Mən yalnızca əsərləri
sevirəm, müəlliflərini yox
Şahanə
Müşfiq: "Məni hazırda ədəbiyyatın və
incəsənətin sabahından daha çox
insanlığın sabahı narahat edir”
Müsahibimiz bir neçə kitabın müəllifi,
Prezident təqaüdçüsü, gənc şair, nasir
Şahanə Müşfiqdir:
– Şahanə,
adın ədəbi mühitdə çox hallansa da, mənə
elə gəlir ki, əslində, kənardasan. Müşahidəm
nə qədər doğrudur?
– Deyə bilərəm ki, tam doğrudur
(gülür). Həqiqətən də, kənardayam, kənarda
olmağı üstün tuturam. Bunun üçün də
müəyyən səbəblərim var. Əsas səbəbim
isə işim, yaradıcılığımdır. Elə
sırf bunlarla məşğulam deyə adım çox
hallanır. Qəzetdə işlərim çoxdur. Hər dəfə
fərqli yazılar qələmə alıram. Mədəniyyət
yazarı olsam da, hərdən bunun kənarına da
çıxır, başqa mövzularda yazıram, ya öz istəyim,
marağımla, ya da redaktorlarımın
tapşırığı ilə. Qısacası, hazırda fəaliyyətimin
böyük qismini publisistika təşkil edir. Bundan
başqa, bədii yaradıcılığımı diqqətdən
kənar qoymamağa çalışıram. Şəxsi
mütaliəmi axsatmıram, dissertasiyam üçün
araşdırmalarımı davam etdirirəm. Yəni, işlərim
çoxdur, mən tək, gün 24 saat. Hamısını
çatdırmaq lazımdır axı. Bəzən
dostların kitab təqdimatlarına, hansısa işlərinə,
görüşlərinə qatıla bilmirəm. Sağ
olsunlar, çoxu anlayır məni. Digər tərəfdən
isə çox göz önündə olmağı sevən
insan deyiləm. Adım yazımla, işimlə hallansın bəsdir.
– Filologiya təhsilin
yaradıcılığına nə qədər təsir
göstərir?
– Çox. Məncə, yazıçı,
şair olmaq üçün istedad əsasdırsa, filoloji təhsil
avantajdır. Cümləni filoloji biliyinlə qurursan, onun
enerjisini isə istedadınla duyursan. Filoloji təhsil olmasa belə,
şəxsi mütaliə olmazsa olmazlardandır.
– Bu günlərdə
Türkiyədə kitabın çap olundu. Nə vaxtsa bu mərtəbəyə
çatacağına inanırdın?
– Mən heç nə vaxtsa kitab çıxaracağımı ağlıma gətirmirdim ki, bunu da düşünəm. Amma hər zaman özümə, istedadıma, biliyimə və zəhmətkeşliyimə arxayın olmuşam. Düşünürəm ki, bu vaxta qədər də əldə etdiklərim bunların və bunlara dəyər verən insanların sayəsindədir. Türkiyədə fəaliyyət göstərən, bütün Türk Dünyasını əhatə edən Avrasiya Yazarlar Birliyi ilə 2017-ci ildən tanışam. Həmin il onların İstanbulda keçirdikləri Türk Dünyası Gənc yazarlar görüşünə Azərbaycandan qatılan 4 nəfərdən biri idim. Birliyin başqanı Yaqub Öməroğlu Azərbaycan sevdalısı, türk aşiqi, çox dəyərli ziyalıdır. Onlar bir neçə azərbaycanlı yazarın kitabını orada "Bengü" nəşriyyatında çap ediblər. Bu dəfə mənim kitabımı çap elədilər. Əlbəttə, bu işdə də illərdir mənə dəstəyini əsirgəməyən, mənə hər zaman inanan Rəşad Məcidin rolu böyükdür. Ona hər zaman minnətdaram! Kitabı yenə də Azərbaycan sevdalısı xanım yazar, tərcüməçi Ülkü Taşlıova çevirdi və çox gözəl bir ön söz də yazdı. Beləcə, uzun zəhmətlərin və gözəl insanların sayəsində "Şahanenin masalı" doğuldu.
– Rəşad Məcid hər zaman gənclərə dəstək verməsiylə tanınıb. Dediyin kimi, sənə də dəstəyi az olmayıb.
– Bəli. Mənim yaradıcılığımda, publisistikamda bir Rəşad Məcid imzası var ki, bu silinməzdir. Yazıçılar Birliyində ilk tanıdığım insan da o olub. II Gənc Ədiblər Məktəbinə qatılmaq üçün müraciət etmişdim. Onda tələbə idim. Onun haqqında yazdığım yazımda demişdim ki, ilk tanışlığımızda onun telefonda danışdığı kiməsə qışqırmağından qorxmuşdum, nolar dedikləri Rəşad Məcid bu adam olmasın deyə dua eləmişdim (gülür). Amma yaxşı ki də o imiş. Məni GƏM-ə qəbul elədi. Sonra AYB-yə üzvlüyü, gənc yazarlar üçün ayrılmış prezident təqaüdü, Azərbaycanın ən nüfuzlu mətbu orqanlarından biri olan "525-ci qəzet"də iş, "Şahanənin nağılı" kitabım, Türkiyədəki kitabım və sair kimi irili-xırdalı çox dəstəyini görmüşəm. Allah razı olsun!
Ümumiyyətlə, Rəşad müəllim
üçün iki əsas meyar var: istedad və zəhmət.
O, özünün sonradan dediyinə görə, mənim
"Azərbaycan" jurnalında çap olunan şeirlərimi
oxuduqdan sonra bəyənib və məni qəzetdə işləməyə
dəvət edib. Bu, onun istedada biganə
olmadığının göstəricisidir. Bunun kimi onlarla
başqa yazarların həyatından nümunələr var. Məni
qəzetə dəvət edəndə dedi ki, bax ha, şairlər
tənbəl olur, işləmək istəmirlər. Əgər
sən də belə edəcəksənsə, indidən
işimizi bilək. Dedim ki, müəllim, siz hələ məni
tanımırsız, mən işdən qorxan deyiləm, əksinə,
işləməyi sevirəm. Düşünürəm ki, bu
dörd ildə bircə dəfə də olsun işdən
qorxmadım, onun və redaktorlarımın inamını
doğrultmaq üçün çalışdım.
İnşallah ki, bacarmışam. Bundan sonra da
çalışacağam.
– Ədəbiyyatla
bağlı olsan da, teatrdan, kinodan yazıların var. Xüsusən
teatra böyük önəm verirsən. Hardan gəlir bu sevgi?
– Teatrla tanış olanda çox balaca idim. 3-4 yaşlarım vardı Kukla teatrının
aktyorları, xüsusən Rəhman Rəhmanov getdiyim
bağçaya gəlib, tamaşa göstərərdilər.
Heyrətlə izləyərdim onları,
çox sevərdim. Sonra məktəbdə 11 il ərzində anam oxuduğum sinifdə
valideyn komitəsinin sədri oldu. Sinif rəhbərimizlə
birgə təşkilatçılıq edər bizi müxtəlif
tamaşalara, muzeylərə, uşaq tədbirlərinə
aparardılar. Gənc
Tamaşaçılar Teatrına da ilk dəfə anam
aparıb bizi, Mərdəkandakı Nəbatət
bağına da. Nəbatət
bağına getməyimizə əsas səbəb
milyonçu Murtuza Muxtarovun evini görmək idi. Bilirsiniz ki, "Dərviş Parisi partladır" və
başqa Azərbaycan kinoları məhz o evdə çəkilib.
O bağda Yeseninin ev muzeyi var. Beləcə,
teatra uşaq vaxtı anam apardı, öyrətdi, maraq
yaratdı, sonradan isə özüm davam etdirdim. Deyim ki, aktrisalığa da marağım, sevgim var. Tələbə
vaxtı BDU dram dərnəyinin üzvü idim.
Böyük çıxmasın, Hüseyn Caviddən
İblis, Səlma Ana, Cəfər Cabbarlıdan Sevil, Almaz, Rəsul
Rzadan Vəfa, Məmməd Səid Ordubadidən Qətibə
İnanc, İlyas Əfəndiyevin "Unuda bilmirəm"ində
Nərmin kimi rolları oynamışam. İndi
isə teatrdan yazıram. Çünki
yazmaq istəyirəm. O aləm, o insanlar, o səhnə mənə
maraqlıdır. Teatrdan teatşünas, bədii
əsərdən ədəbiyyatşünas yazmalıdır
deyə bir qayda yoxdur ki.
– Teatra ki, bu qədər sevgin
vardı, niyə aktrisa olmadın?
– Mənim
ədəbiyyat sevgim teatrdan da, jurnalistikadan da
yuxarıdadır axı. Bir də ki, ədəbiyyat
bunların hamısını öz içində birləşdirir,
əridir. Ədəbiyyatı heç
zaman dəyişə bilməzdim, dəyişmərəm də.
– Çox məhsuldarsan. Hardan alırsan bu enerjini?
– Ədəbiyyat, yazıb-yaratmaq sevgimdən. Təkcə
işləmək üçün yox, yaşamaq
üçün də enerjimi bundan alıram.
– Bir gənc olaraq ədəbiyyatın
sabahını necə görürsən?
– Ədəbiyyatın da, incəsənətin də
sabahına çox inanıram, güvənirəm. Sənət
Azərbaycan xalqının qanında, canındadır e, hara
da qaçsan, gələcək və tapacaq. Ona görə də narahat olmağa dəyməz.
Böhran zaman-zaman bütün sahələrdə
yaşanır. Məni hazırda ədəbiyyatın
və incəsənətin sabahından daha çox
insanlığın sabahı narahat edir.
– Niyə?
–
Çünki təkcə Azərbaycanda yox, bütün
dünyada insanlığın gedişatı heç də
ürəkaçıcı deyil. Hətta bəzən
daha qorxulu olur. Bunu da zamanla əlaqələndirmirəm.
Biz keçmişdə yaşamamışıq
ki. Amma tarixə, o dövrün
kitablarına, filmlərinə nəzər salanda insan
olanın bəzən bu cür öz yolunu azdığı
faktları var. Yəqin ki, indi internet, sosial şəbəkələr
vəziyyəti daha gözönünə gətirib. İndi Azərbaycanın hansısa kəndində
oturub Amerikanın bir vilayətindəki olaydan xəbər
tutursan. Bunlar da istər-istəməz
insanda ümidsizlik, depressiya yaradır. Nəsə, Allah
sonumuzu xeyir eləsin!
– Bir
yazıçı və ya şairdə öncə
insanlığa önəm verirsən, yoxsa
yaradıcılığa?
– Düzünü deyim, mənim
üçün nəinki yaradıcılıq, hər
şeydən öncə insanlıq gəlir. Ona görə bəzən
əsərini sevdiyim, yazısını
xoşladığım müəlliflərlə şəxsən
tanış olmamağa çalışıram. Bəzən
bu qaçışlarım mümkün olmasa da
(gülür). Çünki güvənmir, əsərindən
aldığım o enerjini özündən
almayacağımdan qorxuram. Xəyallarımın
yıxılmağından ehtiyat edirəm. Bir şey də var
ki, insanlığında qüsur olan adamın yazısında
da mütləq qüsur olacaq. Onun mətnində heç də
hər şey əvvəldən axıra kimi yaxşı
olmayacaq. Ya da yaradıcılığı tam olmayacaq. Bütün yaradıcılığı boyu mütaliəsinin,
istedadının, redaktorunun (gülür) hesabına 1-2
yaxşı deyə biləcəyimiz mətn qoyar ortaya və
bu qədər, bununla da tükənər, davamı gəlməz.
Çünki içi, qəlbi imkan vermir. Çünki o
deyil. Axıra kimi "O” qala bilmək üçün
ilk növbədə şəxsiyyət olmalısan.
– Bu mövzuda xəyal
qırıqlığı yaşadığın çox
olub?
– Bəzən
olur, amma çox yox. Çünki mənim
heç zaman sevdiyim yazıçı, sevdiyim şair, sevdiyim
müğənni, sevdiyim bəstəkarım olmayıb.
Mən yalnızca əsərləri sevirəm,
müəlliflərini yox. Müəllifin
mənimçün çox vaxt elə bir fərqi də
olmur. Əsəri oxuyarkən heç vaxt
müəllifi haqqında düşünməmişəm,
"bunu necə yazıb, bunu necə düşünüb?”
kimi romantik suallar verməmişəm. Heç
vaxt fikirləşməmişəm ki, "Səfillər”in
müəllifi insanlıq mücəssəməsi
olmalıdır. Dostoyevskinin 2-3 əsərini
oxudum, sevdim, amma "Əbədi ər” romanını sevmədim,
daha doğrusu, mənə xitab eləmədi. Durum deyim ki, Dostoyevski mənim ən sevdiyim
yazıçıdır, ya da sevmədiyim
yazıçıdır? Olmur axı.
Ya da mən sevgiyə çox böyük
anlamlar yükləyirəm, bilmirəm. Mənimçün
"sevdiyim” deyirsənsə, hər şeyini sevməlisən.
Sevdiyin yazıçının qələmindən
təsadüfi düşən mürəkkəb ləkəsini
də, sevdiyin müğənninin ağzını
açıb-yummağını da. Bu da
gedib fanatikliyə çıxır. Mənimçünsə,
həyatdakı ən ağır xəstəlik fanatiklikdir.
Bu baxımdan lazım olmadıqca
yazıçıların, şairlərin bioqrafiyaları ilə
maraqlanmıram. Birinə Orxan Pamukun əsərindən
danışıram, onun siyasi görüşlərini
qabağıma qoyur ki, niyə oxuyursan? Başqasına
Nazim Hikmətdən gözəl bir misra deyirəm. Deyir "Nazim Hikmət bilirsən neçə
qadınla gəzib, neçəsini atıb?” Bacım, qardaşım, mənə nə bundan?
Yəqin bu xüsusiyyətimlə
özümün mütaliəmi və ondan alacağım
zövqü sığortalayıram.
– Bu qədər
çox işləyən, oxuyan xanımlara adətən, ev işləriylə arası olmur.
– Bu
yaxınlarda həftə sonu səhər bir tanışım
mesaj yazdı ki, nə edirsən? Dedim ev
süpürürəm. Dedi, inanmaram, sən ev
də süpürə bilirsən? Bunu ətrafdakı
dost-tanışdan çox eşitmişəm, niyəsə mənim
ev işləri görə biləcəyimə
inanmırlar. Halbuki, ev işlərində
də yaxşıyam. Demirəm ki, bütün
gün təmizliklə, yeməklə məşğulam, yox.
Amma ehtiyac olsa, nə özüm ac qalaram, nə
yanımdakını ac saxlayaram, evin təmizliyi də öz
yerində (gülür). Həm də
qarşısında anaları olan qızlar çox da bu
işləri görməzlər. Allah bütün analara
can sağlığı versin, mənim anam da elə
uşaqlığımdan oxumağıma, sonra da işimə
çox dəstək olub. Bununla bərabər ev
işlərini də öyrədib. Evi də qəşəng
təmizləyirəm, yeməyi də qəşəng
bişirirəm. Deyilənə görə,
əlimin duzu da var. Düşbərəni, şəkərburanı
bükməyi öyrənəndə heç 10 yaşım
yox idi. Rəhmətlik nənəmin bir sözü
vardı: "Elə mənimçün, öyrən
özünçün". Anam da tez-tez təkrarlayardı
bu sözü. Mən uşaq olanda
dayım bizdə qalırdı. Yadımdadır
ki, altı yaşım olanda bir gün anamın
xalasının yoldaşıyla bizə gəldilər. Anam evdə yox idi. Onlar
üçün qəşəng çay dəmlədim,
süfrə açdım, mürəbbəsindən,
şokoladından, limonundan hər şey düzdüm süfrəyə.
Sən demə qonaq da fikir verirmiş ki, 6
yaşında balaca qız necə məharətlə edir
bunları. Anam gələndən sonra məni
tərifləyib. Sonra da illərlə onu hər
yerdə danışdı. Anam həmişə
deyir, səndən arxayınam ki, evinə 50 nəfər qonaq
da gəlsə, sən onları çox yaxşı yola verəcəksən.
Amma hər gün ev işiylə məşğulam,
yemək bişirirəm deyə bilmərəm. İşim,
tədbirlər, müsahibələr, evdə olanda yazılar,
kitablar o qədər vaxtımı alır, bir də
baxıram axşam düşüb.
Söhbətləşdi: Xanım Aydın
Kaspi 2020.- 11 aprel.- S.9.