“İnsanların
teatra münasibətinin dəyişməsinə ən
böyük maneçiliyi media nümayəndələri
törədir”
Ziya Ağa: “Kino saçımı tumarlayır, teatr ruhuma
sığal çəkir”
Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin SABAH qrupu 15-20 mart tarixlərində Rusiya Teatr Sənəti İnstitutunda "QİTİS – ustad dərsi” adlı festivalda iştirak edib. U.Şeksprin faciəsi əsasında Gümrah Ömərin quruluşunda hazırlanmış "Otello əfsanəsi” adlı mistik balladada Otello rolunu oynayan Ziya Ağa "Ən yaxşı kişi rolunun ifaçısı” nominasiyası üzrə qalib olub. Ziya Ağanı "Arzularının ardınca”, "Qız qalası”, "Dalan” filmlərindən daha yaxşı tanıyırıq. Ziya ilə söhbətimizdə də elə son uğurlarından danışdıq.
- Bu, təkcə mənim uğurum deyil. Mükafat mənə deyil, tələbə yoldaşlarımdan hər hansı birinə verilsəydi, təbii ki, heç bir fərq olmazdı. Ayrı-ayrılıqda hər birimizin uğuru bizim uğurumuzdur. Ümumi götürdükdə, bu, Azərbaycan incəsənətinin, teatr kontingentinin uğurudur. Moskva bu gün teatrın beşiyi rolunu oynayır. Orda möhtəşəm bir teatr sferası var. O mühitdə olmağın özü belə, bizə gözəl təcrübə qazandırdı.
- SABAH sizə nələr
öyrədir?
- SABAH-la bir ailəyik. Eyni məqsəd, amal üçün çalışır, nələrsə əldə etməyə cəhd edirik. Mərkəzin rəhbəri Bella Məmmədbəyova SABAH-çılar üçün uğura doğru gedən bir cığır açıb və bizə bu yolda nailiyyət əldə etməyin sirlərini öyrədir.
- Bu? festivallar sizə
nə qazandırır
- Təbii
ki, daha böyük maştablı teatr mühitləri ilə tanış oluruq, yeni sistemi görürük
və içimizdə bir rəqabət hissi yaranır. SABAH qrupunun bu prinsipinin bizə çox xeyri dəyir.
Bundan başqa, müəllimlərin üzərimizdə çox əziyyəti
var. Əgər o tamaşada mən Otellonu öz bildiyim
kimi oynasaydım, yəqin ki,
uğur qazana bilməzdim. Tamaşaya Gümrah
Ömər quruluş verib və uğurun böyük hissəsi
ona, daha sonra Bella xanıma düşür. Çünki Bella xanım Dezdemona ilə münasibətlərimi
daha aydın informativ vasitə ilə ötürməyimdə
yardımçı olub. Bundan başqa, Mehriban Zəki, Ceyhun Dadaşov,
Nargilə Qəribovanın da üzərimdə haqqı var.
Bu, bir nəfərin işi deyil. QİTİS kimi böyük bir
institutun qəbul edəcəyi
bu sistemi onlara tək çatdıra bilməzdim. Təbii ki, rolu oynayan mənəm, ancaq bunu tək edə
bilməzdim. QİTİS-in dərslərində olduq,
onların iş prinsipi ilə tanış
olduq. Gördük ki, əslində bizim müəllimlərimiz
pis müəllimlər deyillər. Belə
qənaətə gəldik ki, biz o teatr mühitini qura bilməmişik.
Hələ teatra insan olaraq həyatda
varmamışıq. Bu gün heç kim
istirahət üçün tamaşaya getmir.
- Sizcə, problem
teatrlarımızdadır, yoxsa cəmiyyətdə?
- Cəmiyyət neynəsin? Bu, kökdən gələn
bir şeydir. Vaxtilə bizim dünyaya səs
salan tamaşalarımız olub.
Ələsgər Ələkbərov, Səməndər
Rzayev Rusiyada teatr sferasında tanınan şəxslər
olublar. Ondan sonra teatrda qəribə bir
boşluq yarandı. Qarabağ müharibəsi
ilə əlaqədar iqtisadi problemlərimiz baş
qaldırdı. Bu ərəfədə
teatr sahəsində çalışan insanlar qurbana
çevrildilər. Müharibədən
yeni çıxmış ölkə idik, o zaman heç kimi
teatr, əyləncə, istirahət maraqlandırmırdı.
Həmin illər insanları yalnız öz
problemləri maraqlandırırdı. Elə
Bakının yarısı evsiz-eşiksiz insanlardan ibarət
idi. Çörək
almağa pul yox idi, uzun-uzadı çörək növbələri
vardı. O insanlar necə gedib teatra bilet alardı? Mən
o dövrdə fəaliyyət göstərən, teatr
mühitində sözünü deməyə
çalışan insanları fədai adlandırıram. Şükür ki, onlar bu yoxsulluq içində
çalışdılar. Onların sayəsində
bu gün Azərbaycan teatrı ayaq üstə dayanıb.
Onlar zamanında işləməsəydilər, bu gün Azərbaycan
teatrı deyilən bir anlayış olmazdı. Vaqif
İbrahimoğlu və onun kimi sənət fədailəri
olmasaydı, bu gün onlardan bizə qalan Vidadi Həsənov,
Gümrah Ömər, Mehriban Zəki, Pantomima Teatrı, Bəxtiyar Xanızadə və onun
öz yetirmələri (hansı ki, bu gün ali təhsil
ocaqlarında onlar da yetişən gənclərə dərs
deyirlər) olmasaydı, teatrımız bu gün iflasa
uğrayardı. Bizim müəllimlərimiz dövrün aktyorlarıdır. Məhz onların sayəsində bu gün nəsə
edə bilirik.
- 2019-cu il başlar-başlamaz, ulduzunuz daha çox
parıldadı. Martın ilk həftəsində
"Boş məkanın dolğunluğu” adlı festivalda rol
aldığınız "Bir, iki, bizimki...” tamaşası
qalib oldu, daha sonra SABAH-dakı uğurunuz. Bundan başqa,
il başlar-başlamaz, baş rolları
canlandırdığınız "Qız qalası”,
"Dalan” filmi nümayiş olundu.
- 2019-cu il mənim üçün uğurlu
başlayıb. Ancaq bu uğurun əziyyətini
2018-ci ildə çəkmişdim. Bütün hadisələr
ötən il yaşanıb. Sadəcə,
nəticəsini bu il gördük. 2018-ci
ilin əziyyətinin
bəhrəsini bu il gördüm desəm, yəqin
ki, daha doğru olar. Mənim üçün uğur, iş prosesində
öyrəndiklərimdir. Hər tamaşa
dünya görüşümü dəyişdirir, əlavə
fikirlər yaradır, peşə dərəcəmi
artırır, peşəyə lazım olan əlavə məlumatları
öyrədir.
- Rol aldığınız filmlərin
və tamaşaların hərəsini tərəzinin bir
gözünə qoysanız, hansı daha ağır gələr?
- Mən onları tərəziyə
qoymaq istəmərəm. Çünki mənim
əsas peşəm teatr aktyoruluğudur.
- Teatr
daimi qazanc yeri olduğu üçünmü bu
düşüncədəsiniz?
- Qətiyyən, teatr o qədər də qazanc
gətirən bir sahə deyil. Ən aşağı
maaşı olan bir iş yeridir. Daimi iş yeri tapmaq mənim
üçün çətin deyil. Rahat bir iş tapıb,
artıqlaması ilə o pulu qazanaram. Teatrda xoşbəxt
olduğum qədər, kinoda xoşbəxt ola
bilmirəm. İndi çox xoşbəxtəm,
çünki işimlə məşğulam və pulumu
qazanıram. Bu, məni qane edir. Kino mənim cismani olaraq saçımı
tumarlayır, teatr isə ruhuma sığal çəkir.
-
Tamaşaçılar sizi, çəkildiyiniz serialdan, filmlərdən
tanıyır. Siz məhz onların sayəsində
tanınırsınız.
- Bu, nə
mənim, nə də cəmiyyətin təqsiridir. Bu, birbaşa media nümayəndələrinin
problemidir. Bir çox tanınmış kanallarda reytinqli verilişlərə
dəvət almışam, ancaq imtina etmişəm. Çünki mənim
üçün orada çıxış etmək maraqlı
deyil.
- Səbəb?
- Bilirəm
ki, ora getsəm, kinodan danışmalı olacağam. Mən isə kinodan danışmaq istəmirəm.
İstəyirəm teatr mühitindən
danışsınlar. Nədənsə media nümayəndələri
düşünür ki, teatr cəmiyyətimiz
üçün maraqlı deyil. Böyük mənada,
insanların teatra münasibətinin dəyişməsinə ən
böyük maneçiliyi media nümayəndələri
törədir. Elə
tamaşalarımız var ki, hələ Azərbaycanda elə
bir film çəkilməyib. Ancaq bu
tamaşalardan tamaşaçıların xəbəri yoxdur.
Niyə? Çünki o
tamaşa bizim media nümayəndələrimizin maraq dairəsində
deyil. Nə
vaxt ki, aparıcılar mənə "Niyə çəkildiyiniz
filmdə yataq və ya sevişmə səhnəsi var?”
sualı verəcək, mən o qədər televiziyadan,
mediadan uzaq qaçacağam. Məndən
soruşurlar ki, bu səhnəyə görə sizi
qınayacaqlarından qorxmursunuz? Mən 2013-cü ildə "Arzularının
ardınca” filmində
öpüşmə və yataq səhnəsinə
çəkilmişəm. Buna görə
tamaşaçı məndən üz döndərməyib, əksinə,
izləyənlərimin sayı artıb ki, azalmayıb.
-
Müsahibələrinizin birində sənətə məşhur
olmaq üçün gəldiyinizi demişdiniz. Şöhrət xətrinə
aktyorluğu seçən
Ziyanın istəyinə
çatmasına nələr köməkçi oldu?
- İndiki istəyim o deyil.
- İstəyiniz dəyişib?
- 100 faiz.
Mən yalandan deyə bilmərəm ki, bu sənətə teatr
eşqinə gəlmişəm. Bəli, mən
də hamı kimi məşhur olmaq üçün
aktyorluğu seçdim. İnsan 19-20 yaşında
hansı ali qutsal məqamdan danışa
bilər ki? Təsadüfən "Facebook”da şəklimi gördülər
və bir filmə çəkdilər. Filmin qala
gecəsi oldu, demək olar ki, bütün tanınmış
kanallar televiziyalar, saytlar hamısı orda idi və məni
çəkirdilər. Qarşımda 14 mikrofon,
6-7 kamera vardı, media nümayəndələri məndən
müsahibə alırdılar, digər tərəfdə isə
ömür boyu televiziyadan gördüyüm sənətkarlar
mənə baxırlar. Mən də smokinqdə jurnalistlərin
suallarını cavablandırmağa hazır
dayanmışdım. Hansı ki, ömür
boyu bu səhnəni arzulamışam. Azərbaycanlı
bir gəncin ən böyük arzusu nə ola
bilərdi ki? İçimdə
dedim ki, Ziya, sevin, istədiyin oldu. İstədiyim olmuşdu,
ancaq mən sevinə, xoşbəxt ola
bilmirdim, sıxılırdım. Demək olar
ki, jurnalistlərin suallarına cavab vermədim. Kənara çəkildim ki, mənə sual verməsinlər.
Özümə gəlməyə
çalışırdım. Mən o filmə təsadüf nəticəsində
çəkildim, ancaq mənim üçün bu, təsadüf
deyil zərurət idi. Düşündüm ki, ortada təsadüf yox
zərurət varsa, demək bunu tanrı istəyir, tək mən
istəmirəm. Ondan sonra 6 ay depressiyada oldum.
- Bəs sonra?
- Yenidən
qapı satmağa qayıtdım. Mən kamera
qarşısında deyil, kənara çəkiləndə
daha xoşbəxt idim. Sonda Səidə Süleymanova ilə
tanış oldum. O, məni "Yuğ”
teatrına gətirdi. Burada
çalışdıqdan sonra anladım ki, kinoda
aldığım zövq ani bir hiss imiş. Ancaq teatrda bu zövqü bir saat da qopmadan,
qırılmadan yaşaya bilərəm. A
dan Z-yə bir neçə saatlıq bir şey
yaşayırsan, qopmadan yaşayırsan. Hansı
ki, bu hiss katarsis məqamına gəlib çata bilir. Teatrı sevməyə başlayırdım.
- Kinodan
qaçdıqca, kino da sizin ardınızca qaçdı.
- Bəxtim
gətirdi. Hər il 5-6 film təklifi
alıram. Tanınmaq istəsəm, bir həftə
verilişlərə gedib, məşhur olaram. Artıq o həvəs itib, yoxdur məndə. "Dalan” filminin təqdimatında çox
görünməməyə çalışdım. Artıq məndə qıcıq yaranır. Ancaq ilk dəfə filmə çəkilməyə
başlayanda, fikrim filmin qala gecəsində
qalmışdı. Düşünürdüm
ki, görəsən, necə olacaq? Media
nümayəndələri ilə görüşəcəyimi,
hamının məni çəkəcəyini xəyal
edirdim.
- Qapı satanda daha çox qazanırdınız,
yoxsa teatrda?
- Qapı
satanda daha çox qazanırdım.
- "Arzuların
ardınca” gedə bildinizmi?
- İlk dəfə o filmlə üzə
çıxdım. Bu gün də
arzularımın ardınca gedirəm.
- Niyə məşhur olandan sonra
İncəsənət Universitetində oxumaq qərarı
verdiniz? Axı siz məşhur idiniz, sizin buna
ehtiyacınız yox idi.
- Çəkildiyim
ilk filmə baxanda, özümü bəyənmədim. Düşündüm ki, ordakı məndən
qonşularımda doludur. Onlar da mənə
oxşayır. Özümə baxdım, dedim ki, bu
bayağı məişət varlığıdır? Belə də aktyor olarmı? "Yuğ” teatrına getdim və orada sənətin sirlərinə
yiyələnməyə çalışdım. Əməkdar artist
Vidadi Həsənov mənim ustadımdır, bu gün 5 manat
qazanıramsa, buna görə ona borcluyam. Universitetdə mənə
dərs deyən sənətkarlar isə mənim müəllimlərimdir.
Hamısından nələrsə öyrənirəm.
-
Müsahibələrinizin birində "aktyorun təməli təlxəklikdir”
kimi fikir səsləndiribsiniz. Bu fikir heç də
birmənalı qarşılanmır.
- Aktyor sənətinin
təməli məhz elə təlxəklikdən yaranıb.
Belə ki, təlxək kralın yanında olan, ona
diktə edən, kralı idarə edən adam olub. O biri mənada
hamı başa düşdüyünə görə,
heç zaman tamaşa bitdikdən sonra səhnəyə
çıxanda baş əyə bilmirəm.
- Niyə?
- Səhnəyə çıxanda özümü fərqli hiss edirəm. Söhbət ondan getmir ki, mən özümü sındırmıram, qətiyyən. Oynadığım tamaşanın biletinin qiyməti 7 manatdırsa, mən kiminsə 7 manatlıq əyləncə formasıyam. Bəzən səhnədə kiminsə dərdini nümayiş etdirirsən, faciəsini göstərməyə çalışırsan, amma görürsən ki, zalda əyləşənlərdən bir neçəsi telefonla oynayır.
- Bu, sizi yayındırır?
- Deyirlər ki, kənardan deyilən söz, edilən hərəkəti aktyor görmür. Bu, absurd fikirdir. Əgər mən səhnədə hər şeyi təbii şəkildə göstərməyə çalışıramsa, adi səsə belə reaksiyam olmalıdır. Tamaşa bitdikdən sonra tamaşaçı səni alqışlayır. Belə məqamda özümü o dərəcədə sevə bilmirəm.
-
Tamaşaçı ilə aranızda yaranan
anlaşılmazlığın səbəbi nədir?
- Bilsəm
ki, bu insanlar məni doğurdan sevir... Bilirəm
ki, onlar məni yalnız etika xətrinə
alqışlayırlar. Akademik Milli Dram Teatrında mərhum sənətkarımız
Fuad Poladov son tamaşasından sonra səhnəyə
çıxanda, hamı ayağa qalxmışdı,
ağlayaraq onu alqışlayırdılar. Mən
onların gözündə bu sevgini, məhəbbəti
gördüm. Bilsəm ki, tamaşaçılar həqiqətən
doğurdan sevirlər... Bilirəm ki, bu
alqışlar etika xatirinədi çünki mən axı
çox zəif aktyoram hələ.
Xəyalə Rəis
Kaspi 2019.- 13-15 aprel.- S.8.