Bizə “Mirzə Cəlilin Azərbaycanı”nı
göstərəcəklər
Tahir Tahiroviç:
“Bu filmdə materiallarımızı və
müşahidələrimizi görüb,
mütəfəkkiri daha yaxından
tanıyacaqsınız”
Mədəniyyət Nazirliyinin
sifarişi ilə "Salnamə”
kinostudiyasında "Mirzə Cəlilin Azərbaycanı” adlı
tammetraflı sənədli filmin çəkilişlərinə
start verilib.
Filmin rejissoru
Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqının
İdarə Heyətinin üzvü Tahir Tahiroviç, ssenari müəllifi Nadir
Bədəlov, operator isə Elxan Rüstəmov, bəstəkarı Azər
Hacıəsgərli, icraçı prodüseri
Kamil Məmmədov, prodüseri
Nazim Hüseynovdur.
Cəlil Məmmədquluzadənin 150 illik yubileyinə həsr olunmuş filmin çəkilişləri ədibin dünyaya gəldiyi Naxçıvan şəhəri, Nehrəm kəndi də daxil olmaqla, Ağcabədi rayonunda və Qori şəhərlərində lentə alınıb. Süjetlər əsasən Mirzə Cəlilin əsərlərinin motivləri və personajları üzərində qurulub.
Filmin rejissoru
Tahir Tahiroviç film haqqında ən son məlumatları
bizimlə bölüşdü. Bildirdi ki, artıq çəkilişin 60 faizi bitib: "Filmin ssenarisinə bir az ironiya qatmağa
çalışdım, çünki
Mirzə Cəlilin yaradıcılığına nəzər
yetirsəniz, onun əksər hissəsinin
ironiyadan ibarət olduğunu
açıq şəkildə hiss edəcəksiniz.
Cəlil Məmmədquluzadənin əsərləri elə onun ironiyasında gizlənir. Çünki onların əksəriyyəti ironiya üzərində yazılıb. Filmin çəkilişləri Naxçıvanda - Nehrəmdə
gerçəkləşdi. Təbii ki,
Mirzə Cəlilin Naxçıvanla bağlı olan həyat hekayəsinin vizual
çəkilişlərini həyata keçirdik.
Belə ki, orada onun anadan olduğu
ev və adını daşıyan teatr və sair məkanlar bu filmdə yer aldı. Məlumat
üçün bildirim
ki, filmin əsas hissəsi
çəkilib. Təbii ki, bu çəkilişləri də onun ev muzeyində
gerçəkləşdirəcəyik. O çəkilişləri
də gələn həftə üçün
planlaşdırmışıq”.
Rejissor C.Məmmədquluzadənin yaradıcılığının əsas qayəsi olan "Molla Nəsrəddin” jurnalının nəşrə başladığı dönəmi təsvir etməyin vacibliyindən danışdı: "Cəlil Məmmədquluzadə Azərbaycanda, eləcə də Yaxın Şərqdə satirik jurnalistikanın əsasını qoyub və biz filmdə bunu da qeyd etdik. XX əsrin əvvəllərində yaranan və dərhal ümumxalq tribunasına çevrilən, ətrafına milli-azadlıq, azərbaycançılıq məsələsi ilə alovlanan ədəbi qüvvələri toplamış "Molla Nəsrəddin" jurnalı yeganə mətbuat orqanı idi ki, bütöv bir xalqı "deyib gəlmişdi", bütöv bir xalqın güvənc yerinə çevrilmişdi. Biz hazırladığımız filmdə bu nüansları da vurğuladıq. Bu günə qədər Mirzə Cəlilin haqqında bir çox məqalələr dərc olunub, materiallar hazırlanıb. Bu gün onun haqqında əlavə söz deməyə, materialların bərpasına ehtiyac yoxdur”.
T.Tahiroviç Mirzə Cəlilin
ev muzeyində çəkiliş
apardıqlarını və orada mütəfəkkirin
ruhunu duyduğunu dilə
gətirdi: "Ağcabədinin Kəhrizli kəndində
yaradılan Cəlil Məmmədquluzadənin xanımı Həmidə
xanımın ev muzeyində olduq. Orada böyük ədibin həyat
və yaradıcılığına aid
eksponatlar,
ailəsinə məxsus məişət əşyaları,
o cümlədən yazıçının əsərləri, müasirlərinə aid sənədlər, müəllifi olduğu satirik "Molla Nəsrəddin” jurnalının nömrələri nümayiş olunur. Hər şeyi
o qədər təbii idi
ki... Hesab edirəm ki, bu muzeyin qorunub
saxlanılması Azərbaycan ədəbiyyatı üçün böyük
bir töhfədir. Təsəvvür edin ki, bu muzeydə,
C.Məmmədquluzadə dünyasını dəyişdikdən
sonra heç nəyə
əl dəyilməyib, təbii, olduğu
kimidir. Biri var xatirə muzeyi, bir də var ev muzeyi. Ev
muzeyini aerokassa kimi, necə istəyirsənsə, elə də
düzəltdirə bilərsən. Amma ev muzeyini aerokassa
etmək olmur. Bütün dostlarıma, eyni zamanda sizə də məsləhət
görürəm ki, Cəlil Məmmədquluzadənin
necə yaşadığını bilmək istəyirsinizsə
mütləq şəkildə onun
yaşadığı o evə, ev muzeyinə baş
çəkin. Çünki həqiqətən
mükəmməldir”.
Rejissordan filmdən gözləntilərini
xəbər alırıq. O deyir ki, Nadir Bədəlovun
ssenarisində oxuduqlarını yox,
düşündüklərini çəkməyə üstünlük verib:
"Mən bir az
ssenariyə fərqli yanaşdım. İstəyirəm ki, Mirzə Cəlilin obrazlarını real olaraq cəmiyyətimizdə
göstərək. Əslinə qalsa, Mirzə
Cəlilin obrazları bu gün
də bizim aramızda yaşayırlar. Məgər
bu gün Kefli İsgəndərlər, Şeyx
Nəsrullahlar yoxdurmu? Təbii ki, Mirzə
Cəlil haqqında indiyə kimi yetərincə
film çəkilib. Ancaq
bu filmdə siz Mirzə
Cəlili olduğu kimi
görəcəksiniz. Biz sizə Mirzə Cəlilin Azərbaycanını
göstərəcəyik. Onun özünü göstərməyə heç ehtiyac yoxdur. Mirzə Cəlil əslinə qalsa, bizim müasirimizdir.
O, çox böyük
keçmişdə dünyasını dəyişməyib. Bu filmdə siz
yaxşı materiallarımız və müşahidələrimizi görüb, mütəfəkkiri daha yaxından tanıyacaqsınız”.
Müsahibimizlə söhbətimizdə müasir dövrdə dahi
mütəfəkkirlər haqqında çəkilən filmlərin
tamaşaçılar üçün nə
qədər maraqlı olub-olmayacağı barədə də
danışdıq. Müsahibimiz qeyd etdi ki, dahi sənətkarlardan
bəhs edən tammetrajlı sənədli filmlər
insanların kütləvi marağına səbəb olmur:
"Bəzi səbəblərdən bizdə sənədli
filmlərə o qədər də böyük maraq yoxdur. Heç sənədli
filmlərin kütləvi nümayişi də
yoxdur. Siz uyğun bir vaxtda Mədəniyyət və İctimai Telekanallardan başqa hansı televiziyada
sənədli filmin nümayiş
olunduğunu görübsünüz?
Biz insanlara bu sənədli filmləri təqdim etməyə
yer, məkan tapa bilmirik”.
T.Tahiroviç vurğuladı ki, sənədli filmlər Nizami Kinoteatrında nümayiş olunduqdan sonra onlara o qədər də diqqət və tələbat olmur: "Sənədli filmlər çəkildikdən sonra uzaqbaşı "Youtube” səhifəsinə yerləşdirilər, orda da 15-20 baxış ola, ya olmaya. Gəlin qəbul edək ki, sənədli filmlərə maraq yoxdur. Təbii ki, göstərilsə, təbliğatı olsa, bu filmlər də baxılar. Məsələ onun harda və necə göstərilməsidir. Diqqət edin, bu gün kifayət qədər seriallar çəkilir və günün əksər hissəsində efirlərdə "Tezliklə,” anonsları gedir. Amma bir sənədli filmin anonsu gedirmi? Yaxşı, bəs niyə sənədli filmlərin reklamı serialların reklamı kimi getmir?”
Qeyd edək ki, "Mir Cəlilin Azərbaycanı” tammetrajlı sənədli film 52 dəqiqə nəzərdə tutulub. Filmin noyabr ayında başa çatacağı planlaşdırılır.
Xəyalə Rəis
Kaspi 2019.- 5 sentyabr.- S.14.