Baxış və qiymətləndirmə meyarı
Paytaxtın Xalq teatrlarının
birinci festivalına yekun vuruldu
Ötən həftə paytaxtımızın
mədəni mühitində
əlamətdar hadisələrdən
birinə şahid olduq. Zəngin teatr ənənələrindən,
peşəkar səhnədən
çox öncə yaranıb, onların bu gününə rəvac verən xalq teatrları və dram dərnəkləri
anlayışları yenidən
gündəmə gəldi.
Həm də maraqlı və rəngarəng, müasir və bir o
qədər də qaim-qədim tərzdə.
Aprelin 1-dən 10-dək keçirilən
Bakı şəhər
Xalq teatrlarının
birinci festivalından təəssüratı bu
cür səciyyələndirmək
olar.
Bakı Şəhər
Mədəniyyət və
Turizm İdarəsinin
təşkilatçılığı ilə keçirilən
festival xalq yaradıcılığının
inkişafı, mədəniyyət
müəssisələrinin işinin daha da səmərəli təşkili, əhalinin teatra marağını artırmaq məqsədi daşıyırdı. Festivalda
Bakının mədəniyyət
müəssisələrində fəaliyyət göstərən
12 xalq teatrı və 3 dram dərnəyi iştirak edirdi. Məktəblilər,
tələbələr, mədəniyyət
işçiləri, həkim,
polis, yanğınsöndürən,
çilingər və
digər peşə, sənət sahiblərindən
ibarət həvəskar
truppalar xalq nağıllarını, klassiklərin,
müasir yazıçıların
əsərlərini öz
yozumlarında təqdim
etdilər.
Festivalın qalibləri Nizami adına Mədəniyyət Mərkəzinin Mərdəkan xalq teatrı (1-ci yer),
İ.Əbilov adına Mədəniyyət Mərkəzinin «Axın teatrı»
(2-ci yer), M.Ə.Sabir adına Balaxanı qəsəbə
Mədəniyyət Evinin kukla teatrı (3-cü
yer)
oldular.
Bakı Şəhər
Mədəniyyət və
Turizm İdarəsinin
rəisi Əlikram Əliyev iki il öncə baş tutmuş xalq teatrlarının ümumrespublika festivalından
sonra Bakı şəhəri üzrə
ilk dəfə olaraq belə bir müsabiqənin
keçirilməsinin zəruri
olduğunu diqqətə
çatdırdı: «Festival göstərdi ki, xalq teatrlarının və dram dərnəklərinin
problemləri olsa da, teatr sənətinə
maraq çox böyükdür. Təkcə
maraq yox, nailiyyətlər də göz qabağındadır.
Gələcəkdə xalq
teatrlarının rejissorları
üçün seminar-məşğələlər
təşkil etməyi,
Yazıçılar Birliyinin
köməyi ilə truppalar üçün birpərdəli pyeslər
müsabiqəsini keçirməyi
nəzərdə tutmuşuq.
Bundan başqa, teatr və dram
dərnəklərinin texniki
bazası da yaxşılaşdırılacaq. Bu, çox vacibdir. Müxtəlif peşə sahiblərinin teatr sənətinə marağına, həvəsinə,
məhəbbətinə etinasız
yanaşmaq olmaz».
İdarə rəisi
xalq teatrlarının
beynəlxalq müsabiqələrdə
iştirakına da dəstək veriləcəyini
bildirdi: «Sovet dövründə bu sahədə digər sosialist respublikaları ilə sıx əlaqələr olub. Bu festivalda qalib
gəlmiş 3 kollektiv
ümumrespublika baxış-müsabiqəsinə
vəsiqə qazandılar.
Bundan sonra xalq teatrlarının və dram dərnəklərinin
beynəlxalq tədbirlərdə
iştirakını təmin
etmək daha məqsədəuyğun olacaq».
Müşahidələrimi bir daha şərh edərək vurğulayım
ki, xalq teatrları və dram dərnəkləri yüksək
səviyyədə tanınmağa
tam layiqdirlər. Bundan
əlavə, Könül
Axundova, Atababa Hacıbabayev, Loğman Kərimov, Azad Şükürov və Aydın Əzimovdan ibarət münsiflər heyətinin seçimini yalnız alqışlamaq olar.
Birinci yerə
layiq görülmüş
Nizami adına Mədəniyyət Mərkəzinin
«Mərdəkan» xalq teatrının «Diqqət,
başlayıram», ikinci
yerə layiq görülmüş İ.Əbilov
adına Mədəniyyət
Mərkəzinin «Axın
teatrı»nın «Qapalı qapı» və üçüncü
yerə layiq görülmüş M.Ə.Sabir
adına Balaxını
qəsəbə Mədəniyyət
Evinin kukla teatrının «Tülkünün
bahar sərgüzəştləri»
tamaşalarını mübaliğəsiz
səhnə əsərləri
adlandırmaq olar.
«Diqqət,
başlayıram» və
«Qapalı qapı» tamaşaları bəzi peşəkar teatrlara örnək ola bilər. Tamaşada söz, sənət yaradıcılığına kütləvi
xarakter vermək istəyənlər sərrastlıqla
qamçılanır. Devizi
«Şairəm, çünki
bəzən şeir yazıram» olan redaksiya, qaz borusunu təmir etdirmək üçün
çağırılan çilingərin
zədələnmiş qaz
borusu ilə deyil, «poeziya» ilə məşğul olmaq arzusu, yazdıqlarını
çap etdirmək istəyən qəssab, polis, xadimə, pinəçi, həkim - məgər hər birimizə çox yaxşı tanış olan gülünc mənzərə deyilmi? Tipajları son dərəcə təbii canlandıran Mərdəkan
xalq teatrının həvəskar aktyorlarının
Aktyor Evinin səhnəsindəki hərəkətləri
qədərində sərbəst
və dolğun idi.
İ.Əbilov adına
Mədəniyyət Mərkəzinin
«Axın teatrı»nın «Qapalı qapı» səhnə əsərinin quruluşçu
rejissoru tanınmış
teatr və kino aktyoru Vidadi
Həsənovdur. Onun
meydan və him-cim tamaşalarının
elementləri daxil olmaqla quruluş verdiyi bu səhnə
əsərində söhbət
avtomobil qəzası nəticəsində bir ailənin başına gələn faciədən
gedir. Ana həlak olub, qızı görmə qabiliyyətini itirib, ata ilə oğul
isə salamat qalıblar. 21 yaşlı
Nərminə həyatın
bu zərbələri
qarşısında əyilməyən,
hər an çıxış yolu axtaran bütöv xarakterli bir qızdır. Lakin qardaşının ailəcanlı
olmaması, bacısını
əlillər evinə
qoymaq istəməsi, atasının isə qızının həyatını
asanlaşdırmaqdan ötrü
heç nə etməyən iradəsiz bir insan olması
Nərminə üçün
xeyli çətinliklər
törədir.
Beləliklə, müstəsna
vokal imkanlarına malik olan Nərminənin
konservatoriyada yarımçıq
təhsilini davam etdirmək, işləmək
həvəsi nadanlıq
divarı ilə üzləşir. «Qapalı
qapı» sosial, hətta gender problemlərinə diqqət
çəksə də,
fabulanı publisistikaya
yaxınlaşdıran tərzdən
kənara çıxararaq
mövzunun fəlsəfi-psixoloji
aspektlərini maraqlı
priyomlar, kifayət qədər bitkin oyun tərzi ilə ifadə etdi.
Tamaşa mövzu
aktuallığı və
təbiiliyinə görə
alqışlarla qarşılandı.
Quruluşçu rejissor
Vidadi Həsənov isə münsiflər heyətinin qərarı ilə «Ən yaxşı rejissor işi» nominasiyasının
qalibi oldu. Digər nominasiyalarda - «Ən yaxşı musiqi tərtibatı»na görə («Diqqət, başlayıram»)
Eldar Mirzəyev, «Ən yaxşı qadın rolu»na görə (Ə. Paşayev adına Mədəniyyət Evinin
«Ayı» tamaşası)
Zibeydə Məmmədova
və «Ən yaxşı kişi rolu» nominasiyasına («Diqqət, başlayıram»)
isə ömrünü
xalq teatrına həsr etmiş Əlikram Əzimov mükafatlandırıldılar. Festivalın digər iştirakçıları isə
fəxri fərmanlarla
təltif edildilər.
Samirə Behbudqızı
Mədəniyyət.- 2010.- 14 aprel.- S. 7.