Kinoda kəmiyyət
keyfiyyətə çevrilir
Şamil Nəcəfzadə: “Filmlərimiz vasitəsilə
özümüzü təbliğ
edə bilərik”
Mart ayında Kanadanın
Ottava və
- Nəzərə
alsaq ki, hər bir film nəticə etibarilə rejissorun cəmiyyətə
verdiyi mesajdır, onda “Qala”nın tamaşaçıya demək
istədiyi nədən
ibarətdir?
- “Qala”nın
janrını pritça
adlandırıram. Filmdə
bir-birilə uzlaşan
və bağlı olan ideyalarla yanaşı, özümüzə
aid və beynəlxalq
mesajlar yer alıb. Çünki pritçanın formasına
uyğun olaraq müəyyən məkan
və xalqın adı yoxdur. Hardasa, nə vaxtsa baş verir. Baş qəhrəmanlarından birinin
diliylə səslənir:
“Nə qədər
biz qaçacayıqsa, bizi
qovacaqlar”. Ekran əsərində kənd
və onun qədim qalası var. Vaxtilə bu qalanı düşmən
ala bilməyib. Amma bu gün camaat
qalanı qiymətləndirə
bilmir, hətta daşlarını söküb
müxtəlif tikintilərində
istifadə etməyə
aparırlar. Əgər
kənd camaatı öz tarixi abidəsinə belə münasibət bəsləyirsə,
onun qiymətini bilmirsə, o içindəki
bağlılığı da tez bir
zamanda təslim edəcək.
Digər məsələ
incəsənətlə gerçək
həyat arasında olan əlaqədir. Filmdə bir kino kollektivinin pafoslu film çəkdiyini
görürük. Şah
orta əsr geyimində meydana çıxır. Əhalini
düşmənlə vuruşmağa
çağırarkən atdan
yıxılır və
ayağı sınır.
Yəni baş verən hadisələr öz reallığını
birdən-birə gerçək
həyatda tapır. Bir qismi maşına,
traktora minib kəndi tərk edir. Digər qismi qalır. Qalanlar da “öldü
var, döndü yoxdur” kimi şüarlar
prinsipi ilə qalmır. Hər qəhrəmanın kəndi
tərk etməməsində
özünün şəxsi
motivləri var.
Azərbaycan kinosunun
mövcud durumunu 10 il əvvəlki dövrlə müqayisə
etsək, indiki vəziyyətin qat-qat yüksək olduğunu qeyd etmək lazımdır. Bu gün ildə azı beş film istehsalata buraxılır. Hərçənd
ölkəmizdə hər
il on film də çəkilə bilər.
Filmlərin sayının
artması kinonun inkişafı üçün
vacib amildir. Kəmiyyət keyfiyyətə
çevrilir, kinoda belə bir sistem
var. Dünya kino mütəxəssisləri bu
formanı artıq təcrübədən keçirib.
Hər bir ölkədə dövlət
sifarişi ilə və ya prodakşnlarda
istehsal olunan filmlərin təxminən
10 faizi dünya səviyyəsində olur.
Yəni ildə 10 film
çəkilirsə, onlardan
biri həmin səviyyəyə cavab verir. Filmlərin sayı artırsa, bu sənət əsərlərinin bir-birilə
dialoquna yol açır. Bu gün Azərbaycanın həm iqtisadi imkanları, həm də kinomuzun yaradıcı potensialı bizə filmlərin sayını artırmaq imkanı verir.
- Deməli,
kinomuzun inkişafını
tammetrajlı bədii
filmlərin sayının
çoxalmasında görürsünüz.
Bəzi mütəxəssislər
qısametrajlı filmlərə
daha çox yer verilməsinin daha önəmli olduğunu qeyd edir.
- Son dövrdə
Azərbaycanda çəkilən
filmlərdən ildə
biri-ikisi beynəlxalq arenaya çıxa bilir. Bu, sevindirici haldır. “Qala” filmindən başqa,
“40-cı qapı”nı yada
salmaq istəyirəm.
Bu, Azərbaycan kinosunda
yüksək potensial deməkdir. Buna görə
tammetrajlı filmləri
azaltmaq olmaz. Bizdə nəsillər arasında müəyyən
varislik var. Toplanan təcrübə, ideya bazası batmır, növbəti nəslə
transfer olunur. Bu təcrübədən
tam istifadənin yolu istehsalın sayını çoxaltmaqdan keçir.
- Kinomuzun
inkişafı üçün
ilkin olaraq başqa hansı mexanizmlərin tətbiqi lazımdır?
- Bu gün
dövlətin ayırdığı
müəyyən vəsaitlə
filmlər çəkilir.
Dünyanın əksər
yerində, bəlkə
Amerika və Hindistan istisnadır, hətta qabaqcıl Avropa ölkələrində
kinofilmlər dövlətin
müəyyən dərəcədə
qayğısı sayəsində
çəkilir. Hamı
bilir ki, dünya kino bazarında Hollivud filmləri ilə rəqabət aparmaq çox çətindir. Məhz buna görə Avropa ölkələrində milli
kinonun inkişaf etməsinə dövlət
yardım edir. Kinoteatrlarda Hollivud filmləri ilə yanaşı, öz filmlərinin də nümayişinə çalışırlar.
Özəl sektorlardan
da maliyyə cəlb edilməsinin vaxtıdır. Fondlar və digər mənbələr var. Onların
da kinoda iştirakı vacib məsələdir. Bizdə
buna doğru proses getməlidir.
Bir çox
ölkələrdə böyük
şirkətlərin, holdinqlərin
mədəniyyətə, o cümlədən kinoya yatırım qoymasını
təşviq edən qanunlar var. Həmin şirkətlərə müəyyən
vergi güzəştləri
edilir. Bu mexanizmin bizdə də tətbiq olunmasının
vaxtıdır. Kinoya qoyulan vəsaitin geri qaytarılması üsulu da olmalıdır.
Bizdə bu şəbəkə yoxdur.
Sovet dövründə
hər bir rayonun mərkəzində
kinoteatr fəaliyyət
göstərirdi. Bu sistem
yenidən işə düşməlidir. Tamaşaçı
pul xərcləyir və əldə olunan gəlir yenidən kinoya buraxılır. Əvvəl
mexanizmləri tətbiq
etməliyik, şəbəkələri
yaratmalıyıq, sonra
özəl şirkətlərə
müraciət etməliyik.
- Bu gün
dünyada güclü
iqtisadi və siyasi rəqabət gedir. Filmlərdən təbliğat kimi bu məqsəd üçün də istifadə edirlər...
- Kino ictimai
fikrə təsir edən güclü vasitədir. Digər incəsənət sahələrinin
səviyyəsini aşağılamaq
fikrim yoxdur. Sadəcə, kinonun təbiəti belədir, o
kütlə ilə birbaşa dialoqa çıxır. Kino universal dilə
malikdir deyə, onun hər yerdə
tamaşaçısı var. Həm də kino vasitəsilə ölkələr daha asan və qisa
yolla təbliğatını,
siyasətini dünyaya
çatdıra bilər.
Bir misal gətirim. Ermənilər
qondarma soyqırımı
bir çox parlamentlərdə tanıtdırıb.
Onlar nə ilə buna nail olurlar? Təkcə lobbilərinin gücü ilə deyil. İnandırım ki, onlar kinodan da
istifadə edirlər.
Kanadada erməni əsilli rejissor Atom Eqoyan “Ararat” adlı film çəkib. Filmin elə də dərin mənası yoxdur. Amma hər
bir tamaşaçı
istənilən ölkədə
bu filmə baxarkən istər-istəməz
onda müəyyən
təəssürat yaranır.
Sabah o tamaşaçı
gəlib senator, deputat,
mer və s. olur. «Erməni məsələsi» gündəmə
gələndə də
həmin təəssürat
öz rolunu oynayır. Bax, budur kinonun gücü.
Yaddaşlarda qalır
və lazım olan vaxt işə
düşür. Bu baxımdan
filmlərimiz vasitəsilə
özümüzü təbliğ
edə bilərik.
- Kinonu çəkməklə yanaşı,
onu tamaşaçıya
göstərmək də
vacibdir. Deyəsən,
“Qala” Azərbaycanda və xaricdə ən çox nümayiş olunan filmlərimizdəndir?
- “Qala” filmi ölkəmizdə dəfələrlə nümayiş
olunub. Xaricdə isə Kanadanın Monreal, Rusiyanın «Pak Xəyallar» və «Kinoşok», Hindistanın Kerala festivalında göstərilib. Bu ilin sentyabrında Yaponiyada keçiriləcək Fukuoka festivalına
dəvət alıb. Monreal festivalında Kanadadakı səfirimiz Fərid Şəfiyev filmin Kanadanın ingilisdilli əyalətlərində
də göstərilməsinin
vacibliyindən danışdı.
Nəticədə martın
19-da Torontoda və paytaxt Ottavada nümayiş olundu. Ottavadakı nümayişdə
özüm də iştirak edirdim. Bu da Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin dəstəyi ilə baş tutdu.
Hər bir filmdə mövzu əsasdır. Filmdə bizim ağrı-acımız
ola bilər, amma təqdimetmə bəşəri formada olmalıdır. Onun forma həllini elə qurmaq lazımdır ki, ağrını itirməyəsən və
daha da gücləndirmək
şərti ilə beynəlxalq arenada tamaşaçıya çatdıra
biləsən. “Qala” Ottavada nümayiş olunan zaman mənə
verilən suallardan biri də filmin
ideyasının yaranması
barədə oldu. Mən filmin son 20 ildə baş verən hadisələrin nəticəsi olduğunu bildirdim. Milliyyətcə xorvat olan kanadalı
bu hadisələri yaxşı anladığını
və “mənim xalqım da keçmiş Yuqoslaviyada oxşar hadisələri yaşayıb” - dedi.
İntiqam Hacılı
Mədəniyyət.- 2010.- 14 aprel.- S. 10.