Mənim
tanıdığım Nizaməddin
Paşa QƏLBİNUR
Dünyada həyatın yaranmasının
başlanğıcını “böyük partlayış”da
görənlər düz
deyirlər, ya səhv-filosofların öhdəsinə. Ancaq böyük
təbiət hadisələri-əsrlərlə
mürgüləyib birdən
püsgürən əzəmətli
vulkanlar, sunamilər, zəlzələlər, yer
sürüşmələri, çay daşqınları
bütün bunlar ayrı-ayrı insanlara məxsus əlamətlər,
sifətlərdir. Allah-təala insanı Var! edəndə
təbiətdəki bütün
rənglərdən, duyğulardan
istifadə edib və ona özünəməxsus
ən gözəl əlamətlərdən biri
olan yaratmaq qüdrətini də, az ya çox
dərəcədə verib.
Nizamməddini yaradanda “Gəzəri Vulkan deyib”. O adi insandır-yeyib-içən kitab
oxuyan, uşaq kimi limonadı sevən, məclisdə gözəl təkrarsız
sağlıq deyən,
özü boyda ürəkdir – illah o gözəlliyə, gözəllərə
münasibətdə. Oyanışı,
püskürməyi ideyalar
– Azərbaycançılıq, poeziya, əsl ədəbiyyatı təfəkkür
süzgəcindən keçirib
Niaqara zirvəsindəki
qəhrəmanlıqlar məqamına
çatdırması, torpağımıza,
dostlara, ləyaqətə,
Sözə vurğunluğu
örnəkdir.
Professor Nizaməddin Şəmsizadə
deyir ki, Allah əmanəti olan insan ruhunun sözdə
cism və can bulmasına Ədəbiyyat
deyilir. O, ruhun Sözdə var olmasına inanır.Və
əslində iddia edir ki, yalnız
bətnində söz
olan Ədəbiyyatdır.Ən
əvvəl Söz olub, Sözə sitayiş, “Sözə alqış” olub.
İnsan
yaranandan məlum olan Sözün yazıçılarımızın
şairlərimizin əsərlərindəki
indiyə qədər
məlum olmayan “bioloji aktivlikləri”, çoxşaxəli
“Farmokoloji” xüsusiyyətləri
professor Nizaməddin Şəmsizadə
tərəfindən aşkarlanıb
fəlsəfi, filoloji
təhlilə uğradılıb. Damağımızı çağ edən
Sözün bətnindəki
Ruhun bütün duyğu üzvlərimizlə
duyulub, Dünya İşığına transformasiyasını
da bədii əsərlərimizdə ilk dəfə
Nizaməddin Şəmsizadə
görüb və bəyan edib.
Arı çiçəyi çox-çox
uzaqlardan “görüb”
ona doğru havalandığı kimi Nizaməddin də Ruhumuzun kərpicinə dönəcək Sözü
görə bilir,ətrini,
dadını, səsini,
enerjisini,fiziki-kimyəvi xüsusiyyətlərini,
yan təsirlərini,sətiraltı
mənasını, məkanda
və zamanda çoxölçülü yerləşmə
trayektoriyasını böyük
sürət və dəqiqliklə qavraya bilir və oxucuya
həssaslıqla təlqin
edir. Əgər bədii əsər
rəngdirsə, Nizaməddin
o rəngin suda, göz yaşında, bütün endokrin vəzlərinin şirələrində
və son olaraq mübarək əhvalımızdakı
canlı portretini bizlərə təqdim edir və bu
rəngin yazıçı
laboratoriyadakı alınma
mexanizmini şərh edir.
Onun “Azərbaycançılıq” monoqrafiyasındakı
iş üslubuda eynən belədir: mahiyyətin farmokoloji təhlili və alınan yeni nəticələr. O, bədii əsərin ən dərin qatlarına enib, ən kiçik
təsirdə olan həyəcan effektini tapa bilir. Və
tarazlıqdan qeyritarazlığa
keçən bu “qızıl kəsik”dən
tutub, pillə-pillə
zirvəyə yüksəlir!
O, müəllifin qayəsini,
üslubunu onun bir yumurtadan olan ekiz qardaşı
kimi duyub, görüb oxuya bilir.
Zəhməti sevən kitabları
qeyrətinin gözləriylə
öpən, sığallayan,
özü öz taleyinə sığınan,
səhəri gözləriylə
diri açan abrına bükülüb
ağayana öz yolu ilə addımlayan,
azı çox bilən, dünya yaranandan var olan nəhənglərin çiynindən sabahlara boylanan, tox dolanan,
bir an da olsun ölümü unutmayan, nə vaxt gəlsə onu bir ilham
pərisi misalında hörmətlə,
ləyaqətlə ağırlamağa
hazır və qadir olan qardaşım!
Sənin qədər kitab-dəftər sevən
insanlara hələ uzun-uzun əsgər möhləti var ölümün! Mən səni
çoxdan, lap çoxdan
tanıyıram. Min il yox 5 min, 10 min ildir tanıyıram. Sən bir möcüzəsən.
Bu böyük zaman kəsiyində dəfələrlə ölüb-ölüb
dirilmisən. Esxilin itirilmiş
şah faciəsindəki
qəhrəmanın prototipi
sənsən. Uzun-uzun illər
sonrası Kleopatra eşq yolunda əllərindən ruhuna kobra zəhərini bir şərab kimi nuş elədi
– sənin qəhrəmanlığını
təkrarladı.
Qədim Roma quldarı Litsini Lukullun verdiyi dünyanın bütün
zamanlar üçün
ən bahalı ziyafətinin masabəyisi sən idin (300 nəfərə doyunca bülbül dilindən müəyyən fasilələrlə
iki dəfə paştet verildi. Mən hələ
qalan nemətləri sadalamıram). Orada dediyin sağlıq çox gözəl idi: – “Mən bu ziyafəti
düzənləyən bəyəfəndinin
gözlərimizin önündə
anasına olan diqqət və məhəbbətini bu möhtəşəm ziyafətdən
daha üstün və qiymətli sayıram”. Sən Efesdəki dünyanın
yeddi möcüzəsindən
biri Qədim Artemida məbədini Herostrat yandıranda onu xilas etməyin
mümkünsüzlüyünü görüb özünü
yanan gözəlliyə
atdın, yanıb kül oldun.
Sən son anında Mehdi Hüseynzadənin yanında olmusan, Qarabağda vurulmusan, ölüb-ölüb
bir “Azərbaycan” kəlməsindən
dirilmisən, mənim qardaşım!
Kaspi 2018.- 8-10 sentyabr.- S.20.