Abidələrdə davam edən ömür
Təkcə sənətkarların yox, ayrı-ayrı sənət sahələrinin
də öz taleyi var. Məsələn,
heç bir zaman rəssam və heykəltəraş,
müğənni və
ya kino aktyoru
qədər populyar olmur. Amma rəssamın
da, heykəltəraşın
da yaratdıqları barbarların cənginə
keçib məhv olmasa, müğənninin,
aktyorun sənətindən
daha uzun ömür yaşayır.
Azərbaycanın Əməkdar
rəssamı, tanınmış
heykəltəraş Kamal
Ələkbərovun yaratdığı
əsərlər neçə-neçə
park və xiyabana yaraşıq verir, muzeylərə baş çəkənlərin gözünü-könlünü
oxşayır. Həmin
abidələri, heykəlləri
görənlərin çoxu
diqqətçəkən bu
sənət nümunələrini
bəyənsə də,
müəllifi ilə
nadir hallarda maraqlanarlar.
Məsələn, elə
bizim qəzetimizin yerləşdiyi «Azərbaycanfilm»
kinostudiyasının ərazisində,
əsas binanın qarşısında qoyulmuş
Cəfər Cabbarlının
heykəli illərdir ki, öz maraqlı
kompozisiyası ilə
diqqəti cəlb edir. Böyük dramaturqun heykəlinin postamentində həkk olunmuş qəhrəmanlarına
da əsas heykəldən az baxılmır. Olsun ki, heykəlin qoyulduğu vaxtdan sonra bu binaya
yolu düşənlər
yox, hətta burada çalışanların
da çoxu onun müəllifinin kimliyini öyrənməyə
cəhd göstərməyiblər.
Bu da təsviri sənət sahəsində
çalışanların alın yazısıdır:
onların yaratdığı
əsərlər öz
ömrünü müəllifindən
ayrıca davam etdirir.
Elə biz də
həmin müəlliflərdən
birini, respublikanın Əməkdar rəssamı
Kamal Ələkbərovu
xatırlayırıq.
Onun həm
monumental abidələri, həm
də dəzgah heykəltəraşlığı istiqamətində yaratdığı
portretlər öz dinamizmi, mənalı ifadə tərzi ilə seçilir. Heykəltəraşın həm
öz müasiri olan qəhrəmanlarına,
həm də tarixi şəxsiyyətlərə
münasibətində bir
oxşar məqam var: obrazını yaratdığı konkret şəxsiyyətin düşüncələrini,
duyğularını ən
möhkəm, ən sərt materiallarda belə çatdırmaq. Bu
baxımdan Kamal Ələkbərovun görkəmli
Azərbaycan memarı
Əcəmi Naxçıvaninin
850 illiyi ilə münasibətilə düzəltdiyi
heykəl zamanında çox maraqla qarşılanmışdı. Naxçıvanda,
böyük memarın
vətənində ucaldılacaq
abidəsini düzəltmək
müasirlərin, ən
azı fotoşəkilləri
qalan insanların portretini yaratmaqdan qat-qat çətin idi. Ümumiyyətlə, hər hansı tarixi şəxsiyyətin
istər ədəbi,
istər təsviri obrazını yaratmaq sənətkardan həm də elmin ən
müxtəlif sahələrinə
dair konkret tarixi bilik, güclü
fantaziya tələb edir. O zaman, bu gün bizim
ötən əsr kimi baxdığımız
XX əsrin yetmişinci
illərində Kamal Ələkbərovun «Əbubəkr
Əcəmi Naxçıvani»
heykəli çox maraqla qarşılanmışdı.
Müəllif 1976-cı ildə
o zamankı «Ədəbiyyat
və incəsənət»
qəzetinə müsahibəsində
öz qəhrəmanı
ilə bağlı fikirlərini belə bölüşmüşdü: «Deyirlər ki, bəzən sənətkarların
şəxsiyyəti ilə
əsərləri arasında
fərq olur. Mən bu fikirlə
qətiyyən razı
deyiləm. İnana bilmirəm ki, gözəl, parlaq əsər yaradan sənətkar cılız
ürəyin, natamam xarakterin sahibi olsun. Özü də Əcəmi Naxçıvani kimi dahi bir memar!
Əslində Kamal müəllim bu müsahibəsində təkcə
obrazını yaratdığı
Əcəmi Naxçıvani
barədə yox, həm də özü haqqında danışmışdı: «İnana
bilmirəm ki, gözəl, parlaq əsər yaradan sənətkar cılız
ürəyin, natamam xarakterin sahibi olsun». Bu fikri söyləyən şəxsin
özü də söylədiyi kimi idi: gözəl, parlaq əsərlər yaradan böyük ürək və bütöv xarakter sahibi! Kamal müəllimi
tanıyanlar, onunla birlikdə çalışanlar,
qismətinə onun tələbəsi olmaq yazılmış həmkarları
bu fikri təsdiqləyərlər. Kamal
müəllimin həyat
yoldaşı, tanınmış
uşaq həkimi Gülər xanım onun haqqında deyir: «Kamal ömründə
kimsədən bir təmənna ummadı. Hər kəsə çox mehribanlıqla yanaşardı: uşağa
da, böyüyə də. Onun üçün
söhbətləşdiyi insanın
vəzifəsi, savadı
vacib deyildi - təki öz fikri, hadisələrə öz münasibəti olan insan olsun.
Evimiz həmişə
qonaq-qaralı olub. Ad günlərində, bayramlarda
heç vaxt darıxmamışıq, tək
olmamışıq. Kamal
bircə kərə də olsun, hansı qonağın hansı hədiyyəni gətirdiyi ilə, həmin hədiyyənin qiyməti ilə maraqlanmadı. Ümumiyyətlə,
təmənnasız adam
idi. Heç yadımdan çıxmaz.
Bir dəfə Kamalın tələbələrindən
biri ona bir büküm Şəki paxlavası gətirir. Kamal isə həmin tələbə qızı
hamının qarşısında
danlayır ki, mənim rüşvət aldığımı nə
vaxt görmüsünüz?
Apar ver kafedradakı laborantlara, çay içəndə
yeyərlər. O, bu qədər saf, təmiz adam idi. Hətta adi bir şirniyyatı
da rüşvət kimi qəbul edərdi».
Heykəltəraşlar, xüsusilə
də monumental abidələr
işləyənlərin yaradıcılıq
tempi, uğurları daha
çox dövlət
sifarişindən asılıdır.
Kamal Ələkbərov
da öz sənət ömrü boyu neçə-neçə
belə yüksək səviyyəli sifarişi
uğurla yerinə yetirib. Elə sifariş olub ki, ona ağır
əmək, aylarla vaxt sərf etmək lazım gəlib. Həmin abidənin ucaldılacağı
bölgələrə dəfələrlə
səfər etməli
olub. Yeri gələndə, həmin
abidənin qoyulacağı
məkanın ümumi
memarlıq kompozisiyasına
uyğun öz yaradıcılıq istəyinə
düzəlişlər də
etməli olub. Amma bu gün
biz Kamal Ələkbərovun
iki belə möhtəşəm abidəsini
görməkdən məhrumuq.
Bakıda Yasamal rayonunda bir zaman
inqilabçı, sovet
dövlət və partiya xadimi Qəzənfər Musabəyovun
adını daşıyan
parkdakı abidəsi daha yerində yoxdur. Həmin park yenə də var, çox gözəl də abadlaşdırılıb, amma
indi nə həmin adı daşıyır, nə də abidə oradadır. Bəzən abidələrin ucaldılması
kimi götürülməsi
də daha çox zamanın sifarişi olur.
İkinci abidənin
isə taleyi bambaşqadır. Böyük
Vətən müharibəsi
qurbanlarının xatirəsinə
həsr edilmiş 18 metrlik «Ana» abidəsi Kamal müəllimin doğma yurdunda, Füzulidə qoyulmuşdu.
Kədərini içinə
sığışdırsa da, qamətini əyməyən ümumiləşdirilmiş
ana obrazı illərdir ki, başqa bir müharibənin, erməni
vandalizminin qurbanı olub. Bu sətirləri yazarkən düşünürəm
ki, görəsən,
Kamal müəllimlə
şəxsən söhbət
etmək şansım
olsaydı, ondan bunları soruşardım?
Yəqin ki, yox. Sözsüz ki, söhbətimizin əsas mövzusu yaradıcılıqdan, sənətdən,
Azərbaycan milli heykəltəraşlıq sənətinin
keçdiyi inkişaf
yolundan, iştirak etdiyi müxtəlif səviyyəli sərgilərdən,
tələbələrindən olardı. Həyat eşqi güclü, yaradıcılıq təxəyyülü
tükənməz olan
sənətkarlar bu barədə danışmağı
xoşlayırlar.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2010.- 2 aprel.- S. 14.