Bizim Vaqif - dünyanın bütün
musiqi dillərinə vaqif...
O çaldı,
çaldı, çaldı...
Fərqinə varsalar da çaldı, varmasalar da. Qınasalar da çaldı,
qınamasalar da. Çağdaşı olan
bir şairin «Rza, yaz. Rza,
durma, Rza, yaz» höcətilə çaldı. O qədər
çaldı ki, axırda bütün ölkə bir könüldən min könülə
vurulub ona «sən çaldın!» - dedi.
Onun ifalarındakı fateh taktlar «alovlu ürək-şıdırğı
barmaqlar» duallığından qopan ritmlər - qaynar caz ən
soyuq ürəklərdə də «cızz» elədi...
Sənət forması
Bu gün bizim
çalışdığımız Avropaya inteqrasiyanın,
artıq bütün dünyanın qoşulmaqda olduğu «mədəniyyətlərin
dialoqu» kimi qlobal layihələrin, sivillik epopeyasının
«giriş»ini V.Mustafazadə 50 il bundan öncə yazıb,
«ön söz»ünü 60 il əvvəl deyib. Bunun özü
bir sənət forması deyilmi? Əsl sənətkar üçün, fenomenallar
üçün nə
fərqi var - ona ya «gəl-gəl»
deyib əl elədilər, ya «get-get» deyib fel elədilər?
O, əvvəldə yüz
ölçürsə, sonda
mütləq düz biçməlidir...
...Sənətkar «forması»
Vaqif Mustafazadə formaca
nə qədər qədim idisə, məzmunca bir o qədər
yeni idi. Ədəbi-bədii aləmlə bağlı «60-cılar», «70-cilər» terminləri ayağından
desəm, 60-70-ci illər
tamaşaçılarının yaxşı yadında olar Vaqif Mustafazadə
imici. Bütün Bakının «alışdım-yandım»
stilyaqalığı dövründə
o, öz «köhnə
kişilər» təhər-tövrüylə
hamıdan fərqlənirdi.
Gündən-günə müasirləşib-ütüləşən
bir şəhərin içindən - İçərişəhərdən
olasan, ətrafındakı
«daley-daley» mahnılar,
«Buleyli»lər, «Qalada yatmış idim»lər kimi
kömköhnə bir
mədəniyyət «bazar»ına caz kimi
təptəzə bir
«nırx» qoyasan və... bu qədər
dədə-baba əba-qəbasında
gəzəsən. O qədər
mülayim xarakterə,
kolorital oturuş-duruşa
malik olasan.
«Düşüncə» müəllifini düşünərkən...
Əlbəttə, onun dahiyanə «Düşüncə»si ladında düşünmək və
bunları yazıya almaq çox müşkül...
Musiqişünaslar,
yazı-pozu adamları onun özü, özgürlüyü,
bənzərsiz çalğıları, vulkanik
çılğınlığı haqda çox təşbehlər,
polifonik fikirlər söyləyiblər. Dostları, şəxsi
tanışlığı olmayan vurğunları onun təbii, qeyri-adi təbiəti, ipə-sapa yatmazlığının
müxtəlif «janr»ları barədə çox bəhs ediblər. Mən də «dəstədən geridə qalmamaq üçün» - bəyan
edim ki, sağlığında ona
yarı şərq-yarı
qərb adamı kimi baxırdım. Bu qəribə adamın - iş başında ikən görünməz
əllərinin, daim plyus-minus yüklü sifətinin, çox zaman «ikili» məna
təcəssüm etdirən
təbəssümlü dodaqlarının,
hətta, 70-ci illərin
sonlarında ona 2 il tele-qadağa «iş»i kəsdirən
(AzTV rəhbərinə
«çöçün» görsəndiyinə
görə) bığlarının
bir tayı Şərqə çalırdı,
bir tayı Qərbə...
Sevilmək üçün,
çalğılarına, bəstələrinə heyranlıq
üçün, təxti-bəxtinə,
hərtərəfli orijinallığına
həsəd üçün,
lap elə cavan və qəfil bir ölümlə sevərlərini yandırıb-yaxmaq
üçün... daha
Tanrı ondan nə əsirgədi ki? Siz bir
bu görəcək sənətkarın «adicə»
olum-ölüm tarixçələrinə
diqqət yetirin: 16
mart 1940 - 16 dekabr 1979. Olumu
bahara, ölümü
qışa beş gün qalmış...
Deyirəm, bəlkə,
hərəni bir cür qidalandırıb qanadlandıran «Düşüncə»sində bu nüanslara
da toxunub bu sağ olmuş?
«Sağ olmuş» epitetindən duruxmadınız
yəqin, Vaqifə vaqif oxucular! Hər çalğısı
ilə hər dəfə bizi cansıxıcı anlardan
alıb dirildən kəs ölə bilərmi, hörmətli zövqdaşlarım?! O, sadəcə,
ömür payı sarıdan tamarzı qoydu bizi, vəssalam!
Dosye
Vaqif Əziz
oğlu Mustafazadə
1940-cı il martın
16-da Bakıda anadan olmuşdur. 1964-də «Orero»
ansamblı, 65-də Gürcüstanda
«Qafqaz» caz triosu, 70-də «Leyli» vokal kvarteti, 71-də «Sevil» vokal-instrumental, 77-də
«Muğam» instrumental ansambllarını
yaradıb başçılıq
edir. 1979-da Əməkdar
incəsənət xadimi
adına, 1982-də (ölümündən
sonra) Azərbaycan Dövlət Mükafatına
layiq görülür.
Bunun bəyanı
üçün gərək yazını qulağınla da
oxuya biləsən - necə ki radio-televiziondan eşitdiyimiz
sözsüz musiqiləri, simfoniyaları
duyğularımızın «qələmilə» fikir-zikrə
çevirib hekayətləşdiririk. Onun yaşca o qədər balaca cazda ifa etdiyi
hikmətləri bu qədər qos-qoca sözdə ifadə etmək olmur, axı. «Tallin-66», «Tbilisi-78», «Monte-Karlo-79» kimi Beynəlxalq caz müsabiqələri və festivallarının
şəriksiz laureatı
olmuş bu sənətkarın aktivinə
qələm nə əlavə etsin ki? Monakoda keçirilən
Beynəlxalq Caz festivalında öz övladını - «Əzizəni
gözləyirəm»ilə
beynəlxalq övlad məhəbbəti dastanı
yaradaraq birincilik qazanan fenomen haqda ikinci bir
sözə ehtiyac varmı? «Fortepiano və simfonik orkestr üçün konsert»in,
tamamlanmamış «Muğam»
simfoniyasının, neçə-neçə
caz, fortepiano şedevrlərinin
müəllifinin ruhuna
elə beynəlxalq
«bravo!» terminindən savayı,
hər şey havayı...
Gəlişi şam, oluşu
tam, gedişi natamam...
Bəli, bircə
ömür payı sarıdan yarımçıq
qaldı - bu bütöv gənc, bu ağır-batman ahıl, virtuoz «qoca»! Otuz doqquzcasındaca
çıxıb getdi.
Bay, «çıxıb getdi»
nəymiş belə
- qələmim yanıltdı
məni; çaxıb
getdi! Hədsiz alicənabların, həssasların
sevgilisi olan bir aşiq-azar apardı onu. Könül-qəlb antenaları
yalnız xoş münasibətlərə, ümumbəşəri
dəyərlərə tuşlanmış
sənət məcnunlarının
canan-canalanı infarkt
özünə daha bir yar tapdı
Vaqifin köksündə.
Qoymadı ki, bu könül bağbanı, Məlikməmmədliyin
bu real təcəllası
dünyanın ən qədim şərqilərilə
ən yeni qərbilərinin 40-cı qapısını
da açsın...
Xətmi-xitab
Amma nə qəm,
ömrünün 40-cı yaşına çata, sənət
«nağılı»nın 40-cı qapısını aça
bilməyən canlı aləm! Bu yanğılı
«yarımçıqlıq»ların da müəllifi
olan Sən bizimçün ayrıca-əlahiddəcə
bir müasir-milli sənət sarayı qoyub getdin. Dünya
üçünsə, ümumi
bir musiqi «industriyası» yaradıb qaldın.
Bu «etdin-getdin»,
«çaldın-qaldın»ları üslubi qafiyələr,
yazıbitirmə qaçaqaçı sanma, poetik-polifonik qafiyələr
ustadı! Demək
istədiyim bu ki, bu dünyada
qalan dünya malı deyil; qeyri-maddi mənəvi halların ömrü maddi malların ömründən uzun olur. Çox uzun olur, fizikən
qısa, mənən uzunömürlü ustad!..
Tahir Abbaslı
Mədəniyyət.- 2010.- 14 aprel.- S. 12.