“Bu günün gəncləri
tanınmağı “like”lara görə təyin edirlər”
Şahin Qəhrəman:
Layihənin rejissoru olaraq sözümün qabağına
heç kim söz deyə bilməz
Bu günün
tamaşaçısı kinodan çox seriala baxmağa
üstünlük verir. Çünki burada hadisələr
uzandıqca uzanır, davamlı olaraq insanları həyəcan
içində saxlayır. Əgər serial reytinq gətirirsə və
populyarlaşırsa, orada rol alan aktyorlara da pay çatır. Belə ki, onlar
məşhurlaşır, tanınır və digər layihələrə
gedən yollarında maneələr aradan qalxır. Serialların ərsəyə gəlməsində əsas
ağırlıq rejissorların üzərinə
düşür. Baxdığımız seriallarda
yükün əsas hissəsini çiyinlərində
daşıyan rejissorlar olsa da, elə ən az
tanınan da onlar olur. Müsahibim, dram
janrında nümayiş olunan serialların mahir rejissoru
Şahin Qəhrəman kimi. Onun adı
simasından daha məşhurdur. "Əgər
Şahin Qəhrəmanın filmidirsə, onda baxmağa dəyər”
deyirlər. Şahin Qəhrəman
ATV telekanalında yayımlanan "Səni ürəyim sevdi”,
"Dəfnə ağacı”,
"Günəşim ol”, "Laləli saray”, "O gecə”
seriallarının rejissorudur. İndi də
"Bir qadın” serialı ilə tamaşaçıların
görüşünə gəlir. "Kaspi”-nin
qonağı olan rejissor bizimlə söhbətində yeni
layihəsindən və serial cameəsində
rastlaşdığı problemlərdən danışdı.
- "Bir qadın” serialı
nədən bəhs edəcək?
- Bu serial
sırf qadınlara həsr olunub. Belə ki,
serialda qaynana, gəlin, baldız, kürəkən, ailə zəminində
baş verən hadisələr əks olunacaq. Adı "Bir qadın” olsa da, bu, bütün
qadınlara şamil olunacaq bir hadisədir. Burdakı qadınların hər birinin
ayrı-ayrı taleləri var. Ancaq hadisələr bir
qadının taleyindən başlayır. Bir
sözlə, tamaşaçılar bu serialın nəzdində
sevgi, yalan, şər, haqsızlıqla qarşılaşan və
çətin vəziyyətlərdən çıxış
yolu tapan insanların yaşadığı hadisələrə
şahidlik edəcəklər.
- Niyə məhz qadınlar?
-
Çünki seriala daha çox qadınlar baxır. Kişilər işdə olur və onların əksəriyyəti
seriala o qədər də meyilli olmurlar. Biz
hər yeni layihəmizdə müxtəlif mövzulara
toxunuruq. Bu dəfə də "Bir
qadın” deyib yola çıxmışıq, çünki
bizə reytinqi qadınlar gətirir. Bu
seriala başlamamışdan öncə
düşündük ki, serial izləyici kontingenti olan
qadınlar ən çox nəyə baxa bilər?
- Layihədə iştirak edən
aktyorlarla kastinq necə aparıldı? Sizin öncədən
məlum bir aktyor heyətiniz var idimi?
- Uzun
müddətdir ki, bu sahədə
çalışırıq və artıq hansı aktyorun
hansı potensiala malik olduğundan xəbərdarıq. Layihəyə başlayanda özlüyümüzdə
kimlərlə çalışacağımızı müəyyənləşdirdik.
Bazamızda teatrlarımızda
çalışan aktyorların məlumatları var, onlara
baxdıq və aktyor heyətimizi yoxlayıb, işə
başladıq.
- "Mən illərin sənətçisiyəm”
deyib, kastinqdən imtina edənlər necə, olubmu?
- Peşəkar
aktyorlar heç zaman o sözü demir. Bilir ki, əgər
bir serial, yaxud film çəkilirsə, öncədən bu
rol üçün sınaq çəkilişləri
olmalıdır. Dünya kino sistemində də
bu var. Film və serial öncəsi kastinq etmək bu sektorun
yazılmamış qanunudur. Ola bilsin ki,
faktura ssenariyə uyğun gəlsin, ancaq balaca bir səhnə
ilə bu obrazın ona aid olmadığını
görürük və bu da bizə istədiyimiz nəticəni
vermir. Olub ki, epizodik rola dəvət
etdiyimiz aktyor kiçik bir səhnəcikdən bir cümlə
deyib və biz bu obrazın onluq olmadığını
demişik. Son zamanlar isə aktyor seçimində bir az qəddar olmuşam.
- Bəs qeyri-peşəkarlarla
çalışmısınızmı?
-
Qeyri-peşəkarlarla çalışmışıq və
çalışırıq da. Paytaxt
teatrlarımız çox deyil, orada fəaliyyət göstərən
aktrisaların demək olar ki, hamısını
tanıyırıq və bilirik ki, kimin potensialı nə qədərdir.
Şükürlər olsun ki, bu gün
seriallarımızın da sayı çoxdur. Onların hər biri bir teatrın aktyorunu çəkəndə,
biz başqa aktyorlar, yeni simalar axtarmağa
başlayırıq. Yaxşı
aktyorların da yaşı, xarici görünüşü
ssenariyə uyğun gəlmir. Bunun
üçün istədiyimiz obrazı tapmaq üçün
bəzən qeyri-peşəkarlara müraciət etmək məcburiyyətində
qalırıq. İstədiyimiz simanın
da bəzən səhnə danışığı, aktyor
oyunu, plastikası zəif olur. Ona yenidən
hazırlıq prosesi keçirik, serial qalır kənarda,
başlayırıq ona dərs keçməyə. Artıq daha peşəkarlarla işləyirik.
- Qeyd
etdiniz ki, aktyorları teatrlardan seçirsiniz. Bəzən
deyirlər ki, teatr aktyorları seriallarda pafosla oynayır.
Çünki teatr tamam fərqli bir mühitdir.
Burada aktyor yüksək səslə
danışmalıdır ki, zalda ən axırda oturan
tamaşaçıya qədər səsi gedib çatsın.
Film isə güclü səsi sevmir.
- Əvvəllər belə hadisələrlə
çox rastlaşırdıq, onda aktyora deyirdim ki, sən
36-cı sıra üçün danışmırsan,
tamaşaçının əlində pult var, istəsə səsi
özü artıracaq (gülürük). İndi
çox şükür ki, teatr aktyorları seriallara çəkilir
və onların da kifayət qədər təcrübələri
var. Düzdür, bəzi aktyorlar hələ də teatral
oynayırlar, ancaq şükür ki, sayları çox deyil.
- Adınız serial sektorunda məşhur
olsa da, simanız o qədər də məşhur deyil. Aktyor kimi özünüzü sınamağı
düşünmüsünüzmü?
-
Heç zaman məşhur olmağa can atmamışam. İstəsəydim, çəkdiyim serialların hər
hansı birində rol alardım. Açığı,
bu barədə düşünməmişəm. Ola bilər ki, gələcəkdə nəsə
olsun, amma bu gün üçün elə bir planım yoxdur.
- Halbuki,
xarici görünüşünüz də buna imkan verir və
sanki detektiv janrında olan bir obraz sizin əyninizə
biçilmiş olar.
- Məsələn,
Elxan Elatlının ən çox sevdiyim "Qan ləkəsi”
romanında yerli kəşfiyyatçımızın rolunu
sevərək oynayardım. Əslində istəyirdim
"Qan ləkəsi” romanının motivləri əsasında
bir film çəkim. Bu layihə üçün əlimizdə
maliyyə az olduğundan başlamadım.
- Çox zaman "yerli
seriallarımıza baxmırıq” - kimi fikirlər səslənir.
Ancaq reytinqlərdə bunun əksini görürük, ən
çox reytinqi elə yerli seriallarımız göstərir. Belə hallarda hansı reaksiyanı verirsiniz?
- Olur belə
hallar. Deyirlər ki, biz yerli seriallara baxmırıq, ancaq sizin
bu serialda aktyorun
filan xüsusiyyətlərini bəyənmirəm. Əgər baxmırsansa, sən bunu necə
müqayisə edə bilərsən? Nəinki
televiziyada, serialın bölümü "Youtube” kanalında
yerləşdiriləndə, orda kifayət qədər
baxış sayı olur. Həmin
bölümün altından müxtəlif şərhlər
yazılır, bacardığım qədər o şərhləri
oxumuram. Özümü çox
yaxşı tanıyıram və bilirəm ki, belə
şeylərə çox sərt reaksiya verəcəm.
Tənqidə qarşı deyiləm, ancaq bu işdə əziyyəti
keçən insanları təhqir edirlərsə, o insanı
tapıb mütləq cavabını verməsəm,
özümü pis hiss edərəm. İlk dəfə
seriallar başlayanda "Dəfnə ağacı” ilə
böyük riskə girdik. Bildirdik ki, həmin
saat çərçivəsi türk seriallarının
başlama vaxtıdır. Həmin ərəfələr
bizim tamaşaçılar daha çox türk və rus
seraillarına baxırdı. Qorxurduq ki,
bizim seriala baxmayacaqlar. Ancaq "Dəfnə
ağacı” unudulmayan serialların siyahısına
düşdü. Hətta o serialın
davamını çəkməyimizi də istəyirlər.
Bu gün seriallarımız kifayət qədər
baxılır və sevilir.
- Sizin üçün janr problemi
varmı? Yoxsa siz yalnız drama köklənən
rejissorlardansınız?
- İlk dəfə 2012-ci
ildə komediya filmi olan "Ögey ata”nı çəkmişəm.
İndi ona film deməyə də dilim gəlmir.
Filmdə ən azı 40 nəfər heyət
olmalıdır. O dövrdə isə mən Fərda
Xudaverdiyev, iki prodüser, montajçı ilə birlikdə
heç 10 nəfər deyildik. Nə assistentim,
nə işıqçım, nə ikinci rejissorum vardı.
2013-cü il martın 18-də çəkdiyimiz
ilk kinokomediya kinoteatrda nümayiş olundu və kinoteatrın
kassasının bizə aidiyyəti yox idi. Sonradan
eşitdiyimə görə, bu kino 4 günə 60 min pul
yığmışdı. Amma filmin
büdcəsi 11 min manat idi.
- Bu gün də komediya filmləri
çox satılır. Sizcə, bunun səbəbi
nədir?
-
Kinoteatrlarımızda nümayiş olunan yerli dram filmlərimizə
baxın, onlardan hansı öz pulunu çıxara bilib? Tamaşaçılar daha çox gülməyə
meyllidirlər. Bu bütün dünyada belədir.
Kino sahəsində inkişaf etmək
üçün ilk növbədə komediyadan başlamaq
lazımdır.
- Qardaşınız Sain Qəhrəman
da tanınmış rejissordur. Bir
ailədə iki rejissor necə yola gedir?
- Sain mənim
böyük qardaşım və idealımdır. Biz onunla eyni məktəbi, eyni universiteti
bitirmişik. Qardaşıma
bağlıyam. Uşaq yaşlarımda belə
oturub gözləyirdim ki, o nə vaxt gələcəksə,
yeməyi onunla birlikdə yeyəcəm. Kiçik
qardaşım isə atamın yolunu davam etdirir, o, xanəndədir.
- Sizcə, rejissor olmaq
üçün təhsil nə qədər önəmlidir?
- Təhsil
aldığım Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində mən yalnız
müəlliməm Mahirə Yaqubovadan səhnə
danışığı öyrənmişəm. Əgər rejissor aktyorun necə danışmalı,
vurğunu harda vurmalı, sözü necə deməli
olduğunu bilməsə, onun işində böyük bir
boşluq yaranar. 2007-ci ildə Ələkbər
Kazımovski mənə bir ssenari verdi və
"bunu çək” dedi. Universitetdə ancaq nəzəriyyə
oxuduğumuza görə təcrübəm yox idi. O zaman
"Çəkirəm, haaa” verilişini
hazırlayırdıq. İki-üç yerdə
gizli kamera qoyduq və çəkməyə başladıq.
Layihəni mənə verəndə, 3 gün həyəcandan
yata bilmədim, çünki təcrübəsiz idim. İnternetdən araşdırdım, çəkilişlərə
baxdım. Montajda gördüm ki, çox
səhv etmişəm. Daha sonra sənədli
filmlər çəkməyə başladım və illər
ötdükcə biliklərimi təkmilləşdirdim,
başqa layihələr işlədim.
- Bəzən
dünya, eləcə də yerli seriallarımızda baş
rol ifaçısının serialı yarımçıq tərk
etdiyinin şahidi oluruq. Sizin
yaradıcılığınızda belə hallar olubmu?
Olubsa, anlaşma siz, yoxsa yoxsa qarşı tərəfdən
pozulub?
- Layihədən gedən aktyor, aktrisa hər zaman özünü haqlı çıxarır, özünə sərf edən kimi danışır. Bir də görürsünüz ki, aktyor setə bəhanə ilə gəlir, gah deyir mənim tamaşam var, gah deyir məşqim var, qastrolum var, kursum var və bu bəhanələr bitmir. Biz də çalışdığımız qədər idarə edirik, amma alınmayanda alınmır. Olub ki, iş prosesində biz də bəzi qəhrəmanları dəyişmişik. Filmdə bu kimi bəhanələri anlamaq, yola vermək olur. Həftəlik serialda bəlkə də anlayaram, amma gündəlik serialda anlamaqdan keçir. Bəzən aktyorlar kapriz deyil, uşaqlıq edirlər. Layihənin rejissoru olaraq mənim sözümün qabağına heç kim söz deyə bilməz. Çünki insan gərək birinci özünə hörmət etsin. Özünə hörmət edən birinə ətrafındakılar da hörmət edir. Bəzən görürük ki, aktyor rejissoru ciddiyə almır. Mən bu günə qədər bir çox xalq artistləri ilə – Şükufə Yusifova, Sənubər İsgəndərli, Kazım Abdullayev, Məsumə Babayeva və bir çox tanınmış aktyorlarla işləmişəm. Bu günə qədər hələ onlardan özümə qarşı hörmətsizlik görməmişəm. İşini bilən adam qarşısındakı insanı hörmət etməyə məcbur edir. Adətən 45 yaşından artıq yaşı olan aktyorların məsuliyyəti daha çox olur, nəinki gənclərin. Bu günün gəncləri tanınmağı "İntagram” səhifələrindəki "like”lara görə təyin edirlər. Peşəkarlar isə sənətə işləyir, onlar "İnstagram” və "Facebook”da "like”larını çoxaltmaq üçün çalışmırlar. Gənclər seriallarda məşhurlaşmaq üçün çəkilirlər. Biz "Günəşim ol” serialının çəkilişlərinə başlayanda, teatr aktyorları ilə söhbət etdik və dedik ki, siz 3 aydan sonra çox məşhur olacaqsınız. O anda gördük ki, həmin aktyorlar bir-birlərinə baxdılar və gülümsədilər. Bu inamsızlıq gülümsəməsi idi. Ancaq həqiqətən o aktyorlar bu serialdan sonra məşhurlaşdılar. Hətta teatrın yaradıcı heyəti İrana qastrol səfərinə gedəndə, onları serialdakı obrazlarına görə tanımışdılar və bu həmin aktyorlar üçün çox sevindirici bir hal idi.
- "Günəşim ol” serialı bölgə
teatrı aktyorlarının tanınmasında müstəsna
rol oynadı. Azərbaycanda 27 teatrı fəaliyyət göstərir.
Onların böyük əksəriyyəti bölgələrimizin
payına düşür. Bu teatrlarda 40-50 il
çalışan, amma adları mətbuatda çəkilməyən,
özllri televiziyada görünməyənlər var. O
aktyorlar belə rejissorların həsrətindədir.
- "Günəşim ol” layihəsinin təklifi
baş prodüserimiz, "Oscar” film prodakşının rəhbəri
Yaşar Əhmədovdan gəldi. Serialda rol alan bölgə teatrı
aktyorlarının heç bir serial, film təcrübəsi
yox idi. Biz onlara inanırdıq və
inamımız boşa çıxmadı. Bu layihədən sonra Naxçıvanda
Naxçıvan Dövlət Dram Teatrının
aktyorlarının ifasında bir layihə etmək istədik.
Naxçıvan daimi nümayəndəliyinə
müraciət etdik, onlara məktub yazdıq. Layihəni bəyəndilər, ancaq maliyyə məsələsində
problem oldu. İstəyirdik ki, orada sırf
Naxçıvan teatrının aktyorları ilə işləyək.
Biz də çox istəyərik ki, belə
layihələrimizin sayı çox olsun. Belə
olduqda, həm bölgələrimizin füsunkar təbiəti
tanınır, həm də bölgə
teatrlarımızın aktyorları məşhurlaşır.
Xəyalə Rəis
Kaspi 2019.- 10 sentyabr.- S.12.