Karantində fəhləlik edən
teatr direktoru
Ümüd Abbas: "Maddi çətinliklər başlayanda,
sənət qalır ikinci, üçüncü, hətta dördüncü planda”
Koronavirus hər sahəyə
olduğu kimi, incəsənətə
də təsirsiz ötüşmür. Bu günlərdə təsadüfən gənc
rejissor, "Cosmo"
Teatrının təsisçisi Ümüd
Abbasla rastlaşdıq. Qabar-qabar
olmuş əllərini görüb,
ona "olmaya karantin günlərindən yararlanıb villa tikirsən?" deyə yarızarafat sual da ünvanladım. Sən
demə, rejissor karatin
gülərində fəhləliklə məşğul olurmuş. Teatrdan
aldığı maaşın heç bir həftəsinə yetmədiyini və ailə
saxlamaq məcburiyyətində
qaldığını deyən Ümüd
Abbasla söhbətimiz uzun
çəkdi. Rejissorun haqqında danışdığı
ümumi mənzərə isə
teatrımızın bu gününü
əks etdirirdi. Onun
dedikləri acı da olsa,
həqiqət idi.
- Niyə fəhləlik
edirsiniz, teatrdan
aldığınız qonorarla dolanmaq mümkün deyil?
- Bəli, bu gün fəhlə işləyirəm və bundan da utanmıram. Çünki hazırki vəziyyət bunu tələb edir.
Əvvəllər də az-çox fəhləlik
etmişəm və bu sahədə kifayət
qədər təcrübəm var. İndi vəziyyət bunu
tələb edir. Ölkənin ən
çətin günlərində sıxılan, əziyyət
çəkənlər elə sənət adamları olur. Onlar bütün
həyatlarını sənətə həsr edirlər deyə,
əllərindən başqa bir iş gəlmir. Bundan öncə də fəhlə kimi təcrübəm olduğu
üçün işləməyə məcbur
qaldım. Bu fəhləlik məsələsinə
qalanda, beton, toz-torpaq mənim üçün
yad deyil. İncəsənət
incə ruh, dərin düşüncə
tərzi tələb etsə də, fəhləlik bunun tam əksidir. Mən
fəhlə işi ilə məşğul
olanlara xor baxmıram.
Bu da bir
sənətdir, ancaq öz
işimlə məşğul olmağı hər şeydən
üstün tutardım. Bundan
öncəki müsahibəmdə qeyd etmişdim ki, göy qurşağını görüb
incəsənətə gəlmişəm. Ancaq
mən teatrda çalışdıqdca, nə
o göyqurşağını gördüm, nə də o
göyü. Bu sənətə
arzulayaraq gəldiyim, əsas deviz hesab elədiyim o
göyqurşağını görə bilmədim.
Hazırda çalışdığım palçıq və
beton məni öz
dibinə çəkməyə
başlayır. Çünki şərait
bunu tələb edir,
mənim başqa çıxış yolum yoxdur. Halbuki,
bu sənətə nə arzular
və nə xəyallarla gəlmişdim. Rejissorlar,
aktyorlar ancaq mütaliə
və müşahidə ilə məşğul
olmalıdır. Özünü işə
sərf etdikdən sonra sənin alternativ bir işlə məşğul
olmaq hüququn və
haqqın yoxdur. Amma
belə anlarda əlindən gələni etməyə
məcbursan.
- Bəs əlindən
heç nə gəlmirsə?
- Əlindən heç nə
gəlmirsə, məcbursan fəhləlik edəsən. Nəyəsə
nail olmaq üçün fəhləlikdən başlamaq heç də pis bir şey
deyil. İnanmıram ki,
düyanın hansısa ölkəsində aktyor,
rejissor bizim vəziyyətimizdə
olsun. Mütləq onun
elə bir büdcəsi var
ki, belə məqamlarda onu
xilas edir. Amma bizdə bu hallar yoxdur. Bu büdcəni yaradacaq gəlir
də olmayıb. Zatən o yaşda da deyiləm ki, deyim, bu
sənət üçün illərimi
vermişəm. Hətta sizə deyim ki, bu gün
ömrünü, həyatını bu sənətə qurban
verən sənətkarların, yaşlı aktyor
və rejissorların da belə büdcəsi
yoxdur. Çünki gəlirləri
ancaq gündəliklərinə bəs edir. Bildiyimə görə, müəyyən
aktyorlar var ki, nəinki karantin
dövründə, hətta teatrların işlədiyi vaxtlarda belə ailələrini saxlaya bilmələri üçün
alternativ işlərdə işləməyə
məcbur olublar. Biri taksi sürücüsü,
biri tamadalıq edirdi,
hətta satıcı kimi
çalışanlar da var
idi. Bir yerə qədər
düşünürsən ki, karantindir, keçəri bir
şeydir. Amma
inanın ki keçmir.
Bir müddətdən sonra
çıxılmaz vəziyyətdə olduğunun
fərqinə varırsan. Mən gəncəm, bəlkə də
bunu deməyə haqqım yoxdur.
Amma illərin rejissoru
da belə düşünürsə, onda əlbəttə ki, o da teatra
bu qədər can
yandırmayacaq. Lazımi qədər əziyyət çəkməyəcək
və lazımi qədər oxumayacaq, teatra vaxt ayırmayacaq. Bütün işlərini yola
verməyə çalışacaq. Mən əgər teatrdan aldığım maaşla
ailəmi saxlaya bilmirəmsə, niyə orda çalışmalıyam? Mən
teatrı sevirəmsə, teatr da məni sevsin. Nə vaxta qədər fədailik edəcəyik? Burda pafoslu
çıxış etməyin yeri yoxdur. Biz əgər teatrda çalışırqsa, bu sənəti sevib gəlmişik.
Amma bu vəziyyətin
nə zamansa düzələcəyinə
ümidimiz də var idi.
- Sizcə, niyə
bu gün rejissor, aktyor belə
çətin dönəmlərdə başqa
bir işə yaramır, məhz fəhləlik
edir?
- Əvvəl düşünürdüm
ki, karantin bir-iki ay davam
edəcək, sonra biz
öz işimizlə məşğul
olacağıq. Yəni burda çox da böyüdəcək
bir şey yoxdur. Evimdə oturub
kitablarımı oxuyacam, karantindən sonra quracağım tamaşaların
planını hazırlayacam. Hətta düşünürdüm
ki, bu günlərdə
beynimdə, kağız üzərində tamaşalar
quracam. Ancaq zaman keçdikcə gördüm
ki, karantin bitmək bilmir, mənim isə gəlirə ehtiyacım
var. Bütün
bunları, planlarımı bir kənara qoyub, fəhlə işləməyə məcbur
qaldım. Fəhlə işlədiyim müddətdə necə
yaradıcı işlə məşğul ola
bilərəm? Sonra məndən necə
yaradıcı bir iş
tələb edə bilərlər? Başa
düşürəm ki, teatrda
tam dolanmağa
çıxmamışam. Amma heç olmasa qidalanmalıyam, ya yox?
- Belə məqamlarda
incəsənət insanının düşdüyü
ruh halı necə olur?
- İncəsənət insanları yaradıcı olurlar. Onların əsas məhsulu beyinləri olur. Bu ideyanı məhv etmək isə çox asandır. Açığını desəm, karantin olmasaydı, maddi maraq güdmək haqqında düşünməzdim. Ancaq ailə də dolanmalıdır. Maddi çətinliklər başlayanda, sənət qalır ikinci, üçüncü, hətta dörüdüncü planda. O zaman insanın gözünə heç bir sənət görünmür. Bu gün incəsənət nümayəndələrimizin durumu budursa, ondan danışmağa dəyməz. Əgər bir ölkənin rejissoru karantində yaranan boş vaxtdan istifadə edib, evdə öz işləri üzərində işləmək əvəzinə, gedib fəhlə işləyib, evinə 5-3 manat pul gətirmək üçün çabalayırsa, siz deyin, o incəsənətdən danışmağa dəyərmi?
Xəyalə Rəis
Kaspi 2020.- 1 iyul.-S.12.