SVETLANA
İSMAYILOVAYA AÇIQ MƏKTUB
O görüşün və
ayrılığın kövrək məqamını indi də
olduğu kimi xatırlayıram
Məktubun
dəbdən düşdüyü bir vaxtda sənə məktub
yazmağımın səbəbi bu oldu ki, çox uzaqdasan,
qoy külli-aləm bilsin, mənə necə
doğmasan. Sənin
jurnalistikamızda, nəsrimizdə, kino sənətimizdə
hansı xidmətlərin var. Ömrünün 80-ci
baharını tamamlayırsan.
Bir həmkar, bir müəllim, bir dost kimi bizə
çox əzizsən. Elə məziyyətlərin sahibisən
ki, həmişə örnəksən! Bu sevgini
isə hamı qazana bilmir. Müjdə gələ
ki, günün birində Bakıya gəlirsən. Görüşünə gələnlərin
izdihamı başlayar. Nə isə…
Bilirəm ki, repressiyaların
səngimədiyi illərdə Bakıda doğulubsan, 1958-ci
ildə BDU-nun jurnalistika fakültəsini bitiribsən. 1973-cü ildə Azərbaycan Elmlər
Akademiyasının Memarlıq və İncəsənət
İnstitutunun kino sənəti üzrə dissertantı
olubsan. Bilirəm ki, "Azərbaycan gəncləri”
qəzetindən başlayaraq müxtəlif
yaradıcılıq təşkilatlarında
çalışıbsan. Hətta bir müddət Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində pedaqoji fəaliyyətlə
də məşğul olubsan. Tələbəlik
illərindən başlayaraq mətbuatda müxtəlif
janrlı yazılarla çıxış etmiş və ədəbi
ictimaiyyətin diqqətini çəkibsən. Bizlər də elə sənin işığına
uçaraq jurnalistikaya bağlanmışıq. Sənin səmimiyyətin, sadəliyin, əməksevərliyin,
həssaslığın, sədaqətin həm səni fərqləndirib,
həm də sevdirib, hörmət qazandırıb.
Xasiyyətin kimi, qələmin
də orijinallığı ilə seçilib. Xalq
yazıçısı Əzizə Cəfərzadə 1997-ci
ildə sənin barəndə belə yazırdı: "Mən
bu xanımın bir çox yazılarını ürəkdən
bəyənirəm, onlar istər mövzusu, istərsə də
yazılışına görə fərqlənirlər. Bu çətin, mürəkkəb dövrdə
yaxşı ovqat, xeyirxah əhval-ruhiyyə, ürəyi
açıqlıq və gülüş yaradırlar.
Yeri gəlmişkən, Svetlananın özü də
böyük həyat eşqli, xeyirxah biçimli, diqqətcil,
qayğıkeş insandır… Xalqının mədəni
irsini, ədəbiyyat, tarix kimi böyük sərvətlərin
bilicisi və qoruyucusudur. O, işinə məhəbbətlə
yanaşan, adamlarla mədəni və səliqə ilə
davranan, həm də gözəl təşkilatçıdır.
Yaxşı cəhəti bir də odur ki,
yazıçılığa, kino
yaradıcılığına əsas meyli jurnalist
bacarığından, jurnalist peşəsini sevdiyindən irəli
gəlir. İstər kino, istər bədii
yaradıcılıq, tərcümə - bir sözlə, nə
edir-etsin, jurnalist dəqiqliyi, jurnalist gerçəkliyi onun qələmini
heç vaxt tərk etməyib. Yaxşı
zövqü, sərraf seçimi var. Xalqının
böyüklü-xırdalı, görkəmli şəxsiyyətlərini
yaxşı tanıyır.”
Unudulmaz yazıçımızın dediyi kimi, sən
çoxumuza əziz və doğmasan.
Əzizə xanım mənə ali məktəbdə
dərs dedi, öyrətdi, sən də mənim həyat
müəllimim oldun, əziz Svetlana xanım! Sizi birləşdirən o qədər
cəhətlər var ki… Hər ikiniz dünyaya
fərdi baxışlarınızla seçilirsiniz.
Əzizə xanımdan sonra mənim yeganə dərddaşım
sən oldun, Sveta xanım! Səni mənə
sevdirən təkcə zəngin
yaradıcılığın deyil, həssaslığın,
mehribanlığın, sözünə sadiqliyin, insana, Vətənə
olan dərin sevgindir. Telefon zənglərimiz
azalan kimi keçirdiyim həyəcanı, səsini eşidən
kimi məni çuğlayan sevinci ifadə edə bilmirəm.
Nə bir bölgədə doğulmuşuq, nə
yaşıdıq, nə də qohum, amma mənə
çoxundan əziz və doğmasan, sənə həmişə
mənəvi ehtiyacım var. Sənin məsləhətlərin,
sənin məntiqli düşüncələrin həmişə
qolumdan tutur, məni ən ağır əsəbi vəziyyətdən
xilas edir. Nümunəm və örnəyim Svetlana Rəhimqızı!
Biz
heç zaman unuda bilmərik ki, sənin Azərbaycan mədəniyyətinin
inkişafında xidmətlərin var. Sən təkcə
jurnalistika ilə məşğul olaraq məqalələr
yazmayıbsan ki… Bir sıra sənədli, animasiya filmlərin
və "Mozalan” satirik jurnalında gedən süjetlərin müəllifi
olubsan. Xarici ölkələrdə istehsal
olunmuş 70-ə qədər bədii filmin rus dilindən Azərbaycan
dilinə tərcüməsi məhz sənə məxsusdur.
Kino sənətinin tarixini araşdırarkən,
bu sahədə Svetlana İsmayılovanın zəhməti
göz önünə gəlir. Sənin ssenarin əsasında
Azərbaycan alim və yazıçılarına həsr olunan silsilə sənədli
filmlər ayrıca bir tədqiqatın mövzusudur. Görkəmli yazıçımız Əzizə
Cəfərzadənin həyatından bəhs edən "Ağ
saçların işığı”, tarix elmləri doktoru
Püstəxanım Əzizbəyova haqqında
"Dünyanı gözəllik xilas edəcək” sənədli
filmlərin xüsusilə diqqətə layiqdir. Yadımdadır ki,
Kür çayına həsr etdiyin "Ana Kür” sənədli
filminin uğurlu ssenarisinə görə "Həsən
Əliyev mükafatı”na layiq görüldün. Bir daha
xatırladım ki, ötən əsrin sonlarından 2001-ci ilə
qədər Azərbaycanfilm Kinostudiyasında aparıcı
redaktor kimi çalışmağın həqiqətən də
bəhrəli oldu. Əlbəttə, təkcə
yaradıcılığın deyil, bir müddət Azərbaycan
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində
müəllim kimi fəaliyyət göstərməyin də sənə
necə rəğbət gətirmişdir. Sən tələbələrin ən yaxın hamisinə,
dostuna çevrilmişdin. Dosent idin, tələbələrə
kino dramaturgiyasından dərs deyirdin. Kino
sahəsindəki xidmətlərinə görə müxtəlif
diplomlara, mükafatlara layiq görülmüşdün.
Sənin yazıçılığın da həmişə
məhsuldar idi. İstər nasir, istərsə də
publisist kimi öz seçimin, öz mövzun olub. Rəfimdə sıralanmış incilərə
baxıram. İlk kitabın "İncəsənət
əbədi və ölməzdir” adlanır. Burada Fikrət Əmirovdan başlamış Tahir
Salahova kimi Azərbaycan mədəniyyətində, incəsənətində,
ədəbiyyatında böyük xidmətləri olan şəxsiyyətlər
barəsində qələmə aldığın
yazıların toplanıb.
"Çinarım mənim”, "Vaxt var
idi…” adlı kitabların da oxucular tərəfindən maraqla
qarşılanıb. Mövzuların həmişə
maraqlı olub. Bir həssas
yazıçı kimi mənəviyyat aləmini diqqətdə
saxlamağın sənə oxucu rəğbəti gətirib.
Xüsusilə gözlənilməz hadisələri,
bəzən də sadə təsir bağışlayan əhvalatları
özünəməxsus yazı tərzində elə şərh
edərək mənalandırırsan ki, sənin münasibətinə,
təqdiminə heyrətlənməyə bilmirsən. Çox sevdiyim "Qürur” adlı bir sənədli
hekayəndən dəfələrlə söz
açmışam. Sadə adamları məhəbbətlə ədəbiyyata
gətirməyin məni həm sevindirib, həm də
düşündürüb. Adını çəkdiyim hekayənin
qəhrəmanı məhəllədə süd, qatıq satan Havanisə xaladır. On beş
ildir ki, qonşular bu mülayim qadından həmişə
süd, qatıq, qaymaq alırdılar. Havanisə məhəllləni
beş barmağı kimi
tanıyırdı. Bu adi alış-veriş sahibinin həyatını qələmə
almaqla oxuculara qara taleli, tənha bir qadının zəngin
dünyasından söz açıbsan. Gəldiyin
nəticə çox düşündürücüdür.
O, bu əziyyəti ona görə çəkir ki, onun hardasa
yolunu gözləyən var. İnsan səsi eşidir, insan nəfəsi
duyur. Həqiqətən müəllifin yozumu çox
təsirlidir. İnsana insan kimi diqqət yetirmək,
mərhəmət göstərmək, qürur və ləyaqətini
qorumaq gərəkdir.
Çoxumuzun dostu, müəllimi, sevimlisi olan Svetlana
xanım, illərdir ki, Almaniyanın Düsseldorf şəhərində
yaşayırsan. Kino sənətinə olan məhəbbətin
burada da səni tərk etməyib. Düsseldorf
Kino Sənəti Biliciləri klubunun üzvü kimi Azərbaycan
mədəniyyətinin təbliği ilə məşğulsan.
Sən vətəndən uzaqda da Vətənə
xidmət edirsən.
Mənə elə gəlir ki, sənin
yaradıcılığından söz açanda iki şah əsərindən
danışmaq yerinə düşər.
Bu, sənin sevimli qızların - Samirə
və Elnarə İsmayılova bacılarıdır.
Samirə Patzer İsmayılova Almaniya Azərbaycanlılarının
Koordinasiya Mərkəzinin rəhbəri, Avropa Azərbaycanlıları Konqresinin prezidentidir. Elnarə İsmayılova Bethovenin vətənində
vokal ifaçılığının təntənəsini
nümayiş etdirərək dəfələrlə
qızıl medallar alıb. Xalq rəssamı Tahir Salahov
bu barədə yazır: "Svetlana özünün sənət
eşqini, musiqi, ədəbiyyat savadını istedadlı
musiqiçi qızlarına da verə bilmişdir. Mən fəxr edirəm ki, bu ziyalı qadın -
Svetlana İsmayılova bizim ailənin dostu və sadiq
yoldaşıdır. Yazıları bəlkə
də fenomen deyil, amma elə səmimidir ki, onun vasitəsilə
insan müəlliflə ünsiyyətə girə bilir.”
Bir-neçə
il öncə Bakıya gəlmişdin. Çoxumuzla görüşdün. Pərvanə kimi başına
yığışmışdıq. O
görüşün və ayrılığın kövrək
məqamını indi də olduğu kimi xatırlayıram. Yenə də səni sevənlərin əhatəsində
idin. Zərif təbiətindəki
böyük hünərin, torpağa
bağlılığın, millətinə olan səngiməz
məhəbbətin dolu gözlərində daha çox
bilinirdi. Xiffətqarışıq fərəhlə
pıçıldayırdın: "Bakı çox dəyişib,
büsatına, bağına, parkına, yeni xiyabanlarına,
körpülərinə, yollarına baxdıqca ürəyim
açıldı. Mən burdan gedəndə
doğma şəhərimiz hisin, tozun içində idi.
İndi maşallah, açığı,
gözlərimə inanmadım, şəhərimiz nə qədər
gözəlləşib?!”
…Almaniyada yaşasan da, fikrin-zikrin Bakıda olan əziz Svetlana xanım, nə yaxşı ki, səsini tez-tez eşidə bilirəm. Amma nə gizlədim ki, ana nəvazişinə, bacı qayğısına, dost dayağına elə ehtiyacım var ki… Anamdan, bacımdan sonra sən bu ağırlığı zərif çiyinlərinə mətanətlə götürmüşdün ki… İstərdim ki, bu ad günündə sənin sevdiyin çiçəklərlə, güllərlə təbrikə gələrdim. Amma yenə də sözə sığındım. Ömrünün 100-də görüşmək arzusu ilə sənə bu misralarla üz tuturam:
Ələndi ələkdən keçdi çoxları ,
Sənsən ələk üstə qalanım, dostum.
Mehrindən kövrələn bulud olmuşam,
Duman tək başına dolanım, dostum…
Flora
XƏLİLZADƏ,
Əməkdar jurnalist
Kaspi.-2019.-2-4 mart.-S.7.