Əngəlsiz, Sərhədsiz,
Azad və ya həyat dəyişdirən
teatr
Bəzən təkcə inanmaq kifayət etmir.Əgər, doğrudan da,dünyanı dəyişmək istəyirsinizə,inandığınız arzuları həyata keçirin.
Nik Vuyçiç
2016-cı ilin sentyabr
ayı idi. "Nəhayət, bizdə də o əjdahadan oldu", "Ölkəmizdə
fiziki məhdudiyyətli
insanlardan ibarət müstəqil teatr yaradıldı”- kimi xəbərlər yayıldı.
Qəribə bir adı vardı- ƏSA. Bu teatrdan gözləntilərimiz
o qədər də çox deyildi. Çünki özəl teatrların
çox yaşamadığının,
müəyyən səbəblərdən
ömürlərinin qısa
olduğunun şahidinə
çevrilmişdik. Üstəlik, teatrın yaradıcıları
da gənclər idi. Belə ki, rejissor və sosial novator Nihad və
Nicat Qulamzadələr
tərəfindən yaradılan
bu teatrın ayaqda qalması, özü özünə
əsa olması gözlənilirdi. Kim bilir 2 ay, 3 ay, bəlkə
6 ay yaşayacaq deyə
müakirələrə başlamışdıq.
Axı,
hardan biləydik ki, Əngəlsiz, Sərhədsiz və Azad
(ƏSA)sözlərinin birləşməsindən
yaranan bu teatr gün gələcək, Azərbaycanın
və Qafqazın fiziki məhdudiyyətilərdən
və peşəkar aktyorlardan ibarət ilk inklüziv teatrı kimi tarixə düşəcək.
ƏSA hansı zərurətdən
yarandı?
Bir dəfə
fiziki məhdudiyyəti
olan bir şəxsin müsahibəsini
oxumuşdum. Bir insan psixoloji
olaraq yaşaya biləcəyi bütün
travmaları almışdı.Bir
həyata bu qədər yük necə sığa bilər, deyə düşünməyə başladım.
O gündən sonra digər fiziki məhdudiyyətli insanların
müsahibələrini də
oxudum. Demək olar ki, hamısının
taleyi bir-birinə bənzəyirdi.
Anladım ki, problem onlarda
deyil. Biz fiziki məhdudiyyətli insanlara
fərqli olmadıqlarını
hiss etdirmək üçün
heç nə etməmişik, onlara şərait yaratmamışıq.
Bu, bir az
da milli şüur, təfəkkür
məsələsi olduğundan
kimisə qınamağa
da haqqım yox idi. Ancaq bir
şeyi dəqiq bilirdim. Heç kimin sabahısığortalı
deyil. Elə mənim də.
ƏSA Teatrı bu insanlar üçün
bir nəfəslik oldu. Onlar ƏSA vasitəsi ilə nəfəs almağı öyrəndilər.
Teatrın yaradıcılarının sözlərinə görə
bu teatr fiziki məhdudiyyətliolan
insanların cəmiyyətə
inteqrasiyasını,peşəkar
aktyorlarla birgə fəaliyyətini təmin
etmək, onların sosial rifahını yüksəltmək, nəinki
teatrla, incəsənətin
digər sahələri
ilə də məşğul olmalağa
təşviq etmək
məqsədi ilə yaranmışdı. Fizikiməhdudiyyətli insanlar özlərini realizə etmək üçün ƏSA-ya
müraciət etdilər.
Onların bir qismi küsdükləri həyatları
ilə barışdılar
və arzularına bir addım daha yaxın oldular. 5 nəfərlik
heyətlə yola çıxan teatr bu gün 30 nəfər üzvü ilə fəaliyyətini davam etdirir.
Arzuların ardınca...
ƏSA ilə özünü tapanlardan İmran Lalayev (ayaqlarını qatar qəzasında itirib, protez ayaqlardan istifadə edir), Cəmilə Məmmədli (əlil arabasından istifadə edir), Elvin Mirzəyev (2-ci qrup əlilliyi var), Rəsul Zəkiyev (əlil arabasından istifadə edir), Orxan Əliyev
(2-ci qrup əlilliyi
var. Serebral iflic), Fərid Əliyev (1-ci qrup əlilliyi var. Beyin serebral iflici), Bəhram Rəhimli - (daun sindromlu), Günay Məmmədova (tamamilə
görmə məhdudiyyətli),
Gülnar Əlfidatlı
(serebral iflic), Aysel Əliyeva (vokal ifaçısı, görmə məhdudiyyətli)
kimi nümunələr
çəkmək mümkündür.Məni
daha çox sevindirən dostlarını
səhnədə tək
qoymayan və onlara dayaq olan,
birlikdə sevə-sevə
çalışan müxtəlif
teatrların aktyorları
və ADMİU-nun tələbələridir.Onlardan
Könül Şahbazovaya,Niyaz
İlyasoğluna, Elşən
Əsgərova, Elsəvər
Rəhimov, Aysel Feyziyevaya, Səmayə Ağayarovaya, Rafael Şahbəyliyə
xüsusi təşəkkür
düşür. Bəzilərinin yan qaçdığı,
bəlkədə qorxduğu
bir işdə adlarını sadaladığım
istedadlı aktyorlar yorulmadan çalışırlar.
Xüsusən,"And" tamaşasında bu birliyi daha
çox gördüm.
Aktyorlar zəncir kimi bir olub,
tamaşanı müdhiş
idarə etdilər.Gənc
və istedadlı aktyorlar Elşən Əsgərov, Elsəvər
Rəhimov, Səmayə
Ağayarova,Aysel Feyziyevanın
tərəf-müqabilləri ilə anlaşması, xüsusəndə, Elsevər
Rəhimovla Mariana obrazının
ifaçısı Cəmilə
Məmmədəlinin bir-birinə
bağlılığı,gənc aktyorun həmkarına dəstəyi alqışa
layiq idi.
ƏSA teatrının əsas özəlliyi odur ki, bu ailənin
hər üzvünü
bir-birlərinə sevgi, dostluq
və sədaqət bağlayır. Onlar möcüzənin gücünə
inandıqları kimi,
sevginin, birliyin də gücünə
inanırlar. Çünki onlar bir möcüzəyə inanıb
yola çıxıbdılar.
Möcüzəyə inanlar...
Hər işin
çətinliyi onun başlanğıcıdır, deyirlər. Əsa teatrı fəaliyyətə
başlayan gündən maraqlı
repertuarı ilə ətrafına tamaşaçı
toplaya bildi. Teatrın repertuarına baxan zaman orada Azərbaycan
və dünya ədəbiyyatında mühüm
yer tutan görkəmli yazıçıların
əsərlərini görmək
olar.Bu həmdə böyük və məsuliyyətli işdir.Çünki
bəzi əməkdaşların
aktyorluq sahəsi üzrə peşəkar təhsili yoxdur. Teatrın repertuarına nəzər yetirdikdə kollektivin müxtəllif zamanlardatamaşçılara"DUMB” psixodraması,Kapoeyra üslubunda
inkluziv performans,"Yuxum”
(V.Şekspir "Yay gecəsində yuxu" romantik komediyası) "Adamlar və siçanlar” (C.Steynbek
"Siçanlar və
insanlar haqqında"),"Adamlar və siçanlar – 2” (C.Steynbek
"Siçanlar və
insanlar haqqında"),"Paris
partladı” (M.F.Axundzadə
"Müsyö Jordan və
Dərviş məstəli
şah" komediyası),
"Göy quş” (Moris Meterlink),"Sirri Ənəlhəqq"
("Nəsimi ili"nə
həsr olunmuş
modern plastik tamaşa),"Bərabərik" (Beynəlxalq
Əlilliyi Olan Şəxslər
Gününə həsr
olunan tamaşa),"AND"
(J.B. Molyer "Xəsis"
komediyası) kimi maraqlı işlər təqdim etdiyinin şahidi oluruq.
ƏSA Teatrının rəhbəri, rejissor Nihad Qulamzadə "Adamlar və siçanlar - 2" tamaşasının
quruluşunda Azərbaycanın
teatrına yeni bir üsul gətirərək,
tamaşanın quruluşunda
fləşbəklər texnikasından
istifadə edib.
Uğurlu
teatrın böyük
nailiyyətləri
Əsa Teatrının kollektivi tək tamaşa təqdim etməklə kifayətlənmir, eyni zamanda,sosial videoçarxlar
çəkərək cəmiyyətə
öz sosial ismarıclar ötürməyi
bacarır.Prezident İlham
Əliyevin 2018-ci il Gənclər üçün
Prezident mükafatlarının
verilməsi haqqında
Sərəncamında 6 istedadlı
gənc arasında
ƏSA Teatrının aktrisası
Gülnar Əlfidatlının
da adı vardı. Bu, möcüzəyə
inanan gənclər üçün böyük
dəyər idi.
ƏSA Teatrı nə
edib ki? -deyənlərin
nəzərinə çatdırım
ki,Azərbaycanda ilk dəfə teatr tamaşasını sinxron
surdotərcümə ilə
təqdim edib. Bu, nitq və
eşitmə məhdudiyyəti
olan şəxslər
üçün atılmış
vacib addımlardan idi. Beləcə, hazırda tamaşaçılar
arasında eşitmə
və nitq məhdudiyyətli şəxslər
üstünlük təşkil
edirlər.ƏSA hətta
ölkə hüdudlarından
kənara çıxmağı
da bacarıb. 2018-ci ildə teatrın
rəhbəri, rejissor
Nihad Qulamzadə Amerika Konqresinin üzvü Mark Amodei tərəfindən "Konqres
mükafatı”na layiq
görülüb.
Laməkan teatr
"Oğlanlar var,
şərait yoxdur"-sözününü ƏSA teatrının
əyninə biçildiyini
düşünürəm. Burda qızlar
da, oğlanlar da bir amal
uğrunda mübarizə
aparırlar. Ancaq di gəl ki, məkanlarının
olmaması bəzən
onları ruhdan salır. Hazırda fəaliyyətdə olan müstəqil teatrların
əsas problemlərindən
biri binasızlıqdır.Amma
son vaxtlar Azərbaycan
Respublikası Mədəniyyət
nazirliyinin "Özəl
teatrlara dəstək”
lahiyəsi nəticəsində
fəaliyyətdə olan
özəl teatrlar ayda bir dəfə
dövlət teatrlarının
səhnəsində tamaşa
oynamaq imkanı qazanıblar.Əsa Teatrıda
bu layihə çərçivəsində müxtəllif vaxtlarda S.Vurğun adına Azərbaycan Dövlət Akademik Rus Dram Teatrı,Akademik Milli Dram Teatrı və Gənc Tamaşaçılar
Teatrının səhnəsində
tamaşalar oynayıblar.
Amma bu yetərli deyil. Ümudvaram, ƏSA Teatrında öz binası olar və məkanı
olmayan uğurlu teatr öz binasında
daha maraqlı işlər təqdim edər.
Və sonda... Əziz oxucular və teatrsevərlər, ƏSA Teatrının
repertuarını izləmək
və tamaşalarına
getməklə,inanın
ki, heç nə itirməyəcəksiniz.
Bununla həm də azad yaradıcılığa
və mədəniyyətimizin
gələcəyinə dəstək
olarsınız.
Turan Etibaroğlu
Kaspi 2020.- 9 aprel.-S.12.