“Bu günün
ifaçısı dinləyici üçün adiləşib”
Rübail Əzimov: Səsi olmayan sənətçinin
layihəsini ortaya çıxarmaq, məşhurlaşdırmaq
mümkündür, amma onu zorla xalqa sevdirmək olmaz
10-15 il əvvələdək hansı müğənniyə daha çox tələbat olduğunu və mahnılarının sevildiyini satılan kaset və disklərinin sayından müəyyən etmək olurdu. Belə ki, müğənnilər albom çıxarır, satılan albomlara görə hansı müğənninin daha çox sevildiyi və hansı mahnının hit olduğu təyin edilirdi. İndi isə dövrün tələblərinə uyğun olaraq sistem dəyişib. Bir çox ifaçılar isə bu sistemin qarşısında aciz qalıb. Hazırda hansı müğənnilərə daha çox tələbat olduğunu "Youtube”dan və toylarda səslənən mahnılardan təyin edə bilirik. Son zamanlar mahnıları dillər əzbərinə çevrilən, sosial şəbəkənin ulduzu olan Rübail Əzimov redaksiyamızın qonağı oldu. Səsyazma studiyasında bir çox sənətçilərin səslərinin yazılmasında misilsiz xidmətləri olan Rübail Əzimov bizimlə söhbətində mahnıların necə hitə çevrilməsindən danışdı.
- Əvvəllər müğənnilərin kasetlərini alır, maqnitofonlarda onları dinləyirdik. "Səbuhi” və digər səsyazma studiyaları fəaliyyət göstərirdi. İndi bütün bunlar kompyuter sisteminə keçib. Bu gün səsyazma studiyası adı ilə müğənnilərin çoxu sizə müraciət edir.
- Elədir, texnologiyalar
sürətlə inkişaf edir. Adi mobil telefonu
götürək, 6 ay öncə çıxan telefonun
funksiyaları bu gün çıxandan geri qalır. Daha gözəl, başqa xüsusiyyətləri
özündə daşıyan, yeniliklərlə zəngin
telefonlar təqdim edilir. Texnologiyalar o qədər
inkişaf edir ki, müasir texnikanın arxasınca düşə
bilmirsən. Kaset dövrü insanların
musiqi dinləmələrinin ən məsum dövrləri idi.
İnsanlar dinləmək istədikləri
müğənninin kasetini alırdılar. Bu proses sənətçini
də bir qədər dəyərləndirirdi. Ancaq
indi sevdiyimiz sənətçinin mahnısını
oturduğumuz yerdən dinləyə bilərik. Sənət adamı ildə bir disk
hazırlayırdısa, indi daha çox mahnı istehsal etməlidir.
Çünki bu günün dinləyicisi tez
yorulur, informasiyalar da çoxdur. İndi
müğənnilərin üzərində məsuliyyət
daha çoxdur. Hər iki dövrün
tanınmış sənətçilərilə işləyirəm.
Əvvəlki sənətçilər deyir ki,
onların sistemi daha yaxşı idi. Yaşlı
sənətkarlar indiki texnika ilə uyuşmurlar. Müğənnilərin albomları ilə
yanaşı, iştirak etdikləri toyların kasetləri də
çıxırdı. Bu günün
ifaçısı dinləyici üçün adiləşib.
İnsanlar sadə, səmimi olan sənətçilərə
daha çox üstünlük verirlər.
- Necə
oldu ki, belə bir studiyada işləmək qərarına gəldiniz?
- Rabil Səfərli bu proqramı mənə öyrətdi. Biz onunla dost olduq. O dövrdən
fərdi olaraq işlərə başladıq. 8
ildir ki, o studiyada işləyirəm. Bizim
rəhbərimiz Nadir Bayramlıdır. Onun
çox böyük əməyi var. Onun təcrübəsi mənə
çox kömək etdi.
- Səsi olmayan bir ifaçı
studiyada səs yazdırıb məşhur ola
bilirmi? Sizə belə müraciətlər
çox olub?
- Hərdən
olur. Səsi olmayan ifaçını ən pis
halda yaxşı söhbət edən biri kimi təqdim edə
bilərik. Hər səsin öz
mahnısı, janrı var. Bizə elə ifaçılar
müraciət edəndə izah edirik ki, bu tipdə oxusa, onun
üçün daha uğurlu olar. Bir
çox ifaçılar var ki, ilk səsyazmalarını
bizimlə ediblər və tamamilə başqa janrlarda oxuyurdular.
Səsi olmayan sənətçinin layihəsini
ortaya çıxarmaq, hətta onu məşhurlaşdırmaq
da mümkündür. Ancaq onu zorla xalqa
sevdirmək olmaz.
- O
ifaçılara "bu, sizin üçün çox
vacibdirmi?” demisinizmi?
- O qədər…
Elə hallar olub ki, "sizi deyib gəlmişəm”
deyir və görürük ki, onun üçün əlimizdən
gələn heç nə yoxdur. Ötən
həftə Gürcüstandan bir ifaçı bizə
müraciət etmişdi, səsi də yox idi. Sadəcə, pulu var və müğənni olmaq istəyirdi.
Ona o qədər ehtiyatla izah etməyə
çalışdım ki, gedin, bir mahnı öyrənin və
öyrəndikdən sonra onu mənə göndərin. Bilim ki, heç olmaya bir mahnı bilirsiniz, ondan sonra
sizinlə əlaqə saxlayacam. Bir dəfə biri zəng
edib dedi ki, bu yay müğənni həyatı yaşamaq istəyir.
Heç bir maddi problemi də yoxdur. Dinlədim, gördüm ki, onda alınan deyil. Nəticədə onu başqa istiqamətə
yönləndirdim. Yəni, bu tip hallarla
çox tez-tez rastlaşırıq. Mən
ona öz layihəmi sata da bilərdim, ancaq bu günün
sabahı da var.
-
Mahnını hazırlayanda, duya bilirsinizmi ki, tutacaq, yoxsa
yox?
-
Kriteriyalarına görə təxmin etmək olur. Bu, sənət sirləridir. Onu
tam açmağı düzgün hesab etmirəm.
-
Qaydalar bəllidir. Sizin proqnozlarınız
maraqlıdır.
- Bu
gün dünyada və Azərbaycanda hit musiqilərə nəzər
salsaq, görərik ki, eyni proseslər gedir. Mahnının
melodiyası çox bəsit olmalı, sözlər təkrarlanmalıdır.
Məişət sözü olmalıdır, bədii
yanaşma olmasa da, olar. Yetər ki, sözlər
təkrarlansın. Misal üçün, Nadir Qafarzadənin
ifa etdiyi "Maral”
mahnısı. Nadir Qafarzadəyə
böyük hörmətim var. Onun ifa etdiyi bu mahnıda ancaq
maraldan danışılır. Təəssüf ki, biz
hit deyəndə, qlobal musiqilərin adını çəkə
bilmirik. "Top-10”da olan məşhur
mahnıların siyahısına nəzər yetirsəniz, bu
proseslərin onların hamısında cərəyan etdiyinin
şahidi olarsınız. O mahnılarda sözlər təkrarlanır,
mahnı sadə və primitivdir. Mahnıda ilk 10
saniyə insanı çəkməli və növbəti
saniyələrdə hal dəyişməlidir. Mahnının gedişatında ona digər alətlər
də qoşulmalıdır ki, gücünü
artırsın. İkinci bəndinin nəqarətində
mahnının sözü də, musiqisi də insanların
yaddaşında qalmalıdır. Belə
olanda, artıq o, insanların sevimli mahnısına
çevrilir. Mahnıda mövzunun nə
olmasının fərqi yoxdur.
- "Səni deyirlər”
kimi.
- Bəli.
"Səni deyirlər”i kimin kimə dediyi də
bəlli deyil. Mahnının müəllifi
onu adi bir məclisdə oxuyub. Kimsə bunu
zarafatla yayıb və mahnı təsadüf nəticəsində
hitə çevrilib. İfaçı bu
mahnını kütləyə təqdim etməyib. Misal üçün, "Maral” mahnısını
Nadir Qafarzadə özü kütləyə təqdim edib.
Sadəcə, gərək insanın bir
şansı olsun. N.Qafarzadə ilk gündən
özünü ciddi musiqiçi kimi təqdim edib. Ona bu mahnını gətirəndə
düşünüb ki, bunu ancaq toylarda ifa edərəm.
Və toyların ən çox tələbatlı
mahnısı olub. Bir həftədən
sonra bu mahnını hər yerdən istəyiblər. "Maral” mahnısı gözlənilməz uğur
əldə edib.
- Sizin "Divanə” mahnınız
kimi.
- Bu,
çox ölçülüb-biçilən mahnılardan
idi. "Divanə” mahnısı 2013-cü ildə
yazılıb. Bu mahnını oxumaq
haqqında ümumiyyətlə, düşünməmişəm.
Düşünürdüm ki, buna münasib
müğənni olarsa, ona verərəm. Mahnı
dörd cümlədən ibarətdir. Sonra
düşündüm ki, əgər kommersiya ilə məşğul
olmaq lazımdırsa, bu mahnını elə özüm də
ifa edərəm. Bu mahnını oxumaq
üçün içimdə bir kompleks var idi.
- Nə
üçün?
- Mən Bülbül adına orta ixtisas musiqi məktəbində,
Konservatoriyada təhsil almışam. Dahi sənətkarlarımızın
tələbəsi olmuşam.
Düşünürdüm ki, bu mahnımı oxusam, sabah müəllimlərimlə necə
üz-üzə gələrəm? Ətrafımdakı
təcrübəli sənətçilərin fikirlərini
aldım və özümdə güc toplayıb oxudum. Nəticədə "Divanə” mənə uğur
gətirdi.
- Bu mahnının sizin ifaçı
kimi tanınmağınızda rolu böyük oldu.
- Bəli,
ancaq sənət baxımından məni tanıdan ilk
"Qara gözlüm” mahnısını qeyd etmək istəyirəm.
"Youtube”da mahnıya az, cəmi 5 min
baxış olmuşdu. Ancaq toylarda, el şənliklərində,
tədbirlərdə ən çox tələb olunan
mahnılardan oldu. Bu mahnı indi
mahnının tutması üçün vacib olan şərtlərin
tam əksinədir. 2014-cü ildə
heç "Youtube”un özü bu qədər dəbdə
deyildi. Bir sənətçi kimi "Qara
gözlüm” mahnısı mənə daha çox uğur gətirib.
"Eşq” mahnısını da unutmaq olmaz, təbii
ki. O da daha çox dinlənilən və izlənilən
mahnılardan oldu.
- Hazırladığınız
sevimli mahnılarınızı başqasına verəndə
hər hansı təəssüf hissi keçirirsinizmi?
- Ərsəyə gətirdiyim mahnılar mənim
üçün çox dəyərlidir. Hazır
mahnılarımı hələm-hələm satmaram. Ümumiyyətlə, mahnı satmıram. Bəzən düşünmüşəm ki, bu
mahnı mənim yox, başqa bir sənətçimizin
profilinə daha uyğundur. O səsləndirsə, daha
yaxşı olar. Əgər o mahnı hit olacaqsa, müəllif
olaraq təbii ki, buna sevinərəm. Sağlam
düşüncəli sənət adamı
mahnısının başqa müğənninin ifasında da
sevilməsindən yalnız şad ola bilər.
- "Yotube”da ən çox izlənilən
müğənnilərin sırasında sizin də
adınız var. Çox zaman həmin ifaçılarla
bağlı deyirlər ki, bu rəqəmlər şişirtmədir.
- Mən
o xarakterli insan deyiləm ki, sosial şəbəkələrdə
özümə şişirtmə rəqəmlər
yazdırım. Əslində, bu heç mənə
lazım da deyil. Mənim işim
oxumaqdır. Onu sevmək, dinləmək isə
artıq xalqa, insanlara aiddir. Sevmək sizin əlinizdədir.
Mahnını oxuyub, sosial şəbəkələrdə
yerləşdirirəm. Siz istəsəniz
o mahnını sevərsiniz, istəməsəniz yox. "Bu, sevilən mahnıdır” deyib onu
tamaşaçıya sırımağın tərəfdarı
deyiləm. Bu, özünü
aldatmaqdır. Mən bunu ayıb bilirəm.
- Sosial şəbəkələrin məşhurlaşdırdığı
ifaçılardansınız. Çünki
sizi televiziyalarda görməmişik.
- Tam
razıyam. Mənim bir terminim var – "Youtube”
müğənnisi. Misal üçün,
mənim son işlərimdən biri olan "Şəlaləm
mənim” klipim "Youtube” klipidir. Dəvət
aldığım yerlərdə, el şənliklərində
"Şəlaləm mənim” mahnısını oxumuram.
Biz buna "Youtube”da uğur qazanacaq bir layihə
kimi yanaşdıq. Bunu sevən insanlar var.
Onlar biz sənətçilərə dəyər verən
insanlardır. Biz bu mahnını
trolladıq.
O ki qaldı televiziyalara
çıxmaq məsələsinə, televiziyaya baxmıram.
Elə bilirəm ki, heç kim televiziyaya
baxmır. Ancaq televiziya müğənninin
PR-ı ilə məşğuldur. İndi
televiziyanın hər hansı məşhur verilişinə
gedən yeni sənətçi ora bəlli qonorar ödəyir.
Televiziyada reklam olunan sənətçi sosial
şəbəkələrdə yalandan şişirtmə rəqəm
artıran sənətçilərdəndir. Mən bunları bir-birinə bənzədirəm.
Bu mənim subyektiv fikrimdir.
- Sosial
şəbəkələrdə haqqınızda yazılan pis
rəylərə reaksiyanız necə olur?
- Eləsini bağrıma basmaq istəyirəm ki, səmimi yazıb (gülürük). Bir də var, hiss edirsən ki, bu adamın niyyəti başqadır. Bir var yazsın ki, "sizin ciddi mahnıları dinləmişik, belə mahnılar oxumaqla biz dinləyiciləri məyus edirsiniz”. Bir də var yazır ki, "bu nədir ala”. Sosial şəbəkələrdə yazılan şərhlərə cavab yazmıram. Birinə yazsam, gərək hamısına cavab yazam.
Xəyalə Rəis
Kaspi.- 2019.- 10 yanvar.- S. 14.