Azərbaycan elminin ucalığı – İsa
Həbibbəyli
Azərbaycan elminin ucalığı – İsa Həbibbəyli İnsan təbiətin bir hissəsidir. Sanki güldən-çiçəkdən, dağdan-daşdan ovuc-ovuc
yığılıb və
bir canlı yaradılıb. Adına da
insan deyilib. O insan ki, ömrü
boyu tam olmağa can atır. Tam olmağı
müəyyən qədər
bacaran insanlar isə öz sahələrində, yollarında
mükəmməlliyə qədər
gedib çıxanlardır.
İnsan
öz yolunda mükəmməlləşdikcə mürəkkəbləşir. Onları başa düşmək daha çətindir.
Bütün sahələrdə mükəmməlliyin astanasına
çatan insanlar görürük və yaxşı mənada onlara paxıllıq edirik. Məsələn, mən idmançı
dostumun qollarına, yazıçı tanışımın
hekayəsinə, rəssam
qohumumun fırçasına
paxıllıq etmişəm.
Niyə?
Çünki onlar yarımçıqlıqdan
canlarını qurtarıb
tam olmağa hazır vəziyyətdədirlər. Rəssam qohumumun fırçasını
ala bilərəm, ancaq
mənim əlimdə
o fırçadan gözəl
əsərlər çıxmayacaq.
İdmançı dostumdan qollarını
istəsəm verməz.
Yerdə
qalır yazıçı
tanışımın hekayəsi.
Deməli, biz tam olmaq üçün
gedəcəyimiz yolu seçə bilərik, əsas olan isə o yolun bizi seçməsidir.
Yəni içimizdəki yarımçıqlığın
adı mətndirsə,
onun yanına mətn qoymalıyıq.
Əgər mətnin yerinə
fırça qoysaq, yenə də yarımçıq qalacağıq.
Bütün sahələr üçün
bu yanaşmanın doğru olduğunu düşünürəm. Məncə,
yığışıb uzaqdan
Azərbaycan təhsilinə
baxsaq, ilk növbədə
akademik İsa Həbibbəyliyə paxıllığımız
tutar. Çünki, o, elm, təhsil yolunu
ona görə seçib ki, o yol da onu
seçib və birlikdə tam olmağı
bacarıblar.
2010-cu il idi. Naxçıvan Dövlət Universitetinin
magistraturasına qəbul
olmuş və oxumağa getmişdim.
Ömrümdə ilk dəfə idi
ki, Naxçıvan torpağına ayaq basırdım. Hələ təyyarədə
məni dərd götürmüşdü ki,
hara gedəcəm, harda qalacam. Heç yeri və heç
kimi tanımırdım.
Soraqlaşıb universitetin magstrları
üçün ayrıca
tikilmiş yaraşıqlı
binanı tapdım.
Dekan
Elbrus İsayev məni
elə qarşıladı
ki, elə bildim evimizə gəlmişəm. Sonra mənim
kimi "qərib” olan bütün tələbələri universitetin
rektoru İsa Həbibbəylinin yanına
apardılar. İsa müəllim
bizimlə xeyli səmimi söhbət elədi. Tələbə yataqxanasında qalacaq
yerimizə qədər
bütün problemlərimizlə
maraqlanıb yerindəcə
həll elədi.
İndiki kimi xatırlayıram, Naxçıvan Dövlət
Universitetində dünyanın
hər yerindən tələbə var idi. Bir dəfə dilimizi
bilməyən iki qapqara tələbə narahat halda İsa
müəllimin otağına
girdilər, aman çəkmədi ki, sevinə-sevinə çıxıb
getdilər. Öz-özümə fikirləşdim ki, İlahi, nə bu tələbələr bizim dili bilir,
nə də İsa müəllim onların dilini. Bəs, onlar qaş-göz arasında İsa müəllimə nə dedilər, nə eşitdilər və bu qədər xoşbəxt oldular?
Aylar keçdikcə başa düşdüm ki, İsa müəllim tələbələrin problemlərini
gözlərindən oxuyur.
Yəni bir rəhbər işçi,
bir az
da dəqiq desək, bir rektor öz işini bilirsə, deməli, tamdır. Əgər tamdırsa, bütün yarımçıqlara tam olmağın
sirrini deyə bilər. Tələbə
kimi İsa müəllimin diqqət və qayğısını
həmişə üzərimizdə
hiss edirdik. Universiteti bitirəndə istəyirdik
ki, qayıdıb bir də oxuyaq.
Akademik İsa Həbibbəylinin tərcümeyi-halını
oxuyanda adama elə gəlir ki, hansısa bir təşkilatın və ya dövlət
əhəmiyyətli böyük
bir qurumun, müəssisənin fəaliyyətini
oxuyursan. İsa müəllim 1975-ci ildən Naxçıvan Dövlət Universitetində
müəllim işləyib,
sonra dosent, daha sonra həmin
universitetin elmi işlər üzrə prorektoru olub. 1996-cı ildə isə rektor vəzifəsinə təyin
olunub. Bütün bu vəzifələrin
idarə olunması ilə bərabər İsa müəllim durmadan yazıb. Hələ
1984-cü ildə "Yazıçı”
nəşriyyatında "Romantik lirikanın imkanları” adlı əsəri çap olunub. Həmin vaxtdan bu günə qədər isə yüzlərlə əsərləri işıq
üzü görüb.
Axı bu əsərləri İsa müəllim nə vaxt yazdı,
harda yazdı, necə yazdı? Bütün günü işinin başında, böyük bir universitetə rəhbərlik
edən adam
bu işləri birlikdə necə bacardı? Elə buna görə
də hərdən mənə elə gəlir ki, bütün əsərləri
İsa müəllimə
hazır vəziyyətdə
"səmadan gəlib”.
Məsələn, Cəlil
Məmmədquluzadə, Məmməd
Araz və s. haqqında yazdığı
əsərlər də
bu fikrin əsassız olmadığına
bir sübutdur.
Həmişə fikirləşmişəm ki,
görəsən, İsa
müəllimi poeziyaya
nə bağlayır? Onun şairlərə
olan sevgisi, şeirlərə olan həssaslığı həmişə
marağımı cəlb
edib. Və nəhayət, bu
yaxında bilmişəm
ki, İsa müəllim lap uşaqlığından
bəri şeir yazır. Düzdür, şeirlərini oxumaq qismətim olmayıb. Amma əminəm ki,
o şeirlər gözəldir.
Çünki su töküldüyü
qabın formasını
alır. Şeir
hiss və düşüncə
məhsuludur. Şeir elə
bir sudur ki, heç vaxt axıb çirkli qaba dolmaz. Şeir yazmaq üçün
gərək için
pak olsun. Məsələn, Şah İsmayıl
Şah Qacar taleyi yaşayıb hansısa bayatını yaza bilməzdi. Yazsaydı da alınmayacaqdı.
2013-cü ildə Naxçıvan
Dövlət Universitetinin
magistraturasını fərqlənmə
ilə bitirib Bakıya qayıtdım. O zaman akademik Akif Əlizadə
Geologiya İnstitutunun
direktoru idi. Məni mühəndis vəzifəsinə
işə götürdü.
Elə həmin il Akif müəllim akademiyanın
prezidenti seçildi. İsa Həbibbəyli isə akademiyaya vitse-prezident təyin olundu. Naxçıvanda təhsil alıb
Bakıya gəlmiş
bir qrup tələbə sevincək
halda İsa müəllimin yanına getdik, təbrik edib xeyli məsləhətlər
aldıq. O qədər
sevinirdik ki, elə bilirdik İsa müəllim bizə görə Bakıya gəlib. Həqiqətən də illərlə
İsa müəllimin
rəhbər olduğu
dövlət müəssisəsində
təhsil almış
və mühəndis,
elmi işçi vəzifələrində çalışmışam,
hələ bir dəfə də olsun kiminsə İsa müəllimdən
narazı qaldığını
görməmişəm. Elə İsa müəllimin böyüklüyü də
burdadır ki, o, tələbəylə tələbə,
professorla professor dilində
danışmağı bacaran
rəhbərdir.
Bəzi insanlar İsa müəllimi yazdığı
əsərlərə görə,
bəziləri tutduğu
vəzifələrə görə,
bəziləri atdığı
addımlara, göstərdiyi
qayğılara görə
sevir. Mən isə İsa
müəllimi İsa
müəllim olduğu
üçün sevirəm,
hörmət edirəm.
Həmişə İsa müəllimə
güvənmişəm, çətin
vaxtlarımda ona arxalanmışam. Əgər bir
insan əvvəl tələbəsi, sonra işçisi olmuş mənim kimi adi bir gəncdə
bu qədər güvən yarada bilirsə, o insan sadəcə, möhtəşəmdir.
Möhtəşəmlik isə tam olmaq
deməkdir. Ancaq insan
nə qədər tam
olsa da, elə bir an, elə bir məqam
gəlir ki, özünü yarımçıq
hiss edir. İnsan
hisslərinin qarmaqarışıqlığından
və öz yarımçıqlığımdan doğan bu "Yarımçıq” şeirimi
isə tam olmağın
sirrini bilən İsa Həbibbəyliyə
həsr edirəm:
Adam ölməyə də tələsir hərdən,
Ölüb dərdlərini unutmaq üçün.
Yarımçıq hissləri, yarımçıq eşqi,
Yarımçıq ürəyi ovutmaq üçün.
Yarımçıq yaranır həyatda hər şey,
Vəhdət yaratmağa çalışır
insan.
Sonunda özü
də yarımçıq
olur.
Yarımçıq olmağa alışır
insan.
Yarımçıq yaranmaq, yarımçıq olmaq,
Bəlkə də dünyanın sağırlığıdır.
Bütün yarımçığlar yığılsa əgər,
Yenə də nəyinsə yarımçığıdır.
Yarımçıq başlayır, yarımçıq bitir,
Yarımçıq baxışlar, görüşlər
olur.
Külək də qapını
yarımçıq döyür,
Yarımçıq gəlişlər, gedişlər
olur.
Bəlkə də tanrı da yarımçıq imiş.
Dünyanı yaradıb tam olmaq
üçün,
Bəlkə də yenə də yarımçıq
olub.
Əzrayıl yaradıb can almaq
üçün.
Elşad Barat
Kaspi.-2019.-16-18 mart.-S.18.