrimdə çox danışmışam.
Vaxtilə yaratdığımız və bu gün də
Finlandiyada fəaliyyət göstərən Fin-Azərbaycan Mədəniyyət
Körpüsü Cəmiyyətinin Finlandiya tərəfdən
prezidenti, Skandinaviya ölkələrinin məşhur
yazıçısı, aktyoru, həmçinin müğənni
kimi də fəaliyyət göstərən xanım Aulikki
Oksanen öz əsərlərinin hər vərəqinə
şəkil çəkib. O mənim ad günümə hədiyyə
etmək üçün vüqarlı Azərbaycan
qadını obrazı yaratmaq istəmişdi, əynində də
qədim üst geyimlərimiz. Görürsən
çəkib, maral buynuzu üstündə öz
obrazlarını da qatıb.
– Hansısa əşya olmaq istəyərdinizmi?
– Mən
qəti şəkildə əşya olmaq istəməzdim.
Canlı varlığam, düşünən insanam, həyata
yetərincə sualları olan, onlara cavab tapmağa
çalışan adamam, bir əşyaya
sığışıb qala bilmərəm...
Söhbətləşdi: Fərid
Hüseyn
Kaspi $g 2018.- 3
mart.- S.12-13.