Xoş avaza köklənəndə...
Minillikləri adlayıb, qərinələrin
yaddaş süzgəcindən keçən ilahi musiqi -
muğam. Xalqın acılı-şirinli hər anında onun dili, özü,
sözü... Əbədi
sənət, ilahi səda! Əsrləri yola saldıqca hər ağızda daha da cilalanan,
cilalandıqca da bütövləşən, tamamlaşan
möhtəşəm abidə,
yaşayan və yaşadıqca da yaşadan məbəd.
Təsvirinə sözün də
bəzən aciz qaldığı bu sənət və onu yaşadanlardan biri ilə görüşdürəcəyik
sizləri. Əbədi
sənətin xoş avazına, fərqli zənguləsinə qulaq vermək üçün
Əməkdar artist Cabir Abdullayevlə görüşdük.
Muğam beşiyi, sənət
məbədi Qarabağın Ağdam rayonunun Zəngişalı
kəndində dünyaya göz açan xanəndənin sənət
yolu ilə tanış olduq.
İstedadlı gənc
kimi sənətdə ilk addımlarını Uşaq
Yaradıcılıq Birliyində atan Cabir Abdullayev “Qarabağ
bülbülləri”, “Şur” ansambllarında
çıxışlar edib. Beləcə,
o da əsrlərin
yaddaşından süzülən
milli musiqi sənətimizin bulağından
su içməklə
əbədi sənətin
vurğunu xalqın sevgisini qazanmağa müvəffəq olub. Məhz bunu ən böyük mükafatı sayan xanəndə sənətə
gəlişi ilə bağlı xatirələri
dilləndirməkdən zövq
alır.
- Ötən
əsrin 70-ci illəri
idi. Hələ orta məktəbdə
oxuyurdum. Xatirimdədi, o vaxt rayon mərkəzində
fəaliyyət göstərən
Uşaq Yaradıcılıq
Birliyindən məktəbimizə
tez-tez nümayəndələr
gələr, istedadlı
gənclərlə söhbətlər
edər və seçdiklərini həmin
birliyə cəlb edərdilər. Mən də
o gənclərdən biri
kimi diqqətdən kənarda qalmadım və “Qarabağ bülbülləri” ansamblına
dəvət olundum.
Beləcə,
böyük sənət yolunda mənim üçün
açılan cığırla yol almağa başladım. 80-ci illərdə Bakıda, indiki Heydər Əliyev Sarayında böyük dövlət tədbiri ilə bağlı konsert proqramı hazırlanırdı. Proqrama “Şur”
ansamblının da çıxışları salınmışdı.
Məni gənc müğənni kimi həmin konsertdə çıxış
etməyə dəvət
etdilər. Konsertdən bir
gün əvvəl
maestro Niyazi bizimlə
görüşdü. Kollektivə ətraflı baxış
keçirdi. Geyimim
ansamblın üzvlərinkindən
bir az
fərqlənirdi. Təbii ki,
bu, onun diqqətindən yayınmadı
və məni göstərib «O uşağın
geyimini dəyişin.
Çünki ümumi
fona uyğun gəlmir» - dedi. Dərhal da geyimimi dəyişdilər...
Yaxşı
yadımdadır, Azərbaycan KP MK-nın birinci katibi Heydər
Əliyev konsertdə iştirak edirdi. Diqqətlə bizə qulaq asırdı. Çıxışımı bəyənib-bəyənməyəcəyi
intizarı ilə ona diqqət kəsilmişdim. İfa bitdi
və o, bizləri sürəkli alqışı
ilə mükafatlandırdı.
Həmin konsertdən
sonra “Şur” ansamblının bədii rəhbəri Fərhad
Paşayev məni kollektivə dəvət etdi. Bax beləcə, bu gözəl sənətin
ilk sirlərini orada öyrəndim. 1997-ci ildə
Milli Konservatoriyaya qəbul olundum və görkəmli muğam ifaçısı,
hamımızın ustadı
Arif Babayevdən sənətin incəliklərini,
dərin məna çalarlarını öyrəndim.
2001-ci ildə təhsilimi müvəffəqiyyətlə
başa vurdum. Sonra da elə oldu
ki, Milli Konservatoriyada qalıb işləməli oldum.
Artıq
xeyli vaxtdır bu elm-sənət ocağında çalışıram.
- Sənət
yolunuzda «Şur» ansamblının ayrı bir yeri var. Bəs,
«Şur» dəstgahının?
- Əlbəttə. Qədim
muğamlardan çox
şey əxz edən bu dəstgah
daha çox maraqlı və ürəyəyatımlıdır. «Şur»
oynaq və xoşhal, şirin arzulu, xoş xəyallıdır...
- Milli musiqimizin inkişafı istiqamətində yeni-yeni
layihələr, maraqlı
müsabiqələr, festivallar
həyata keçirilir.
Yəqin
muğam ifaçısı
kimi bu sizi
də sevindirir. Amma bu məqamda
məni maraqlandıran
başqa bir nüans var: muğama kütləvi axın. Sizcə bu muğama
nə verəcək?
- Milli musiqimizin hərtərəfli
inkişafı üçün
bacarıqlı sənət
adamlarına hələ
də ehtiyac var. Ötən əsrin
90-cı illərində milli
musiqiyə maraq birdən-birə çox dəyişdi. Sevindirici haldır ki,
dövlət tərəfindən
bu sahənin inkişafına böyük
diqqət göstərilir.
Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti, UNESCO və
İSESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban xanım Əliyevanın hərtərəfli qayğısı
nəticəsində milli
musiqiyə, xüsusilə
muğam sənətinə
münasibət müsbət
mənada xeyli dəyişib. Bir-birinin ardınca
maraqlı muğam müsabiqələri, festivallar
keçirilir, istedadlı
gənclər ortaya çıxır, onlara qayğı və diqqət göstərilir.
Aparılan məqsədyönlü islahatlar milli musiqimizin uğurlu gələcəyindən xəbər
verir. Bu isə təbii ki, istedadlı kadrlardan asılı olacaq.
- Sənət
adamlarına tez-tez ünvanlanan ənənəvi
suallardan biri də fəxri adlarla bağlıdır. Məsələyə Əməkdar artist olaraq münasibətinizi bilmək maraqlı olardı.
- Bu məsələnin
əsası keçmiş
sovetlər dönəmində
qoyulub. Dövlətin sənət adamlarını
dəyərləndirmə meyarı
olan fəxri ad ümumilikdə sənətin
inkişafına xidmət
edir. Bunun nəyi pisdir
ki?
- Mülayim
çöhrənizdə qəribə
bir nisgil, qayğı da var.
- Düz
deyirsiniz. İnsanıq, hər birimizin
aşkar və pünhan dərdləri
var. Bu, öz yerində.
Amma Qarabağ dərdimiz, torpaq nisgilimiz hamıya bəllidir.
Bu itki bizi
çox kövrəldib.
Hər an könlümdən Qarabağ
keçir. Doğma torpaqları ürək
ağrısı ilə
xatırlayıram. Lakin mən
nikbin adamam. İnanıram ki, bu mübarizədə gec-tez
qalib gələcəyik.
Vallah, içimizdə bu inam olmasa yaşaya
bilmərik. Elə mən
də açılan hər səhərdə Qarabağdan xoş soraq gözləyirəm.
Savalan Fərəcov
Mədəniyyət.- 2010.- 9 aprel.- S. 8.