İnsan həmişə seçim qarşısında qalır
“Sərhədsiz teatr” III Beynəlxalq
Şəki Teatr Festivalının ilk günündən sonra
Şəki Dövlət Dram Teatrının baş rejissoru
Əməkdar incəsənət xadimi Mirbala Səlimli ilə
həm festival barədə, həm də ümumi
yaradıcı söhbət etdik.
-Mirbala
müəllim, artıq üçüncü
dəfədir ki, Şəkidə Beynəlxalq
Teatr festivalı keçirilir.
-Şəkidə keçirilən bu ilki festival, bildiyiniz kimi, “Sərhədsiz teatr” adlanır. Sərhədsiz – yəni ki, proqram heç bir janra, mövzuya baxmadan, ancaq tamaşaların keyfiyyətinə, tamaşaçıda yaradacaq təəssürata görə seçilib. Bu festival bir neçə əlamətdar hadisəni özündə ehtiva edir – Cümhuriyyətimizin yaranmasının 100 illiyini, teatrımızın yaranmasının 145 illiyini və Heydər Əliyevin 95 illiyini. Əgər xalq teatrı 145 ildir yaşadırsa, demək o, lazımdır. Bu dəfə festivala 7 xarici ölkədən müxtəlif teatr kollektivləri qatılıb. Bu teatrlar arasında həm Şərq, həm də Qərb ölkələrinin teatrları var. Yanaşma müxtəlifdir, sevinirəm ki, bu festival yaşayır. Çoxdan bunun arzusunda idik. Şəki üçün böyük bir fəxrdir ki, bizim beynəlxalq festivalımız var. 12 may tarixində festivalın birinci günü baş tutdu. Proqrama əsasən, fetivalın birinci günündə İran İslam Respublikasının “Titovak” teatrı çıxış etdi. Tamaşada müxtəlif teatr istiqamətlərinin – Şərq və Qərb teatrlarının sintezi vardı. İranın cənubundan gələn qonaqlarımız ilk dəfə idi ki, bura gəlmişdilər. Təbiətimizə, tariximizə vurulublar. Heç bir gün deyil bir-birimizlə tanış olmuşuq, ancaq elə təəssürat var ki, sanki doğmalarımızdır, illərdir tanışıq. Teatr insanları birləşdirir, teatr insanları ruh adamlarıdır, sənət adamlarıdır.
– Proqrama baxdıqda bu il fərqli ölkələri görürük. Hətta keçən dəfə gələn qonaqlardan çoxu yoxdur.
– Bu Mədəniyyət Nazirliyinin və festivalın direktoru Şaiq Səfərovun seçimidir. Düşündük ki, du dəfə fərqlilik olsun. Məsələn, elə götürək Cənubi Amerikadan gələn teatr kollektivini. Bizə maraqlıdır, onlarda teatr necədir? Bu, teatr düşüncəsini genişləndirir. Mən özüm dünyanın bir çox ölkələrinin teatrlarında olmuşam, lakin indiyə qədər Kolumbiya teatrını izləməmişəm və teatral bir insan kimi bunun özü, şəxsən, mənə çox maraqlıdır.
-Şəki Teatrı bu dəfə
festivala “Davul səsi” tamaşası ilə qatılıb. Bu seçimin xüsusi bir səbəbi var?
-Sadəcə,
biz videonu göndərdik və Nazirlik bəyənib
seçdi. Xoş olan
odur ki, bu tamaşada
studiyamızın debüt edən gənc
aktyorları da çıxış edir. Bir halda
ki, bu tamaşa
seçilir, bəyənilir, niyə də
olmasın. Zənnimcə, əsər həm maraqlı, həm
də çox aktualdır. Tamaşa oynanıldığı gündən
çox sevilib. Hətta,
Bakıdan teatr adamlarından ibarət böyük bir heyət
tamaşamızı izləməyə gəlmişdi. Çox bəyəndilər. Bəzən mənə
zəng edib obrazların kimliyi
barədə soruşurlar. Festivalın bir yaxşı tərəfi də var ki, tamaşalar
formaca rəngarəngdir.
– Teatrın nəzdindəki studiyanın
qarşısına hansı
hədəflər qoyulub?
Studiya, birinci növbədə, Şəki
teatrı üçün
aktyorlar yetişdirir. Bütün bunları
təşkil etmək,
yetişdirmək, gəncləri
səhnəyə çıxarmaq,
teatrı yeni nəfəslə təmin
etmək lazımdır.
Bu məsələlər ancaq arzulamaqla olmur, ciddi təşkilatçılıq,
gündəlik zəhmət
və alın təri bahasına başa gəlir. Tələbələri müxtəlif fənlərdən
hazırlayırıq. Onları tam
professional aktyor kimi yetişdirmək istəyirik.
-Dediniz ki, Festivalın ilk tamaşası İran Respublikasının ifasında
“Maqbet-Zar” idi. Tamaşa necə təəssürat
bağışladı sizə?
Maqbeti görə bildinizmi?
-Tamaşanı çox bəyəndim. Şərq və Qərb
teatrının elementlərindən
istifadə edərək
sintez yaratmışdılar.
Tamaşada U.Şekspirin “Maqbet”
pyesinin süjetindən
istifadə olunmuş,
eyni zamanda, İranın cənub bölgəsinə aid mifik
düşüncə və
meydan teatrının elementlərinə yer verilmişdi. Həmçinin yaxın və uzaq Şərq mədəniyyətinə xas
elementlər də müşahidə edilirdi.
Fikrimcə, tamaşa alındı
və hər kəs tərəfindən
bəyənildi. Düzdür, istərdim ki, Maqbet obrazı daha parlaq olsun,
ancaq aktyor rolun öhdəsindən gələ bilmişdi.
Tamaşada Şekspirdən
bir az
uzaqlaşmalar olunmuş,
şərq rituallarına
daha çox üstünlük verilmişdir.
Hər tamaşanın çatışmayan
tərəfi olur.
Fəqət, bədii bütövlük
deyilən bir məhfum var və həmin bütövlü bu tamaşada vardı.
-Adətən rejissorlar tamaşa qoyanda çalışırlar ki,
dövrlə səsləşsin,
aktual olsun. Bu tamaşada belə
bir meyl var idimi?
-Əgər süjeti
götürsək, Şekspirin
əsərləri hansı
dövr olur-olsun aktualdır. Ona görə də
klassik sayılır.
Tamaşada ədəbi
mövzu – insanın ağ və
qara tərəfi, içində olan iblis, onunla olan
mübarizə qabardılmış
və mifoloji təfəkkürdən doğan
elementlərdən istifadə
olunmuşdur. Hətta sual
doğa bilər ki, niyə məhz
Maqbet? Məncə İbrahim bəy
(rejissor İbrahim Poştkuhi – red.) İranın cənub bölgəsinin mifik düşüncəsi
ilə Maqbet arasında bir yaxınlıq tapıb, uyğunlaşdırıb. İnsan həmişə seçim
qarşısında qalır.
Bu əbədi mübarizə hər günümüzdə var.
-Teatrdan əlavə kino fəaliyyətiniz də kifayət qədər uğurludur. Yaxın zamanlarda nə
kimi yeniliklər gözlənilir?
-Üç film gözlənilir,
onlardan ikisinin ssenarisi hazırdır və biri üzərində
artıq işə başlamışam. Bu bir qədər ağır və çətin işdir.
Çünki söhbət bizim
tariximizə aid bir filmdən gedir. Ümid edirəm ki, filmlərin hər üçü bəyəniləcək.
– Namiq Qafarov Şəki
Teatrına direktor təyin olunandan sonra hansı dəyişikliklər baş
verdi?
-Yeni direktor gələndə
kollektivə arxalanır.
Biz də çalışırıq
ki, Namiq müəllimə yaxından
kömək edək.
Adicə,
festivalın hazırlanması,
həyata keçirilməsi
və ərsəyə
gəlməsi özü
göstərdi ki, ən ağır, ən məsuliyyətli açılışı biz çox
müvəffəqiyyətlə başa vurduq. Teatrda əsas olan yaradıcı heyətin rəhbərliklə birgə
işləməsidir. Bu
zaman həmrəylik, birlik olur. Teatrın bəzi texniki problemləri var. Ümid edirəm, onlar da tezliklə həll olunar.
-Planda qastrollar varmı?
– Bir neçə xarici ölkədən dəvət olunmuşuq. Çox güman ki, dekabr ayında Türkiyəyə qastrolumuz
baş tutacaq.
-Maraqlıdır
teatrlarımız bu qədər qastrollara gedir, ancaq hələ
də dünya teatrından hiss olunacaq qədər geri qalır, sizcə, bu geriliyin səbəbi
nədir?
-Əslində, dünyada
ən öndə gedən teatrların da bütün tamaşaları bəyənilmir. Sizə deyim
ki, dəfələrlə
olub, getdiyim xarici ölkələrdə
tamaşalar izləmişəm
və zaldan çox məyus halda çıxmışam.
Yəni,
hər ölkənin kinosunda, teatrında yaxşı və pis cəhətlər var. Bizə maraqlı tamaşalar gəlib çıxır və deyirik, necə gözəl tamaşalardır.
Eynilə də bizim maraqlı tamaşalarımız
hansısa ölkəyə
gedəndə bu cür qarşılanır.
Bizim gözəl teatr, kino xadimlərimiz var.
Nigar Pirimova
Kaspi 2018.- 17 may.- S.11.