"Biz obyektiv tənqiddən
qorxmuruq"
Səməd Seyidov: "AŞ-dən nailiyyətlərimizin
qeyd olunmasını istəmək təbii
haqqımızdır"
"Biz
Avropa Şurasından gördüyümüz işlərlə
bağlı müsbət rəy, konstruktiv əlaqələr
gözləyirik. Biz obyektiv tənqiddən qorxmuruq. Ancaq nailiyyətlərimizin
də qeyd olunmasını istəmək təbii
haqqımızdır". Bunu hakim Yeni Azərbaycan
Partiyasının (YAP) internet saytına müsahibəsində
Milli Məclisin Beynəlxalq münasibətlər və
parlamentlərarası əlaqələr daimi
komissiyasının sədri, Azərbaycanın Avropa
Şurası Parlament Assambleyasında nümayəndə heyətinin
rəhbəri Səməd Seyidov deyib. O bildirib ki, Avropa
Şurası Azərbaycanı tamamilə batmış,
demokratik prinsiplərə zidd olan hərəkətlər edən
ölkə ilə eyniləşdirir.
- Bu ilin yanvar ayında Azərbaycanın Avropa Şurasına tam hüquqlu üzv kimi qəbul edilməsinin 8 ili tamam oldu. Bu illər ərzində Azərbaycan-Avropa Şurası münasibətləri hansı səviyyədə inkişaf edib? Ümumiyyətlə, ölkəmiz Avropaya inteqrasiya sahəsində hansı addımlar atıb?
- Avropaya inteqrasiya Azərbaycanın könüllü və məntiqi olaraq seçdiyi yoldur. Bu yol Qərb sivilizasiyasına yaxınlaşmaq və bu sivilizasiyanı Azərbaycana da tətbiq etmək və dünyanın ən öndə gedən dövlətləri səviyyəsinə ölkəmizi də yüksəltməkdən ibarətdir. Tarix elə gətirib ki, Qərb dünyasında Yer kürəsinin ən inkişaf etmiş dövlətləri mövcuddur. Təbii ki, bu ölkələrlə ünsiyyət qurmaq, əlaqə yaratmaq, birgə fəaliyyət göstərmək Azərbaycan xalqının həmişə arzusu olub. Məlumdur ki, bu istiqamətdə Azərbaycan tərəfindən xeyli işlər görülüb. Beynəlxalq təşkilatlara üzvlük, dünyada mövcud olan təhlükələrə qarşı birgə fəaliyyət, birgə iqtisadi layihələrin-Bakı-Tbilisi-Ceyhan, Bakı-Tbilisi-Ərzurum layihələrinin reallaşması, Bakı-Tbilisi-Qars, "Nabukko" və digər layihələrin də həyata keçirilməsi istiqamətində əldə edilən uğurlar da onu göstərir ki, Azərbaycan Qərb sivilizasiyasina artıq qovuşub. Eləcə də mədəniyyət və təhsil baxımından da Qərb sivilizasiyasına qoşuluruq. Beynəlxalq təşkilatlarla - AB, AŞ, AŞPA, ATƏT-lə sıx əməkdaşlıq edirik. Mədəniyyət və təhsil sahəsinə gəlincə isə, YUNESKO ilə əməkdaşlığı, Boloniya prosesinə keçidimizi göstərmək olar. Bütün bunlar qısaca olaraq göstərir ki, Azərbaycan Qərb dünyasının, xüsusilə Avropa sivilizasiyasının ayrılmaz tərkib hissəsidir. Azərbaycan qanunvericiliyində mövcud olan qanunların hər hansı biri ilə Avropada mövcud olan qanunları tutuşdursaq görərsiniz ki, bizim qanunlar Avropa qanunlarından heç də aşağı səviyyədə deyil, hətta mən deyərdim ki, daha yüksəkdədir. Bundan başqa, bu qanunların özləri də Avropada ekspertizadan keçirilib. Bir daha təkrar edirəm ki, Azərbaycanın Avropa Şurasına üzvlüyü təkcə dövlətin seçdiyi yol deyil, xalqın iradəsidir, xalqın dünyada ən müasir dəyərlərə qovuşmaq istəyindən və bu dəyərləri Azərbaycana gətirmək istəyindən doğan niyyətdir. Amma bu prosesdə biz ya birtərəfli, ya böyük-kiçik, ya "mən güclü-sən zəif", ya da "mən inkişaf etmiş və sən isə inkişaf etməkdə olan dövlətsənsə səninlə başqa cür danışmaq lazımdır" - bu kimi meyarları qəbul etmək niyyətində deyilik. Biz 70 il Sovet İmperiyasının tərkibində olaraq "Böyük qardaş" fəlsəfəsini gördük.
- Avropa qurumlarının Azərbaycanın xoşməramlı siyasətinə qarşı mövqeyi necədir? Onların dəyərləndirməsini qənaətbəxş saymaq olarmı?
- Azərbaycan müstəqil dövlətdir, öz müstəqil siyasətini yürütmək niyyətindədir və bu istiqamətdə atdığı atdığı addımlarda israrlıdır. Ona görə biz hansısa qurumlara, hansısa dəyərlərə qovuşmaq istəyiriksə, eyni münasibəti onlardan da gözləyirik. Biz o dəyərləri ölkəmizə gətirməklə yanaşı öz milli dəyərlərimizi uca tutmalıyıq. Biz istəmirik ki, Qərbin bütün dəyərləri kor-koranə Azərbaycana gətirilsin. Azərbaycanda olan gözəl tarixi və mədəni dəyərlər nəzərə alınmasın. İsətyirik ki, Azərbaycanda olan proseslər təxminən eyni səviyyədə qarşılansın. İkincisi, bunları qarşılamaq çətindirsə, heç olmasa ölkədəki proseslərə tam dəqiq qiymət verilə bilmirsə, Azərbaycan subyektiv şəkildə tənqid olunmasın. Biz obyektiv tənqiddən qorxmuruq. Əksinə, obyektiv tənqid hamının xeyrinədir. Ancaq qərəzli, altında bəzi başqa niyyətlər ehtiva edən tənqidlər qəbul olunmazdır.
- Belə yanaşmalar ikili
standartların təzahürü deyilmi?
- Azərbaycan Avropa məkanı
ilə yaxın münasibət qurduğu halda, inkişaf etdiyi
halda, dünyanın sivil dövlətləri arasına
qatılmağa layıq olduğu halda, beynəlxalq
qurumların bəziləri tərəfindən ikili
standartlarla qarşılaşır. Belə vəziyyət
dünyada hər zaman olub. Təəssüflər olsun ki, bu vəziyyət
dünyadakı problemlərin yaranmasında böyük rol
oynayıb. Bu baxımdan, qeyri-obyektiv münasibət yalnız
problemlərə gətirib çıxara bilər. Azərbaycan
isə bu ikili standartlarla mübarizə aparmaq
üçün həmişə özündə güc
tapıb. Lakin bəzi hallar da olur ki, bu məsələ ikili
standartlaşma məcrasından çıxaraq ölkəyə
qarşı qərəzli və qeyri-obyektiv, içində tamamilə
başqa niyyətlər olan siyasətə çevrilir.
İlk baxışdan belə vəziyyəti təbii qəbul
edərək fikirləşmək olar ki, keçid
dövrüdür, öz fəaliyyətimizlə bu vəziyyətə
son qoya bilərik. Amma görəndə ki,
gördüyümüz işlər, sübutlarımız nəinki
başa düşülmür, əksinə başa
düşülmək istəmir və
gördüyümüz işlərə göz
bağlanılır, onlara kölgə salınır, onda hər
bir ölkə də, qurum da nəticə
çıxarmalıdır.
- Səməd müəllim,
prosesləri izləyərək görürük ki, nədənsə
regionumuzda ikili standartlar yalnız Azərbaycana qarşı tətbiq
edilir. Sizcə nə üçün hədəf
seçilmişik?
- Ötən il regionumuzda dəhşətli
vəziyyət baş verdi ki, bu da Ermənistanda keçirilən
prezident seçkiləri idi. Heç bir çərçivəyə,
beynəlxalq qanunlara sığmayan bu seçkilər erməni
xalqının iradəsini əks etdirmədən dünyaya təqdim
olundu. Nə ilə təqdim olundu: insanların
öldürülməsi ilə, yüzlərlə insanın
həbs olunması ilə, zirehli maşınların mitinqləri
vəhşicəsinə dağıtması ilə, QHT-lərin
bağlanması ilə, medianın çökməsi ilə,
elektron vasitələrin qapanması ilə və s. Sözün
əsl mənasında Ermənistanda baş verən bu hadisə
demokratik inkişafa tam zidd olan proses kimi qiymətləndirilməlidir.
Ən maraqlı, daha doğrusu ən faciəli vəziyyət
isə seçkilərdən sonra yarandı. Fikirləşirsən
ki, bu qədər faciədən sonra daha dəhşətli
faciə nə ola bilər? Baş verə bilərmiş& Əgər
birinci faciə insanın ölümüdürsə, ikinci
faciə o insanın ölümünə göz
yumulmasıdır. Bundan dəhşətli faciə isə həmin
ölümü tamamilə qeyri obyektiv tərzdə şərh
edərək dünyaya təqdim etməkdir. Bax, Ermənistanda
da təxminən belə bir şey oldu. Beynəlxalq aləmdə
bu hadisəni ört-basdır, seçki zamanı ölümlə
müşayiət olunan vəziyyəti kiçik bir
münaqişə və böyük narahatlıq doğurmayan
hal kimi göstərdilər. İlk öncə Avropa
Şurası bununla bağlı bir qətnamə qəbul etdi
və bu qətnamədə Ermənistandakı seçkilər
kəskin şəkildə pisləndi. O da qeyd olundu ki,
seçkilərin nəticəsi qısa müddətdə
dünyaya düzgün çatdırılmasa və nəicələrin
tezliklə ləğv olunması istiqamətində
addımlar atılmasa, Ermənistan nümayəndə heyətinin
səsvermə hüququ əlindən alınacaq.
İlkin baxışdan bu,
normal bir qərardır. Amma bu qərarın həyata
keçirilməsinin o qədər də asan
olmadığı göründü. AŞ PA-nın sonuncu
sessiyasında nəinki səsvermə hüququndan məhrum
edilmə gündəmə gəlmədi, əksinə, Ermənistana
kömək, onun başından sığallamaq və bunu demək
olar ki, ört-basdır edərək məsələnin
növbəti sessiyaya atılmasının şahidi olduq.
- AŞ PA-nın Bürosunda
ölkəmizə yenidən "siyasi məhbus" məsələsi
üzrə məruzəçinin təyin olunması haqda
müzakirələr aparılıb. Azərbaycanı AŞ
PA-da təmsil edən nümayəndə heyəti qurumun
qış sessiyasında yaranmış vəziyyətə
lazımi səviyyədə reaksiya verə bildimi?
- Azərbaycan nümayəndə
heyəti bu məsələ ilə bağlı öz kəskin
mövqeyini bildirdi. Mən də bu barədə parlamentdə
kəskin şəkildə çıxış etdim. Amma bu,
hələ işin bir hissəsidir. Azərbaycanla bağlı
prosesi görməmək bir problem, Ermənistandakı dəhşətli
məsələlərə göz yummaq ikinci problem, Ermənistanla
Azərbaycanı eyniləşdirmək üçüncü
problem və ölkəmizdə süni şəkildə
problemlər yaratmaq da dördüncü problemdir. Təəssüflər
olsun ki, biz bu dördüncü halla
rastlaşmışıq. Bu hal da ondan ibarətdir ki, Azərbaycanda
görülən işlər nəinki nəzərə
alınmır, bizi işğalçı dövlətlə
eyniləşdirirlər, hələ bu azmış kimi, Azərbaycana
qarşı gözlənilmədən, çoxdan
qapanmış, öz aktuallığını itirmiş
"siyasi məhbus" məsələsini gündəmə
gətirirlər. Biz AŞ-dən gördüyümüz
işlərlə bağlı müsbət rəy, konstruktiv əlaqələr
gözləyirik. Biz obyektiv tənqiddən qorxmuruq. Ancaq nailiyyətlərimizin
də qeyd olunmasını istəmək təbii
haqqımızdır. Bunun əvəzində, bizi tamamilə
batmış, demokratik prinsiplərə zidd olan hərəkətlər
edən ölkə ilə eyniləşdirirlər. Hələ
bu azmış kimi müsbət işlər görən
ölkə üçün xüsusi məruzəçi təyin
olunur. O zaman biz buna necə reaksiya verməliyik? Yaranmış
vəziyyət indi deyəcəyim misalla eynidir: Tutalım ki,
bir müəllimin qarşısında sizinlə bir yerdə
imtahan veririk. Müəllim deyir ki, ikiniz də suallara cavab verməlisiniz.
Birimiz suallara tam cavab veririk, o birimiz isə bundan imtina edirik.
Müəllim də, cavab verəni imtahandan kəsir, verməyənin
balını yüksəldir. Buna necə münasibət bəsləmək
lazımdır?
Bir ölkədə ki, normal
proseslər gedir, buna göz bağlamaq yox, bunu qiymətləndirmək
lazımdır. Ancaq Avropa Şurası hansısa normal
inkişaf edən ölkəyə qərəzli münasibət
göstərərək, o biri ölkənin vəziyyətinə
salmaq istəyirsə, xüsusi məruzəşi təyin
edirsə, buna qarşı ölkə səsini
qaldırmalı, etiraz etməlidir.
- Necə hesab edirsiniz, qurum
xüsusi məruzəçinin təyin olunması haqqında
qərar qəbul edəcəkmi?
- Mən inanmıram ki, Avropa
Şurası Azərbaycana siyasi məhbuslar üzrə
xüsusi məruzəçi təyin edəcək. Amma təsdiqləyirəm
ki, Avropa Şurasının Bürosunda siyasi məhbuslarla
bağlı qərar çıxarılıb və Hüquq
Komitəsinə tövsiyə edilib. Məruzəçinin hələ
təyin olunması yoxdur və biz etiraz
çıxışlarımızla, Avropa Şurasında olan
ikili sandartlarla bağlı verdiyimiz məlumatlarla bunu
saxlamışıq. Tam səmimi deyirəm, mən
inanmıram ki, Avropa Şurası bu addımı ata bilər. Əgər
atsa, bu təşkilatın nə üzv olan dövlətə
hörməti var, nə özünə hörməti var, nə
də insan haqları məsələsini araşdırmağa
haqqı var. Avropa Şurası hansı addımlar ata bilər?
Misal üçün, Avropa Şurası Qafqazda insan
haqlarını araşdırsa, lap gözəl olar. Niyə də
araşdırmasın? İnsan haqları elə bir məsələdir
ki, daim araşdırılmalıdır. Ancaq bütün başqa
ölkələri kənarda qoyub onlara göz yummaq,
hüquqşünaslıqda, beynəlxalq qanunvericilikdə
olmayan "siyasi məhbus" terminini bir ölkəyə
şamil etmək, o biri ölkələrə isə həmin
termini nəinki şamil etmək, əksinə bu terminin
çıxardılmasına nail olaraq, "azadlıqdan məhrum
olmuş insanlar" adı altında düzəlişlər
vermək bu təşkilatın problemidir, ölkənin
problemi deyil. Biz də ona görə öz münasibətimizi
ciddi şəkildə ortaya qoymalıyıq. Avropa
Şurası bir tribunadır. Biz buradan axıra qədər
istifadə etməliyik. Necə ki, Dağlıq Qarabağ haqda
qətnaməni orada qəbul etdirdik. Baxmayaraq ki, təzyiq də
var idi, ikili standartlar da var idi, biz bu qətnaməni qəbul elətdirdik.
Ona görə də, bütün bu məsələlərə
baxmayaraq Avropa Şurası ilə əlaqələri pozmamaq,
obyektivliyə nail olmaq istiqamətində işləmək
lazımdır. Bu ikili standartları, qeyri-obyektiv münasibəti
onlara sübut etmək lazımdır.
- Səməd müəllim,
Milli Məclisdə çıxışınız zamanı
bildirdiniz ki, əgər "siyasi məhbuslar" üzrə
məruzəçi təyin olunsa, Azərbaycan Avropa Şurası
ilə münasibətlərə yenidən baxa bilər.
İctimaiyyətə çox maraqlıdır ki, belə
olarsa, ölkəmiz konkret hansı addımları atacaq?
- Bu münasibət ondan ibarətdir
ki, konkret və ciddi olaraq Avropa Şurasına Azərbaycanın
mövqeyi çatdırılacaq. Münasibət müxtəlif
tərzdə təhlil oluna bilər. Azərbaycan yalnız
AŞ PA-dakı fəaliyyətlə kifayətlənmir. Bu
qurumun Nazirlər Komitəsi, Regionlar Konqresi var, gənclərin
təşkilatları var, dövlətin qanunları və
ekspertizası var. İndi elə bir nazirlik yoxdur ki, Avropa
Şurası ilə əlaqədə olmasın.
Hamısının öz proqramları var. Avropa
Şurasının Azərbaycan dövlətinin maraqları
çərçivəsində olan hər bir addımı təhlil
olunmalı və qəbul edilməli, maraqlarımıza zidd
olan hərəkətlər isə
açıqlığı ilə rədd olunmalıdır. Əminəm
ki, bu il 60 illiyini qeyd edən Avropa Şurası bizim ölkəmizə
qarşı bu dərəcədə qeyri-obyektiv addım
atmaqdan çəkiləcək. Yenə də deyirəm ki, Azərbaycan
tərəfi heç bir məruzədən və məruzəçidən
nə qorxmur, nə də çəkinmir. Ancaq məruzəçinin
təyin olunması obyektiv olmalıdır. İnsan
haqlarının öyrənilməsi həm Azərbaycanda, həm
regionda, həm də Avropada çox vacib məsələdir.
Yaxşı olar ki, regiondakı digər ölkələrin
real vəziyyəti bu quruma doğru
çatdırılsın.
K.HACIYEV
Kaspi.- 2009.- 7-9 fevral.- S. 4.