"Avropa təhsil
məkanına inteqrasiya üzrə məqsədyönlü
iş aparılır"
Dövlət Neft Akademiyasının
rektoru akademik Siyavuş Qarayev: "Məzunlarımız
akademiyamızda yüksək səviyyəli mütəxəssislərin
hazırlandığını sübut edirlər"
Hal-hazırda ölkədə aparılan
islahatlar respublikanın bütün fəaliyyət
sferalarını, xüsusilə də təhsil sahəsini əhatə
edir. Heç kimə sirr deyil ki, orta və ali təhsil
müəssisələri müasir texnologiya ilə təchiz
edilir, şagird və tələbələrin dərs şəraiti
yaxşılaşdırılır, müasir dövrün tələblərinə
cavab verən yeni tədris proqramları isə bütün təhsil
prosesinə müsbət təsir göstərir. Neft və qaz ilə zəngin bir ölkə olan Azərbaycan
üçün Azərbaycan Dövlət Neft Akademiyası
kimi olduqca mühüm ali təhsil müəssisəsindəki
tədris prosesi haqqında adıçəkilən ali təhsil
ocağının rektoru akademik Siyavuş Qarayev məlumat
verir.
- ADNA Azərbaycanda elmi-texniki ziyalı
təbəqəsinin formalaşmasında və texniki fikrin
inkişafında həlledici rollardan birini oynayır. Zəhmət
olmasa, rəhbərlik etdiyiniz təhsil müəssisəsi
haqqında ətraflı danışardınız.
- Haqlısınız, bizim təhsil müəssisəmiz ölkə üçün yüksək ixtisaslı texniki və elmi kadrların hazırlanmasına böyük töhfələr vermişdir. Bu gün biz 1920-ci ildə Avropa və Asiyanın neftlə bağlı birinci ali təhsil ocağının - Azərbaycan Dövlət Neft Akademiyasının yaradılması zamanı əsası qoyulmuş ənənələri XXI əsrin tələblərinə cavab verən yeni səviyyədə davam və inkişaf etdiririk. Vaxtilə Azərbaycanda fəaliyyət göstərən texniki təhsil mərkəzlərinin əksəriyyəti məhz onun fakültələri əsasında yaradılmışdır.
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyev hər zaman XX əsr Azərbaycanının tarixində ADNA-nın xüsusi yeri və rolu olduğunu vurğulayır, bizim təhsil müəssisəsinə mehribanlıq və qayğı ilə yanaşırdı. Çünki o, XX əsrin 30-cu illərinin sonunda öz ali təhsilini məhz bizim ali təhsil ocağında almağa başlamışdı. "İki il ərzində burada əldə etdiyim təhsil, tərbiyə, intizam və biliklər gələcək həyat və fəaliyyətimdə böyük rol oynadı" - deyə Heydər Əliyev öz xatirələrində qeyd edirdi.
ADNA öz görkəmli məzunları ilə fəxr edir. Onların arasında 1930-cu illərin məzunu, SSRİ neft sənayesi üzrə xalq komissarı, RSFSR və SSRİ Dövlət Plan Komitəsinin sədri, Sosialist əməyi qəhrəmanı, akademik N.K. Baybakov; 1950-ci illərin məzunu, ARDNŞ-ın birinci vitse-prezidenti X.B. Yusifzadə; 1960-cı illərin məzunları, Azərbaycan hökumətinin baş naziri A.T. Rəsizadə və Anqolanın prezidenti Eduardo Duş Santuş; 1970-ci illərin məzunları, "LUKOYL" ASC-nin prezidenti V.Y. Ələkbərov və Azərbaycanın sənaye və energetika naziri N.A. Əliyevin adlarını qeyd etmək olar. 1993-cü ildən ADNA-da mütəxəssislərin hazırlanmasında çoxpilləli sistem tətbiq olunmuşdur. Hal-hazırda bakalavr və magistratura pilləsində 29 istiqamət üzrə təxminən 7.000 tələbə təhsil alır. Mütəxəssislərin hazırlığı 7 əsas fakültədə, 53 kafedrada, 19 elmi-tədqiqat laboratoriyasında, 2 elmi-tədqiqat və sənaye müəssisələri işçilərinin ixtisasının artırılma və yenidənhazırlama institutlarında həyata keçirilir. Tədris prosesində 800 müəllim iştirak edir ki, onlardan təxminən 100-ü professor və 400-dən çoxu dosentdir.
-
Gələn il ADNA-nın 90 yaşı
tamam olacaq. Həmin hadisə ilə bağlı
hansı tədbirlərin keçirilməsi
planlaşdırılır?
-
2010-cu ilin sonunda ali məktəbimiz öz
yubileyini qeyd edəcək. 90-illiyimiz ərəfəsində
biz sərgi təşkil etməyi, elmi yubiley konfransı
keçirməyi, ali təhsil
ocağının şanlı tarixini və nailiyyətlərini
əks etdirən kitab buraxmağı, "Ali texniki təhsil
müəssisələrinin xəbərləri"
yurnalının xüsusi nömrəsini və ADNA-nın elmi
əsərlərdən ibarət məcmuəsini çapa
hazırlamağı planlaşdırırıq. Eyni zamanda, səyyar elmi-praktiki konfransların,
müxtəlif yarış və müsabiqələrin, gənc
alim və aspirantların elmi konfransının, məzunlarla
görüşlərin keçirilməsi nəzərdə
tutulur.
-
ADNA-nın beynəlxalq əlaqələri hansı istiqamətlərdə
inkişaf edir?
-
Son illər ərzində ABŞ, Almaniya, Hollandiya, Fransa,
İtaliya və Norveçin aparıcı təhsil mərkəzləri
ilə tərəfdaşlıqda biz tərəfdən bir
sıra beynəlxalq layihələr həyata
keçirilmişdir. Onlar arasında 1999-cu ildən Corciya
Dövlət Universiteti (ABŞ) ilə birgə
reallaşdırılmış tələbə (BBA) və
magistrantların (MBA) hazırlanmasına dair layihə, eləcə
də 2004-cü ildən Zigen Universiteti (Almaniya) ilə birgə
reallaşdırılmış, bakalavrların yeni
texnologiyalar üzrə hazırlanması layihəsi xüsusi
populyarlığa malikdir. Bu maarifləndirici
layihələr çərçivəsində təhsil
kredit sistemi ilə ingilis dilində aparılır. Həmçinin
məmnuniyyətlə qeyd edə bilərəm ki, ADNA Azərbaycanın
məzunlarımıza Zigen Universiteti ilə birgə
diplomların verilməsinə dair razılıq əldə
etmiş birinci ali təhsil ocağı
olmuşdur.
1999-cu ildən Nitsa Sofiya-Antipolis Universiteti (Fransa) və
Genua Universiteti (İtaliya) ilə birgə "Ətraf
mühit və neft sənayesi" ixtisası üzrə
magistrantların hazırlığı həyata
keçirilir.
2004-cü ildən Köln Universiteti (Almaniya) və Heyerlen Ali
Tətbiqi Məktəbi (Hollandiya) ilə birgə tələbələrin,
bu tədris ilindən etibarən isə
"Avtomatlaşdırma və informasiya texnikası" və
"Elektroenergetika" ixtisasları üzrə
magistrantların da hazırlığı həyata keçirilir.
Yeni, 2009/-2010-cu tədris ilindən başlayaraq, Köln
Universiteti və Varşava Texnoloyi Universiteti (Polşa) ilə
birgə "Neft sənayesində enerqomenecment" ixtisası
üzrə magistrantların Qərb standartlarına
uyğunlaşdırılmış tədris planları əsasında
hazırlığına başlanılacaq.
Sadaladığım proqramlar çərçivəsində
tələbələrimizin ABŞ, Almaniya və Fransanın
müvafiq universitetlərində yuxarı kurslarda təhsilini
davam etdirməsi və istehsal praktikası keçməsi
haqqında razılığa gəlmişik. Artıq bu il
biz, həmçinin ADNA-nın ən yaxşı tələbələrini
Norveç Elm və Texnologiya Universitetinin (Trondheym şəhəri)
magistratura və aspirantura şöbəsinə göndərməyə
başlayacağıq.
Ümumiyyətlə,
ADNA 20 xarici ölkə ali təhsil
ocağı və neft şirkətləri ilə ikitərəfli
əməkdaşlıq edir. Qeyd edim ki, ADNA-nın beynəlxalq
əlaqələrinin genişlənməsi məzunlarımızın
dünya təhsil standartlarına uyğun şəkildə
hazırlanmasına şərait yaratmaqla yanaşı, nəticə
etibarilə, bizim ali təhsil müəssisəsini
həm Azərbaycan, həm də əcnəbi ölkələrin
vətəndaşları üçün daha da cəlbedici
edir. Qeyd etmək lazımdır ki, hal-hazırda
ADNA-da təqribən 700 əcnəbi tələbə təhsil
alır, ötən illər ərzində isə
dünyanın 68 ölkəsindən 4000-dən çox insan
bizim diplomumuzu almışdır.
-
Təhsil müəssisənizdə mütəxəssislərin
hazırlıq səviyyəsi sizi qane edirmi?
-
Sirr deyil ki, respublikanın texniki ali təhsil
ocaqları arasında ADNA öz reytinqinə görə irəlidədir.
Bizim ali təhsil müəssisəsinə
yüksək müsabiqə əsasında yaxşı
hazırlıqlı abituriyentlər daxil olurlar. Qeyd
etmək kifayətdir ki, cari ilin birinci kurs tələbələri
arasında 13 tələbə prezident təqaüdçüsüdür,
45 tələbə isə keçirilmiş müsabiqənin
nəticələrinə görə, BP neft şirkətinin
sponsor dəstəyini əldə etmişdir. Digər tərəfdən,
yüksək peşəkarlığa malik professor-müəllim
heyəti və dövlətin ali məktəbə
böyük qayğısı vardır ki, bu da xüsusilə,
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
tapşırığı ilə 2004-2006-cı illərdə
Heydər Əliyev adına Bakı Neft Emalı Zavodu tərəfindən
ali təhsil ocağımızın əsaslı təmiri,
yenidən qurulması və təchizatı üzrə işlərin
həyata keçirilməsində özünü göstərir.
ADNA-da
Avropa təhsil məkanına inteqrasiya, tədris
planlarının qərb standartlarına
uyğunlaşdırılması, müasir texnologiyaların təhsil
prosesinə tətbiqi üzrə məqsədyönlü
iş aparılır. Tələbələrimizin
potensialının hərtərəfli şəkildə
üzə çıxarılması üçün bir
sıra yeni ixtisaslar açmış, tədris şöbələrini
müasir informasiya texnikası ilə təchiz etmiş,
laboratoriya bazasını yeniləmişik. Bu işin nəticəsi kimi, 2007-ci ildə
ADNA-nın dünya standartlarına cavab verən təhsil xidmətlərinin
yüksək səviyyəyə çatmasına görə
"Avropa keyfiyyəti" medalına layiq görülməsini
yüksək qiymətləndirirəm.
Cəsarətlə
deyə bilərəm ki, yaradılmış şəraitdən
istifadə etmiş, peşəkar biliklərə, müasir
informasiya texnologiyalarına, xarici dillərə layiqincə yiyələnmiş
məzunlarımız işsiz qalmır və dünya
şöhrətli neft şirkətlərində
çalışaraq, praktiki işlərlə müasir neft və
qaz sənayesi üçün ADNA-da yüksək səviyyəli
mütəxəssislərin hazırlandığını təsdiq
edirlər.
-
Sizin fikrinizcə, ali təhsil sistemində
hansı nöqsanlar mövcuddur və onları necə aradan
qaldırmaq lazımdır?
-
Bildiyiniz kimi, hər bir gənc mütəxəssisə
işlə təmin edilməyə zəmanət verildiyi
zamanlardakı kimi, məzunların mərkəzləşdirilmiş
bölgü sistemi keçmişdə qaldı. Onun qismən
də olsa bərpası layiqli tələbələr
üçün ali məktəblərin
bir çox problemlərini həll edərdi. Digər
bir tendensiya isə professor-müəllim heyətinin
"yaşlanması"dır. Gənc
istedadlı magistrantlar neft şirkətlərindəki yüksək
maaşlı işləri pedaqoyi fəaliyyətdən və
elmi tədqiqatlardan üstün tuturlar. Gənclərin ali məktəblərdə saxlanılmasına
dair proqram qəbul olunmasa, yaxın gələcəkdə biz
elmi dərəcə və adlara malik kadrların defisiti ilə
qarşılaşacağıq.
Tələbə yataqxanaları probleminin üzərində
də dayanmaq istərdim. Məlum hadisələrdən sonra onlar
qaçqınlar və məcburi köçkünlər tərəfindən
tutulmuşdur. Nəticədə tələbələrimizin
yalnız az bir hissəsi, - bu, demək olar
ki, pulsuz yaşayış evlərindən istifadə etmək
imkanına malikdir, onlar əsasən şəxsi mənzillərdə
yaşamaq məcburiyyətində qalırlar. Bu,
dərsdən əlavə vaxtda onlarla kütləvi-tərbiyəvi
işin aparılmasını çətinləşdirir,
maddi problemləri həll etmək üçün müvəqqəti
işlə təmin olunmaya, dərslərin buraxılmasına
səbəb olur.
- Sizcə Boloniya təhsil sistemi Azərbaycana
nə verəcək?
-
Boloniya prosesi vasitəsilə Avropa təhsil məkanına
inteqrasiya edərək, biz, sözsüz, dünya
standartlarına uyğun hərəkət edirik. Artıq qeyd etdiyim kimi, 1993-cü ildən bakalavr və
magistrantlara uğurla təhsil veririk. Bu
yeni, Qərb standartlarına
uyğunlaşdırılmış təhsil sisteminin məziyyətləri
ondan ibarətdir ki, indi ADNA elm və istehsalın konkret yerli
sahələrindəki işlərə yönəldilən
mütəxəssislər hazırlayır. Buna görə,
SSRİ ali məktəblərinin
meyarları ilə müqayisədə, bakalavrların qısaldılmış
təhsil müddətinə baxmayaraq, həmin mütəxəssislər,
bununla belə, bu və ya digər istehsal sahəsində
uğurlu iş üçün kifayət qədər bilik əldə
edirlər. Nəticədə, ölkə
iqtisadiyyatı tam ixtisaslı mühəndislər qazanır,
dövlət təhsil sistemi isə əvvəlki illərdə
tələbənin tam təhsil kursuna sərf edilən vəsaitlərə
qənaət edir.
Birinci kursa qəbul edilmiş və öz biliklərinin
yüksək səviyyəsi ilə təhsilin ikinci pilləsinə
keçmək hüququnu təsdiqləmiş tələbələrin
20 faizi magitsraturada təhsilini davam etdirir. Magistrantların
əldə etdikləri biliklərin həcmi və dərinliyi
onlara ADNA-nı bitirdikdən sonra müəllimlik fəaliyyətinə
başlamaq, elmi tədqiqatlarla məşğul olmaq, yaxud da bu
və ya digər strukturlarda yüksək inzibati vəzifələrə
iddia etmək imkanı verir. Kreditli təhsil
sisteminə keçid bizim təqdim etdiyimiz sənədlərin
xaricdə tanınmasına, tədris planları və
proqramlarının unifikasiyasına şərait yaradacaq.
Boloniya sistemində mükəmməl
iştirakın nəticələrindən biri də həm tələbələrin,
həm də müəllimlərin mobilliyinin gücləndirilməsi
olacaq.
Quliyev İsgəndər
Kaspi.-2009.-27 fevral.-S.9.