Festivallarda
filmlər üçün tələb olunan şərtlər
Elə film çəkilməlidir
ki...
Bəllidir ki, kino hər bir ölkənin
tanınması üçün əvəzedilməz faktordur. İnsanların
dünyagörüşünü formalaşdıran, tarixi,
milli adət-ənənələri yaşadan, həyatın
bütün sahələrinə nüfuz edən güclü
ideoloji silahdır.
Sevindiricidir ki, son illər gənclərin və eləcə
də kino sferasında sözünü deyən
rejissorlarımızın beynəlxalq film festivallarına ayaq
açdıqlarının şahidinə çevrilirik. Beynəlxalq film
festivalında iştirakın özü isə rejissorlara yeni
ideya, yeni fikir, dünya kino arenasında yaşanan proseslə, az da olsa tanış olmaq imkanı bəxş
edir. İl ötdükcə komediya filmləri ilə
yanaşı, gənclərin
qısametrajlı filmlər çəkdiyinin də şahidi
oluruq. Filmin harda nümayiş
olunacağını soruşduqda isə "Beynəlxalq
festivallara göndərəcəyəm” cavabını
alırıq. Bəs görəsən beynəlxalq film
festivalları hər filmi qəbul edirmi, bunun üçün
hansı şərtlər tələb olunur? Hansı filmlər beynəlxalq film festivallarında
iştirak edə bilər? Hansı filmlərin
bu festivallarda iştirak etmək hüququ yoxdur? Suallarımızı ekspertlərimizə
ünvanladıq.
"Əgər
çəkilən film yaxşı sənət əsəridirsə...”
Çəkdiyi
"Çölçü” filmi beş qitədə, 48
festivalda iştirak edən tanınmış kinorejissor və
ssenarist Şamil Əliyev hər festivalın öz devizinin
olduğunu, bəzi festivallarda şiddət səhnələri,
milli ədavəti qızışdıran, narkotik aludəçiliyini
təbliğ edən, parnoqrafik elementləri daha çox təbliğ
edən filmlərə qadağa qoyulduğunu bildirdi: "Beynəlxalq
festivallar bir neçə kateqoriyaya bölünür- "A”,
"B”, "C”. "A” kateqoriyalı filmlərdə iştirak etmək
üçün film "Youtube”da yerləşdirilə bilməz.
Misal üçün
"Çölçü” iki "A” kateqoriyalı festivalda
iştirak edib. "B” kateqoriyalı
festivallar da ciddi tələblər irəli sürürlər.
Ancaq ən ciddi tələbləri isə
"A” kateqoriyalı festivallar tələb edir. Hansı ki, onlar filmin premyerasının, ilkin
nümayişinin məhz onların festivallarında göstərilməsini
tələb edirlər. Əgər film
onlardan əvvəl hansısa festivalda iştirak edibsə,
"A” kateqoriyalı festival onu qəbul etmir. Moskva beynəlxalq kino festivalı
"Çölçü”nü əsas müsabiqəsi
üçün istəmişdi, ancaq film Kan kino festivalına
təqdim olunduğu üçün mən imtina etməyə
məcbur olmuşdum”.
Ş.Əliyev qeyd edir ki, filmlərin nümayişi
müddətində də müəyyən tələblər
olur. Belə
ki, tammetrajlı
film kateqoriyasında 60 dəqiqədən yuxarı olan filmlər
qəbul olunur: "Bəzi festivallar 70 dəqiqədən
çox olan filmləri qəbul edirlər. Festivalların
ən önəmli şərtlərindən biri, filmlərin
ingilis subtitri ilə təqdim olunması olur. Misal üçün, Berlin Beynəlxalq Film
Festivalı ingilis dilində deyil, alman dilində olan filmləri
qəbul edir. Kan Festivalı filmlərin
fransız dilində təqdim olunmasını tələb
edir. Bir də beynəlxalq festivallar, adətən,
yaşı iki ildən çox olmayan filmləri qəbul edirlər.
Ancaq "Çölçü” istisna olaraq
uzun müddətdir beynəlxalq film festivallarında iştirak
edir. Çünki filmin
ötürdüyü ümumbəşəri dəyərlər
cəmiyyət üçün aktual bir mövzudur. Bunun üçün "Çölçü”
istisna şəkildə hələ də festivallarda
iştirak etmək hüququ qazanır. Festival üçün elə film
çəkilməlidir ki, 20 ildən sonra baxıldıqda, yenə
də öz aktuallığını qoruyub saxla bilsin. Bəzən festivallar üçün günlük
mövzulardan bəhs edən filmlər çəkilir və
bir müddətdən sonra öz aktuallığını
itirir. Əgər çəkilən film yaxşı sənət
əsəridirsə,
bu günün tələbinə cavab verirsə,
sabah da maraqsız olmamalıdır. O film daim öz
aktuallığını qoruyub saxlamalıdır”.
"Ola
bilər, mövzu və spesifik istiqamətləri var deyə...”
"START”
Beynəlxalq Qısa Filmlər Festivalının direktoru Fehruz
Şamıyev deyir ki, Azərbaycanlı
kinematoqrafçıların beynəlxalq festivallarda müəyyən
qədər uğurları var və bu uğurlar təkcə
filmlərin keyfiyyəti ilə deyil, beynəlxalq
festivalların qaydaları ilə yaxından
tanışlıqla da bağlıdır: "Təəssüf
ki, ölkəmizdə beynəlxalq kinofestivallara qatılan,
oradakı qaydaları bilən mütəxəssislər həddən
ziyadə azdır. Xüsusilə qeyd etmək
istəyirəm ki, festivallarda uğur qazanmaq üçün
bir çox nüanslara diqqət etmək lazımdır.
Məsələn, filmin mövzusunu,
qaldırdığı problemi nəzərə alıb,
uyğun festivala göndərmək şərtdir. Bundan başqa, dünyada həm forma, həm də
mövzu etibarı ilə müxtəlif festivallar var. Debüt
filmləri, döyüş filmləri, qorxu filmləri və
s. Ancaq "A” kateqoriyalı festivallar daha çox son bir ildə
istehsal olunmuş filmləri qəbul edirlər. "A” kateqoriyalı olmayan, amma dünyanın bir
çox təşkilatları və
kinematoqrafçıları tərəfindən qəbul edilən
festivallar da son bir ildə istehsal olunmuş filmləri proqrama qəbul
edirlər. İkinci dərəcəli
festivalların şərtlərində isə son iki ildə
istehsal olunmuş filmlərə üstünlük verirlər. Son beş, on ildə
istehsal olunmuş filmləri qəbul edən festivallar isə
xüsusi proqram əsasında fəaliyyət göstərirlər.
Ola bilər ki, mövzu və spesifik istiqamətləri
var deyə, onlar iki ildən öncə də istehsal
olunmuş filmləri müsabiqəyə qəbul edə bilirlər”.
Prodüser festivallara film təqdim edərkən
müəyyən texniki məsələləri də bilməyin
zəruriliyindən danışdı: "Filminizin
tammetrajlı və ya qısametrajlı olmasından
asılı olmayaraq, onu festivallara göndərməyi
düşünürsünüzsə, ilk növbədə
onu müəyyən internet portallarına yükləməlisiniz.
Vimeo.com platforması bu istiqamətdə fəaliyyət
göstərən beynəlxalq portaldır. Filminizi bu
platformaya yükləyərək, xüsusi parolla linki
bağlı etmək lazımdır. Ekran əsərini
göndərdiyiniz festivalın
proqramına daxil edilib-edilmədiyini bildikdən sonra parolu dəyişə
də bilərsiniz. Və ya elə o parolla başqa festivallara da göndərə
bilərsiniz.
Yeni istehsal olunmuş film, internetdə hər kəsə
açıq olduqdan sonra onun festivala göndərilməsinə
demək olar ki, səbəb qalmır. Ciddi
festivallar bu məqama diqqət edirlər. Çox
təəssüf ki, ölkəmizdə əsasən gənclər
film çəkən kimi onu "Youtube” platformasına
yükləyirlər. Bu, bəzən gənclərin
tez bir zamanda məşhur olmaq istəyindən irəli gəlir.
Onları festivallar, ciddi kinematoqrafiya
maraqlandırmadığından, bu addıma üstünlük
verirlər. Digər tərəfdən gənclər
festivallara filmlərin göndərilməsi ilə
bağlı kriteriyalardan xəbərdar olmadıqları
üçün bu addımı atırlar. Film müəllifləri istehsal olunan məhsulun
kinemotoqrafik baxımdan festivala göndərilməsi
üçün yararlı olub-olmamasını peşəkar
insanlarla məsləhətləşməklə də təyin
edə bilərlər. Bu istiqamətdə
həmişə çalışıram ki gənc
kinematoqrafçılara lazımi köməkliyi göstərim”.
Gənclərin
bu sahədə yetərincə informasiyalarının
olmamasının onları dünya kino industriyası ilə
tanışlıqdan məhrum etdiyini deyən F.Şamıyev,
bizimlə təcrübəsini də bölüşdü:
"Gənc kinematoqrafçılara məsləhət görərdim
ki, çəkdikləri filmlər qısametrajlı və
tammetrajlıdırsa, bunu ciddi hadisə hesab edib ciddi
festivallara göndərmək istəyirlərsə, həmin
materialları tez bir zamanda "Youtube”a yükləməsinlər.
Yükləsələr belə, onu hamı
üçün açıq qoymasınlar. Əgər ödənişli festivallara pulunuz
çatmasa, həmin filmi ödəniş tələb etməyən
onlarla festivallara göndərə bilərlər. Bunun üçün sadəcə, o festivalları
internetdən tapıb qeydiyyatdan keçib, filmin linkini onlara
göndərmək lazımdır. Əgər
filminiz "youtube”da və ya "vimeo.com” platformasında
açıq şəkildədirsə, festival təşkilatçılarında
sizin haqqınızda müəyyən qədər qeyri-ciddi
fikir formalaşır. Buna görə də,
festivala film göndərərkən çalışın həmin
film hər kəs üçün əl çatan olmasın.
Film festival həyatını başa vurduqdan
sonra onun linkini hər kəsə açıq etmək olar.
Məlumdur ki festivallar əlaqə, yeni layihələrin
maliyyələşməsi üçün şərait,
müştərək layihələr, pitçinqlər
üçün imkanlar yaradır. Bütün
bunları hər il keçirilən BAKI
Beynəlxalq Qısa Filmlər Festivalına film göndərməyi
planlaşdıran gənclər də nəzərə
almalıdırlar. Sonda qeyd etmək
istəyirəm ki, istehsal olunmuş filmin iki il
ərzində festivallara göndərilməsi normal haldır,
amma bu müddət ərzində onun internetdə
yayımı məqsədəuyğun sayılmır”.
"Hər
festivalın öz meyarı var”
Gənc
rejissor Kamal Yaşar deyir ki, hər festivalın öz şərti
var və o şərtlər ölkələrə, onların
prinsiplərinə görə dəyişir: "Festivalların
öz tendensiyaları olur və bu tendensiya hər ölkəyə,
festivalın məğzinə uyğun olaraq dəyişir. 2017-ci ildə Berlin Film Festivalında ən çox
miqrantlarla bağlı mövzu üstünlük təşkil
etdiyinin şahidi oldum. Bu, zamana bağlanan
sürətli tendensiyalardır. Suriya
müharibəsi, Suriyadan Avropaya köçən
qaçqınlar, onlarla bağlı mövzu çoxluğu
yaranmışdı. Bu mövzu
bütün festivallar üçün maraqlı idi. Bir də var ki, spesifik meyarlar. Hər
festivalın öz meyarı var. Misal üçün, Sunless
Festivalı film sektorunda nüfuzlu festival hesab edilir. Orada daha çox ssenarinin keyfiyyətinə və
filmin ötürdüyü mesaja üstünlük verirlər.
Əsas odur ki, hekayə orijinal olsun. Orada kamera, texniki vasitələrinin çox
qüsurlu olduğunu görə bilərsən. Ancaq ssenarisi, hekayəsi təbiidirsə, Sunless
Festivalı o filmi qəbul edir. Çünki
bu festival üçün prioritet, mövzunun
orijinallığı, hekayənin unikallığıdır.
Bir də bir mövzuya həsr olunmuş
festivallar mövcuddur. Misal
üçün, bir festival qadın haqlarına həsr olunur
və festivala təmayüllü filmlər göndərilir”.
K.Yaşar dünyaca məşhur, "A” kateqoriyalı festivalların ilkin şərtinin filmin ilk nümayişinin məhz onların festivallarında göstərilməsi olduğunu vurğulayır: "Filmi ilk olaraq onlardan başqa heç bir festivala göndərə bilməzsən. Hər ölkədə keçirilən festivalların öz fərqləri var”.
Xəyalə Rəis
Kaspi 2019.- 15 avqust.- S.8.