Dünya şöhrətli
musiqimiz öz simasını itirir...
Mütəxəssislər
həyəcan təbili çalır: Gözəl klassik
mahnılarımız ola-ola, yad ritmlərin qurbanına
çevrilməkdəyik
Bir neçə ildir ki, ən çox dinlənilən, sosial şəbəkələrdə müzakirə olunan, "Top-10”larda yer alan mahnıların siyahısına nəzər yetirdikdə, acınacaqlı mənzərə ilə qarşılaşırıq. Çünki sosial şəbəkələrdə ən çox izlənilmə rekordu göstərən mahnılar hind ritmləri üzərində və meyxana üslubunda hazırlanan mahnılardır.
Getdikcə bəstəkar mahnılarını
daha az eşidirik. Onların yerini meyxana tipli mahnılar, hind ritmləri
üzərində hazırlanan lablar tutub. Bəstəkar
mahnıları günü-gündən tənəzzülə
doğru gedir. Ürək üçün
deyil, çörək üçün hazırlanan musiqilər
meydan sulayır. Ekspertlərimiz isə həyəcan
təbili çalır.
"Musiqi zövqü insanın tərbiyəsindən,
təhsilindən, mühitindən asılıdır”
Xalq artisti, tanınmış bəstəkar Faiq Sücəddinov
deyir ki, sosial şəbəkələrdə paylaşılan,
"Youtube”da trend olan mahnılar o qədər də ciddiyə
alınmamalıdır: "İnsanlar ruhuna xas mahnı
seçməkdə azaddır. İstənilən
insan "Youtube”-a daxil olub, orada zövqünə uyğun
mahnını dinləyə bilər. Musiqi bir az zövq məsələsidir. Bunun
qarşısını heç cür kəsmək
mümkün deyil və müstəqil seçimdir. O ki
qaldı hind ritmlərinə, biz kiməsə deyə bilmərik
ki, siz bu ritmdə mahnı ifa etməyin. Çünki
bu, ifaçının öz şəxsi istəyidir”.
F.Sücəddinov
televiziya kanalları və KİV Azərbaycan musiqisinə, bəstəkar
mahnılarına daha çox yer ayırarsa, bu kimi
yüngül mahnıların trenddən
uzaqlaşacağını deyir: "Məhz bu zaman musiqi sahəsindəki
tarazlıq öz işini görəcək. Əgər
televiziyalarımız hind ritmində hazırlanan
mahnıları təbliğ edirsə, biz kimdən nə istəyək?
Sosial şəbəkələrdə çox
şeylər var. Belə çıxır ki, "Youtube”da
insanlar söyüş söyüb paylaşır və o
söyüşlərə milyonlarla insan baxırsa, onda demək
ki, bu, trenddir, hər kəs işini-gücünü atıb
söyüşə qulaq asır? Təbii
ki, yox. Musiqi zövqü insanın
görünüşündən, tərbiyəsindən,
ümumi zövqündən, təhsilindən, mühitindən
asılı olan bir şeydir. Ümumiyyətlə isə,
bunun qarşısını nə mən, nə Mədəniyyət
Nazirliyi, nə Bəstəkarlar İttifaqı - heç kim ala bilməz”.
Hindistanın
özündə belə o ritmlər qəbul olunmur
Əməkdar
artist, tanınmış bəstəkar Gövhər Həsənzadə
deyir ki, bugünkü gənclərin, yeniyetmələrin
beyninə həkk olunan ritmlər yaxın gələcəkdə
onlara öz keçmişlərini unutduracaq: "Hər
şey ritmdən başlayır. Bizim musiqilərə az da olsa Şərq ölkələrinin ritmləri
daxil olsa, melodiyasından, mayasından asılı olmayaraq
musiqilərimizdə əcnəbilik, yadlıq baş alıb
gedəcək. Bugünkü gənclərin,
yeniyetmələrin beyninə həkk olunan, bizim milli musiqilərə
yad olan həmin ritmlər bir neçə ildən sonra onlara
milli təsiri bağışlayacaq. Sabah
beynəlxalq arenada həmin musiqini bizim musiqi kimi təqdim edəndə,
bu çox böyük mübahisələrə səbəb
olacaq. Haqlı şəkildə bildiriləcək
ki, gənclərimizin səsləndirdiyi Azərbaycan musiqisi
deyil. Hətta bizim gənclərimizə
irad da tutulacaq ki, başqa bir millətin mahnısını
özəlləşdirmisiniz. Təbii ki,
onlar sübutla çıxış edəcəklər.
İfaçılarımız həmin an
çox pərt situasiya ilə qarşılaşacaqlar.
Çünki indi trenddə yer alan
mahnıların musiqiləri bizə aid deyil. Öz
musiqilərimiz ola-ola yad ritmlərin qurbanına çevrilə
bilərik. Bunun həyəcan təbilini 20
il bundan qabaq çalmağa başlamışıq”.
Bəstəkar hər xalqın öz folkloru, öz
kökü olduğunu qeyd etdi. Bildirdi ki, dünya musiqi aləmində
hər hansı musiqi səslənəndə, bunun hansı
ölkəyə xas olduğunu ayırd etmək heç də
çətin deyil: "Ola bilər ki, hind ritmlərini dinləyib,
xoşlana bilərik. Ancaq insan bir fərd olaraq
öz musiqisinə köklənməlidir. Musiqimizin dəyişikliyə
uğramasının qarşısını almaq
üçün belə mahnılardan imtina etməli və
öz musiqimizi
qorumalıyıq”.
G.Həsənzadə
bu prosesin zamanla tariximizə, mədəniyyətimizə,
milliliyimizə çox böyük ziyan vuracağını
vurğuladı: "Bu qədər də olmaz. Hər
şeyin öz yeri, öz qədəri var. Bu gün hind ritmləri
üzərində mahnı səsləndirən və meyxana
üslubunda oxuyan ifaçılar gənclərin beynini yuyurlar.
Bu məsələdə əsas iradım
televiziyalaradır. Axı siz təbliğat
vasitəsisiniz. Bu
"ifaçıları” niyə verilişlərinizə
çağırırsınız, niyə digər
müğənnilərə pis nümunə olursunuz, niyə
birbaşa gənclərin beynini belə şeylərlə
yuyursunuz? Siz nəyi təbliğ edirsinizsə,
insanlar da onu qəbul edirlər. Televiziyadan
bu mahnıları dinləyən tamaşaçıların
özləri istəməsə də, bu, onların beyninə
həkk olunacaq. İnsana nəyi təbliğ
edirsənsə, insan o istiqamətdə formalaşır.
Çox az iradəli insanlar var ki, dinlədiyi
musiqini, zövqünü qoruyub saxlayır. Mən
demirəm ki, hamı yatdı, bir gün yuxudan durdu, hər kəsin
zövqü dəyişdi. Hind musiqisinin
ritmi gözəldir. Fəlsəfi
yaradıcılıqdan bəhrələnən musiqidir. Çox gözəl xırdalıqları var. Ancaq
onların da klassik musiqiləri var. Həmin musiqilərdən
bəhrələnsələr, yenə başadüşüləndir
ki, bunun hansısa mənası var. Burada, sadəcə
yüngül ritmlərin üzərində müxtəlif
melodiyaları qoyub oxuyurlar. İnanın
ki, heç Hindistanın özündə belə o ritmlər
qəbul olunmur. Onların çox dərin
mədəniyyətləri, musiqi dilləri var. Heç
inanmıram ki, onlar belə yüngül musiqilərə maraq
göstərsinlər. Bizim gənclər isə...”
"Bu heç yaxşı
gedişat deyil”
Arenjmançı,
son zamanlar səsləndirdiyi mahnıları ən çox
dinlənilən ifaçı Rübail Əzimov deyir ki, hind
ritmləri üstündə hazırlanan mahnılar artıq
öz mənfi nəticələrini göstərməyə
başlayıb: "Dinləyicilər mahnı dinləyərkən
ilk növbədə onun sözlərinə önəm verirlər.
Mahnıda yer alan sözün özü məişət
xarakterlidirsə, bu mahnı uğurlu mahnıların
sırasına daxil olur. Hind musiqilərində
ilk dəfə eksperimenti Cavad Rəcəbov edib. Əvvəllər bizdə hind filmlərinə və
musiqilərinə böyük maraq olub. Hind
musiqisi dünyada ən inkişaf etmiş və zəngin
musiqilərdəndir. Cavad Rəcəbovun
dövründə bir müddət belə mahnılar məşhurlaşdı
və tez də gündəmdən düşdü. Son illər mənim ifa etdiyim "Divanə”
mahnısından sonra bu ritmlər ifaçıların
repertuarından düşmədi. 2017-ci
ildə "Divanə” mahnısını hind ritmləri
üzərində hazırladım. Bu
mahnı çox dinlənildi, bəyənildi və hər kəs
bu üsuldan istifadə etməyə başladı. Bu mahnını ifa edəndə belə bilirdim ki,
bizim tamaşaçılar hind ritmlərini sevir. Hind ritmləri birbaşa dinləyicilərin
sümüyünə düşür. Ritmin
üzərinə meyxana, pis oxunan hər hansı bir söz də
əlavə olunanda, bu, artıq iki ulduz, yəni
mahnının hərtərəfli tutarlı olması
üçün bir qarantiyadır. İnsanı
dingildədən ritm və üzərində dinlənən
söz əvvəllər meyxana olub. İndi
isə həmin bu meyxana ritminin yerini hind ritmləri tutub.
Onun üzərində meyxana deyib mahnı
oxuyanda, dinləyicinin könlünə yol tapmış olur.
Artıq ifaçılar bu mahnıların
dalınca getməyə başlayıblar”.
Hind ritmləri
üzərində yazılan mahnıları səsləndirməkdən
imtina etdiyini deyən müsahibimiz, repertuarında belə bir
mahnıya yer ayırmayacağını da bildirir: "Bir
neçə mahnıdan sonra gördüm ki, artıq hər kəs
belə meyxana və hind ritmləri üzərində
hazırlanan mahnıları oxumağa can artır. Artıq belə mahnıların ağını
çıxarıblar. Bu gedişat
heç də yaxşı deyil. Düzdür,
belə mahnılar bir müddət trenddə olur, oxunur, dinlənilir,
insanlar tərəfindən sevilir. Amma nəticədə
klassik Azərbaycan musiqisi dinləyicinin qulağından,
marağından kənarda qalır. Maraqlıdır
ki, mahnıda nə qədər məişət söhbətləri
olsa, bir o qədər çox sevilir. Mahnının
içərisində "1 manat 50 qəpiklik dönər,
üstündə də ayran” kimi sözlər səsləndirilir
və tamaşaçılar da bunu xoşbəxtcəsinə
dinləyirlər”.
R.Əzimov
Azərbaycan musiqisinin zənginliyindən bəhs edərək,
onu gələcək nəslə ötürməyin vacibliyindən
danışdı: "Bizim dəyərli bəstəkarlarımız
hər zaman olub. Bu gün də gözəl bəstəkarlarımız
var ki, onların əsərləri yenə də işıq
üzü görür. O insanların öz çevrəsi
var. Bu gün mahnı bəstəkarı keyfiyyətli bir
işi müğənniyə göstərəndə,
müğənni deyir ki, yox, mənə elə bir mahnı
ver ki, 3 ay ondan çörək pulu qazanım, məşhurlaşım.
Bu da artıq müğənninin seçimidir.
Bunun hamısının arxasında təhsilsizlik
dayanır”.
İfaçı
bu ilin "Nəsimi ili” elan olunduğunu xatırladaraq
ifaçıları yeni, daha keyfiyyətli mahnılar səsləndirməyə
çağırdı: "Köhnə mahnıların yeni
aranjemanı ilə bir tendensiya yaratsalar, özünə
hörmət edən, özünə güvənən
ifaçılar bu mövzuya müraciət etsələr, bu
da bir trend olar. O zaman nə televiziyada, nə də radioda həmin
ifaçıya problem yarana bilməz. Çünki
buna dövlət tərəfindən dəstək olar. Onda aranjemançılar da daha ciddi mahnılar üzərində
dayanacaq”.
Ekspertlərin də dediyi kimi musiqi zövq məsələsidir. Bu məsələdə
kiminsə qulağına, dinlədiyi musiqiyə irad tutmaq
düzgün deyil. Ancaq unutmayaq ki, bizim trend etdiyimiz
mahnıları sabah övladlarımız
dinləyəcək. Onların mayası bu
mahnılarla yoğurulacaq. Yad bir ritmdə
yoğurulan zövq isə bizi özümüzdən
uzaqlaşdıracaq.
Xəyalə Rəis
Kaspi 2019.- 9-11 fevral.- S.8.