Bəhram
Osmanov: “Rejissor zamandan geri qalanda getməyi bacarmalıdır”
Könül Əliyeva-Cəfərova:
Bəhram müəllim, son zamanlar ədəbiyyat və incəsənət
insan mənəviyyatından çox onun deqradasiyasından
danışır. Bədii əsərlər
bir-birini sevən insanları yox, aqressiv, nifrətcil, vəhşiləşən
insanı göstərməyə meyllidir. Bəs,
teatrın bu vəziyyətə münasibəti necədir?
Bəhram
Osmanov: Yaxşı bələd olduğum Azərbaycan və
Rusiya teatrına istinadən deyə bilərəm ki, teatr,
dediyiniz bu "bəla” ilə mübarizə aparır. Əsasən də, repertuar teatrları. Bu
gün teatr gərəkli olmağa çalışır,
bütün mümkün vasitələrdən, texniki
innovasiyalardan yararlanıb yenə də insanın ətrafında
fırlanır, daha çox insan mənəviyyatını
"araşdırır”, "insan hisslərinin
yaşantısı”na çatmağa çalışır. Klassik və konseptaul rejissura bununla məşğuldur.
Bir də var gənc nəsil, mən deməzdim
deqradasiyaya uğrayır, sadəcə, gənclik çox vaxt
məhz dediyimiz insan mənəviyyatına enməkdə
çətinlik çəkir. Teatrdan
yayınıb performansa yönəlir, eksperimentlər edir.
Şəxsən mənimçün bu
eksperimentlərin heç bir müsbət yekunu, məhsuldar
hasili yoxdur.
Dağlar Yusif: Siz gənclərin bu təşəbbüslərini
qəbul etmirsiz?
B.O.: Xeyr!
Mən tamaşanı tamaşa kimi görmək
istəyirəm. Performans isə layihədir, üç
dəfə, beş dəfə
oynanılıb unudulan bir şeydir.
K.Ə-C.: Axı, bu, həm də
dövrün tələbidir...
B.O.: Bəli,
dövrün diqtəsidir, ancaq mən ona görə qəbul
eləmirəm ki, istəyirəm, aktyor öz rolunu
tamaşadan-tamaşaya təkmilləşdirsin,
tamaşaçı ilə sınaqdan keçirib kamil bir qəhrəman
yaratsın.
D.Y.: B.Osmanova "müasir teatr”,
"müasir rejissura” ifadələri nə deyir, hansı
forma və məzmunları diqtə edir?
B.O.:
B.Osmanov rejissurasının müasirliyi və
aktuallığı insan fərdiyyəti üzərində
dayanır və hazırladığı hər bir tamaşada
eksperiment bundan ibarətdir ki, bu fərdiyyət daha qabarıq,
daha kamil şəkildə görükdürülsün. Bu mənimçün dəyişməz
missiyadır, çünki səhnədən zala enerjini
yalnız insan ötürə bilər, texnika yox. Dəyişən isə yalnız ifadə vasitələridir.
Teatr Xadimləri İttifaqında apardığım rejissor
laboratoriyasında da çalışıram riyazi hesablamalara əsaslanan
"dəqiq rejissura”nı öyrədim. Bu
gün tələbələrə deyəndə ki, tamaşa
hazırlamaq çox asandır, bunu qəbul etmirlər. Baxmayaraq ki, bəziləri bir neçə tamaşa
hazırlayıblar, hətta mükafatlar alıblar. Qəbul etmirlər, ona görə ki, dediyim o
"riyazi hesablama mexanizmi”nə yiyələnməyiblər.
Bilirsizmi, artıq iyirmi ildir bizə
sırınan "müasir teatr”ı qavramaq mənimçün
çox asandır, amma maraqlı deyil.
D.Y.: Bu gün düşüncənizdəki
"yeni teatr”ı ifadə etmək üçün imkanlar
varmı?
B.O.:
Əlbəttə, niyə yoxdur?! Hər bir
tamaşa mənimçün eksperimentdir və hər
tamaşamda aktyorları heyrətləndirməyə
çalışıram. Çalışıram
ki, mən və mənim tamaşalarım onlar
üçün maraqlı olsun. Bir rejissor
üçün bu, çox önəmlidir. Bəs, bunu necə edək? Əlbəttə,
birinci növbədə, götürdüyümüz əsərdə
yeni qatlar, yeni fikirlər aşkarlamaqla. Bu
isə yalnız düzgün təhlillə, bayaq dediyim
"riyazi hesablamalar”la mümkündür. Ona görə performansları sənət olaraq qəbul
etmirəm ki, orda heç bir təhlildən və fikirdən
söhbət gedə bilməz.
K.Ə-C.: Gənc
Tamaşaçılar Teatrının baş rejissorusunuz. Bunun
məsuliyyəti daha böyük, missiyası digər
teatrlardan daha çətindir. Dram teatrı
formalaşmış bir nəsillə kontaktdadırsa, siz nəsil
formalaşdırırsınız. Repertuar
seçimində hansı prinsiplərdən
çıxış edirsiz?
B.O.: Nəsil
formalaşdırmaq böyük sözdür, teatr nəsil
formalaşdırmır. Çətinlik bundan
ibarətdir ki, 7 yaşdan 77 yaşa kimi
tamaşaçının maraq dairəsini duymaq və ona
uyğun repertuar qurmaq lazımdır. Bu
gün biz deyirik ki, uşaqlar kompüter oyunlarına, internet
resurslarına meyllənirlər. Lakin
görəndə ki, həmən uşaqlar tamaşada sadə
bir keçinin ağlamasından təsirlənirlər, buna
yalnız sevinmək olar. Əsas məqsəd
mərhəmət hissini aşılamaqdır. Məncə,
dünyanın buna ehtiyacı var! Amma təəssüf
ki, belə əsərlər tapmaq bu gün xeyli çətindir.
Bəzən mən 5-6 əsər tapmaq
üçün yüzə yaxın əsər oxuyuram.
Hərdən gənc yazarlar gəlirlər,
söhbətləşirik, təəssüf ki, bunlar elə
söhbət olaraq da qalır. Heç olmasa, beş ildən bir dialoqla işləməyi
bacaran, hərəkəti, dramaturgiyanı duyan bir gənc
dramaturq formalaşsa, durğunluq aradan qalxar. Bu
gün Azərbaycan teatrının ən böyük problemləri
dramaturqdur, rəssamdır, bəstəkardır.
K.Ə-C.: Məncə, bizim ən
böyük problemimiz həmişə rejissura olub.
B.O.:
Rejissor, bilirsiz, rus demiş "ştuçnıy
tovar”dır. Rusiyanın 650 dövlət, bir o qədər də
özəl, bələdiyyə və s. teatrı, 5 rejissor təhsili
verən ali məktəbi var. Onlar da
rejissor çatışmazlığından dad eləyirlər.
K.Ə.C.: Axı, niyə? Azərbaycan
teatrı da həmişə güclü aktyorların
çiynində bərqərar olub, hətta Ə.İsgəndərovun,
T.Kazımovun dövründə belə?!
B.O.:
Rejissorun yaradıcılığında bir an
yüngül bir büdrəmə olan kimi, bir anlıq kələfin
ucunu itirən kimi aktyorlar onu "yeyirlər”. Necə ki,
Ədil İsgəndərovu "yedilər”... Tofiq Kazımov
isə, mənə elə gəlir, bir az
onlarla mübarizə apara bilib, Cəfər Cəfərov
ölənə qədər. Sonra fiziki
gücü çatmadı. Mehdi müəllim
isə zamanında qaçdı getdi. Əvvəllər
mən onu qınayırdım, indi isə yaxşı başa
düşürəm. Ona görə deyirəm
ki, rejissor hər zaman gərgin olmalıdır, çünki
hər gün özünü təsdiq etməyə məcburdur.
Aktyor böyük uğur qazanmaq arzusundadır.
Bir dəfə, iki dəfə, üç dəfə...
bir gün sən bu uğuru ona verə bilməyəndə,
artıq onun yeganə arzusu səni parçalamaq olur. Bax, onda rejissor, ağlı varsa, getməlidir. Rejissor zamandan geri qalanda getməyi bacarmalıdır.
D.Y.: Çox vaxt "aktyor məktəbi”,
"rejissor məktəbi” kimi nəliyi, necəliyi
özümüzə də bəlli olmayan ifadələr
işlədirik. Sizcə, "məktəb” nədir?
Azərbaycan teatrında "məktəb”
olubmu? B.Osmanov necə, "məktəb”ə
çevrilə bildimi?
B.O.:
Heç vaxt Bəhram Osmanov məktəb ola
bilməyib. Mənim öz aktyorlarımı
yetişdirməyə zamanım və imkanım olmayıb.
40 yaşıma qədər məndən tələb
olunan yaxşı tamaşalar hazırlamağa
çalışmışam. Qırxdan
sonra isə anladım ki, bu da heç kimə lazım
deyilmiş. Anlayanda ki, nəyisə
yaxşı təqdim etmək çabalarım adi insani
münasibətləri korlayır, çıxıb getdim.
Amma sağ olsun rus dostlarım, işsiz olduğum o
üç ildə məni darıxmağa qoymadılar. Bu gün isə rəhbərlik etməkdən
çox, rejissor kimi işləmək, özümü
müxtəlif məktəb və estetikalarda realizə etmək
istəyirəm. Nə qədər qəribə
səslənsə də, məktəb yaratmaq səlahiyyətə
bağlıdır. Məsələn, Vaqif
İbrahimoğlunun ətrafında ona inanan söz sahibləri
var idi və onunçün teatr yaratdılar. Hüseynağa Atakişiyev də həmçinin.
K.Ə-C.: Bu gün B.Osmanova inanan
yoxdur?
B.O.:
İnanan var, sadəcə, indi mən istəmirəm. Sıfırdan başlamağa zamanım yoxdur. Mən universiteti bitirəndə
hazırladığım hər hansı kurs işi Azərbaycan
teatrında səs-küyə səbəb olurdu,
çoxları elə bilirdi ki, bir truppa var. Amma o truppadan qalan
bir Qurban İsmayılov oldu.
K.Ə.C.: Sənətkar
yaşadığı zaman içində həm də öz
zamanını qurur. B.Osmanov necə, öz
zamanını qura bilibmi?
B.O.:
Maraqlı sualdır... Məncə, öz
zamanını yaratmaq üçün öz teatrını
yaratmalıdır rejissor. Gənc
yaşlarımdan Akademik Teatrda işlədiyim
üçün heç vaxt bu barədə düşünməmişəm.
Bu, o demək deyil ki, durumumla
razılaşmışam. Sadəcə,
bilirdim ki, teatr yaratmaq üçün sənə inanan
aktyorlardan başqa həm də arxa lazımdır. Amma mənim heç zaman arxam olmayıb, yalnız,
müxtəlif zamanlarda müxtəlif insanlara lazım
olmuşam və tamaşalar qurmuşam. Bundan
başqa, sən öz zamanını yaratmaq üçün
gərək ənənəni dağıdasan, bu isə
çox təhlükəlidir. Çünki
yenisini yaratmaq hər adama nəsib olmur.
D.Y.: Bu işdə sizə kimsə
dayaq olmadımı?
B.O.: Oldu.
Sənətə gələndə Rəhmətlik
Həsən Turabovla Vaqif İbrahimoğlu mənə çox
dəstək oldular. Amma nədənsə,
bu dəstək tez də yoxa çıxdı. Niyəsini soruşmayın, heç özüm də
bilmirəm.
K.C.Ə.:
Mənə görə, B.Osmanovun
yaradıcılığı yaşadığı zamanla
mübarizə, zamanını dəyişmək iddiası
yox, bu zamanın içində bir hücrə yaradıb, orada
öz işi ilə məşğul olmaq, ara-sıra
"zamanın qapısını tıqqıldadıb” "mən
də varam” deməkdir. Haqlıyam?
B.O.:
Haqlısınız…
K.Ə-C.: Axı, qəhrəmanlar
heç vaxt belə adamların yox, məhz zamanı ilə
mübarizə aparanların içindən çıxır.
Siz zəmanənizin qəhrəmanı olmaq istəmirsiniz?
B.O.: Xeyr!
Mənim tamaşalarım "zamanın qəhrəmanı”
olmalıdır, özüm olmasam da olar. Rejissorun
gördüyü işlər zamandan beş
gün qabağa gedib həyəcan təbili çala bilirsə,
bu elə onun qəhrəmanlığıdır. Mən müəllimlərimdən bunu öyrənmişəm.
Mehdi Məmmədov həmişə deyərdi ki,
gördün, artıq ləzzət ala bimirsən, onda
şapkanı qoy başına və çıx get. Mən bunu çox vaxt narazılıq edən
aktyorlara deyirəm. Teatrdan getmək faciə
deyil, o qədər gözəl sənətlər var ki, onlara
yiyələnib bir insan ömrünü normal yaşamaq olar.
Və mənim də ləzzətim teatrı bir
sənət kimi sevməkdir. Mən
teatrı, doğrudan, sevirəm. Tələbələrimə
də deyirəm, bacarırsız, rejissurayla məşğul
olmayın. Yox, əgər qət eləmisizsə
ki, məşğul olasız, onda ölənə qədər
bu sənəti öyrənmək gərəkdir. Mən bir mövsümdə 6 tamaşa hazırlayan
rejissor olmuşam. Və bəzən ani də
olsa, xəyal qururdum ki, zaman gələcək, sən söz
sahibi olacaqsan, sənin dediyin kredoya çevriləcək.
Amma bu gün bir də görürəm ki,
aktyorların yanında gücdən düşürəm,
gücsüz oluram.
D.Y.: Nə mənada
"gücsüz”?
B.O.:
Anlada bilmək gücsüzlüyü, özünü ifadə
etmək gücsüzlüyü. İndi qəribə
bir şey əmələ gəlib – özünü qorumaq.
Aktyor müəyyən bir zirvəyə gələndən
sonra özünü qorumaq istəyir. Hər
yerdə var olmaq istəyir. Amma yaradıcılıq məqamına
gələndə görürəm, ən inandığım
adam da deqradasiyaya uğradı getdi. Anlaya bilmir, anlamaq istəmir. Onunçün
bütün bu deyilənlər, sadəcə, yalandır.
Rejissor özünü öldürür,
atlanır-düşür, hərdən hətta təhqir də
edir. Amma aktyorlar heç nə
anlamırlar. Onlar üçün bu
klapanlar bağlanıb.
D.Y.: Deyirlər, "təhsil sənətin
meyarlarını yaradır”. Azərbaycanda teatr
təhsili lazımi meyarları yarada bilirmi?
B.O.:
Bilirsiz, mənim oxuduğum dövrdə müəllimlər
"söz sahibi” idilər, onların sözləri qanun idi. Müəllimlər tələbələrin istinad
nöqtəsi idi. İndi o istinad nöqtəsi
yoxdur. Çünki son 30 ildə tələbələrə
belə bir düşüncə aşılandı ki, sən
hamıdan ağıllısan, sən hamıdan artıq bilirsən,
sən özün bir şəxsiyyətsən və s. Amma
bizim sənətdə kiməsə oxşamaq istəyi şərtdir.
D.Y.: İndi hamının oxşamaq
istəyəcəyi rejissor da yoxdur axı...
B.O.: Yox,
mən demirəm ki, hamı ölürdü Mehdi
üçün, Nəsir üçün. Mehdini
bəyənməyənlər də var idi. O, tədris
teatrına gəlirdi, küsürdü, çıxıb
gedirdi. Mən bunları demirəm. Bu gün artıq sizin də oxuduğunuz kitablardan
bir həqiqət məlum olur ki, sadəcə Stanislavski var və
qalanları ondan şaxələnib, ondan oyrənib və ona
yeni yanaşmalar sərgiləyiblər. 4-5 il bundan qabaq GTT-da Rusiya rejissorlarının
laboratoriyasını təşkil etdik. Bizdə iki tamaşaya
baxdılar: "Müharibə” və "Bir gecənin
nağılı”. Çox gözəl müzakirələr
keçdi və ilk sualları belə oldu: bu aktyorlar Moskvada
oxuyublar, yoxsa Sankt-Peterburqda? Mən də zarafatca dedim, "Bəhram
Osmanov” məktəbində. Onlara bildirəndə ki, Azərbaycanda
çox az aktyor Rusiyada təhsil alıb,
çox təəccübləndilər. Deməli, hər
şey məktəblə bitmir, sənət çox qəddardır,
ona görə ki, sənət bir az da
şans məsələsidir.
K.Ə-C.: Deyirsiniz, sənət
çox qəddardır...
B.O.: Bəli...
K.Ə-C.:
Ötən əsrin sonlarında sənətdə, az qala, inqilab edən, cəsarətli
tamaşalar quran Bəhram Osmanov haqqında eşitmişəm,
amma indi qarşımda oturan sanki həmin adam deyil. O adamı
neylədiniz? Yoxsa o adamın "yel dəyirmanları
ilə vuruşan Don Kixot” olduğunu anladınız?
B.O.: Siz
çox romantik danışırsınız... Mən
dəyişməmişəm, bir qədər müdrikləşmişəm.
K.Ə-C.: Yəni, müdrikləşib,
o adamın "yel dəyirmanları ilə vuruşan Don Kixot”
olduğunu anladınız?
B.O.: Bəli...
Təzə başlayanda o qədər
böyük ümidlə, şövqlə işləyirdim
ki, nəticədə gördüm, məni anlamırlar.
Heç teatrın içindəkilər də
anlamadılar məni və üçüncü-
dördüncü tamaşadan sonra sındım. Başa
düşdüm ki... (susur) Dəvətlərin
çoxunu bəhanələrlə rədd etdim, xaricə səfərlərdən
imtina etdim... İllər keçəndən
sonra anladım ki, çox böyük səhvlər
buraxmışam. Mən dünyanı
görmək şansını əldən vermişəm.
C.Strelleri, P.Ştaynı görmək
şansını qaçırmışam... 1995-ci ildə
Moskvada bir ay qaldım, İ.Berqmanla ünsiyyətdə oldum.
Sonra rəhmətlik V.İbrahimoğlu məni
Yuğa dəvət elədi, orada "Berqman nə
düşünür” mövzusunda mühazirə oxudum,
gördüklərimdən danışdım. Vaqiflə çoxlu söhbətlərimiz oldu.
Əslində, Berqmanın
danışdığı hər şey Stanislavskidə var,
sadəcə, bir qədər müasir formada təfsir edir.
Bir şeyi anladım ki, rejissurada vacib olan
rejissor təhsili almaq deyil, dünyagörüşünün
geniş olmasıdır. Zəruri olan doğru-düzgün
ifadə vasitələrinin tapılmasıdır. Streller
deyir, mənim stolarxası məşqimdə kim
nə istədi danışa bilər. Mən
hamıya o imkanı yaradıram ki, əsər ətrafında
danışsın. Susuram, onlar öz
ürəyini boşaldır, səhnəyə düşəndə
isə hakimi-mütləq özüməm. Bu sözü P.Ştayndan da eşitmişəm,
Tovstonoqovun kitablarından da oxumuşam. Bir
şeyi etiraf edim ki, sənətşünaslar,
teatrşünaslar çox zaman həddən artıq tələbkar
olurlar. Axı, rejissor da insandır.
Rejissor əgər 50 illik yaradıcılığında
qurduğu beş böyük səhnə əsərinin
adını çəkə bilirsə, bu, özü
böyük işdir. Qalan illərdə həmin beş əsərin çörəyini yeyir.
D.Y.: Bəhram müəllim, tez-tez
eşidirik ki, Azərbaycan teatrını "xilas etmək”
üçün "köklü islahatlar”a ehtiyac var. Bu
"köklü islahat” nə deməkdir?
B.O.:
Bilmirəm, köklü islahatları kimlər deyir, mənim
fikrimcə, repertuar teatrlarına toxunmadan dövlət tərəfindən
gənclik üçün teatral mərkəz
yaradılmalıdır.
D.Y.: Söhbətinizin
intonasiyasından, məsələlərə yanaşma tərzinizdən
mən sizdə gələcəyə inam gördüm. O gələcəyin
parametrləri nədən ibarətdir?
B.O.: Mən
o gələcəyə inanmasaydım, bu gün Teatr Xadimləri
İttifaqına laboratoriyaya gəlməzdim. O ki, qaldı gələcəyi
necə görürəm, inanıram ki, iki ildən sonra Azərbaycanda
on nəfər yaxşı rejissor olacaq.
K.Ə-C.: On nəfər?
B.O.: Bəli.
K.Ə-C.:
Azərbaycan teatrı yaranandan bu yana saysaq,
on nəfər yaxşı rejissorun adını çəkə
bilərik?
B.O.:
İstəyirsiniz, mən epoxalara bölüm, sayım sizin
üçün. Sadəcə, siz onlara rejissor
demirsiniz. Bilirsinizmi, rejissuranın arxasında iki şey dayanmalıdır:
ona inanan aktyorlar və ona səlahiyyət verən şəxslər.
D.Y.: Səlahiyyət verən şəxslər
deyəndə, dövləti nəzərdə tutursunuz?
B.O.: Bəli.
Biz dövlətdə yaşayırıq.
K.Ə-C.: Dövlət sizə verib o
səlahiyyəti – Gənc Tamaşaçılar
Teatrının baş rejissorusunuz. Səlahiyyətiniz
yoxdurmu?
B.O.:
Əlbəttə, var, mən işləyirəm. Söhbət məndən getmir. Gəncləri
nəzərdə tuturam.
K.Ə-C.: Gənclərə də səlahiyyəti
siz verə bilərsiniz. Sizin teatrda tamaşa hazırlamaq istəyən
gənc rejissorlar əsər seçimində
azaddırlarmı?
B.O.:
Əsəri mən təklif edirəm, onlar özləri
seçir.
K.Ə-C.: Bəs, özü əsər
təklifi ilə gələn?
B.O.: 99
faiz mən seçirəm.
K.Ə-C.: Sonra da deyirsiniz səlahiyyət
verilmir. Heç özünüz də səlahiyyət
vermirsiniz.
B.O.:
V.Fokin deyir ki, 38 yaşımda məni Yermolova adına
teatra baş rejissor təyin elədilər. İki il işlədim, sonra gördüm ki, mən
başqa cür işləmək istəyirəm, truppanı
dağıtdım. Çıxan
çıxdı, qalan qadı, yeniləri gəlmədi, sonra
baş götürüb teatrdan qaçdım. Açıq da deyir, deyir, cavan idim, gördüm
alınmır, getdim. Lakin bu adama verilən səlahiyyət,
inam o qədər böyük idi, o məsul şəxsləri
inandırdı ki, Moskvanın mərkəzində olan bu teatr
ikiyə bölünməli, birində V.Meyerhold adına studiya açılmalıdır. Sonra getdi Sankt-Peterburqa. Deyir ki,
orada mən müdrik davrandım, anladım ki, heç nəyi
dağıtmaq olmaz, əksinə, qurucu olmaq lazımdır.
Orada da ona inandılar, səlahiyyət verdilər.
K.Ə-C.: Sovetlər dönəmində
teatr dövlətin ideoloji silahlarından biri idi. Bəs, bu gün Azərbaycanda teatrın cəmiyyətdə rolu nədən
ibarətdir? Müasir teatrın ideoloji
silah rolunu oynamaq gücü varmı?
B.O.: Var, əlbəttə.
Teatr bu gün mərhəmət hissini, vətənpərvərlik
hissini aşılamağı, cəmiyyətdə baş verənlərə
münasibət bilidrməyi, bəşəriyyətin gələcəyi
üçün həyəcan təbili çalmağı
bacarır.
D.Y.: Sizin
teatrda hazırlanan "Yarımçıq qalmış”
tamaşasında istər aktyor oyunu, istər rejissor işi nəinki
vətənpərvərlik hissini aşılayır, əksinə
"vətən”, "şəhidlik”
anlayışlarını adiləşdirir.
B.O.: O
sizin fikrinizdir. Mənə görə, vətənpərvərlik
mövzusunda tamaşa hazırlamaq üçün birinci
illüziya yox, kamil dramaturgiya lazımdır.
K.Ə-C.: Sizin
hazırladığınız "Hasarın o üzü”
tamaşası da istər dramaturji, istər aktyor oyunu, istərsə
də rejissura baxımından zəif işdir. Cəmiyyətə
ötürdüyü sosial mesaj çox bəsitdir.
B.O.: Niyə?
O tamaşada möcüzədən danışılır.
K.Ə-C.: Anlayıram, amma çox
primitiv bir dildə danışılır. O sənət dili
deyil, deyə düşünürəm.
B.O.: O
tamaşa ayda bir dəfə oynanılır və bütün
biletləri satılır.
K.Ə-C.:
Sizin üçün peşəkarların rəyi əsasdır,
ya tamaşaçının?
B.O.: Mən
repertuar teatrında çalışıram, istəyirəm
ki, tamaşaçı gəlsin.
K.Ə-C.:
Yəni, tamaşaçının rəyi maraqlıdır...
B.O.:
Əlbəttə, öncə tamaşaçı, sonra tənqid.
Tamaşaçısız teatr ola bilməz.
Bəzən eksperimentlər eləmək istəyi
baş qaldırır, deyirəm, gəlin, bunu edək və
sübut eləyək ki, bunu da bacarırıq. Həmin an da fikrimdən daşınıram, "olmaz”
– deyirəm. Olmaz, ona görə yox ki, yaş
keçib. Ona görə ki, mənə
inananları rəncidə etməyə və səhnədə
əllaməçilik eləməyə haqqım yoxdur. İllər keçir, əmin oluram ki, doğru
yoldayam, sadəcə, səbr eləmək gərək.
D.Y.: Bəhram müəllim, niyə
hazırladığınız bütün tamaşalar həmişə
məişətdən başlayır?
B.O.: Mənə
elə gəlir, hər şey məişətdən
çıxır və sosiallaşır. Mənim
üçün "Don Kixot” özü də məişətdir.
D.Y.:
G.Vaxtanqov deyirdi ki, məişət teatrı ölməlidir.
B.O.:
Deyirdi, ölmədi ki.
D.Y.: Sizcə, bu gün teatr hansı
missiyanı öhdəsinə götürməli, hansı fəlsəfi
fikri manifestləşdirməlidir?
B.O.:
Heç bir. Bu, teatrın işi deyil. Teatrı fəlsəfəyə çevirmək sizlərin
vəzifəsidir.
K.Ə-C.: Deyirsiniz ki, teatr sənətində
çox tez uğur əldə etməyə ehtiyac yoxdur,
çünki ömür uzundur, sonra yaşamaq çətinləşir.
Bu gün B.Osmanov üçün yaşamaq
çətin deyil ki?
B.O.:
Çətindir... çox çətindir, çox çətin.
K.Ə-C.:
Bayaqdan izləyirəm, düşünürəm,
qarşımda oturan adam ya çox
praqmatikdir, ya da özü ilə üzləşə bilməyən,
üzləşməkdən qorxan adam.
B.O.:
Praqmatik deyə bilmərəm, mən realist adamam.
K.Ə-C.: Edip Cansever bir şeirində deyir: "İnsan bazən ağlamazmı bakıp-bakıp kəndinə”. Bu, özü ilə üzləşməkdir. Sizin necə, heç özünüzlə üzləşmə məqamlarınız olubmu?
B.O.: (pauza) Olub, səfərlərdə olub.
K.Ə-C.: Öz güzgünüzdə nələr
görmüsünüz?
B.O.: Ömür gedib və heç nə mən istəyən kimi olmayıb...
Kaspi.-2018.-22 noyabr.-S.10-11.