Sevgiyə tapınanlar
Və ya Dövlət
Musiqili Teatrının "Bağdada bir gün"ü
Əslində ilin-günün bu vaxtında,
bir çox ənənə və
dəyərlərimizin gözgörəsi Novxanı çimərliyinin
kəhraba qumu kimi əlimizdən süzülüb getdiyi
bir dövrdə, kimisə
teatrın cazibəsində saxlamaq, bütün
tamaşaçılar bir günlük də olsa
nağıllar, əfsanələrlə isitmək lap
nağılların sehrinə inanmaq kimi inanılmaz və çətin bir
nəsnədir. Ancaq diyarından daha çox qan-qada,
müharibə, onminlərlə köçkün və
qaçqın qarğaşası ilə dünyanın eyninə
belə gəlməyən kimsəsiz, yoxsul bir ölkəyə
çevrilən İraqın xoşbəxt dövrünə,
bu gün artıq tarixi daş yaddaşına qovuşan illərin
sevgi və bolluq içində cilvələnən məşhur
Bağdadı səyahətə çıxmağa gəlmişdilər.
Sarayları, al-əlvan rənglərə
bürünmüş küçə və meydanları, təkrarsız
şərq bazarının ağılagəlməz təzadları
ilə baş-başa qalmağın sevincinə və sevgisinə
şahid olacaqdılar bu axşam! 21-ci əsrin bu sərsəri
və başgicəllədən inkişaf sürətinin
ritminə uyğunlaşmağa
çalışdığımız bir dövrdə müsəlman
aləmini islamafobiya təhdidi ilə hədəfə alan qərbin
hiyləgər planlarının nədən ibarət
olmasını sadalayıb teatr təəssüratını
pozmaq niyyətində deyiləm, ona görə də bu siyasi
gəzişmələrimə unudulmaz bəstəkarımız
Emin Sabitoğlunun əsrarəngiz və təkrarsız
musiqisinin sədaları altında bir qədər
unutdurmağa çalışacam. Bu dünya belədir.
Gücünün yetmədiyi elə məqamlar var ki,
içindəki ağrını, acını, etirazı
sözlə, səslə, musiqi ilə ovutmağa
çalışırıq, yəni sadəcə insanlıq
halı...deyib də keçək mətləbə.
Özünün yeni - 109-cu mövsümünün ilk
premyerası ilə tamaşaçılar qarşısında
yeni bir sənət imtahanı verən Azərbaycan Dövlət
Musiqili Teatrının kollektivi bir daha Emin Sabitoğlu
yaradıcılığına müraciət edib. Musiqi sənətimizin
istedadlı nümayəndəsi, Xalq artisti, Dövlət
mükafatı laureatı, "Şöhrət" ordenli sənətkarı
əslində tamaşaçı və dinləyicilər daha
çox lirik mahnıların müəllifi kimi tanıyır
və sevirlər.
Xatırlatmağı vacib bilirəm ki, görkəmli bəstəkar
1961-ci "Azərbaycanfilm" kinostudiyasında musiqi redaktoru
kimi işə başlayıb, sonralar Dövlət
Filarmoniyasında bədii rəhbər, Üzeyir Hacıbəyov
adına Dövlət Konservatoriyasında (indiki Musiqi
Akademiyasında) müəllim işləyib. Bir simfoniya,
üç simfonik poema, üç kantata, simli kvartet, skripka və
fortepiano üçün poema yazıb. 600-dən artıq
mahnının, 9 musiqili komediyanın, 40-a yaxın filmin musiqi
müəllifidir.
Musiqili teatrın səhnəsində bəstəkarın
musiqili komediyaları böyük uğurla tamaşaya qoyulub.
İllər sonra "Bağdada bir gün" əsəri
Əməkdar incəsənət xadimi Əsgər Əsgərovun
quruluşunda səhnəyə qayıdıb. Rejissor da,
bütün yaradıcı heyət də əsəri
müasir tamaşaçı auditoriyasının
zövqünü nəzərə almaqla hazırlamağa nail
olublar. Emin Sabitoğlunun hər kəsə tanış olan
mahnılarının ahəngi hər notunda hiss edilən
operetta bir nağıl dünyasının
qapılarını açır hər kəsin üzünə.
Şərqin rəngarəng və təkrarsız koloritli həyatının
göstərisi olan səhnə tərtibatı, bu gözəlliyi
tamamlayan al-əlvan rəqslər, hadisələrin
gedişinin bir-birini ritmik əvəzləməsi,
aktyorların şövqlü və ilhamlı ifası
sözün həqiqi mənasında min bir gecə
nağılları təsiri bağışlayır.
Əslində əvvəldə də qeyd etdiyim kim
Bağdadın tarixi ilə azacıq tanış olanlar onu
şərqin mədəniyyət mərkəzi kimi
yaddaşlarda yaşadır. Tarixin müxtəlif dönəmlərində
bir sıra güclü dövlətlərin himayəsində
olan bu torpaqlarda yaşayan yerli sakinlərlə bərabər
burada hökmranlıq etmiş xəlifələrin,
şahların, padşahların və onların əsabələrinin
- elm xadimlərinin, yazıçı və şairlərin, rəssam
və memarların, sənətkar və tacirlərin bu
xalqın mədəniyyətinin formalaşmasında və zənginləşməsində
müstəsna rolu olub. Son dönəmlərdə bu şəhərin
və ölkənin yaşadıqları faciələrə rəğmən
yenə Bağdad və onun nağıllar aləmi unudulmur,
unudulmayacaq da.
Tamaşanın əsas qəhrəmanları bəlkə
də müasir tamaşaçı üçün adiləşən,
gözəlliyini və ülviliyini hər gün bir az da itirən
sevgiyə tapınanlardır. Bağdad bazarında 2 at oynadan Rəhim
də (Əliməmməd Novruzov), bu köhnə bazara təzə
nırx qoymaq həvəsi ilə alışıb yanan Səlim
də ( Emil Heydərov), xəlifənin qızı Leylaya (Mehriban Zalıyeva) aşiq olan
kasıb məhəlləli Bəhram da (Pərviz Məmmədov),
gözəl, cazibədar, məlahətli olduğu qədər
də tədbirli, şux, ən çətin məqamlarda belə
işin içindən çıxmağı bacaran Afət də
(Əməkdar artist Svetlana
Bullax), işvəsi, nazı, ədası ilə hər kəsin
ağlını başından alsa da Səlimə sevgisini
gizlətməyən Züleyxa da (Əməkdar artist Yuliya Heydərova),
təğyiri-libas olub (libasını dəyişib)
dükan-bazarı gəzərək həmşəhərlilərinin
nə etdiklərini, necə yaşadıqlarını öyrənməyə
çalışan Harun Əl-Rəşid də (Əməkdar
artist Anton Ferşdant), vəzir Masrur da (əməkdar artist
Boris Qrafkin), xacə obrazlarını özünələrinəməxsus
komik boyalarla ifa etməyə nail olan xacələr-Telnaz
Hüseynova və Nadejda Povelitsina da sadəcə sevgi, səadət
arzusunda və axtarışında olan insanlardır.
Onların hər birinin xoşbəxtliyə gedən yolu bir məkanda
- xəlifənin sarayında birləşir. Tamaşa boyu səhnədə
cərəyan edən hadisələrin
təsir gücünü artıran Emin Sabitoğlu musiqisinin bəzən
lirik, bəzən dinamik notları təsir gücünü
daha da artırır. Bütün nağıllar kimi
Bağdadda izlədiyimiz bir günlük əfsanəvi
nağıl da tamamlanır. Tamaşaçıların məmnun
siması, gur alqışları tamaşanın
alındığına işarədir. Bu uğur, bu
alqışlar təkcə bu
teatrının səhnəsində quruluş verdiyi bir-birindən
maraqlı tamaşaların müəllifi Əsgər Əsgərovun,
unudulmaz bəstəkarın musiqisini qüsursuz və ilhamla
ifa edən orkestrin rəhbəri, teatrın baş dirijoru
Əməkdar incəsənət xadimi Fəxrəddin Atayevin,
aktyorların ünvanına deyil, həm də rəngarəng
kostyumların yaradıcısı, Əməkdar rəssam
Nabat Səmədovanın, quruluşçu-baletmeystrlər, əməkdar
artistlər Zakir və Yelena Ağayevlərin, xormeystr, Əməkdar
artist Vaqif Məstanovun, konsertmeysteri Kamil Həsənovun,
rejissor assistenti Tamilla Aslanovanın, bir sözlə, yeni səhnə
əsərinin araya-ərsəyə gəlməsində zəhməti
olan hər kəsin ünvanınadır. Bir mühüm məqamı
da qeyd edim ki, tamaşa teatrın rus bölməsində
hazırlansa da, aktyorların bir çoxu həm də Azərbaycan
bölməsində oynanılan əsərlərdə gözəl
obrazlar yaradırlar.
Bu yağışlı, yağmurlu payız
günlərində istirahətinizi daha yaddaqalan, daha
maraqlı və səmərəli keçirmək istəyirsinizsə,
çoxdan ünvanını unutduğunuz teatra gəlin! Teatr
da həyatın bir parçasıdır ki, biz ona kənardan
baxanda daha cazibədar, daha maraqlı görünür.
Çiçək almasanız da olar, elə sizin
alqışınız və sevginiz hər axşam öz
ömrünün kifayət qədər çox sayda problem və
qayğılarını palto əvəzinə teatrın
başlandığı asılqana asıb qrim otaqlarına,
oradan da səhnəyə - özgə talelərini
yaşamağa tələsənlər üçün ən
qiymətli hədiyyədir.
Telli Pənahqızı
Kaspi.-2018.-23
oktyabr.-S.11.
.