“Onun bəlalı sevgisi”dən
«Ölüm növbəsi”nə
O, fərdi ifa tərzi, fərqli səs tembri, orijinal səhnə dinamikası və çevik manevrləri ilə seçilir. Milli kino və
teatrımızda yaratdığı
bir-birindən maraqlı
obrazları, təzadlı
xarakterlərə verdiyi
sənət ömürlüyü
ilə sevilən aktrisa kinomuzun ötkəm Xalidəsindən
(«Onun bəlalı sevgisi») oğlunu itirmiş qəhrəman Əsli anasınadək («Qala» filmi) Azərbaycan
qadının koloritini,
özünəməxsusluğunu qəribə bir sadəlik, belə demək mümkünsə,
çılpaqlığı ilə göstərə bilib. Tamaşaçı onun rollarında standartları, qəlibli məziyyətləri hiss etməyib. Bir aktrisa kimi bu,
bəlkə də Sona Mikayılovanın ən böyük xoşbəxtliyi, uğurudur.
Onunla söhbət də elə qəlibsiz, mizansız oldu. Aktrisa müsahibəsində
sənətə gəlişindən
sənətdənkənar yaşantılarınadək
bəzi həyat məqamlarına aydınlıq
gətirdi.
- Doğrusu,
bu sənətə gəlməyimə səbəb
anam olub. Çünki o həvəskar teatrda işləyirdi və məni də özü ilə məşqlərə aparardı.
Bəzən elə oradaca, anamı gözləyə-gözləyə epizodik rolların ifaçısına çevrilirdim.
Atam isə kinonu sevir və
məni mütəmadi
kinoteatrlara aparardı.
Bu minvalla özüm də bilmədən iki böyük sənət sahəsi - kino və teatrla iç-içə böyüdüm.
Demək olar ki, on yaşımdan
bu sənətin içindəyəm. İstənilən
yaradıcılıq sahəsinin,
xüsusən kino və teatrın qapısının kandarından
keçdinsə, sözün
yaxşı mənasında,
o səni sovurub salır içəri, aparır lap 40-cı qapısına
(Gülür). Amma, əsla narazı deyiləm, yaxşı ki, sənət var və mən
bu sənətdəyəm.
- Kandarından
girdiyiniz sənət sonradan sizi Moskva
Dövlət Kinematoqrafiya
İnstitutuna apardı.
Tələbə Sona Mikayılovanı necə xatırlayırsınız?
- Mənə
elə gəlir ki, insan həyatının
ən maraqlı illəri məhz tələbəlik dövrüdür.
Çılğın gənclik,
qayğısız günlər,
kövrək arzular və bir də
hər şeyin öhdəsindən gələ
bilmək enerjisi. Bax, o illərin energetikası bütün
ömrə bəs edir. Mənim də tələbə həyatım maraqlı və rəngarəng olub. Tələbə yoldaşlarım arasında
Həmidə Ömərova,
Fərqanə Quliyeva,
Ötkəm İsgəndərov,
Fərhad İsrafilov da var idi.
Müəllimimiz Yevgeni
Semyonoviç Matveyev bizə Stanislavski məktəbini addımbaaddım
tədris edir, deyərdim ki, onu canımıza, qanımıza hopdururdu. İnstitutun dəhlizlərində
sənətin böyük
simaları Sergey Gerasimov, Aleksey Batalov, Fyodor Bondarçuk kimi böyük sənətkarlarla
üz-üzə gəlirdik,
onların işlərini
görürdük, məncə,
bu, böyük xoşbəxtlik idi.
Amma mənim ən böyük xoşbəxtliyim Yevgeni Matveyevin on beş nəfərlik aktyor kursuna düşməyim və bu sənətin yollarını
ondan
öyrənməyim olub.
- Kino və
teatrdakı debütünüzü
necə xatırlayırsınız?
- Teatrda debütüm C.Cabbarlının
«Dönüş» pyesi
əsasında Vaqif İbrahimoğlunun hazırladığı
bir tamaşada oldu. Həmin tamaşada bizim bir çox dəyərli aktyorlarımız
oynayıb - Muxtar Manıyev, Rasim Balayev, Əminə Yusifqızı və digərləri. Rəfiqəm,
aktrisa Fərqanə Quliyeva da tamaşada
rol almışdı,
amma ailə vəziyyəti ilə əlaqədar o, tamaşanı tərk etməli oldu. Kinoda debütümə gəlincə isə bu, “Onun bəlalı
sevgisi” filmində Xalidə obrazı oldu. Baş qadın rollarından birini ifa etmişəm
və deyilənə görə pis alınmayıb.
- Uğurlu
debütdən sonra tamaşaçılar bir müddət sizi daha çox epizodik rollarda görürdü.
- Bilirsiniz,
ilk işimdən sonra
rejissor Gülbəniz
Əzimzadənin iki filminə - “ İmtahan” və “Qaladan tapılan mücrü”yə
çəkilmək üçün
dəvət alsam da, ailə vəziyyətimlə
əlaqədar kino fəaliyyətimdə estafet
epizodik rollara keçdi. Təbii ki, övladlarımı böyütməli idim. Düşündüm ki, qadın olaraq həyat missiyamın əsası məhz budur.
- Bəlkə
elə buna görədir ki, yaradıcılığınızda ana obrazı silsiləsi var.
- Doğrudur,
o zamanlar bir-birinin ardınca silsilə ana obrazlarını yaratmalı oldum. C. Məmmədquluzadənin “Ana”
əsərində ana,
daha sonra Xalq yazıçısı
Anarın ssenarisi əsasında ekranlaşdırılan
“Cavid ömrü” və Şamil Nəcəfzadənin «Qala»
filmlərində yenə
ana obrazını yaratmalı oldum. Bəlkə elə buna görə dostlarım mənə zarafatla «dahilər anası» deyirdi (Gülür). Bu sıraya «Ölüm növbəsi» filmini də aid etmək
olar.
- Söz
«Qala»dan düşmüşkən, bu
filmdə yaratdığınız
oğlunu itirmiş Əsli ananın hayqırtıyla söylədiyi
«Bütün Azərbaycanı
basılmaz qalaya çevirməliyik!» ifadəsi
bütünlükdə oğlunu
torpaq, vətən uğrunda itirmiş anaların səsini, mərdliyini, dönməzliyini
əks etdirir. Obrazın sizdə oyatdığı təəssürat...
- Təbii
ki, ağrılı və həm də şərəfli bir roldu, analıq
missiyası... Məncə,
içində Vətən
yanğısı olan
hər kəs gərəkli məqamda elə Əsli ana olur. Azərbaycan
qadınının böyüklüyü
də elə məhz bundadır.
- Bəs
teatr, səhnə Sona Mikayılovaya nə verdi?
- Teatr mənə çox şey verdi. Uğurlu debütdən sonra Vaqif İbrahimoğlu
ilə yaradıcı
iş birliyimiz davam etdi. Bir
teatr rejissoru kimi onunla işləmək
mənə çox maraqlı idi. Həmin ərəfədə
o, öz teatrını
yaratdı və mən heç fikirləşmədən həmin
teatrda işləməyə
qərar verdim. Düşünürəm ki,
aktyor daim öz üzərində işləməli, yeniliklər
axtarışında olmalıdır.
Bu mənada fəaliyyətimin
«Yuğ» mərhələsini
fərqləndirirəm. Ümumilikdə
məndən sənət
müəllimimin kim olduğunu soruşsanız,
düşünmədən Yevgeni Semyonoviç Matveyev və Vaqif İbrahimoğlunun adını çəkərəm.
- Hazırda
pedaqoji işlə də məşğulsunuz,
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
dərs deyirsiniz. Tələbələrin səviyyəsi
və incəsənətə
bağlılığı sizi qane edirmi?
- Mənim
universitetə gəlməyimə
Həmidə xanım
Ömərova səbəb
oldu. Düzdür, ilk
gündən mən aktyor bölməsinə dərs demək istəyirdim, bu da təbii idi,
çünki mən aktrisayam və bu sənəti daha yaxşı çatdıracağıma inanırdım.
Lakin kinoşünaslıq
kafedrası yeni olduğundan bir müddət orada kino tarixindən dərs dedim, buna görə Həmidə xanıma minnətdaram. Hazırda isə gələcək aktyor nəslinə bildiklərimi öyrətməyə
çalışıram. Gənclərə
çox böyük ümidim var, maraqlı işlər görürəm. Festivallara,
müsabiqələrə qatılmaları,
müasir tələbləri,
incəsənətin meyarlarını
dərk etmələri
işıqlı günlərimizin
hələ qarşıda
olduğunu deyir.
- Yəqin
ailədə davamçılarınızın
olması genetik kodla bağlıdır...
- Bəlkə
də. Oğlum Mikayılov Mikayıl əvvəl Pantomima Teatrında çalışdı,
sonra Oqtay Mirqasımovun kurslarını
bitirib rejissuraya meyilləndi. “Nərimanfilm”
şirkətində bir
tammetrajlı, daha sonra isə qısametrajlı film çəkdi,
paralel olaraq filmlərdə rol aldı. Lakin teatr həmişə onu cəlb etdiyindən
yenidən teatra qayıtdı. İndi Dövlət Musiqili Komediya Teatrında rejissor kimi tamaşalar
qoyur. Balaca oğlum isə Akademik Opera və Balet Teatrının solistidir. Belə deyək də, ailəmiz kiçik bir incəsənət köşəsidir.
- Özünüzü
daha çox həyatda, yoxsa sənətdə bəxti
gətirən qadın
hesab edirsiniz?
- Deyim ki, hər şey
aşıb-daşır, hər
şey gözəldi,
yox, amma bu günümdən razıyam. Min şükür
ki, həyatda da, sənətdə də, çətin məqamlarımda mənə
dayaq olacaq həyat yoldaşım, övladlarım, Həmidə
xanım Ömərova,
Fərqanə xanım
Quliyeva, Ötkəm İsgəndərov kimi sənət dostlarım
var. Kinoya dəvət
olunuram, tamaşalarda oynayıram. Deməli, mən kimlərəsə
gərəkliyəm, məncə,
insanın həyatda gərəkli olduğunu bilməsi çox böyük xoşbəxtlikdir.
Söhbətləşdi: Vəfa Təyyarqızı
Mədəniyyət.- 2010.- 9 aprel.- S. 10.