22 yaşında ağsaqqal kimi elçiliyə
gedən təhsil eksperti
Nadir İsrafilov: “Kənddə
maaşımı alırdım, xərcləməyə yer
tapmırdım”
Onun yaddaşında uşaqlıq illəri dərin iz buraxıb. Nə yeniyetməlik, nə gənclik, nə də yaşının hazırkı çağının hər hansı anı o izlər qədər dərin olub. Xatirələrin insana acı verdiyini düşünür. Elə keçmişə səyahət edərkən də, köks ötürür. "Keçmişdəki mən” rubrikamızın bu dəfəki qonağı təhsil eksperti Nadir İsrafilovdur.
Uşaqlığı Xaçmazda keçib. 2 uşaqlı fəhlə ailəsində böyüyüb. Həmsöhbətimiz müharibə dövrünün yetişdirdiyi uşaqlardan olsa da, o illəri qayğısız hesab edir: "Mənim uşaqlıq, gənclik illərim sovet dönəmi ilə bağlıdır. Uşaqlığım 50-60-cı illərə təsadüf edir. Müharibə dövrünün uşaqları idik. Amma qayğının nə olduğunu bilmirdik. Yadımdadır, Xaçmazda böyük bir konserv zavodu tikmişdilər. Bu zavod Avropada məhsul istehsalına görə, ikinci böyük zavod idi. Tomat istehsal edilirdi. Valideynlərim də orada fəhlə kimi işləyirdilər. Zavod işçiləri üçün hər şəraiti yaradırdı. Valideynlərimiz orada işlədiyi üçün zavodun yanındakı bağçada təhsil alırdıq. Beynəlmiləl mühitdə böyümüşəm. Zavodda əsasən yəhudilər, ruslar, ingilislər işləyirdilər. Mən də rusların içində böyüdüm və təhsilimi də rus dilində aldım”.
"Dəcəllik etməyə vaxt qalmırdı”
Deyir ki,
çox sakit, təmkinli
və oxuyan uşaq olub. Həmyaşıdları kimi
dəcəllik etməyə vaxt
tapmayıb: "O dövrdə dəcəllik
anlayışı sanki yox
idi. Məktəb çox ciddi prinsiplər üzərində
qurulurdu. O vaxt internet, telefon yox idi.
Tətil
olan kimi bizi Azərbaycanın ən səfalı yerlərinə, pioner düşərgələrinə aparırdılar. Vaxtımız
o qədər gözəl
və düzgün bölünürdü ki...
O vaxt tədris planları fərqli idi. Dərs saatlarından əlavə
fakültətiv məşğələlər
olurdu. Məktəblərdə uşaqların hansı
fənnə meyli olduğu müşahidə
edilirdi və fakültətiv qruplara yazılırdılar. Dərsdən gələndən sonra yeməyimizi yeyir, oynamağa gedirdik. İndiki kimi olimpiya kompleksləri
yox idi, amma həyət qaynayırdı. Hər
məhəllədə ot örtüklü stadionlar var idi. Oynayandan sonra dərhal
məşğələlərə gedirdik. İndi texnologiya insanlarda
robotlaşma yaradır.
Ancaq bağça, məktəblə iş bitmir. Uşağın asudə vaxtı
da düzgün bölünməlidir. Müasir dövrün
11-ci sinif şagirdi çox balaca görünür. Bağça,
məktəb, ev, internet, telefon... İdmana, gəzməyə, asudə
vaxtını rəngarəng
keçirməyə vaxt
qalmır, uşaqlar sağlamlıqlarını itirirlər”.
"7 yaşımda Xruşşovla
görüşdüm”
Uşaqlığı ilə bağlı xatirəsindən silinməyən
ən maraqlı hadisə Xruşşovla görüşü olub. 7 yaşında
yaşadığı bu
hadisəni ən xırda detallarına qədər xatırlayır:
"Xruşşov qatarla
Azərbaycana səfər
edəcəkdi. Biz də məktəbdə idik. 3 nəfər qalstuklu, kostyumlu kişi sinfə
daxil oldu. Məni və bir qız
sinif yoldaşımı
seçib o vaxtkı
"villis” maşınlarına
mindirib dəmiryol vağzalına apardılar.
Biz hələ nə baş verdiyini bilmirdik. Məni ona görə
seçmişdilər ki,
sinifdə ağ
köynək, qara şalvarda bir mən idim. Qız da ağ köynək, qara ətək geyinmişdi. O dövrdə
insanların əksəriyyəti
kasıb idi, kimin nə paltarı
var, onu geyinirdi. Anam səliqə-sahmana çox önəm verdiyi üçün məni məktəbə formada göndərirdi.
Xruşşov rayonlara səfər
edirdi. Müəyyən yerlərdə qatardan
düşürdü. Biz gözləyirdik, Xruşşov gəldi.
Gülləri ona təqdim
etdik, başımıza
sığal çəkdi.
Xruşşovla görüşümüz məktəbdə nüfuzumuzu
artırdı. Hamı bizi
məktəblə şanslı
insan kimi təqdim edirdi”.
"Elə bil Zevslə
salam-əleykimiz olub”
Həmsöhbətimizin valideynləri savadsız olsalar da, hər iki
övladları akademik
səviyyədə təhsil
alıb: "O vaxt bütün məktəblərin
girişində bir atribut var idi.
Oxumaq, oxumaq, yenə də oxumaq... Sən istəsən də,
istəməsən də
məktəbə gedəndə
mütləq oxumalısan.
Məktəb, ailə,
cəmiyyət əlbir
iş görürdü.
Ailə savadsız olsa belə, uşaq bilirdi ki, məktəbə
gedirsə, oxumalıdır.
Bizim ən böyük qorxumuz valideyn iclasları idi. Səhərə qədər yata
bilmirdik ki, müəllim valideynimizə
nə deyəcək.
İndi hər şey virtuallaşır, onlayn sistemlə həll edilir. O vaxt əsas sima müəllim idi və müəllim şagirdin gələcək
taleyində böyük
rol oynayırdı. Məsələn, mən tarix
müəllimimizi sevdiyim
üçün tarixçi
oldum. O, dərs deyəndə Herakldan, Zevsdən elə danışırdı ki,
ağzı açıq
qulaq asırdıq. Elə bil Zevslə salam-əleykimiz olub”.
"Şparqalkalardan hər dövrdə istifadə olunur”
N.İsrafilov 1969-cu ildə Lenin adına Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin tarix fakültəsinə daxil olub. Gəncliyi də uşaqlığı
kimi sakit keçib. Deyir ki, universitet
və məktəb illərində "şparqalka”dan
istifadə etmək ona nəsib olmayıb: "Şparqalkalardan
hər dövrdə istifadə olunur. İmtahanda, yoxlama yazı işlərində baxmaq və ya köçürmək
məqsədilə çıxış
yolu kimi, müəllimdən gizli müxtəlif üsul və vasitələrə
əl atılıb.
Lakin bu üsul indiki
müasir "şparqalka”lardan
forma və mahiyyətinə
görə fərqli olub, "gizli oğurluqdan” daha çox müəyyən
mətnin və ya xronologiyanın konspektləşdirilməsinə, yığcam tezis halına salınmasına
və istənilən
vaxt, istənilən yerdə ona nəzər sala bilmək və yaddaşı möhkəmləndirmək
imkanının əldə
edilməsinə xidmət
edib. Düzdür, bu konspektlərdən
qarmon şəkilində
qatlar düzəldərək
imtahan prosesinə keçirənlər də
olurdu. Bununla belə, "şparqalka”
hazırlamaq - imtahana düşəcək mətni
kiçik hərflərlə
kiçik kağız
parçasına köçürmək
həm yaddaşı təzələyirdi, həm
də yazı vərdişlərini inkişaf
etdirirdi. "Şparqalka”dan yararlanmaq imkanı mənə nəsib olmasa belə, ali məktəbə qəbul
ərəfəsində imtahanqabağı
hazırladığım konspekt
və tezislərdə
əksini tapan faktiki bilik məcmusu
illər keçsə
də hələ də yadımdan çıxmayıb”.
"Pulu xərcləməyə
yer tapmırdım”
Ali məktəbi bitirən
kimi təyinatla Xaçmazın kəndində
müəllim işləyib. Deyir ki, o zaman kənddə
müəllim ən ali peşələrdən
hesab olunurdu: "Universiteti bitirdikdən sonra təyinatımı oxuyub qurtardığım
bir nömrəli məktəbə verdilər.
Sentyabrın 1-də müəllim kimi dərsə getməli idim. Bu vaxt SSRİ sərəncam
çıxardı ki,
kənd müəllimləri
hərbi xidmətdən
azad olunurlar. Qərar mənim üçün fürsət oldu. Düşündüm ki, gedim işləyim, hərbi xidmətə hər vaxt gedə bilərəm. Kənd
məktəbində ali məktəb bitirən müəllimlər
demək olar ki, yox idi.
21 yaşımda özümdən 2-3 yaş
kiçik şagirdlərə
dərs deyirdim. Qısa müddətdə kənddə
çox böyük hörmət qazandım.
Müəllim böyük nüfuza
malik idi. Hətta elçiliyə belə məni göndərirdilər.
Müəllim elçiliyə gedirdisə,
yox demirdilər.
22 yaşımda ağsaqqallar kimi elçiliyə məni aparırdılar. Müəllimə o qədər hörmət edirdilər ki, getdiyim qapıdan boş qayıtmırdım.
Kənddə demək olar
ki, maaşımı istifadə etmirdim. Pulu alırdım, xərcləməyə
yer tapmırdım.
Kəndlilər ərzağımı,
meyvə tərəvəzimi
özləri pay gətirirdilər”.
Sonda gənclərə məsləhət
verən müsahibimiz
vurğuladı ki, gənclər keçmişini,
milli-mənəvi dəyərlərini
unutmasınlar: "Gənclərdən
tək istəyim odur ki, bu
günü yaşayarkən,
yaxud gələcəyə
baxarkən keçmişini
unutmasınlar. Biz keçmişimizdən çox
aralı düşmüşük.
Gənc nəsil Mirzə Ələkbər Sabiri, Mikayıl Müşviqi, Xəlil Rza Ulutürku tənqid edirlər. Proseslər
belə getsə, sabah Nizami
Gəncəvi, Fizulini
də agent çıxaracaqlar.
İnsan
öz keçmişinə
hörmət edər.
Gündəmə gəlmək üçün
keçmişinizdən istifadə
etməyin”.
Qeyd edək ki, müsahibimiz
fəaliyyəti dövründə
müəllim, məktəb
direktoru, rayon təhsil
şöbəsinin müdiri,
Azərbaycan ETPEİ-də
elmi işçi,
BŞBTİ-da inspektor,
Azərbaycan Respublikası
Təhsil Nazirliyinin Bakı şəhəri üzrə təhsil idarəsində sektor müdiri vəzifələrində
çalışıb.
Aygün ƏZİZ
Kaspi 2018.- 30 mart.- S.12.