Məndəki
Seyid Nigari
Edebiyat
qazetesi sayın Baş redaktörü! Son
sayılarınızı dikkatle izlemekteyim. Çok da yararlı olduğuna inanıyorum.Size bir
yazımı gönderiyorum. Edebiyat gazetesine ne kadar uyar bilemem, ama edebiyattan da çok uzak
değil ve bilgi verici. Benim Divan şairi Seyid
Nigari hakkındaki çocukluk anılarımdır. Değerlendirmeniz dileğiyle, sayğılar.
Azərbaycandan Amasiyaya köçənlər sahib
olduqları Türk mədəniyyəti ünsürləri
içində ictimai və regional zənginliklərlə
birlikdə şairini, şerini, musiqisini, yemək və geyim mədəniyyətini,
ən önəmlisi inanc otantizmini də buralara kimi gətirib
çıxarıblar.
«İnanc otantizmi» ifadəsini bir qədər
açıqlamaq istəyirəm. Türkdilli topluluqlar
islamiyyət inancı içində bir çox dəyərə
sahib çıxarkən, daxillərində mövcud olan
şamanizmin ənənəvi dəyərlərini də silib
atmamış, lazım gələndə qarşılarına
çıxan bəzi ayrılıqcı boşluqları bu dəyərlərlə
doldurub cəmiyyəti öz dəyərləri ilə bir
arada tuta bilmək məqsədilə ortaq şüura
varmağa çalışmışlar.
Geriyə dönüb baxdığımız zaman,
tarixin dərinliklərindən gələn bir çox mədəniyyətin
beşiyinə çevrilən Amasiya, Türk
dünyasının da bir mədəniyyət xəzinəsi
kimi varlığını davam etdirməkdədir. Anadolunun
türkləşməsində isə olduqca özəl bir yerə
sahibdir.
Türk topluluqlarının əsrlər boyu davam edən
köçlərindən Amasiya da öz nəsibini alıb, dəyişik
bölgələrdən gələn Türk boyları bu
tarixi şəhərdə qürur duyulacaq bir həmrəylik
duyğusu yaratmış, mədəni zənginliyimizə
ayrı bir rəng qatmışdır. Saysız -
hesabsız elm və mədəniyyət adamı
yetişdrmiş olan bu şahzadələr şəhəri,
Cümhuriyyət dönəminə də damğasını
vurmuşdur.
Bilindiyi kimi, köçlər müxtəlif səbəblərdən
baş verir; səbəb ya savaşlar olur, ya da həyat şərtlərinin
dəyişməsi.
Osmanlı İmperatorluğunun son əsrlərdə nələr
itirdiyini hamımız bilirik. Balkanlardan, Krımdan və
Qafqazdan sürgün olunanların acı dolu unudulmaz hekayələrinə
hələ də həyəcanla qulaq asırıq. Bugünkü cəmiyyətimizdə yaşayan
insanların demək olar ki, yarısından çoxu müxtəlif
dövrlərdə müxtəlif ərazilərdən gələn
köçkünlərdir. Həmin
insanlar gəldikləri yerlərə yenilik və mədəniyyət
gətiriblər. Çalışqan
olublar və belə olmağa bir növ məhkumdurlar.
Amasiyaya və ətraf bölgələrə qısaca nəzər
salası olsaq, bu əraziyə Balkanlardan, Qafqazlardan və
Krımdan xeyli sayıda insanın köç etdiyini
görmüş olarıq. Dərindən incələdiyimiz
zaman isə Orta Asiya və İrandan da Amasiyaya köçlərin
olduğunu görürük. Bəzi elm
adamlarının türbələri hələ də
qalmaqdadır. Amasiyaya gələn mədəniyyət
öncülləri, dövrün ən dəyərli
köçlərini meydana gətirmişdir.
Azərbaycandan Amasiyaya ilk gələnlər Şirvan
bölgəsindən gəldiyinə görə daha sonrakı
insanların hansı bölgədən köçmələrindən
asılı olmayaraq, onlara Şirvanlı yaxud
başlarındakı papağa görə “Papaqlı” adı
verilmişdir.
Yer seçimi isə olduqca müxtəliflik təşkil
edir.
Səlcuqlu
və Danışməndoğullarından başlayaraq bu
bölgədə yaşayan, yaradıcılıqlarını
burada davam etdirən azərbaycanlı alimlər haqqında
danışmağı sonraya saxlayıb, mövzuya Mir Həmzə
Seyid Nigari ilə birbaşa bağlı olduğundan “Mövlanə”
kimi qəbul olunan Kürdəmirli Şıx İsmayıl
Siracəddin əfəndinin (1782 - 1853?) qısa hekayəsi ilə
giriş etmək istərdik.
İsmayıl
əfəndi təhsilinə Şamaxı şəhərində
başlayıb, Ərzincan,Tokat, Burdur və Bağdadda biliyini
və dünyagörüşünü
xeyli artırmış, Xalidi-Bağdadidən icazə alaraq Nəqşibəndi
təriqətinin bir alt qolu olan “Xalidiyyə” inancını
yaşadığı ərazilərə aparıb
çıxarmışdır.
Seyid Nigari onun müridi və tələbəsi
olmuşdur. Qafqazdakı çoxlu saydakı müridlərindən
Cəmaləddin Əl Qumuqi, Qazi Məhəmməd, Şeyx
Şamil və Hacı Murad Çar Rusiyası ilə
mübarizə aparan diqqətəlayiq ən önəmli
müridlərindəndir.
“Mövlanə Şıx İsmayıl Siracəddin əfəndi
bir oğlunu Azərbaycanda qoyub gəlmiş, son iki ildə
yaşadığı Axıskadan da rusların təzyiqi ilə
1828-ci ildə Amasiyaya köçmək məcburiyyətində
qalmışdır. Dörd il sonra getdiyi Sivasdan 1839-cu
ildə təzədən Amasiyaya geri qayıtmış,
1853-cü ildə vəfat etmişdir. Amasiyanın Osmanlı
imperiyasına bəxş etdiyi sonuncu Sədrəzəm olan
oğlu Məhmət Rüşdü paşa “Şamlar”
bölgəsində atası üçün bir məscid və
türbə inşa etdirmiş və onun adına bir vəqf təsis
etmişdir. Bu türbə hələ də xalq
arasında “yuxarı türbə” kimi yad edilməkdədir.
Şıx İsmayıl Siracəddin əfəndidən
sonra çox sevdiyi müridi Mir Həmzə Seyid Nigarinin də
Amasiyaya gəldiyini görürük. Bilindiyi kimi, Mir Həmzə
Azərbaycanın Qarabağ bölgəsində Bərguşad
mahalının Cicimli kəndində doğulmuş, çox
kiçik yaşda atasını itirmiş, gənc
yaşlarından təhsil almağa başlamışdır.
Bəzi mənbələrdə göstərilir ki, təhsili
əsnasında ona çox yardım edən Nigar
xanımın adını təxəllüs kimi götürüb. Bəzi mənbəələrdə
isə Nigar xanımı röyasında görüb aşiq
olmuş və ona görə də şeirlərində bu təxəllüsdən
istifadə etmişdir.
Seyid Nigari Şəki və Şirvanda
başladığı təhsilini böyük bir hissəsini
Amasiyada Şeyx İsmayıl Siracəddin əfəndidən
almışdır. Haqqında yazılmış kitab və məqalələrdən
bir müddət anadan olduğu yerə geri
qayıtdığını və Şimali Azərbaycanda
çoxlu sayda mürid yetişdirdiyini, Ərzurum, Amasiya və
Merzifondakı mədrəsələrdə dərs dediyini
öyrənirik.
Mir Həmzə Seyid Nigari haqqında istər öz
divanından, istərsə də haqqında yazılan kitab və
məqalələrdən lazımi məlumatları almaq
mümkündür. “Seyid Nigari Divanı” əski əlifba ilə nəşr
olunan İstanbul (1885) və Tiflis (1910) nüsxələrindən
başqa bugünkü əlifba ilə üçü
Türkiyədə, biri də Azərbaycanda olmaqla dörd dəfə
nəşr olunmuşdur.
Ayrıca
“Nigarnamə”, “Mənaqib”, “Divan (farsca)” kimi başqa əsərləri
olduğunu da bilirik.
Məlum olduğu kimi, XIX əsrin birinci yarısından
etibarən başlayan Osmanlı-rus savaşları bəzən
bütün əsri əhatə edəcək şəkildə
davam etmişdir. Seyid Nigari bu savaşlardan Krım
savaşında süvari qoşunlarının tərkibində
iştirak etmişdir. Daha sonrakı
1876-1878-ci illərdə baş verən Osmanlı - rus
müharibəsi Qafqazlara və ordakı insanlara fəlakət
bəxş etmiş, insanları yerindən-yurdundan
etmişdir.
Mən burda əsas “Məndəki Seyid Nigari” haqqında
danışacağam. Ailədəki böyüklərimiz bizə
hər zaman Çar Rusiyası ilə müharibənin getdiyi
dövrlərdə (1898-ci ildə (Hicri 1314) Gəncə vilayətinin
Qazax bölgəsinə bağlı kəndlərdən birinə
köçdüyümüzü danışırdılar.
Kəndlərimiz Göyçə gölünün
şimalında yerləşən “Darlıq dərəsi” deyə
adlanan yerdə Çaykənd, Gölkənd, Əmirxeyir, Bəriabad,
Qaraqaya, Yanıq Pəyə, Toğulca (Toxluca), Çəmbərək,
Cıvıxlı, Göyərçinli - Salah, Poladlı,
Meşəkənd adlarında təxminən 12-13 kənddən
ibarət imiş. Bu bölgə Dilican
yaxınlığında yerləşirmiş və
“Qaraqoyunlu dərəsi” adı ilə
tanınırmış. Əslındə
bu bölgə Qazax mahalının yaylaqları olub, çəmənliklərdən
və meşəliklərdən ibarət olan bir ərazi
imiş. “Sarılar” ləqəbi ilə məşhur
olan ata tərəfimin Dağ Kəsəməndən
Qarabağa, ordan da Zəngəzura köçdükləri,
orda da bir əsr yaşadıqdan sonra Darlık dərəsinə
köçərək çoxlu kəndlər qurduqları
ailəmizdə ən çox danışılan
mövzulardan idi. Qazax mahalının təbii zənginliklərlə
dolu olan bu bölgəsi Türk mədəniyyətinə
çoxlu sayda dəyərli insanlar bəxş etmişdir.
Ana nənəm köçəndə 11 yaşında
olduğuna görə, hər şeyi çox dəqiq
xatırlayır və bizlərə danışırdı. “Ay oğul, quberniyamız Gəncə,
mahalımız Qazax, vagzalımız Ağstafa və
bazarımız Tiflis idi” - deyirdi. Təxminən bir əsr
sonra gördüyüm Tiflisdəki Türk məhəlləsi
olan “Şeytan bazarı”nı ondan
eşitmişdim.
Köç kənddən başlayıb Tiflisdən
Batumiyə, ordan gəmi ilə Trabzon və Samsuna, ordan da at
arabaları ilə Amasiyaya gəlib
çıxmışdılar. Ailəyə rəhbərlik
edən cərrah babam Sarı Qulu (Qaçaq Kərəmi
müalicə etdiyinə görə Sibirə sürgün
edilməsilə bağlı əhvalat hələ də
danışılır) 7 gün sonra orda vəfat edib.
Daha sonra isə şəhər və kəndlərə
köçülüb, bəzən kiçik yerdəyişmələr
yaşansa da, əsasən hamı eyni regionda kompakt şəkildə
yaşamışdır. Qismətə baxın ki, gənclərimizin
böyük əksəriyyəti əvvəlcə Balkan, sonra
Birinci Dünya və Qurtuluş müharibələrində
iştirak edib və insanlarımız xeyli sayda şəhid
veriblər. Kəndlərimizdə
onların boşalan yerlərini qadınlarımız tutublar.
Dalınca İkinci Dünya müharibəsi
baş verib və bu müharibədə də
insanlarımız xeyli əziyyət çəkiblər.
Bizim nəslimizdən
sağ qalmağı bacaranlar İkinci Dünya müharibəsindən
dərhal sonra təhsil almağa başlayıb, müharibədən
sonrakı Türkiyənin vəziyyətinə şahid olub,
yoxsulluğu da yaşayıblar. Kəndlərdə
qalanların böyük əksəriyyəti isə rəncbərlik
və heyvandarlıqla məşğul olaraq həyatlarını
davam etdiriblər.
Məhz belə bir mühitdə kəndlə əlaqəli
olduğumuza görə bəzən qışda və bəzən
də yay fəslində kənddə ata-baba evimizdə və
digər kəndlərdəki qohumlarımızın
yanında keçirdiyim tətillərim mənim
üçün ayrı bir dünya yaratmışdır. Yaşadığım
günlər mənə bu köçkün insanların
maddi dəyərlərini geridə qoyub yeni gəldikləri bu
yerlərə nələr daşıdığını
müşahidə etmək imkanını verdi.
Müəyyən aralıqlarla birlikdə olanda
da onların həyatındakı müsbət, mənfi
bütün rənglərinə şahid olursunuz.
Türkiyə bu müharibələrdən sonra çox
vaxt cəhaləti və yoxsulluğu yaşayanda Balkan,
Krım və Qafqazdan köçən bu insanların vəziyyətləri
yerlilərdən çox da fərqli deyildi.
Ancaq hər cür yoxsulluqda belə ənənəvi bir
forma içində ürəklərində
daşıdıqları gözəllikləri ortaya qoya
bilirdilər.
Şahid olduğum vəziyyət həqiqətən
də bir rəng müxtəlifliyi idi.
Kənddə qış aylarında “axır səkisi”ndə
yağlı qəndil işığında bir yerə
yığışıb Həzrəti Pirin divanının
ayaqda tək otağın içində bir küncdən bir
küncə yeriyərək əzbərə, musiqi ilə və
tempoya uyğun olaraq nəfəslənərək oxunduğunu
mədəniyyət dağarcığında hələ də
yaşadıram. Bu insanların oxumaq və yazmaq bilmədiyini,
amma bu divanı başdan axıra kimi əzbərə musiqi
üstündə oxuyaraq necə rəngli bir mədəniyyət
tablosu yaratdıqlarını sevgi ilə xatırlayıram.
Bu tabloda sadəcə divandan musiqi ilə oxunan şeirlər
yox, eyni qəliblərə uyaraq özlərinin də söz
və şeir yaratdığını, gəldikləri yerlərin
musiqi tempini və muğamı ilə Seyid Nigariyə mədhiyyə
düzdüklərini yaşamışam:
“Ay mənim
Seyid Nigarım,
pək
sevərdim mən səni;
Sən
gedəndən sonra qan ağular
bu
çeşm-i dəm-u dəm”.
O səslər
hələ də qulaqlarımdadır. Temp üçün
ayrıca bir çalğı alətinə də ehtiyac yox
idi. O anda orda olan taxta, qazan, tas, qısacası
nə vardısa sistemli vuruşlarla kənardan
çalğı ilə müşayiət olunurdu. Ayrıca nənələrimizin bu divandan laylay
yaratdıqlarını, bizi onlarla “lay-lay” deyərək
yatırdıqları da ayrı bir mədəni zənginlik
idi. Əslində bu Dədə Qorqud ənənələrini
yaşatmaq mənasına gəlirdi. Bir ədəbiyyatşünas
dostumun dediyi kimi, “köhnələr, unudulmağa üz tutan ənənələri
başqa-başqa adlar altında yaşatmağa
çalışırlarmış”.
Seyid
Nigarinin arxasınca Amasiyaya gələn müridlərindən
ikisinin xüsusi önəm daşıdığını
görürük: Mirhəsən əfəndi və Hacı
Mahmud əfəndi. Mirhəsən əfəndinin
Dağıstandan olduğu və Nigariyə də
qohumluğunun çatdığı deyilir.
Hacı Mahmud əfəndi isə Azərbaycanın Qazax
vilayətinin İncə dərəsinin Aslanbəyli kəndindəndir.
Bir-birini
sevən bu iki insanın Qərbi Azərbaycan, Borçalı
və Qarabağ ilə Türkiyədə Amasiya, Zilə, Mərzifon,
Qars, Bulanıq və Osmaniyyə ərazilərində də
bir çox müridi və sevənləri meydana gəlmişdir.
Seyid
Nigaridən icazə alan bu iki insandan Mirhəsən
əfəndi Amasiyada qalmışdır. Azərbaycana
qayıdan Hacı Mahmud əfəndi də iki oğlu ilə,
vəfat etmiş böyük oğlunun uşaqlarını təhsil
üçün Amasiyada saxlamışdır. Hacı Mahmud əfəndi Amasiyada bir məscid tikdirmək
məqsədilə müridlərindən yardım
yığaraq, yığılan pulu Mirhəsən əfəndiyə
göndərmiş, məscidin inşası Mirhəsən əfəndinin
nəzarətində başlamışdır.
Amma Hacı Mahmud əfəndi rusların təzyiqi ilə
mübarizə apararkən ömrü o günləri görməyə
vəfa etməmiş, Amasiyaya qayıtmamış, 1891-ci ildə
vəfat etmişdir. Məscidin inşası tam başa
çatmasa da, daha sonra Hacı Mahmud əfəndinin
oğulları Məhməd və Əhməd əfəndilər
tərəfindan son camaat yeri də inşa edilərək
tamamlanmışdır.
Şirvanlı məscidi deyə adlandırılan bu məscidin
bitişiyindəki türbədə Seyid Nigari, Mirhəsən
əfəndi və Nigarinin oğlu Siracəddin əfəndi
yatmaqdadır.
Bura “Aşağı türbə” deyilməkdədir.
Hacı Mahmud əfəndinin vəsiyyəti də
maraqlıdır. Eyni yola baş qoyduğu və çox
sevdiyi Yasin əfəndi üçün, “əgər məndən
sonra vəfat edərsə onu mənim yanımda dəfn edin” -
deyə vəsiyyət edir. Yasin əfəndi
şiə məzhəbindən, Hacı Mahmud əfəndi
sünni məzhəbindəndir. İndi
Aslanbəylidə yan-yana dəfn olunublar. Şeyxləri
Seyid Nigari də ona verilən bir suala “nə sünniyəm, nə
şiə, müsəlmanam” - deyə ardıcıllarına
yol göstərmişdir.
Uşaqlığıma
geri qayıdanda öyrəşdiyimiz həyat tərzimiz
içində ənənəmiz belə idi:
Hər qurban bayramında Amasiyaya gedib Yuxarı və
Aşağı türbə ziyarət olunur, qurban orda kəsilərdi. Hacı Mahmud əfəndinin
oğulları Məhməd və Əhməd əfəndilərin
yaşadıqları böyük taxta evlər ziyarət
edilir, daha sonra Mirhəsən əfəndinin vəzifələndirilən
oğlu Mirsəid əfəndinin evinə keçirdilər.
Onun böyük bir bağın içindəki
taxta evinin ikinci mərtəbəsində Azərbaycan
xalçaları salınan bir qəbul otağı vardı.
Ziyarət o otaqda həyata keçirilirdi.
Bağda qazanların qaynadığını,
ceyranların gəzişdiyini bugünkü kimi
xatırlayıram. Qurban ətləri və plov böyük
qazanlarda bişəndən sonra böyük süfrələr
saysız-hesabsız insanların üzünə
açılırdı. Eyni
hazırlıq əfəndilərin evində də bənzər
şəkildə həyata keçirilir, qonaqlar dualar oxunaraq
yola salınırdı. Gecələr Seyid
Nigari Divanı gözəl səsli müridlər tərəfindən
muğam üstündə oxunurdu. Amasiya
xaricində vəfat edənlər mütləq bir şəkildə
Amasiyaya gətirilib hər iki Pirə yaxın dəfn edilirdi.
Biz
atamın iş yerini Qırıqqaladan Mərzifona dəyişməsi
nəticəsində bu adətləri daha yaxından
yaşamağa başlamışdıq. Amasiyaya
babamın təkatlı arabası ilə gedərdik. Xan kəndindən Zinyət xala (Ziynət
olmalıdır) daim bizimlə birlikdə idi. Gəldiyi yerin paltarlarını və baş
bağlamasını digər yaşlılarımız kimi,
heç dəyişdirməzdi. Onun
atası Hacı Rəsul son illərində Seyid Nigarinin
yanından heç ayrılmamış, xidmətində
heç bir qüsura yol verməmişdir.
Amasiyadan qayıdanda insanlar Səid xoca ailəsindən
birinin kəsilən əlinin qanına
bulaşdırılmış çörək
parçaları gətirərdi. Quduzluğa yaxalanan bir
insanın bu çörəyi yeyərsə, quduzluqdan xilas
olacağı inancı mövcud idi.
Zaman keçdikcə və təhsil səviyyəsi artdıqca
inananlar tərəfindən yaradılan batil və heç bir
faydası olmayan bu adətlər yavaş - yavaş ortadan
qaldırılmışdır.
Nə kənddəki qış gecələrini,
anamın əmilərinin divan icrasını, nə də
evimizdəki nənəmin və atamın əzbərə
divan oxumalarını əsla unuda bilmədim. Orta məktəb
illərində dəqiq elmləri seçsəm də, ədəbiyyat
və musiqi dərslərində heç vaxt problem
yaşamırdım. Çünki
heç bir musiqi alətində çala bilməsəm də,
qulaqlarım muğam üstündə icra olunan divan səsləri
ilə dolu idi və bu icranı sevərdim. Daha sonrakı illərdə böyük bir Azərbaycan
musiqi arxivi formalaşdırdım.
Biz Amasiyanın köçkün uşaqları bu
gözəl zənginliklərlə böyüdük,
unutmadıq və unutdurulmadıq. Bir Türk yurdu olan Azərbaycan
həmişə bizim idi.
Hardasa bir əsr boyunca həsrət
qaldığımız qədim yurdumuza 1990-cı ildə
qulaqlarım və gözlərim bu mədəni zənginliklərlə
dolu ikən getdim. Qazaxda, İncə dərəsindəki
Aslanbəyli kəndində ziyarət etdiyim Hacı Mahmud əfəndi
türbəsinin yanındakı qədim icra otağında
meyxananın canlı timsalını yaşadım. Amasiya və ətrafında unudulmağa başlayan
bu Dədə Qorqud ifadələrinin muğam üstündə
icrası, yaşlıların sinələrinə vuraraq davam
etdirdikləri bu otantik ənənə daha sonra Seyid Nigari
divanının muğam üstündə icrasına
çevrilmişdir. Meyxana adının
içki ilə heç bir əlaqəsi yoxdur. Bir ölçüdə Mövlanə təsəvvüfünün
bəsit bir xalq versiyası sayıla bilər.
O
torpaqları və kəndləri hər dəfə ziyarət
edəndə bizə böyüklərimizin
danışdıqları hər şeyi həyəcanla
xatırladım, yaşadım, yaşayıram. Aslanbəyli kəndində
bütün ailəmizi tanıyan, ən azından
köç hekayələrini bilən 110 yaşını
keçən bir baba da məni və xanımımı heyrətləndirmiş,
xanımımın kəndi olan Şıxlıya kimi
yanımızdan ayrılmamış, Kür
çayının kənarında bizimlə şəkil
çəkdirərək ailə tariximizə əlavə
olunmuşdur.
Qısacası, Seyid Nigari Türkiyədə Amasiya və
ətrafında, Zilə, Qars, Bulanıq, Osmaniyyə və digər
yerlərdə hamı tərəfindən sevilən bir divan
şairi olmuşdur. Qafqazda müsəlman türklərin
ruslara qarşı həmrəy bir şəkildə
mübarizə aparmalarına şərait yaratmış,
Osmanlı-Rusiya müharibəsində ruslara qarşı
vuruşmuş, ustadı İsmayıl Siracəddin əfəndinin
yolundan gedərək özünü sevdirmişdir. O, təkcə
bir təriqət mənsubu və divan şairi kimi yox, məzhəb
ayrılıqlarına da etiraz edən, ziyalı bir inanc
otantizmi fəlsəfəsi ilə yaşayaraq bütün
Türk dünyasının zəngin xəzinəsinə
çevrilmişdir.
Şeirlərini
əsasən Hüseyn Cavid kimi birləşdirici və zəngin
bir türkcə ilə yazan, Dədə Qorqud
davamçısı kimi, Türk mədəniyyətində
xalqın da iştirak etdiyi “musiqili şeir ənənəsi”
yaratmışdır. Yazdığı divanı
və digər əsərləri gec də olsa akademik və ədəbi
çevrələrdə müxtəlif aspektlərdən
işlənmiş, Türkiyədə və Azərbaycanda
çoxlu sayda elmi monoqrafiyaların mövzusuna
çevrilmişdir. Təsəvvüf
dünyasında da heç vaxt unudulmayacaq və daim
xatırlanacaqdır.
Onların
yaşadığı və bizə də təqdim etdiyi bu
xatirələr çərçivəsində işğal
edilmiş vətən torpaqlarının gənc nəsil tərəfindən
unudulmaması diləyi ilə bu yazını onun gənc
yaşlarında dünyasını dəyişən oğlu
Siracəddin üçün yazdığı iki beytlə
bitirmək istəyirəm:
Nəzərimdən
bu gün ol sərvi-rəvanım getdi,
Nə durarsun yürü ey dil, yürü, canım
getdi.
Bikəsəm,
yoxdu kəsim lütfü-xudadan qeyri
Qalmadı tabü-təvanım ki, amanım getdi.
Prof.Dr.İbrahim
Yıldırım
İstanbul Universiteti Cərrahpaşa
Tibb fakültəsi və
Yedditəpə Universiteti Tibb fakültəsi
Kredo 2019.- 18 yanvar.- S.
4;16.