Cazla aşıq
havalarını sintez edən musiqişünas
Cazla aşıq
havalarını sintez edən musiqişünasFərdin Məmmədli:
““Mən musiqiçiyəm” deməkdən zövq alıram”
Musiqiçi ailəsində
böyüyüb. Təhsilini demək olar ki, sırf musiqi sahəsində
alıb. Pianino çalmağı, yeni kompozisiyalar üzərində
işləməyi çox sevir. Aşıq havaları ilə
cazı sintez edərək musiqi sahəsində yeni bir
cığır açmaq istəyir və ən böyük
arzusu bu musiqiləri beynəlxalq festivallarda ifa etməkdir.
Həmsöhbətim
musiqişünas-pianoçu Fərdin Məmmədlidir.
Fərdin ilk musiqi təhsilini Vaqif Mustafazadə adına incəsənət məktəbində fortepiano sinfində alıb. 7 il orada oxuduqdan sonra Azərbaycan Milli Konservatoriyası nəzdində Musiqi Kollecinə, daha sonra isə Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasına daxil olur. Oranı bitirdikdən sonra isə Azərbaycan Milli Konservatoriyasında magistr pilləsində təhsilini davam etdirib. Hər üç təhsil müəssisəsini fərqlənmə ilə bitirib. Eyni zamanda təhsil illərində fəaliyyətinə görə, Üzeyir Hacıbəyli adına təqaüdə layiq görülüb.
Hazırda isə Milli Konservatoriyanın doktorantıdır: "Baxmayaq ki, təhsilimi musiqi nəzəriyyəsi üzrə almışam, amma həmişə pianoçu olmaq istəmişəm. Pianino ifaçılığını kənara qoya bilmədim və özümə söz verdim ki, hər iki ixtisası – həm musiqişünaslığı, həmçinin də pianoçuluğu paralel şəkildə davam etdirməliyəm. Əgər içində o musiqi sevgisini yaşada, saatlarla pianino arxasında oturub ifa edə bilirsənsə, diplomda hansı ixtisasın yazılmağı önəmli deyil. İxtisasım musiqişünaslıqdır. Bunu dərk edirəm və bir musiqişünas kimi də yazıb-yaratmağa, musiqi elminə töhfə verməyə çalışıram. Onu da qeyd edim ki, böyük alimlərdən, peşəkar mütəxəssislərdən dərs alımışam. Bu mənada elmi rəhbərim, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, professor Lalə Hüseynovanı xüsusilə qeyd etməliyəm. Eyni zamanda pianoçu kimi də fəaliyyətimi davam etdirirəm. Respublikanın xalq artisti Azər Zeynalovu, əməkdar artist Anar Şuşalını müşayiət etmişəm, xalq artisti Möhlət Müslümovun ansamblında çalışmışam. Hazırda isə Azərbaycan Dövlət Akademik Filarmoniyasında mahnı və rəqs ansamblında pianoçu kimi fəaliyyət göstərirəm. Həmçinin fərdi olaraq da yeni kompozisiyalar üzərində işləyirəm. Daim axtarışdayam, yeni nələrisə ərsəyə gətirməyə çalışıram”.
- Bir
çoxları uşaqlıq illərində musiqi məktəbinə
getsə də, növbəti mərhələdə bunu
yarımçıq qoyur, davam etdirmək həvəsində olmur. Siz isə
təhsilinizi sırf musiqi sahəsində alıbsınız.
Maraqlıdır, musiqiyə olan həvəsiniz haradan
qaynaqlanırdı?
- Musiqiçi ailəsində böyümüşəm. Atam Asəf Zeynallı adına Musiqi Kollecini bitirib, sonra Konservatoriyaya daxil olub. Uzun illər Səid Rüstəmov adına xalq çalğı alətləri orkestrində tar ifaçısı kimi fəaliyyət göstərib. Həmçinin qardaşım da musiqi məktəbinə gedib. Yəni gözümüzü açandan evdə musiqi səsi ilə böyümüşük. Evimizdə hər gün xalq musiqisi, muğam səslənirdi. Düşünürəm ki, musiqi körpəlikdən ruhuma nüfuz edib. Uşaqlıqdan musiqiyə böyük sevgi yaranmışdı, ona görə də musiqi məktəbini bitirdiyim dövrdə qərara gəldim ki, musiqiçi olacağam. Nə yaxşı ki, valideynlərim məni bu sahəyə yönəldiblər. Mən bu gün də bunun sevincini yaşayıram.
- Hiss
olunur ki, sənətinizi sevirsiniz.
- Əlbəttə. "Mən musiqiçiyəm” deməkdən
zövq alıram (gülür). Məncə,
musiqiçi insanlar tam fərqli düşünürlər, məsələlərə
münasibətləri başqa cür olur.
- Musiqiçilərdən kimləri
izləyirsiniz?
- Bir
musiqişünas kimi bu sahə ilə bağlı olan
bütün ifaçılardan, kitablardan xəbərdar
olmalıyam, ona görə, bacardığım qədər
ifaçıları izləyirəm, kitablar oxuyuram, müxtəlif
araşdırmalar edirəm. Amma öyrənmək
və zövq almaq tamam başqadır. Bu
baxımından klassiklərimizi daha çox dinləyirəm.
Üzeyir Hacıbəyli, Qara Qarayev, Vaqif Mustafazadə, Rafiq
Babayev, Tofiq Quliyev kimi sənətkarlarımızı dinləyərkən
həm öyrənirəm, həm də zövq alıram. Şübhəsiz ki, bugünkü həm xalq, caz, həm
də vokal ifaçılardan da dinləyib zövq
aldıqlarım var.
- Musiqinin hansı növü ilə
daha çox maraqlanırsınız?
- Musiqinin
başlanğıcı klassikadır. Elə
musiqi məktəbində də bu sahəyə klassik əsərləri
ifa edərək başlayırıq. Amma
zamanla zövqlər dəyişir, kimi xalq musiqisinə daha
çox bağlanır, kimi estradaya yönəlir, kimininsə
muğama, caza meyli olur. Bir
musiqişünas kimi muğamı dinləyirəm. Çünki elmi işim muğamların tədqiqidir.
Amma bir ifaçı kimi xalq və caz musiqilərini
də dinləyirəm. Çalışıram
ki, xalq mahnılarını yeni tərzdə, caz üslubunda təqdim
edim.
- Deyəsən,
caza marağınız daha çoxdur. Bunu sosial
mediada etdiyiniz paylaşımlardan da görürük.
- Bəli,
cazı, xüsusilə də etno cazı daha çox sevirəm.
- "Caz sərbəstlikdi”
deyirlər. Caz janrında
ifa etmək asandı, ya çətin?
- Bu suala
cavab vermək, əslində, çox çətindir Caz deyəndə
insanın ağlına azadlıq gəlir. Hər
kəsin caza yanaşması fərqlidir. Kimisinə
asan, kimisinə çətin gəlir. Əslində
isə caz musiqisi həqiqətən çətindir. Çünki cazı ifa etməyin xüsusi
qanunauyğunluqları var. Amma istənilən halda,
ifaçılıqda insanın hissləri də çox
mühüm rol oynayır. Əsas odur ki,
musiqiçinin daxilən böyük sevgisi olsun. Çünki hər insan ən azı 4-5 saat hər
şeydən təcrid olub pianino arxasında oturmağı
bacarmır.
- Sizcə, günümüzdə gənclərin
caz musiqisinə marağı necədir?
- Gənclərimizdə
maraq çox böyükdür. İstər
musiqi təhsili alanlar, istərsə də qeyri-musiqi sahəsində
olan gənclərimiz caz musiqisini dinləyir, ondan zövq
alırlar.
- Marağın belə böyük
olmasına səbəb nədir?
- Məncə,
əsas səbəb caz musiqisinin bir çox yerlərdə səslənməsidir.
Qulaq eşitdikcə zamanla alışır və
artıq mütəmadi olaraq onu dinləmək istəyir.
Sosial şəbəkələrdə edilən
musiqi paylaşımları, televiziyalarda, radiolarda musiqi
saatlarında cazın səsləndirilməsi
yavaş-yavaş maraq oyatdı. Yəni gənclərimiz
cazın estetikasını dərk etməyə
başlayırlar.
- Necə
düşünürsünüz, cazı hansı alətdə
ifa etmək, yoxsa oxumaq asandı?
-
Açığı, heç vaxt oxumamışam
(gülür). Amma caz vokal
ifaçılarını müşayiət etmişəm.
Mənə elə gəlir ki, hərəsinin
öz çətinliyi var. İnsanın səsi hər
hansı instrumental alətdən bir addım öndədir.
Çünki boğazın musiqidə göstərdiyi
elə detallar var ki, onu musiqi alətində ifa etmək
mümkün deyil. İnsan boğazı
ilkin musiqi alətidir. Təbii ki, burada
ifaçının professionallığı da önəmlidir.
Lakin musiqi alətlərinin də elə
xüsusiyyətləri, məsələn, mürəkkəb
akkordlar, arpeciolar, yaxud hansısa mürəkkəb cəhətlər
var ki, insanın boğazında onları etmək ya çox
çətindir, ya da mümkün deyil. Ona
görə də, hər birinin asan və çətin tərəfləri
var.
- Bildiyim
qədəri ilə, gənc olmağınıza baxmayaraq, caz
ifaçılığında yeni cığır
açıbsınız. Bir qədər bu barədə məlumat
verərdiniz:
- Təvazökarlıqdan
uzaq olsa da, deyim ki, musiqi sahəsində hələ heç
kimin etmədiyi yeniliyə nail olmuşam. Müxtəlif
təfəkkür tərzində formalaşan iki möhtəşəm
janrın - caz və aşıq musiqisinin sintezini etmişəm.
Hələ Bakı Musiqi Akademiyasında
oxuduğum illərdən, daha dəqiq desəm, 2012-ci ildən
bu konsepsiya üzərində işləyirəm. Bu, olduqca mürəkkəb prosesdir. Doğrudur, təqdim etdiyim kompozisiyalarda bunu hələ
ki, tam formada deyil, ara-sıra hər hansı xüsusiyyətləri
tətbiq edirəm. Amma
axtarışlarım davam edir və hər gün bu sintezin
bütün detallarını tam formada əks etdirməyə
bir addım daha yaxınlaşıram. Bununla
bağlı böyük planlarım, arzularım var. Bu sintezlə
əlaqədar müəllimlərimin, peşəkar
musiqiçilərin müsbət rəyi və inamı məni
daha da ruhlandırır.
- Böyük
auditoriya qarşısında çıxış edirsiniz. Həmin an həyəcan olurmu, olursa, bunu necə
aşırsınız?
- Təbii
ki, həyəcan olur. Düzdür, ilk vaxtlar lap
həyəcanlı olurdum, zamanla çıxışlarım
artdıqca, auditoriya qarşısında ifa etməyə
alışdım. Amma nə qədər
alışsam da, məsuliyyətdən irəli gələn həyəcan,
narahatlıq olur. Bir musiqi
parçasını evdə, səhnə arxasında saatlarla
məşq edirsən. Ancaq bunu səhnədə
cəmi bir dəfə ifa edirsən. Ona görə,
ortaya bacardığın qədər qüsursuz iş
qoymalısan. Yəni günlərlə, aylarla çəkdiyin
əziyyət bir çaşqınlıqla heç ola bilər. Zalda oturan dinləyici
sənin ifandan zövq almaq istəyir. Sən
onu bu zövqdən məhrum etməməlisən. Bütün həyəcanını, beynindəki
düşüncələri bir kənara qoyub ifaya köklənməlisən.
Nəticə etibarı ilə bu və ya digər səbəblərdən
irəli gələrək, az da olsa, həyəcan
olur.
- Maraqlıdır, fəaliyyət
dövrünüzdə notun yaddan çıxması,
barmaqların işləməməyi olubmu?
- Əlbəttə. Hətta, bu, bir neçə dəfə
baş verib (gülür). Səhnədə hər
hadisə qaçılmazdır. Elə
vaxt olub, mikrofon işləməyib, elə olub, not yadımdan
çıxıb. Bir dəfə ifa
zamanı çaşdım, amma dinləyici hiss etmədi.
Bunu sadəcə özüm bildim. Çox zaman da gözləmədiyin yerdə
çaşırsan. Amma vəziyyətdən
dərhal çıxmaq olur. Bu, bir az
da professionallıq tələb edir. Eləsi
olur, çaşan zaman özünü itirir və ifanı
davam etdirə bilmir.
- Biliklərinizi inkişaf etdirmək
üçün təhsilinizi xaricdə davam etdirməyi
düşünürsünüz?
- Əlbəttə, xaricə gedib həm nəzəri, həm
də təcrübi baxımdan özümü inkişaf
etdirmək istəyirəm. Xüsusilə, caz
musiqisi ilə bağlı biliklərimi inkişaf etdirməyi
düşünürəm. Elm daima
inkişaf edir. Yeni metodlar, sahələr,
üslublar yaranır. Hazırda xaricə
gedə bilməsəm də, internet vasitəsilə yeniliklərdən
xəbərdar olmağa, özümü inkişaf etdirməyə
çalışıram.
- Fərdin bəy,
ifalarınızı harada dinləyə bilərik?
- Bəzən
televiziya kanallarında çıxışlarım olur,
konsertlərə dəvət edirlər. Həmçinin
ifalarımı sosial şəbəkədə - "facebook”,
"instaqram” "youtube” profillərimdə paylaşıram.
Bəzən Filarmoniyadakı konsertlərdə də
çıxış edirəm.
- Gələcək
planlarınızdan danışaq.
- Əsas planlarım, bir gənc
musiqişünas kimi elmin inkişafına töhfə verə
biləcək yeni elmi məqalələr, kitablar yazmaq, həm
də qeyd etdiyim kimi, aşıq və caz musiqisinin sintezi ilə
bağlıdır. Çox istəyirəm ki, bunu təkcə
Azərbaycanda deyil, dünyanın bir çox ölkələrinin
böyük səhnələrində, beynəlxalq
festivallarda, müsabiqələrdə səsləndirim. Ölkəmizi məhz belə bir musiqi ilə təmsil
etmək ən böyük arzumdur.
Günel Azadə
Kaspi 2019.- 1 avqust.- S.5.