Dərbəndlilərin «Sönmüş
talelər»i Bakı səhnəsində
Son iki ayda Bakının teatr həyatında bir canlanma duyulur. Bir çox teatrlarımızın
yaradıcılıq səviyyəsini
müqayisə etdiyimiz
günlərdə daha
bir kollektivin - Dərbənd Azərbaycan
Dövlət Dram Teatrının
tamaşalarını görmək
şansı qazandıq.
Düzdür, onlar başqa
dövləti - Rusiya Federasiyasının Dağıstan
Respublikasını təmsil
edirlər. Amma hər halda bir əsrlik tarixə malik, üstəlik, Rusiya ərazisində yeganə azərbaycandilli dövlət
teatrı olan Dərbənd teatrını
özümüzünkülərdən ayırmağa mənəvi
haqqımız çatmır.
Dərbəndlilər Azərbaycan
qastrolunun ilk günündə
(12 aprel) Gənc Tamaşaçılar Teatrında
Rafiq Rəhimlinin «Sönmüş talelər»
dramını iki seans oynadılar.
Dağıstanın Əməkdar artisti
Laləzar Hüseynovanın
quruluş verdiyi bu tamaşada (yeri gəlmişkən, Laləzar xanım özü də bu tamaşada kiçik bir rolda çıxış
edir) narkotik maddə alverçiliyini qazanc yolu seçən
bir qadının ailəsində yaşanan faciələrdən söz
açılır. Əsas
rollarda aktyorlardan Səbuhi Əhmədov, Rəhilə Ömərova,
Sadıq Hüseynov, Mədinə Hacıağayeva,
Dağıstanın Əməkdar
mədəniyyət işçisi
Yaqut Xandadaşova, Kəmalə Rzayeva çıxış edirdi.
Tamaşadan sonra qonaq teatrın
direktoru, Dağıstan
Respublikasının Əməkdar
mədəniyyət işçisi
Şahlar Xalikovla teatrın bugünkü fəaliyyəti, repertuar seçimi və aktyor heyəti barədə söhbət
etdik.
- Azərbaycana
üç yeni tamaşamızı gətirmişik.
Məcid
Şamxalovun «Qayınana»
komediyasını, Rafiq
Rəhimlinin «Sönmüş
talelər» dramını,
bir də uşaqlar üçün
«Göyçək Fatma»
nağıl-tamaşasını. Tamaşaların hər üçünə
Dağıstan Respublikasının
Əməkdar artisti Laləzar Hüseynova quruluş verib.
Ümumilikdə Bakıda,
Xırdalanda, Sumqayıtda,
Ağsuda, Şamaxıda,
Qubada və Xaçmazda 14 tamaşa ilə çıxış
edəcəyik.
- Dərbənd Azərbaycan
teatrının tarixi qədimdir. Amma bu teatrın
qəribə taleyi
var. Gah açılıb,
gah bağlanıb, statusu da tez-tez
dəyişilib.
- Elədir.
Dərbənddə Azərbaycan teatrı
(vaxtilə bu teatrı gah türk, gah tatar teatrı adlandırıblar) 1904-cü ildə
yaradılıb. 1927-ci
ildən Azərbaycan teatrı adlandırılıb.
1949-cu ildə isə bir sıra,
əsasən də maliyyə səbəbləri
üzündən dövlət
teatrı kolxoz-sovxoz teatrına çevrilib.
1977-ci ildə isə Dərbənddə
Azərbaycan xalq teatrı təşkil olundu. 1988-ci ildə isə şəhərin azərbaycanlı ziyalıları
məsələ qaldırdılar
ki, niyə Azərbaycan müəlliflərinin
əsərlərini başqa
xalqların teatrları
öz dillərində
oynasınlar, amma öz musiqimizi, ədəbiyyatımızı, ana dilimizi Dərbənddə
yaşatmaq üçün
bizim dövlət teatrımız olmasın?
O zaman Azərbaycan və tat xalq teatrlarını bir dövlət teatrında birləşdirdilər, «Rodina»
kinoteatrını da bizə verdilər. Mən də Krasnodarda kütləvi tamaşalar rejissorluğu fakültəsini
bitirmişdim deyə,
birləşmiş teatra
rəhbərliyi mənə
tapşırdılar. Malik Ramazanovun quruluşunda «Beş manatlıq gəlin» tamaşası ilə dövlət teatrı kimi fəaliyyətə başladıq.
1998-ci ildə
Azərbaycan və tat
teatrlarını ayırdılar,
biz Dərbənd Azərbaycan
Dövlət Dram Teatrı
kimi işə başladıq. O vaxtdan bəri Azərbaycandan rejissorlar dəvət etməyə, teatrın kollektivini formalaşdırmağa
başladıq. Bakıdan aktyor,
rejissor çağırdıq,
bəziləri qalıb
Dərbənddə işlədilər,
bəziləri yenidən
geri qayıtdılar.
- İndi truppanızda neçə aktyor çalışır?
- Teatrın
bütün ştatı
88 nəfərdir, onların
25 nəfəri aktyordur.
«Sönmüş talelər»də baş rolu ifa
edən Səbuhi Əhmədov Bakıda aktyorluq, Laləzar xanım isə rejissorluq fakültəsini
bitirib. Dağıstanın
Əməkdar mədəniyyət
işçisi Yaqut Xandadaşova da Bakıda ali
təhsil alıb. Aktyorlarımızın arasında texnikum
bitirənlər də
var, əksəriyyəti
10-15 ildir ki, səhnədədir. Bakıya səfərimizin
ərəfəsində dörd
gənc aktrisanı işə götürmüşük.
- Səhv
etmirəmsə, Azərbaycandan
dəvət etdiyiniz rejissorlar sizin teatrda tamaşa qoyurlar. Bu ənənəni
davam etdirirsinizmi?
- Bəli.
Azərbaycanın Xalq artisti Ağaxan Salmanlı indiyədək bizim teatrda 7-8 əsərə quruluş verib. Bu il də
onu Dərbənddə
gözləyirik. Həm onun
65 illik yubileyi münasibətilə, həm
də bizim Dağıstan teatrlarının
festivalında iştirakımız
üçün yeni tamaşa hazırlayacaq.
- Bir az da repertuarınız barədə
məlumat verin.
- Biz hər
il dörd
yeni əsəri tamaşaya qoyuruq. Həm böyüklər, həm
də uşaqlar üçün tamaşa
hazırlayırıq. Repertuarımızda həm komediya,
həm faciə, həm klassik, həm də müasir dramaturqların əsərləri var. Çalışırıq
ki, dünya dramaturgiyasına da müraciət edək.
Nazir Rüstəmov A.Kamyunun «Anlaşılmazlıq» əsərini,
S.Marşakın «Pişik
evi» nağılını
tamaşaya qoymuşdu.
Moskvada təhsil almış Rəbiyyət Hacıkamalova
adlı rejissoru bu yaxınlarda işə götürmüşük.
Ondan xahiş etmişəm ki, rus dramaturgiyasından,
Qoqol, Çexov, ya da Ostrovskinin
əsərlərindən birini
seçib hazırlasın.
Amma biz uşaq tamaşalarını
həm də rusca oynayırıq. Dağıstan çoxmillətli respublikadır.
Şəhər məktəblərində tamaşa göstərəndə
sinifdəki uşaqları
milliyyətinə görə
bir-birilərindən ayırmaq
olmaz. Həm də istəyirik
ki, hamı Azərbaycan teatrının
tamaşalarına baxsın.
- Azərbaycan
teatrının tamaşalarına
başqa xalqların nümayəndələri də
həvəs göstərirlər?
- Dərbənddə
yaşayan ləzgilər,
tabasaranlar, kumıklar
bizim tamaşalara gəlirlər. 2004-cü ildə
Mahaçqalada Dərbənd
Azərbaycan teatrının
100 illiyini qeyd edəndə respublikanın
bir çox vəzifəli şəxsləri
də bizimlə maraqlandılar, «Arşın
mal alan»ı
çoxdan görmədiklərini
deyib, tamaşamıza
baxdılar. Bu gün Dərbənd teatrının kollektivi formalaşıb, böyük
şəhərlərdə tamaşa verməyə də gücümüz çatar. Əgər
avtobusumuz təzə olsaydı, Həştərxana,
Volqaqrada, lap Moskvaya da qastrola gedərdik.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2010.- 14 aprel.- S. 6.