Yaşımın üstünə yaş
gəlir, amma qocalmıram
Ramiz Məlik:”Çətin
günlərim cox olub”
– Ramiz müəllim, 75 yaşınız tamam oldu. Necəsiniz, yubiley əhvalı var, yoxsa sadəcə, yaş üstünə yaş gəlib?
– Heç bir xüsusi əhval yoxdur. Rəqəm istər yuvarlaq olsun, istər qeyri-yuvarlaq. Mənim üçün heç bir əhəmiyyəti yoxdur. Yaşımın üstünə yaş gəlir, amma qocalmıram.
– Qocalığın xofu ağır olur...
– Qorxmuram. Əksinə, qocalıq hər bir adamın alın yazısıdır. İnsan qocalmalıdır. Amma bir var, əsa ilə gəzəsən, gözün kor olsun, təfəkkürün yerində olmasın, bir də var, sağlam düşünüb özünü idarə edə biləsən. Bunlar fərqli-fərqli şeylərdir.
– Bir də gərək insan köhnəlməsin...
– (Gülür). Ay sağ ol! Mən 75 il ömür yaşamışam və bizim teatrda bir çox görkəmli aktyorlarla işləmişəm.
– Onların içində gözləri zəif olan, əsa ilə gəzən, amma səhnəyə çıxan aktyorlar olub?
– Əlbəttə. Bizim korifey sənətkarımız Ağasadıq Gəraybəyli. Biz ona dayı deyirdik. Ağasadıq dayı 90 yaşına qədər səhnəyə çıxardı. "Natəvan” tamaşasında rəhmətlik Telman Adıgözəlov onun qolundan tutub səhnənin kənarına gətirərdi. Sonra Ağasadıq dayı deyərdi ki, məni burax. Bilirdi ki, neçə addım atandan sonra pilləkən gəlir. Pilləkəni qalxırdı və kresloda oturub sözlərini deyirdi. Heç vaxt da səhv etməzdi. Bu, sənətə, teatra olan sevgi idi.
– Teatrın rəhbərliyi də bu riski gözə alıb onun bu şəkildə səhnəyə çıxmağına razı olurdu?
– Heç kim ona bir söz deyə bilməzdi.
Ağasadıq dayı çox hörmətli
aktyor idi. Özü də Gəraybəyli
Azərbaycan kinosunun ilk qaranquşlarından biri idi. 1920-ci illərdə səssiz filmlərə çəkilmişdi.
Teatra gələndə Ağasadıq dayı ilə bərabər
İsmayıl Osmanlı, Əliağa Ağayev, Həsənağa
Salayev, İsmayıl Dağıstanlı və
başqaları ilə tərəf müqabili olmuşam. Onları görəndə özümü itirirdim.
Hələ qadınları demirəm. Fatma
Qədiri, Barat Şəkinskaya, Hökumə Qurbanova, Leyla Bədirbəyli,
Nəcibə Məlikova, Ətayə Əliyeva, Sofa Bəsirzadə,
Məhluqə Sadıqova... Bu böyük sənətkarlarla
mən bir səhnədə oynamışam.
–
Akademik Milli Dram Teatrının indiki binasının
açılışını xatırlamırsınız?
– Onda mən 31 nömrəli orta məktəbi
təzə bitirmişdim. 1961-ci il idi. 31 nömrəli məktəbi bitirənlər Azərbaycan
teatrını sevən insanlar olublar. Həsənağa
Turabovdan başlamış, Azər Paşa Nemətov, Həsən
Əbluc, İlham Namiq Kamal, İsrafil İsrafilov, Məryəm
Əlizadə, Sevil Xəlilova, Məsmə Aslanqızı 31
nömrəli məktəbi bitiriblər. Məktəb
vaxtı Əbilov adına dram dərnəyinə
getmişdim. Yusif Əzimzadənin
tamaşasında rol verdilər, oynadım. Həmin gündən başlayaraq, mənim teatr həyatım
başladı.
– Amma bildiyimə görə, Azad
Mirzəcanzadəyə imtahan vermisiniz, sizə qiymət
yazmayıb...
– Bəli, belə bir hadisə olub. Sənədlərimi "AZİ”yə vermişdim.
İmtahan götürən adamın Azad Mirzəcanzadə
olduğunu bilmirdim. Məsələ verdi,
gördüm, başım çıxmır.
Çağırdı, suallar verdi,
axırda da iki verib yola saldı. 31 nömrəli
məktəbin direktoru məni pioner dəstə rəhbəri
dəvət elədi. Üç il
böyük məmnuniyyətlə işlədim. Onda İsrafil İsrafilovun qardaşları Fərhad
İsrafilovla Ağamehdi mənim pionerlərim idilər.
Əbilov adına dram dərnəyinə gəlişimlə
mənim həyatım teatra bağlandı. Azad
Mirzəcanzadənin məni imtahandan kəsməsinin
üstündən illər keçmişdi. Bir dəfə Həsənağa Turabov məni bir məclisə
dəvət elədi. Orda kimlər var idi?
Azad Mirzəcanzadənin özü, Elçin
Əfəndiyev, Timuçin Əfəndiyev, Kamal Abdulla və
başqaları. Azad Mirzəcanzadə mənim
sağlığıma içməyi təklif edəndə,
imtahan məsələsini onun yadına saldım. Qayıtdı ki, əcəb edib kəsmişəm.
Səni o vaxt imtahandan kəsməsəydim, bu
cür aktyorumuz olmayacaqdı. Çox
maraqlı günlər, çox maraqlı zaman idi. İnsanların ürəyi təmiz, münasibətlər
aydın idi.
– İndiki Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində müəllimləriniz
kimlər olub?
– İlk müəllimim
Məlik Dadaşov olub. Sonra Məlik müəllim
insititutdan getdi. Müəllimimiz oldu Rza Təhmasib.
Altı aydan sonra bizim kursu Tofiq Kazımov
götürdü. Sənət müəllimimiz
isə Nəsir Sadıqzadə idi. Görün,
neçə korifey sənətkardan dərs almışam.
1948-ci ildə daşnaqlar İrəvan
Teatrını bağlamışdılar. 1967-ci
ildə həmin teatr bərpa olunanda bizim kursdan 12 nəfəri
İrəvana göndərdilər. Biz orda
Cəfər Cabbarlının "Sevil” əsərini
oynadıq. Məni İrəvanda saxlamaq
istəyirdilər, qalmadım. Hətta məni
Moskvaya rejissorluğa göndərirdilər. Çünki instituta rejissor kimi qəbul
olunmuşdum. Yer olmadığına
görə aktyorluq fakültəsinə keçirdilər.
Bu necə olmuşdu? Nazirlik
rejissorluğa on yer vermişdi, axırıncı günlərdə
altı nəfərə saldılar. Rektor
məni çağırdı ki, əsgərlikdə
olmayıbsan, ona görə səni rejissorluğa qəbul edə
bilmirəm. Ona görə də məni
verdilər Məlik Dadaşovun aktyorluq kursuna. Özü də nə təqaüd verirdilər, nə
də adım dəftərdə var idi. İtirib-axtaran
yox idi, nə vaxt istəyirdim, onda da gəlib-gedirdim. Bir Məlik müəllimin dərslərinə
girirdim, bir də rəqsə. O vaxt yaxşı rəqs
edirdim. Elə indi də edə bilərəm.
– Qocalmadığınızı bir
daha sübut etmək istəyirsiniz...
– Ay sağ ol! (Gülür). Başım elə
qarışdı, bilmədim institutu necə bitirdim. Aktyor sənətinə elə vurulmuşdum ki,
dövlət imtahanı vermədən bizi İrəvana
göndərdilər.
– Eyni
şövqü bugünkü gənclərdə görmək
olur?
– Bəzilərində görürəm.
Bizim teatrda elə gənclər var ki, bilirəm,
onlar teatrın gələcəyidirlər. Amma bizim dövr tamam başqa idi. Korifeylərdən, böyük insanlardan
görüb-götürürdük.
– Ramiz müəllim, görürəm,
Sovet dövrü teatrının təəssübünü
çəkirsiniz. Amma ən böyük intriqalar, ən
böyük düşmənliklər elə o dövrdə
olub...
– Rəhmətlik Tofiq Kazımov
deyirdi ki, intriqasız teatr ola bilməz. Düz deyirsiniz, o dövrdə böyük intriqalar
var idi. Amma o intriqalar teatrın binasından o yana çıxmırdı. Çünki
mətbuat bu dərəcədə aktiv deyildi, hər şeyi
yazmırdı.
– Mətbuata sızmasa da, Mərkəzi
Komitəyə gedib çıxırmış...
– Bəli. Bir dəfə
zəng olunurdu və söz-söhbət artıq orda
yayılırdı. Adlarını çəkmək istəmirəm,
elə insanlar intriqa yaradırdılar ki... Hələ
Tofiq Kazımova qarşı olan intriqanı demirəm.
Biz gənclər, məsələn, Şəfiqə Məmmədova,
Fuad Poladov, mən, Amaliya Pənahova, Rafiq Əzimov, Hamlet
Xanızadə başa düşmürdük ki, Tofiq
Kazımova qarşı niyə bütün bu hərəkətlər
olunur? Məsələn, Tofiq Kazımovun məsələsi
büroya qoyulmuşdu. Çıxış
edənlər Tofiq müəllimi
aşağıladırdılar. Mən
dözə bilmədim. Necə ola bilərdi
ki, öz müəllimimi, mənə hamilik edən insanı
müdafiə etməyim? Durdum ayağa, dedim, Tofiq müəllim
müasir teatrı yaradandır, yeni nəsli teatra gətirir,
siz ondan nə istəyirsiniz? İçki məsələsini
deyirsinizsə, bu onun şəxsi işidir, siz onun
böyük tamaşalarına qiymət verin. Aləm dəydi bir-birinə. Yaşlı
aktyorlar düşdülər mənim üstümə.
– Şəfiqə Məmmədova və Amaliya Pənahovanın
adını çəkdiniz. Münasibətləriniz necədir?
– Çox yaxşı. Şəfiqə Məmmədova ilə münasibətimiz
bacı-qardaş münasibəti kimidir. Amaliya
xanıma böyük hörmətim var. Teatrımızda
yaşlı nəsildən üç-dörd nəfər
qalmışıq. Salam-kalamımız
var. Əvvəllər münasibətlər daha isti idi.
Son illərdə hiss elədim ki, aramızda soyuqluq yaranıb.
Bilmirəm, bəlkə məndən irəli gələn
səbəblər var.
– Hər halda özünüzdən
gəldiyinizi hiss edirsinizsə, deməli, səhvləriniz
olub...
– Ola bilər. Bəlkə
haradasa səhvim olub, onların xoşuna gəlməyib. Amma araşdıranda görürəm ki, yox, yolumuz
başqa-başqadır.
– 60-a
yaxın filmə çəkilmisiniz. Yaxşı
qonorar aldığınız vaxtlar olub?
– Əlbəttə. "O
qızı tapın”, "Babək”, "Sevinc buxtası”,
"Mahmud və Məryəm” kimi filmlərindən
yaxşı qonorar almışam.
–
Dolanışıq necədir?
– Prezidentin fərdi təqaüdünü
alıram. Teatrdan maaşım var, yaşa
görə pensiya kəsilib. Bir də fəxri
ada görə təqaüd alıram. Bunları
üst-üstə qoyanda dolanışıq
mümkündür. Çox sağ
olsun dövlətimiz ki, bizə hər zaman qayğı ilə
yanaşır. Hörmətli prezidentimiz məni
mənzillə təmin edib. 2012-ci ilə qədər
dublyajda da işləyirdim.
– Nə
vaxtsa sənətə gəlməyə peşman olmusunuz?
– Yox, heç vaxt. Çətin
günlərim çox olub. 70–80-ci illərdə
uşaqlar böyüyürdülər. Onların
əyin-başları var idi, məktəb oxuyurdular.
Üstəgəl, ev darısqal idi. Teatrla bərabər dublyajla da məşğul olub
özümü dolandırırdım. Amma
indi şükür Allaha, hər şey yaxşıdır.
Sağ olsun dövlət ki, biz aktyorlara öz səxavətini
göstərib.
–
Övladlarınızdan danışaq. Nəçidirlər?
– Bir oğlum, bir qızım, dörd nəvəm var. Qızım Tibb İnstitutunu bitirib, amma sahəsini dəyişdirdi. İndi Dubayda yaşayır. Menecer sənəti ilə məşğuldur. Böyük nəvəm yoldaşımın adını daşıyır. Madriddə universitet bitirib, orda işləməyə başlayıb. Oğlum Anar Məlikli isə mənim yolumu tutub. Televiziya rejissorudur, indi AzTV-də çalışır.
– Kitab oxuyursunuz?
– Xeyli kitablarım var. Özü də avtoqrafla mənə hədiyyə ediblər. Nəriman Həsənzadə seçilmiş əsərlərini verib. Nəriman müəllimin Nuru Paşa haqqındakı poemasını böyük məmnuniyyətlə oxudum. Bir dəfə görüşəndə dedim, bu poemanı bəlkə dram əsərinə çevirəsiniz? Cavab verdi ki, ürəyimi hardan oxudun? Olduqca gözəl poemadır. Bundan başqa Elçinin əsərləri var, onları oxuyuram. Düzünü deyim, əvvəllər daha çox kitablar oxuyurdum. İndi internetə valeh olmuşam. (Gülür). 800-ə yaxın feysbuk dostum var. Özü də onlar həqiqi dostlardır.
– Ramiz müəllim, din haqqında fikirlərinizi bilmək istəyirəm...
– Allahıma, peyğəmbərimə, "Quran”a inanıram. Yerdə qalan təriqətlər mənim üçün yoxdur. Nə oruc tuturam, nə namaz qılıram. Evimdə yeddi-səkkiz "Quran” var. Tez-tez "Quran”ı vərəqləyirəm. Düzdür, axıra qədər oxumamışam. Niyə görə yalandan deyim ki, "Qurani-Kərim”i axıra qədər oxumuşam?! Hərdən vərəqləyirəm...
Söhbətləşdi: Cavid Zeynallı
Kaspi.-2018.-15-17 sentyabr.-S.10.